HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

12 Pagini V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> World War II - Batalii Si Nu Numai, Orice despre al II-lea razboi mondial
March
mesaj 19 Jul 2004, 09:04 PM
Mesaj #36


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Mai Dead-cat,

Cu un ochi la Jane's si altul la Google esti intr-o confuzie totala ! Iti pot indica ( eventual printr-un p.m.) in primul rand o intreaga bibliografie romaneasca ( si apoi straina) care sa te ajute sa intelegi notiunea astea de "pre-Dreadnought" si " Dreadnought" si ce au acoperit ele de-a lungul timpului din pdv al navelor de lupta ( cuirasa, armament,masini, viteza, etc) in diferite tari : Marea Britanie, Germania, Japonia,Franta USA, etc.
Pentru ca " Dreadnought " este un nume timpuriu ( dat la inceputul secolului al 20-lea) pentru navele de lupta ( "battleship") dotate cu chiurasa si armament greu .

In unele tari s-au numit, apoi, dupa interesele politice si tratatele in vigoare : nave de linie cuirasate, crucisatoare de batalie ( traducere oarecum fortata a lui " battle cruiser"), nave de batalie ( "battleships) , etc.

Dar ma opresc aici, pentru ca vreau sa vin cu alte fapte mai putin cunoscute din RM II .

La buna citire smile.gif


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 19 Jul 2004, 09:18 PM
Mesaj #37


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



no hai sa-ti explic ca n-ai fost atent tongue.gif

Dreadnought=acel tip de nava care se poate numi cuirasat "dupa constructia lui numit dreadnough-battleship, deoarece le-a facut obsolete pe toate navele de clasa comparabila dinainte) a fost construit in 1906.
caracteristici:

all-big-gun (adica lipseste artilleria intermediara de 9-11" care o avea un pre-dreadnought)
all-or-nothing-armour (adica blindaj maxim al componentelor esentiale, turele, conning tower, belt)
propulsie turbina

pre-dreadnought e acea nava, mai grea ca un crucisator blindat (armored cruiser), care a fost construita ca nava de linie pina s-a construit "Dreadnought".
(4x11" sau 12" artillerie principala) (au fost citeva pre-dreadnought-uri in diferite tari terminate dupa "Dreadnought, dar cu specificatii pre-dreadnought, din motive de planificare si capacitati de constructie. ex. clasa "Deutschland")

toate navele de clasa comparabila (implicit Bismarck etc) sunt de tipul "dreadnought". "Schleswig-Holstein", are un design pre-dreadnought, deci nu e un dreadnought. duh!


crucisatorul de batalie iarasi e altceva. e o alta clasa de nava, cu un alt scop.
un fel de crucisator blindat ultimativ.
adica artillerie ca un dreadnought, blindaj mai slab (decesiv mai slab cum s-a vazut la Jütland) si teoretic viteza suficient de mare sa poata fugi de orice nava mai puternica. cu alte cuvinte scufunda tot ce-i mai slab, fugi de tot ce-i mai tare.

aceste nave nu au fost concepute sa ia parte la batalii navale vs. cuirasate. cind au luat, 4 au fost scufundata (Jütland, 3 englezesti si 1 german)

chiar deschide Jane's si citeste-l ca scrie acolo. si daca ai posibilitatea, poti verifica si in Conway's All The World Fighting Ships 1906-1921, ISBN: 0851772455.

si despre cum s-a ajuns la conceptul de dreadnought-type battlship si battlecruiser, "Dreadnought, Britain, Germany and the Comming of the Great War", R.K. Massie ISBN: 0345375564.

Acest topic a fost editat de dead-cat: 19 Jul 2004, 09:22 PM


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 19 Jul 2004, 10:01 PM
Mesaj #38


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Am sa-ti trimit totusi bibliografia aia romaneasca si dupa ce o studiezi ( ptr ca nu o gasesti pe google tongue.gif ) mai vorbim , deci :

- Lexicon maritim englez-roman,( cu termeni in franceza,germana, spaniola,rusa) autori Gh. Bibicescu,Andrei Tudorica,Gh.Scurtu,M.Chirita, Editura Stiintifica, Buc. 1971 ( o sa gasesti acolo semnificatia : Nava de linie/Cuirsat ; Battleship; Batiment de ligne/ Cuirasse ; Linienschiff/Schlachtschiff ; Buque de batalla; Linenii korabli/Linkor )
- Nave si Navigatie , Ion A. Manoliu, Editura Stiintifica si Enciclopedica, buc. 1984
- Dictionar de Marina, de A. Bejan si M. Bujenita, Editura Militara, Buc. 1979
- Romanian - English / English - Romanian Dictionary , Maritime Terminology , de Captain of the Navy Dipl. Eng. Constantin I. Popa , Edit. Black Sea Shipyard Rom SA, Constanta , 1993.
- Marina Romana in al II-lea Razboi Mondial, Vol. I.II,III, de Nicolae Koslinski si Raymond Stanescu, Sub egida Ligii Navale Romane, Buc. 1996-98
- Tratat de Navigatie , de Cpt. Rang III Mihai Pavica , Editura Militara, Buc. 1957
- Cinematica navala, de Contraamiral Gh. Angelescu, cpt Rg I ing C. popa, Cpt. Rg I Gh. Grosu. Edit. Militara, 1984

Ma opresc aici. Dupa ce le studiezi intreaba-ma ce nu ai inteles cu privire la navele astea militare si am sa-ti raspund. Dupa care iti dau si o substantiala bibliografie straina.

La buna citire smile.gif


p.s. ceea ce mi-a dat mai sus se vede ca este o selectie facuta in pripa de pe google, fara o inlatuire/ explicatie logica.

Acest topic a fost editat de March: 19 Jul 2004, 10:04 PM


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 19 Jul 2004, 10:01 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
dead-cat
mesaj 19 Jul 2004, 10:16 PM
Mesaj #39


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



omule. cartile ce le-am citat sunt in posesia mea si chiar le-am citit.

lasa ma cu surse romanesti ca nu sunt surse primare. si daca tot le dai, citeste-le prima data.

la fel iti pot spune si eu: mai citeste.

de la tipul dreadnought incoace tot ce s-a construit de acest tip s-a numit pina in anii '20 dreadnought, iar dupa aceea battleship, deoarece, cu 3 excetii (cele 3 supravietuitoare clasa Deutschland) toate navele de tip pre-dreadnought au fost casate (exceptind citeva care au fost transformate in nave-muzeu ca "Mikasa" in japonia.
tot ce a urmat, si la englezi, si la nemti a fost de tip dreadnought. pentru ca nu mai existau pre-dreadnought-uri (cu cele 3 exceptii) aceasta clasa de nave a fost denumita battleship.
iar nemtii ce le operau le denumeu "Linienschiffe" pe cind clasa Bismarck era denumita "Schlachtschiff" (battleship).

navele de linie (de tip pre-dreadnought), in anii 1890 au fost denumite tot battleship (deoarece nu exista nici un alt tip comparabil sa fie necesara diferentierea).

motivul pentru care te-am corectat la "Schleswig Hostein" a fost de fapt urmatorul.
in tratatul de la Versailles, Germaniei a fost interzisa posesiea navelor de tip dreadnought. ei au pastrat 3 din cele 5 nave ale clasei "Deutschland" (Pommern fiind scufundata la Jütland, iar Deutschland casata in anii '20). aceste nave erau considerate obsolete inca de pe vremea primului razboi mondial (de aceea au avut voie sa le pastreze) si, de la 1906 incolo (adica din momentul cind constructia lor incepuse, din incapatinarea lui Tirpitz) erau considerate de umplutura.
spre deosebire de clasa Bismarck, aceste nave nu au fost considerate niciodata "Schlachtschiffe" (adica battleships) ci "Linienschiffe" (denumirea ramasa pentru acel tip dupa aparitia tipului "dreadnought".

da ai ceva de obiectat, incearca s-o faci la obiect.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 19 Jul 2004, 10:23 PM
Mesaj #40


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Hai, ca ai inceput sa inveti cate ceva. ( dar tot dupa google tongue.gif ) Cat despre Germania si Tratatul de la Versailles daca citeai cu atentie am facut o aluzie mai sus cand am spus " In unele tari s-au numit, apoi, dupa interesele politice si tratatele in vigoare Fii mai atent !
Cu asta basta. Ca am plecat mult de la topic. Mai intreaba-ma prin p.m. ce mai vrei sa mai stii.

p.s. apropos, daca tot te lauzi ca ai citit cartile alea romanesti spune-mi ceva despre Bejan si Pavica. Si ce mai fac ei astazi 43.gif

Acest topic a fost editat de March: 19 Jul 2004, 10:26 PM


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 19 Jul 2004, 10:28 PM
Mesaj #41


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



nope. tu ai zis:
QUOTE

In unele tari s-au numit, apoi, dupa interesele politice si tratatele in vigoare : nave de linie cuirasate, crucisatoare de batalie ( traducere oarecum fortata a lui " battle cruiser"), nave de batalie ( "battleships) , etc.


din formularea ta rezulta ca

nave de linie
cuirasate
crucisatoare de batalie
nave de batalie

sunt unul si acelasi lucru. ceea ce nu sunt (cu exceptia termenului "nave de batalie" care la momentul respectiv putea fi folosit pentru clasa top-level)

inca o data
nava de line e altceva decit cuirasat care e altceva decit crucisator de batalie.

sorry dar din formularea ta, eu asta inteleg.

edit: care carti romanesti? n-am citit niciuna
eu vorbeam despre
"Conway's All the World Fighting Ships"
echivalentul de la Jane's (o am data imprumut)
Marine- Arsenal. Hochseeflotte 1907-1918

si o serie de alte carti tehnice ce se refera la anumite tipuri in detaliu. daca te intereseaza le listez

Acest topic a fost editat de dead-cat: 19 Jul 2004, 10:30 PM


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 19 Jul 2004, 10:56 PM
Mesaj #42


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 2)

Semnul "V" facut cu degetele pentru a simboliza "Victoria" a fost ideia lui Victor De Laveleye ,refugiat belgian la Londra. Intr-o scurta emisiune radio , el si-a indemnat compatriotii sa marcheze cu creta litera "V" in toate locurile publice , ca un semn de incredere in Victoria ce va veni intr-un final. Aceasta propunere a fost transmisa de BBC in toate programele sale in limbi straine , iar mai tarziu semnul a fost preluat de P.M. Winston Churchill, intr-un important discurs .

n.b. sursele ptr. aceste " fapte mai putin cunoscute" le voi indica la sfarsit

Acest topic a fost editat de March: 19 Jul 2004, 11:06 PM


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 20 Jul 2004, 10:02 AM
Mesaj #43


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Wow lipsesc si eu putin si uite ce subiecte interesante se dezbat fara mine biggrin.gif
Eu am facut armata la marina dar pot sa spun ca nu mi-a placut niciodata clasificarea asta a navelor. Eu am invatat un principiu si asta chiar mi s-a parut de foarte bun simt: "fiecare nava este unica in felul sau", foarte bine aplicabil la navele mari dar cred ca este la fel de potrivit si pentru nave mai mici.
Clasificarea intro categorie sau alta este uneori fortata si se bazeaza pe cateva elemente comune. Reunosc ca nu am avut rabdare sa studiez in amanunt anumite materiale in care se vorbea despre aceste clasificari desi aveam acces la ele, am preferat sa merg la plaja... cool.gif biggrin.gif

On topic: Eu am alte date despre operatiunea Barbarossa in special in ceea ce-i priveste pe rusi, ma refer la aviatie, tancuri si artilerie. Cred ca cifrele date de Dead-Cat se refera la intreg razboiul. Cand ajung acasa verific si revin cu noile cifre.

March, bine ai venit pe acest thread, te astept cu noi informatii interesante si mai putin cunoscute din "RM II".

Sorry azi am mult de lucru asa ca nu pot sa contribui prea mult. Oricum a fost o lectura interesanta pana acum.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 20 Jul 2004, 10:07 AM
Mesaj #44


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



QUOTE

Cred ca cifrele date de Dead-Cat se refera la intreg razboiul.

nunu. e specificat explicit 21.06.41. pentru tot razboiul ar fi mult prea mici


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 20 Jul 2004, 03:33 PM
Mesaj #45


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Mi-a luat ceva timp dar am gasit ceea ce cautam. Efectivele la 22.07.1941:
http://www.russlandfeldzug.de/dieostfront2.html
Nu prea inteleg eu germana dar de acolo reiese ca nemtii aveau 2750 aioane, iar rusii 1830. Bine raportul nu este de 3:1 cum am zis eu ci de 1,5:1.

Nu era vorba de intreaga flota sovietica ci despre acele avioane care chiar aveau capacitatea sa intervina. Se vorbeste pe alte siteuri despre vreo 14.000 avioane rusesti din care doar vreo 300 erau considerate moderne de catre nemti. Restul avioanelor care au intrat in razboi pe parcurs au fost importate.
Inca nu am datele din carte dar am sa le postez si pe acelea in cel mai scurt timp


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
contraste
mesaj 20 Jul 2004, 03:43 PM
Mesaj #46


Forumista Poeta
******

Grup: Membri
Mesaje: 6.500
Inscris: 20 April 04
Forumist Nr.: 3.171



Poate nu este locul aici, dar razboi a insemnat nu numai efectivul de avioane, ci si urmarile detinerii si operarii cu acestea.
Bunica mea avea 11 ani cand i-a fost adusa acasa mama - strabunica mea - care era la cismea - atunci de la cismea se lua apa in orasul Galati - socata puternic caci a vazut un obuz explodand in apropiere si oamenii sfartecati. Strabunica a murit, de spaima si complicatii la inima si altele, iar bunica mea un copil de 12 ani a crescut alte doua surori din care una a murit de dorul mamei. Iar eu am auzit astfel de povesti.... ca sa vi le spun voua aici....


--------------------
Traieste ca si cum ai muri maine.
Invata ca si cum ai trai vesnic.

Indira Gandhi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 20 Jul 2004, 03:45 PM
Mesaj #47


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



e greu de stabilit cite puteau interveni si cite erau obsolete.
armata sovietica era in faza de deployment, iar pozitia unitatilor relativ volatila deoarece multe erau pe drum. idem cu avioane.

nr. ce le-am dat eu sunt luate din consultari de surse sovietice accesibile publicului dupa '91. nu spun nimic despre competitivatea aparatelor, gradul lor de modernizare sau despre ceea ce englezul denumeste "combat readieness". includ avioane de antrenament, modele mai vechi, bombardiere de toate felurile.
de aceea nr. nu sunt exacte deoarece probabil nici rusii nu stiau exact cite avioane unde sunt (de aceea am scris "cca").

9917 sunt date pentru primele 2 sectiuni. care includ avioane de transport, de antrenament etc.
mi se pare plauzibil ca "aviatia de front" (pt. sectiunea I) sa numere 1830 de avioane.

later edit: daca din 3410 scazi cca 900 aliate ajungi pe la 2500+ care se apropie de 2740.
btw. daca aduni diferitele categorii de avioane de pe situl dat de tine ajungi la 3080.

site-ul zice "über 2740 Flugzeuge" adica "peste 2740". si mai zic "davon 1530 einsatzbereit" adica "din care 1530 operational ready".


Acest topic a fost editat de dead-cat: 20 Jul 2004, 03:52 PM


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 20 Jul 2004, 04:09 PM
Mesaj #48


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Oricum ar fi fost, se pare ca mai multe avioane sovietice au fost distruse la sol prin bombardamente decat in aer prin lupta directa. Dar daca avioanele de la sol erau mai toate depasite atunci Luftwaffe n-a avut prea mare succes. Cam acelasi lucru s-a intamplat si dupa retragerea Corpului Expeditionar Englez la Dunquerke cand au lasat in urma tancurile depasite si pe urma si-au facut altele mai bune sau ma rog au mai importat de la americani.

Contraste ai dreptate, poate Al Doilea Razboi Mondial a fost una dintre cele mai grele incercari pentru civili, si cred ca astfel de povesti isi gasesc locul pe acest thread. Problema este ca astfel de povesti nu prea se gasesc in carti si ar trebui spuse de oameni care le-au auzit de la bunicii, unchii sau cunostintele lor. Ma bucur ca ai dechis subiectul acesta pentru ca am si eu ceva de spus.

Bunicul meu din partea tatalui a fost subofiter in armata romana in timpul invaziei. Facuse o scoala de subofiteri din Germania. Ideea este ca a ajuns pana la Stalingrad in 1942. A fost ranit cam cu o saptamana inainte de operatiunea Uranus. Norocul lui a fost ca arata bine si avea succes la femei cool.gif , asa a reusit sa convinga o sora medicala sa il urce intr-un tren de raniti ce pleca spre Berlin (de fapt au plecat impreuna) si a fost detasat in alta parte. A reusit sa plece de la Stalingrad cu cateva zile inainte sa contraatace rusii. Altfel probabil ca eu acum nu as fi existat. Povestea e pe bune si mi-a spus-o chiar bunicul meu.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 20 Jul 2004, 04:36 PM
Mesaj #49


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



bunicul meu, nascut in imperiul austro-ungar a fost la cavaleria romana pina in 41' cind a dezertat si s-a dus voluntar la 7.SS "Prinz Eugen". a petrecut razboiul in Yugoslavia. a terminat razboiul pe teritoriul croatiei si a fost prizonier 10 ani in Austria. a murit in '74 in bavaria

unchiul meu s-a dus ca voluntar la legiunea Todt pina in '43 cind a intrat tot in 7.SS. a cazut 3 sapt. inainte de sfirsitul razboiului intr-o ambuscada in croatia.

bunica a fugit cu familia in oct. 44 catre ungaria (cu tot satul). au fost incercuiti de partizani la Becikerek. barbatii au fost separati de femei. femeilor li s-a dat drumul, barbatii au fost scosi din sat sub pretextul de a-i duce la munca. li s-a dat o lopata, si-au sapat fiecare groapa dupa care au fost impuscati. 2 au fugit inainte si au urmarit scena de la distanta. printre cei impuscati s-a aflat si strabunicul meu, veteran al armatei austro-ungare, reg. de inf. 29 "Freiherr von Loudon".


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 20 Jul 2004, 07:26 PM
Mesaj #50


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Fapte mai putin cunoscute din RM II ( 3) :

Singurii cetateni americani ,ucisi pe teritoriul SUA , au fost o femeie si cinci copii. Au murit in oraselul Lakeview din Oregon atunci cand au atins o bomba gasita intr-o padure. Bomba ajunsese acolo cu un balon japonez lansat peste Oceanul Pacific la 5 mai, 1945. Victimile erau Elsie Mitchell, sotia unui pastor local si cinci copii care se aflau, cu scoala, la pescuit. In padure ei au dat peste balonul ce avea atasata bomba si cand au inceput sa traga de el, aceasta a explodat.
Japonezii au lansat , spre USA si Canada, sute de baloane de acest fel ( ce aveau diametrul 10.70 m) dar numai 290 au aterizat in aceste tari.

Acest topic a fost editat de March: 20 Jul 2004, 07:39 PM


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 21 Jul 2004, 09:54 AM
Mesaj #51


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Asa cum am promis, m-am uitat in "Cronologie" si am gasit urmatoarele date despre raportul numarului de avioane la 22.06.1941:

Luftwaffe: 4000 avioane de razboi
Aliati Germania: 980 avioane
--------------------------------------
Total: 4980


Rusia: 1540 avioane de razboi.

De aceea am vorbit despre raportul de 3:1. Datele sunt seci intr-un tabel fara alte explicatii asa ca nu stiu sigur daca avioanele sovietice erau cele considerate active sau mai stiu eu cum. Am observat ca exista discrepante mari intre datele diverselor surse, in special in ceea ce ii priveste pe nemti intre 2500 si 5000 de avioane (100% diferenta), iar in ceea ce-i priveste pe rusi sursele sunt putine.

Am am ramas in pana de idei si astept si pe altii sa contribuie cu ceva care sa relanseze discutia.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 21 Jul 2004, 10:00 AM
Mesaj #52


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



QUOTE

Am am ramas in pana de idei si astept si pe altii sa contribuie cu ceva care sa relanseze discutia.

am putea s-o punem de un flame pe tema razboiului in pacific, de exemplu smile.gif


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 21 Jul 2004, 10:22 AM
Mesaj #53


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Fapte mai putin cunoscute din RM II (4) :

La data de 21 noiembrie 1941, unul din asii aviatiei germane naziste, Oberst WERNER MOELDERS (n. 1913) si-a pierdut viata pe cand calatorea , ca pasager, cu un avion de bombardament HE-111, pentru a participa la funeraliile de stat ale generalului Ernst Udet (n. 1896), inspector general al Luftwaffe, care s-a sinucis pe 17 noiembrie 1941. Avionul cu care caltorea Moelders s-a lovit de cosul unei fabrici, in apropiere de Breslau, din cauza timpului nefavorabil, ploaie si ceata.
Moelders , care avea la activ 115 avioane doborite, din care 68 pe teatrul de operatiuni din vest, a fost inlocuit de un alt as al aviatiei germane Adolf Galland , care a luptat cu bravura , pina in ianuarie,1945.




--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidius
mesaj 21 Jul 2004, 10:25 AM
Mesaj #54


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.849
Inscris: 30 March 04
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 2.824



@actionmedia
QUOTE
Oricum ar fi fost, se pare ca mai multe avioane sovietice au fost distruse la sol prin bombardamente decat in aer prin lupta directa. Dar daca avioanele de la sol erau mai toate depasite atunci Luftwaffe n-a avut prea mare succes.

Dimpotriva, Luftwaffe chiar a fost o forta, atat dpdv al avioanelor cat si al pilotilor avand cei mai buni piloti din toate timpurile. Doi dintre ei au avut peste 300 de victorii (Erich Hartmann - 352, Gerhard Barkhorn - 301), iar 13 au avut intre 200 si 300. Hartmann chiar a luptat si pe teritoriul Romaniei, unde a distrus singurele lui avioane americane (6 sau 7, nu mai tin minte exact). In rest, victoriile au fost impotriva rusilor, ale caror avioane si piloti, intr-adevar nu erau la nivelul nemtilor. Totusi, imi permit sa spun ca lupta a fost de la egal la egal din cauza numarului mare de avioane rusesti prezente pe front, deseori nemtii fiind, numeric, net inferiori. Pe langa pilotii amintiti mai era unul de-l chema Bartels. Asta a avut 99 de victorii, dar toate impotriva aliatilor! Din pacate a cazut la datorie in timpul apararii Germaniei in '44 daca bine tin minte...
In comparatie cu germanii, aliatii nu prea aveau asi printre piloti. Cel mai tare din parcare a avut doar 40 de victorii ... cam cate avea Hartmann in 2 luni biggrin.gif Unul din motivele pentru care aliatii nu aveau asi, este ca pilotii erau lasati la vatra dupa un anumit timp, si erau inlocuiti cu altii, pe cand germanii aveau deviza: lupta pana la moarte.


--------------------
Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 21 Jul 2004, 10:38 AM
Mesaj #55


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



QUOTE (Zorro @ 21 Jul 2004, 11:38 AM)
In comparatie cu germanii, aliatii nu prea aveau asi printre piloti. Cel mai tare din parcare a avut doar 40 de victorii ... cam cate avea Hartmann in 2 luni.

Salutare !! Am revenit şi eu din vacanţă şi uite peste ce subiect mişto dau !!! smile.gif

Zorro - apropo de asta : parcă cel mai tare din parcare as al Aliaţilor a fost ... un rus ( doborāt īnsă īn timpul giganticei bătălii de la Kursk ). Probail greşesc, dar avea 62 de victorii aeriene la activ ( e drept că şi ruşii l-au ajutat la greu, dāndu-i pe mānă cele mai noi şi performante prototipuri de avioane wink.gif ).

Oricum - numărul mare de avioane ruseşti se explică prin doctrina de luptă a ruşilor īn vederea unei eventuale ofensive : un desant aerian masiv īn spatele liniilor inamice. Din această cauză, īn 1941 ruşii aveau un număr de avioane - majoritatea de transport şi susţinere tactică a trupelor de la sol desantate īn adāncimea teritoriului inamic - egal cu numărul celorlalte state combatante importante la un loc !! ohmy.gif
Deşi poate să pară surprinzător pentru unii ( care s-au obişnuit cu imaginea unei Armate Roşii complet inferioare la nivelul armamentului şi a concepţiei strategice ) generalul Student a organizat diviziile de paraşutişti germane ... după modelul rusesc şi le-a folosit cu succes īn Blitzkrigul din Franţa şi Ţările de Jos. smile.gif
Ruşii au fost de fapt primii din lume care-au organizat mari unităţi de paraşutişti şi le-au folosit īn 1925-1926 īn īnăbuşirea unor revolte ale populaţiei din Caucazul de Nord.

Īn 1941 īnsă, Armata Roşie fiind īn defensivă, această tactică pur ofensivă nu mai făcea doi bani şi au existat cazuri de comandanţi sovietici care, din lipsă de combustibil, au preferat pur şi simplu să abandoneze pe piste la discreţia germanilor greoaiele transportoare de trupe. Nu a fost o idee prea strălucită, deoarece īn căutare de ţapi ispăşitori Stalin a popit o bună parte din ei pentru a-i pedepsi pe "laşii care nu luptaseră cum trebuie". ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 21 Jul 2004, 10:53 AM
Mesaj #56


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (Zorro @ 21 Jul 2004, 11:38 AM)
@actionmedia
QUOTE
Oricum ar fi fost, se pare ca mai multe avioane sovietice au fost distruse la sol prin bombardamente decat in aer prin lupta directa. Dar daca avioanele de la sol erau mai toate depasite atunci Luftwaffe n-a avut prea mare succes.

Dimpotriva, Luftwaffe chiar a fost o forta, atat dpdv al avioanelor cat si al pilotilor avand cei mai buni piloti din toate timpurile.

Nu am spus ca nu au fost buni sau ca nu au doborat avioane in aer. Spuneam ca in primele zile au fost distruse o multime de avioane soviteice aflate la sol, cu mult mai multe decat cele distruse prin confruntare directa, ori nu cred ca rusii si-au tinut avioanele bune la sol ci pe cele proaste, cu alte cuvinte Hitler i-a scapat pe rusi de avioanele depasite si le-a dat motive sa isi procure altele mai bune.

Sunt convins ca Luftwaffe a stat bine la capitolul piloti dar strategia lui Goering in ceea ce priveste dotarea cu aparate a fost paguboasa s-a pus mare accent pe bombardiere tactice (in picaj cu raza medie si mica) si s-a negljat flota de vanatoare si s-a ignorat necesitatea de bombardiere strategice (de la mare inaltime si cu raza lunga). Atfel ca in final au prdut Batalia Angliei si incet incet Luftwaffe si-a pierdut suprematia aerului.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 21 Jul 2004, 10:59 AM
Mesaj #57


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



QUOTE

Doi dintre ei au avut peste 300 de victorii (Erich Hartmann - 352, Gerhard Barkhorn - 301), iar 13 au avut intre 200 si 300. Hartmann chiar a luptat si pe teritoriul Romaniei, unde a distrus singurele lui avioane americane (6 sau 7, nu mai tin minte exact). In rest, victoriile au fost impotriva rusilor, ale caror avioane si piloti, intr-adevar nu erau la nivelul nemtilor.


vorbisem cu un om, veteran WW2 (din RO) care a fost in acelasi lagar de prizonieri cu Erich Hartmenn.
spunea ca rusii au incercat sa-l scoata pe Hartmann criminal de razboi.
l-au acuzat ca, dupa 100 de victorii ar fi putut sa se retrage. dar cota se ridicase la 200 spunea Hartmann.
"dar ai avut si peste 352" a spus rusul la care Hartmann a zis "da, dar peste 200 au fost rusesti si alea nu se numara."

din cite stiu, Hartmann a fost doborit de 5 ori, cred unsure.gif

cel mai "tare" pilot japonez, Hiroyoshi Nishizawa, a avut 87.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidius
mesaj 21 Jul 2004, 11:01 AM
Mesaj #58


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.849
Inscris: 30 March 04
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 2.824



@MIA
QUOTE
Zorro - apropo de asta : parcă cel mai tare din parcare as al Aliaţilor a fost ... un rus ( doborāt īnsă īn timpul giganticei bătălii de la Kursk ). Probail greşesc, dar avea 62 de victorii aeriene la activ

Asa e. Imi pare rau ca am uitat de el... sad.gif


--------------------
Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 21 Jul 2004, 11:04 AM
Mesaj #59


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



QUOTE (dead-cat @ 21 Jul 2004, 12:12 PM)
din cite stiu, Hartmann a fost doborit de 5 ori, cred unsure.gif

Da, dar rusnacul ăla de care ziceam a şi murit cu ocazia asta ... sad.gif
Se pare că de vină a fost o greşeală de proiectare a prototipului cu care zbura ( sau mai exact o chestie ce nu a apucat să fie suficient testată īn condiţii reale ) a cărui rezervoare fuseseră nu ştiu cum pălăria mea modificate să poată lua mai mult combustibil la bord şi rezultatul a fost că avionul a ars la rapidescu ca o torţă.

Īn fine ... detalii neesenţiale - mai mult de īncălzire să zic aşa ... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 21 Jul 2004, 11:07 AM
Mesaj #60


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



QUOTE

Sunt convins ca Luftwaffe a stat bine la capitolul piloti dar strategia lui Goering in ceea ce priveste dotarea cu aparate a fost paguboasa s-a pus mare accent pe bombardiere tactice (in picaj cu raza medie si mica) si s-a negljat flota de vanatoare si s-a ignorat necesitatea de bombardiere strategice


chestia cu bombardiere strategice e adevarata, dar la bombardiere de picaj...
au fost construite cca 5700 de bucati Ju87 de toate tipurile dintr-un total de cca 100 000 de avioane construite de Germania in WW2.
n-as zice ca e exagerat.

iar cu raza de actiune e o chestie...bombardiere cu raza mare sunt utile cind ai avioane de vinatoare de raza comparabila pt. escorta. altfel iese cam nasol, cum au aflat aliatii pina prin '44.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidius
mesaj 21 Jul 2004, 11:10 AM
Mesaj #61


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.849
Inscris: 30 March 04
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 2.824



@actionmedia
QUOTE
...s-a negljat flota de vanatoare si s-a ignorat necesitatea de bombardiere strategice (de la mare inaltime si cu raza lunga).

Si eu cred ca a fost o greseala chestia asta....desi daca stau sa ma gandesc ar fi fost prea de tot sa le aibe si pe astea. Efectiv ar fi fost o aviatie completa, cu tot tacamul. ohmy.gif

@dead-cat
QUOTE
spunea ca rusii au incercat sa-l scoata pe Hartmann criminal de razboi.

Chiar l-au scos! Abia in 1993 (daca nu gresesc) i-au retras acuzatia, si asta dupa ce Hartman ne-a parasit. Am uitat sa zic ca a stat 10 ani in lagar la rusi....

QUOTE
din cite stiu, Hartmann a fost doborit de 5 ori, cred

Stiu doar ca in prima lui misiune a aterizat fortat si era sa dea coltul, din cauza ca aterizarea cu Messerschmit-urile se facea viteze mari (aprox 130km/h).


--------------------
Suntem ceea ce gāndim. (Buddha)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 21 Jul 2004, 12:11 PM
Mesaj #62


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



oh btw. din intreaga productie de avioane '39-'45, cca 50% au fost avioane de vinatoare.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 21 Jul 2004, 12:26 PM
Mesaj #63


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (dead-cat @ 21 Jul 2004, 01:24 PM)
oh btw. din intreaga productie de avioane '39-'45, cca 50% au fost avioane de vinatoare.

La cine? La nemti? Daca e asa ar fi interesant de vazut si un raport productie/pierderi.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 21 Jul 2004, 12:33 PM
Mesaj #64


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



da.

pai la pierderi sunt cam 100% pina la sfirsitul razboiului. cam toate au fost distruse/capturate.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 21 Jul 2004, 12:35 PM
Mesaj #65


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (dead-cat @ 21 Jul 2004, 01:46 PM)
da.

pai la pierderi sunt cam 100% pina la sfirsitul razboiului. cam toate au fost distruse/capturate.

laugh.gif logic


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 21 Jul 2004, 12:41 PM
Mesaj #66


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



QUOTE (March @ 21 Jul 2004, 12:35 PM)
Fapte mai putin cunoscute din RM II (4) :

La data de 21 noiembrie 1941, unul din asii aviatiei germane naziste, Oberst WERNER MOELDERS (n. 1913) si-a pierdut viata pe cand calatorea , ca pasager, cu un avion de bombardament HE-111, pentru a participa la funeraliile de stat ale generalului Ernst Udet (n. 1896), inspector general al Luftwaffe, care s-a sinucis pe 17 noiembrie 1941. Avionul cu care caltorea Moelders s-a lovit de cosul unei fabrici, in apropiere de Breslau, din cauza timpului nefavorabil, ploaie si ceata.
Moelders , care avea la activ 115 avioane doborite, din care 68 pe teatrul de operatiuni din vest, a fost inlocuit de un alt as al aviatiei germane Adolf Galland , care a luptat cu bravura , pina in ianuarie,1945.

Galland, care a scris de altfel o excelenta carte, de loc "politica" despre perioada razboiului...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 21 Jul 2004, 12:41 PM
Mesaj #67


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



QUOTE (dead-cat @ 21 Jul 2004, 01:24 PM)
oh btw. din intreaga productie de avioane '39-'45, cca 50% au fost avioane de vinatoare.

Aşa e - numai că, de ex., după cum spunea după război Galland, conducerea nazistă nu a procedat la timp la īnlocuirea modelelor mai vechi ( Me-109 ) cu FockeWulf şi ulterior cu Me-262. Ultimul avion de altfel, din cauza īncăpăţānării lui Hitler care īl voia neapărat bombardier, nu a intrat īn 1942 īn serviciul operativ ci abia īn 1944. wink.gif

Ar fi fost interesant ce văzut cāt mai menţineau anglo-americanii ofensiva aeriană dacă deja īn primăvara lui 1943 dădeau piept cu flotile īntregi de avioane cu reacţie pilotate de aşi ai aviaţiei precum aveau germanii. ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 21 Jul 2004, 12:46 PM
Mesaj #68


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



Pai... probabil ca acum am fi vorbit cu totii germana in locul englezei...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 21 Jul 2004, 12:52 PM
Mesaj #69


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (MIA @ 21 Jul 2004, 01:54 PM)
Ar fi fost interesant ce văzut cāt mai menţineau anglo-americanii ofensiva aeriană dacă deja īn primăvara lui 1943 dădeau piept cu flotile īntregi de avioane cu reacţie pilotate de aşi ai aviaţiei precum aveau germanii. ph34r.gif

Nu cred ca mai aveau multi asi in 43. Aliatii nu au avut multi campioni de zbor dar scoteau piloti pe banda. Ii trimiteau in misiune dupa 9 - 24 ore de zbor. Aliatii au mizat la toate armele pe numar si nu pe calitate. Pe cand germanii au cautat tot timpul sa eficientizeze fiecare arma.
De aceea cred ca prin 43 numarul pilotilor germani de elita se redusese drastic, iar costul si timpul pentru pregatirea altora de acelasi nivel erau foarte mari. Germanii au pierdut razboiul aerian in Anglia unde marea problema au fost pierderile unor piloti cu experienta nu neaparat a aparatelor care puteau fi inlocuite relativ usor.
Atunci cand mizezi pe eficienta si pirzi cel mai important element care iti ofera eficienta atunci e normal sa pierzi rzboiul.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 21 Jul 2004, 01:03 PM
Mesaj #70


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



QUOTE (actionmedia @ 21 Jul 2004, 02:05 PM)
Nu cred ca mai aveau multi asi in 43. Aliatii nu au avut multi campioni de zbor dar scoteau piloti pe banda. Ii trimiteau in misiune dupa 9 - 24 ore de zbor. Aliatii au mizat la toate armele pe numar si nu pe calitate. Pe cand germanii au cautat tot timpul sa eficientizeze fiecare arma.

Ba eu cred că īn primăvara lui 1943 aveau īncă foarte mulţi piloţi cu experienţă. Şi īn general, īn ciuda unei păreri destul de larg răspāndite, īn 1943 Armata Germană era departe de a fi īnvinsă. rolleyes.gif
Plus că cei ce luptaseră deasupra Angliei īn 1940 probabil nu aveau totuşi experienţa la care ajunseseră cei din 1943. wink.gif
Iar ce spui cu Aliaţii e valabil poate la ruşi - care-şi trimiteau piloţii practic la moarte cu 15 ore de instrucţie de zbor la activ, iar abia cei care supravieţuiau la mai multe misiuni şi īncepeau să aibă niscai victorii aeriene beneficiau de o instrucţie ulterioară la nivel tactic propriu-zis. Americanii īn schimb aveau un sistem foarte performant şi bine gāndit de rotire a piloţilor de succes pentru a-i instrui pe novici + benzină din plin pentru un număr impresionant de ore de zbor īnaintea plecării īn prima misiune.

Plus de asta chestia cu calitatea vs. cantitate nu e deloc aşa īn cazul obţinerii/păstrării supremaţiei aeriene. smile.gif
Īn luptele aeriene probabil contează cel mai mult calitatea materialului folosit. De ex., īn prima fază a Războiului din Pacific, deşi piloţii americani erau cam la fel de bine pregătiţi ca cei japonezi calitatea superioară a avioanelor Zero şi-a cam spus cuvāntul. Ulterior americanii s-au enervat - au eficientizat cāt au putut calitatea avioanelor lor şi uite aşa au apărut Mustangurile şi alte avioane americane absolut superbe ca performanţe şi extrem de eficace. Ca să-ţi dau un exemplu - din alt război de data asta - referitor la rolul unor piloţi bine instruiţi şi a uneo coordonări de excepţie - īn luptele aeriene din Valea Bekaa din 1967, purtată cu avioane comparabile ca performanţe, raportul pierderilor a fost 6 avioane israeliene doborāte la ... 96 siriene. devil.gif

Acest topic a fost editat de MIA: 21 Jul 2004, 01:05 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pagini V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 15 November 2024 - 11:05 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman