Ortodoxia, Calea Īntru Hristos, sa ne cunoastem religia - pag 1 index |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.
Ortodoxia, Calea Īntru Hristos, sa ne cunoastem religia - pag 1 index |
19 Mar 2006, 03:37 PM
Mesaj
#246
|
|
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Iosif logodnicul, pazitor al Preasfintei Fecioarei Maria
Neamul imparatesc al lui David, pe langa dreptul Ioachim, tatal Preasfintei Fecioarei Maria, a dat si pe Iosif logodnicul Ei. Sfantul Iosif era din casa lui David si a lui Solomon, nepot al lui Matat si stranepot al lui Eleazar, fecior al lui lacob dupa fire si al lui Ili dupa lege (Deut. 25,5; Mt. 1, 15-16). Femeia lui Matat, mama lui lacob, a luat-o Melhie din neamul lui Natan fiul lui David, si a nascut pe Iii. Acest Iii a luat femeie si a murit fara copii. Dupa dansul, Iacob care era frate al lui dintr-o maica, iar nu si dintr-un tata, a luat pe femeia fratelui sau - de vreme ce legea poruncea asa: "De va muri cineva neavand feciori, sa ia fratele lui pe femeia sa, ca sa continue samanta fratelui sau" (Dcut. 25,5; Mt. 22,24). Dupa acea lege lacob a luat pe femeia fratelui sau si a nascut pe Sfantul Iosif logodnicul. Astfel Iosif era dupa cum s-a aratat: fiu al amandurora, al lui lacob dupa fire; iar ai lui Ili dupa lege. Sfantul Evanghelist Luca scriind neamul Domnului Iisus Hristos, din aceasta pricina a pus pe Hi tatal lui Iosif, graind despre Hristos asa: "Iisus... Care este, precum se socotea (de lume) fiul lui Iosif, al lui IU si al lui Matat...". Aici Ili tatal cel dupa lege il numeste; iar pe Iacob tatal lui Iosif dupa fire il lasa sub tacere. O mare neunire asupra intelegerii despre logodnicul Iosif este intre crestinii apuseni (papistasi) si crestinii rasariteni (ortodocsi). Apusenii zic si sustin, ca Iosif logodnicul Preasfintei Fecioarei Maria a fost feciorelnic pana la sfarsitul vietii sale, necunoscand nicidecum insotirea. Rasaritenii zic cum ca a avut femeie si a nascut fii. Nichifor, istoricul vechi grecesc, luand acestea de la Sfantul Ipolit, povesteste: "Ca Iosif a luat o femeie cu numele Salomi. insa sa nu intelegeti ca era acea Salomi care era in Betleem, si care s-a numit moasa (matusa) Domnului; ci alta. Aceea era rudenie cu Elisabeta si cu Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu (Mt. 20,20; Mc. 15,40); iar aceasta era fata lui Agheu, fratele lui Zaharia, tatal Mergatorului inainte. Agheu si Zaharia au fost feciorii Preotului Varahie. Sf. Iosif cu aceasta Salomi, fata lui Agheu, vietuind intr-o insotire cinstita au nascut patru fii; pe lacob, pe Simion, pe Iuda si pe Iosie, si doua fete: pe Estir si pe Tamara, dupa altii si pe Marta. Sinaxarul din Duminica Sfintelor Mironosite arata ca a avut trei fete: pe Ester, pe Tamara si a treia fiica Salomi, care a fost data dupa Zevedei. George Cedrin arata ca o fata a lui Iosif anume Maria, ar fi fost data dupa Cleopa, fratele lui Iosif, dupa intoarcerea acestuia din Egipt. Maria aceasta se pare ca este Marta sau Tamara. Dar oricare si oricate vor fi fetele acestea, este adevarat, ca Sf. Iosif a fost casatorit si a nascut fii si fete. Dupa raposarea femeii sale Salomi, Sf. Iosif a vaduvit, petrecan-du-si zilele vietii sale in curatie. Deci si aceasta vietuire curata avandu-se in vedere, se marturiseste in Sf. Evanghelie, desi in scurte cuvinte, insa foarte laudatoare: "Iar Iosif barbatul Ei (dupa parerea lumii care nu cunostea Taina cea din veac ascunsa; iar in realitate logodnicul sau pazitorul fecioriei Preacuratei si pururea Fecioarei Maria) drept fiind..." (Mt. l, 13-24). Ce poate fi mai mare marturie decat aceasta? Atat a fost de drept Sfantul Iosif, incat a covarsit cu sfintenia sa pe ceilalti: drepti, stramosi si patriarhi. Caci cine s-a aflat vrednic a fi logodnic, si dupa parerea lumii barbat, al Preacuratei Fecioarei Maicii lui Dumnezeu? Cui s-a dat o cinste ca aceasta, ca sa fie numit (dupa parerea lumii) tata al lui Hristos Dumnezeu? Cu adevarat, pe acest barbat l-a aflat Domnul dupa voia Sa, caruia cele ascunse si cele tainuite ale intelepciunii Sale i-a aratat, facandu-l slujitor Tainei mantuirii noastre. Cu adevarat, vrednic era de-o cinste si de o slujba ca aceasta. Pentru desavarsita sa viata plina de fapte bune, fiind batran de 80 (84) de ani, a fost logodita cu dansul Preacurata Fecioara Maria, si data lui de Arhiereii si Preotii Bisericii lui Dumnezeu, pentru pazirea fecioriei Sale; iar nu spre insotire trupeasca, cum barfesc: paganii, evreii, ereticii, sectarii si lumea cufundata in patimile josnice si in necunostinta sfinteniei. Inteleptul batran si dreptul Iosif logodnicul, ii slujea Preasfintei Fecioarei Maria ca Maicii lui Dumnezeu si ca Doamnei si Stapanei sale si a toata lumea, incredintandu-se despre aceasta de la ingerul care i se aratase lui in somn. Asijderea slujea el si lui Dumnezeu, Pruncului Iisus Hristos, Celui nascut dintr-insa, cu toata buna cucernicie si cu frica, fugind de la fata lui Irod in Egipt si de acolo (dupa moartea lui Irod si a celor ce cautau pierderea Pruncului) intorcan-du-se in Nazaret. Acolo Iosif le castiga hrana din osteneala mainilor sale, caci era lucrator de lemn (dulgher, tamplar) sarac, desi era de neam imparatesc. Vointa Domnului a fost asa, ca sa Se nasca in saracie, luand numai trup de neam imparatesc, nu si slava imparateasca, bogatie, stapanire si slava desarta, care-s unite cu grele asupriri ale saracilor si groaznice pacate. Saraca a voit a fi Maica Sa, Preacurata Fecioara Maria, sarac a voit a-1 avea si pe cel cu parerea de tata (dupa lume), dand chip de smerenie. Sfantul si dreptul Iosif vietuind 110 ani, s-a savarsit in pace si s-a dus la parintii sai, care erau in iad, ducandu-le veste de bucurie si de incredintare, cum ca a venit Mesia cel dorit. El le-a dus vestea cea buna tuturor celor din iad, ca a venit in lume Rascumparatorul fagaduit protoparintilor Adam si Eva in Rai... Care are sa elibereze si sa mantuiasca neamul omenesc, Hristos Domnul, Caruia I se cuvine slava, cinste si inchinaciune, dimpreuna cu Parintele Ceresc si cu Duhul Sfant in veci. Amin (Vezi V. Sf. 26 dec.). -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
|
|
19 Mar 2006, 03:45 PM
Mesaj
#247
|
|
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
De ce a fost logodita Preasfanta Fecioara Maria cu batranul Iosif?
Dumnezeu a iconomisit prin slujitorii Bisericii Sale ca Preasfanta Fecioara sa fie data in ingrijirea Sfantului Iosif, sub forma logodnei. Aceasta face insa pe multi oameni, chiar din crestini sa se intrebe: "De ce a fost logodita Preasfanta Fecioara Maria cu batranul Iosif? Care-i rostul acelei logodiri, nepotrivita cu randuielile omenesti? De ce tinerei Fecioare nu i s-a dat un logodnic tanar; iar batranului Iosif o femeie vaduva, batrana, care sa-i ingrijeasca cei sapte copii ce-i avea din casatoria cu Salomia, sotia sa legitima? Logodna aceasta, nepotrivita dupa vederile lumii, a avut un scop mai inalt, ori a fost produs al intamplarii...?" Preasfanta Fecioara Maria a fost logodita cu Iosif dupa randuiala de sus, in urma sfatului omenesc si a poruncii lui Dumnezeu, data Arhiereului si Preotilor Templului, din Sfanta Sfintelor, de deasupra Chivotului Sfant dintre aripile Heruvimilor, precum am mai aratat. Preacurata Fecioara, dupa marturia Sfantului Grigore de Nissa, Epifanie al Ciprului s.a., a fost data de Arhiereii si Preotii Templului Sfant sub forma insotirii prin logodna dreptului si batranului Sfant Iosif, pentru paza fecioriei si spre a purta grija de Ea, ca sa ramana, dupa fagaduinta data, pururea fecioara curata. Acesta era rostul logodnei lor. Iosif era numai cu parerea, fata de lumea desarta si impatimita, barbat al Fecioarei Maria, de asemenea Preasfanta Fecioara Maria, dupa socoteala lumii, era femeia lui Iosif. In realitate Iosif era pazitorul fecioriei Sale, celei sfintite de Dumnezeu. Dupa adevar Iosif era martor ocular, vazator curat a vietii Ei, curat feciorelnica. Aceasta legatura s-a tocmit asa de Biserica pentru mai multe pricini: 1) Dumnezeu a randuit logodna aceasta pentru ca sa se tainuias-ca inaintea diavolului Taina intruparii Sale din Preacurata Fecioara Maria. Prin logodire El a acoperit fecioria Preacuratei Sale Maici, ca sa nu cunoasca vrajmasul ucigas de oameni (Ioan 8,44; Fac. 3; 4), ca Aceasta este Fecioara Aceea despre care a proorocit Isaia mai-nainte, zicand: "Iata Fecioara in pantece va avea...". Despre aceasta marturiseste si Sfantul Atanasie Arhiepiscopul Alexandriei, zicand: "De trebuinta era Iosif spre slujirea Tainei, ca sa se socoteasca (de lume) ca si cum Fecioara ar avea barbat, iar cu lucrul sa se tainuiasca de diavolul, ca sa nu stie cele ce vor sa fie, cum ca Dumnezeu voieste a petrece cu oamenii". De asemenea si Sf. Vasile cel Mare graieste: "Pentru ca sa se tainuiasca de domnul veacului acestuia s-a iconomisit sa se faca (Fecioarei Maria) logodire cu Iosif". Sfantul loan Damaschin zice: "Se logodeste Fecioara Maria cu Iosif ca si cu un barbat, ca nu cumva cunoscand diavolul nasterea lui Hristos din Fecioara Jura barbat, sa invite pe Irod si sa intarate si sa indemne pe iudei spre zavistie. Pentru ca diavolul inca de atunci, de cand a proorocit Isaia: "Iata Fecioara in pantece va avea si va naste Fiu...", pandea pe toate fecioarele, cand va zamisli vreuna dintr-insele Jara de barbat si sa nasca fiind fecioara. Dumnezeu cu purtarea Sa de grija a iconomisit sa se logodeasca Fecioara Maria cu Iosif pentru ca sa se tainuiasca de catre domnul intunericului, fecioria Preacuratei Nascatoarei de Dumnezeu si intruparea Cuvantului lui Dumnezeu. S-a logodit - zice el - Maria cu Iosif ca si cu un barbat, ca nu cunoscand diavolul scopul nasterii lui Hristos din Fecioara cea Jara de barbat, sa fuga de la lupta...". Astfel, dupa parerea lumii, Iosif era barbatul Sfintei Fecioarei Maria, si Ea era socotita femeia lui Iosif, pe cand in realitate Iosif era pazitorul Ei si Ea era pastratoarea fecioriei dupa fagaduinta data. 2) Preasfanta Fecioara a fost data lui Iosif prin logodna ca femeie a lui, dupa Dumnezeiasca randuiala, ca de nu ar fi avut - fata de lume - Pruncul Iisus pe Iosif ca tata pe pamant; iar Fecioara Maria ca barbat, iudeii L-ar fi socotit fara de lege, si asa, pe Fecioara o ucideau; iar pe Iisus il socoteau afara din drepturile si adunarea lor. 3) Domnul a voit a avea tata pe pamant pe Sfantul Iosif, dupa parerea lumii, ca numirea Numelui Sau sa se scrie prin Iosif. Legea poruncea evreilor ca sa nu puna in numar femeile, (cum si azi copiii poarta prenumele tatalui) macar ca Iosif punandu-si numele in registrele publice a pus si numele Preasfintei Fecioarei Maria, fiindca mostenirea femeilor trecea pe seama barbatilor, carora ele deveneau femei dupa legile civile. 4) Pentru ca Pruncul Iisus, in copilaria Sa, sa fie ocrotit, chivernisit, ingrijit, hranit si crescut de Iosif; aceasta sa se faca pe baza logodnei, ca Maria este femeia lui Iosif, precum si socotea lumea ce-i cunostea. 5) Dumnezeu a randuit Preacuratei Fecioarei Maria barbat numai in ochii lumii, ca sa ramana curatenia si fecioria Ei nehulita si neclevetita de potrivnici, desi de barbat n-a stiut (Le. i, 34). Biserica pe baza marturiei Ei inaintea Arhanghelului, pe temeiul proorociei lui Isaia (7,14) si Iezechiel (44, 1-2) si pe deosebitele vrednicii si daruri cu care a fost si este inzestrata, o marturiseste: "Pururea Fecioara". "Ce e usa cea incuiata in casa Domnului - zice fericitul Augustin - fara numai Maria Fecioara, care era sa fie neintinata si fecioria Ei intreaga! Ce este aceasta ca om nu va trece printr-insa? Fara numai ca Iosif nu o va cunoaste pe Ea. Dar aceasta ca insusi Domnul Dumnezeul lui Israel va trece printr-insa? Fara numai ca Duhul Sfant va pogori peste Dansa, puterea Dumnezeirii o va umbri, facand-o a zamisli, si Domnul ostirilor ingeresti, Se va naste dintr-insa. Dar usa ramase incuiata vesnic? Fara numai ca Fecioara Maria avea sa ramana, ca si mai inainte de nastere, si in nastere si dupa nastere, pururea Fecioara". -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
|
|
19 Mar 2006, 03:48 PM
Mesaj
#248
|
|||
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Imi cer scuze pentru formatul textului dar sper ca se intelege... Draga Artanis,
E adevarat ca nu schimba, dar toate afirmatiile trebuie sa le facem exact, conform dogmei si nu sa ne hazardam dupa mintea noastra, caci iata, putem gresi... , si diavoul abia asteapta... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
||
|
|||
Promo Contextual |
19 Mar 2006, 03:48 PM
Mesaj
#
|
ContextuALL |
|
|
|
19 Mar 2006, 03:49 PM
Mesaj
#249
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
Fara indoiala ca a fost la conceptie. After, who knows ? But who cares ? -------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
||
|
|||
19 Mar 2006, 03:52 PM
Mesaj
#250
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.774 Inscris: 28 March 05 Forumist Nr.: 6.013 |
Bolt, tu nu ai citit oare nimic din ultimile 2-3 pagini din acest topic...?
-------------------- "The great danger for the most of us is not that our aim is too high and we miss it, but is too low and we reach it." Michelangelo Buonarroti
|
|
|
19 Mar 2006, 04:28 PM
Mesaj
#251
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
Citind in Biblie, am gasit doar ca a fost fecioara la conceptie si atat. Asta mi-e suficient. Ca a ramas sau nu si dupa, nu stim si nici nu are importanta. Un crestin serios nu discuta asemenea banalitati. Dar judecand lucrurile in contextul unei relatii maritale e mai putin probabil, dar nu imposibil, ca Maria sa nu-si fi iubit sotul asa cum a lasat D-zeu sa fie.
-------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
|
|
19 Mar 2006, 09:23 PM
Mesaj
#252
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.774 Inscris: 28 March 05 Forumist Nr.: 6.013 |
Aici nu e cum ti se pare tie probabil, ci cum e logic si de bun simt daca ai priceput ceva din Scriptura...Pe bune, subiectul asta nici nu mai merita comentat daca tu sincer nu sesizezi grotescul afirmatiilor tale...E de-a dreptul imposibil sa judeci cu masura ta, viata Fecioarei Maria, si sa nu intelegi ca o astfel de viata nu are mai nimic in comun cu viata unui contemporan pacatos care vede firesti dorintele trupesti...
-------------------- "The great danger for the most of us is not that our aim is too high and we miss it, but is too low and we reach it." Michelangelo Buonarroti
|
|
|
20 Mar 2006, 10:42 PM
Mesaj
#253
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
@artanis :
Logic e cum scrie si de bun simt e cum a lasat D-zeu.
Ce vorbesti dom'le, ce-nseamna sa n-ai echilibru in acest sens ... La tine totul e doar curvie si feciorie. Tu cum te-ai nascut ? Dorintele trupesti nu-s firesti ? Am sters si editat unele lucruri care erau cel putin offtopic... Va propun sa revenim la subiect si sa discutam pe topicul acesta despre ortodoxie si pe alte topicuri despre subiectele de acolo... Bolt, te rog doar, ca pe acest topic sa vorbesti numai despre Ortodoxie si as vrea sa intelegi ca parerile protestante sau neo, budhiste, mormonice etc. sunt offtopic aici...Thanks... Acest topic a fost editat de Clopotel: 21 Mar 2006, 08:17 AM -------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
||||
|
|||||
21 Mar 2006, 11:26 PM
Mesaj
#254
|
|
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
O sa scriu acum cateva cuvinte din Epistola intaia catre Corinteni a Sfantului Apostol Pavel, Cap. 7, urmand sa revin, in masura timpului cu niste comentarii... Intre timp, va puteti da si voi cu parerea..
Despre casatorie, necasatorie si vaduvie. 1 Cat despre cele ce mi-ati scris, bine este pentru om sa nu se atinga de femeie. 2 Dar din cauza desfranarii, fiecare sa-si aiba femeia sa si fiecare femeie sa-si aiba barbatul sau. 3 Barbatul sa-i dea femeii iubirea datorata, asemenea si femeia barbatului. 4 Femeia nu este stapana pe trupul sau, ci barbatul; asemenea nici barbatul nu este stapan pe trupul sau, ci femeia. 5 Sa nu va lipsiti unul de altul, decat cu buna invoiala pentru un timp, ca sa va indeletniciti cu postul si cu rugaciunea, si iarasi sa fiti impreuna, ca sa nu va ispiteasca satana, din pricina neinfranarii voastre. 6 Si aceasta o spun ca un sfat, nu ca o porunca. 7 Eu voiesc ca toti oamenii sa fie cum sunt eu insumi. Dar fiecare are de la Dumnezeu darul lui: unul asa, altul intr-alt fel. 8 Celor ce sunt necasatoriti si vaduvelor le spun: Bine este pentru ei sa ramana ca si mine. 9 Daca insa nu pot sa se infraneze, sa se casatoreasca. Fiindca mai bine este sa se casatoreasca, decat sa arda. 10 Iar celor ce sunt casatoriti, le poruncesc, nu eu, ci Domnul: Femeia sa nu se desparta de barbat! 11 Iar daca s-a despartit, sa ramana nemaritata, sau sa se impace cu barbatul sau; tot asa barbatul sa nu-si lase femeia. ...... 25 Cat despre feciorie, n-am porunca de la Domnul. Va dau insa sfatul meu, ca unul care am fost miluit de Domnul sa fiu vrednic de crezare. 26 Socotesc deci ca aceasta este bine pentru nevoia ceasului de fata: Bine este pentru om sa fie asa. 27 Te-ai legat de femeie? Nu cauta dezlegare. Te-ai dezlegat de femeie? Nu cauta femeie. 28 Daca insa te vei insura, n-ai gresit. Ci fecioara, de se va marita, n-a gresit. Numai ca unii ca acestia vor avea suferinta in trupul lor. Eu insa va crut pe voi. 29 Si aceasta v-o spun, fratilor: Ca vremea s-a scurtat de acum, asa incat si cei ce au femei sa fie ca si cum n-ar avea. 30 Si cei ce plang sa fie ca si cum n-ar plange; si cei ce se bucura, ca si cum nu s-ar bucura; si cei ce cumpara, ca si cum n-ar stapani; 31 Si cei ce se folosesc de lumea aceasta, ca si cum nu s-ar folosi deplin de ea. Caci chipul acestei lumi trece. 32 Dar eu vreau ca voi sa fiti fara de grija. Cel necasatorit se ingrijeste de cele ale Domnului, cum sa placa Domnului. 33 Cel ce s-a casatorit se ingrijeste de cele ale lumii, cum sa placa femeii. 34 Si este impartire: si femeia nemaritata si fecioara poarta de grija de cele ale Domnului, ca sa fie sfanta si cu trupul si cu duhul. Iar cea care s-a maritat poarta de grija de cele ale lumii, cum sa placa barbatului. 35 Si aceasta o spun chiar in folosul vostru, nu ca sa va intind o cursa, ci spre bunul chip si alipirea de Domnul, fara clintire. 36 Iar de socoteste cineva ca i se va face vreo necinste pentru fecioara sa, daca trece de floarea varstei, si ca trebuie sa faca asa, faca ce voieste. Nu pacatuieste; casatoreasca-se. 37 Dar cel ce sta neclintit in inima sa si nu este silit, ci are stapanire peste vointa sa si a hotarat aceasta in inima sa, ca sa-si tina fecioara, bine va face. 38 Asa ca, cel ce isi marita fecioara bine face; dar cel ce n-o marita si mai bine face. 39 Femeia este legata prin lege atata vreme cat traieste barbatul ei. Iar daca barbatul ei va muri, este libera sa se marite cu cine vrea, numai intru Domnul. 40 Dar mai fericita este daca ramane asa, dupa parerea mea. Si socot ca si eu am Duhul lui Dumnezeu. Incerc sa aduc in discutie fecioria, eu pacatosul si foarte desfranatul, pentru folosul celor interesati, dar si pentru ca unii au spus ca nu are baza biblica... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
|
|
22 Mar 2006, 05:23 PM
Mesaj
#255
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.774 Inscris: 28 March 05 Forumist Nr.: 6.013 |
Bineinteles ca are suport biblic, numai ca unii remarca doar ceea ce doresc ei din Biblie...
-------------------- "The great danger for the most of us is not that our aim is too high and we miss it, but is too low and we reach it." Michelangelo Buonarroti
|
|
|
22 Mar 2006, 07:43 PM
Mesaj
#256
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
Perspectiva voastra asupra acestui subiect e una cu totul nebiblica desi faceti uz de aceasta din urma. Nici n-ai ce sa mai comentezi vazand contradictiile de termeni si absurdul interpretarii. Pavel vorbeste de una voi de alta. Ca sa nu mai zic de lipsa oricarui argument pt. "vesnica feciorie" a Mariei.
-------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
|
|
22 Mar 2006, 07:57 PM
Mesaj
#257
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.774 Inscris: 28 March 05 Forumist Nr.: 6.013 |
Intr-adevar, Clopotel nici nu a citat din Biblie, ci din cu totul altceva...
-------------------- "The great danger for the most of us is not that our aim is too high and we miss it, but is too low and we reach it." Michelangelo Buonarroti
|
|
|
22 Mar 2006, 08:11 PM
Mesaj
#258
|
|||
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Draga Bolt,
Desigur .... textul lui Pavel este foarte clar si usor de inteles, dar protestantii ca sa-si justifice numele, protesteaza si probabil mai baga un NU in fata..... Ia uimeste-ne cu interpretarea protestanta sau neo despre ce anume vorbeste Pavel acolo pe topicul cu Reforma fata in fata cu Traditia... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
||
|
|||
22 Mar 2006, 08:27 PM
Mesaj
#259
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.774 Inscris: 28 March 05 Forumist Nr.: 6.013 |
Clopotel, eu cred ca deja nu mai e de ras...pe mine incepe sa ma tulbure sa vad un ins care interpreteaza atat de stramb textul Scripturii, se tine cu dintii de asta si se pretinde doxat. Nemaicomentand limbajul pe care in arboreaza ( de ex. cand te numeste "nebun", iar tu ii raspunzi ca este "ratacit", pe topicul "Ziua Domnului" si tot el sare ca esti arogant). Pe bune, e trist ceea ce vad. Poate D-zeu o sa-l lumineze si pe el intr-o zi...
-------------------- "The great danger for the most of us is not that our aim is too high and we miss it, but is too low and we reach it." Michelangelo Buonarroti
|
|
|
22 Mar 2006, 08:38 PM
Mesaj
#260
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
Daca tu crezi ca pasajul din Corinteni are vreo legatura cu vesnica feciorie a Mariei, pt. ca asta discutam, arata tuturor boldit.
-------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
|
|
23 Mar 2006, 08:46 PM
Mesaj
#261
|
|
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Draga Bolt,
Ma intrebi ce legatura au cuvintele Sfantului Apostol Pavel cu Pururea Fecioara Maria... Daca nu ai avea inima invartosata ai vedea cu usurinta legatura, asa o sa incerc eu, nepriceput cum sunt, sa te lamuresc, caci pana si eu am priceput acestea... Cand Sfantul Apostol Pavel spune:" Bine este pentru om sa nu se atinga de femeie", adevarat spune.... Daca asa este bine atunci tu crezi ca dreptul Iosif nu a facut bine (acest bine)? Apoi Apostolul a adaugat indata: "Dar fiecare sa-si aiba femeia sa".... Apoi dumnezeiescul Apostol spune si pricina pentru care recomanda casatoria: "Din cauza desfranarii"... Si cu toate astea mintea ta judeca cumva ca putea fi vorba fie la dreptul Iosif, fie la Pururea Fecioara Maria de ganduri de desfranare? Fereasca Dumnezeu de asemenea rataciri... Ortodocsii respecta aceste recomandari ale Apostolului Pavel, si chiar daca se casatoresc, si sunt foarte multe astfel de cupluri, ei traiesc in feciorie pana la moarte... Stiu ca eretici nu pricep asta, si cauta tot felul de tertipuri sa defaimeze fecioria, caci ei o urasc din pricina neputintei si a neinfranarii lor... Daca Sfantul Apostol Pavel, a trait in feciorie, si spune ca e cea mai buna, ba chiar ne indeamna sa facem si noi la fel, atunci, cu atat mai mult Pururea Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu, a facut mai mult ca el, traind numai intru Domnul si negandind nimic trupeste... Acum pentru fratii mei ortodocsi: Exista o lucrare foarte utila, se numeste: Despre Feciorie, Apologia vietii monahale, Despre cresterea copiilor - a Sfantului Ioan Gura de Aur Acolo, Sfantul Ioan Gura de Aur, combate multe argumente eretice, cum ca daca exista casatorie este musai sa existe si impreunare, ereticii motivand de fapt neinfranarea poftelor cum ca Dumnezeu le-a zis primilor oameni sa se inmulteasca si sa umple pamantul.... Sfantul zice asa: Pavel porunceste credinciosilor sa se casatoreasca, dar nu cu scopul principal de a da nastere la multi copii. - Atunci pentru ce sa se casatoreasca? - "Ca sa nu va ispiteasca Satana", raspunde Pavel. Mai departe, Pavel nu le spune credinciosilor: Daca doresc sa aiba copii, sa se casatoreasca! - Dar ce le spune? - Le spune:" Dar daca nu se pot infrana, sa se casatoreasca!" La inceput, casatoria avea aceste doua pricini: nasterea de copii si potolirea poftelor. In urma insa, dupa ce s-a umplut de oameni pamantul, marea si toata lumea, casatoria nu mai are decat o pricina pentru a exista: indepartarea desfraului si a desfranarii. Casatoria este de mare folos pentru cei care si acum, dupa predicarea Evangheliei, se tavalesc in mocirla patimilor, pentru cei care doresc sa duca o viata asemanatoare porcilor, pentru cei care nu se pot stapani de a-si strica trupul si sufletul in locasurile de desfrau. Pentru acestia, deci, casatoria este de mare folos, caci ii scapa de necuratie, ii scapa de umblatul din femeie in femeie si le da putinta sa traiasca in sfintenie si castitate. Dar pana cand ma voi lupta cu umbrele? Chiar voi, care-mi faceti aceste obiectii, sunteti convinsi tot atat de bine ca si mine de superioritatea fecioriei. Obiectile voastre nu sunt decat scuze si pretexte ca sa va acoperiti neinfranarea voastra. Dar chiar daca o astfel de marturisire v-ar pune in primejdie de a va descoperi neinfranarea voastra, totusi ar trebui sa terminati o data cu hulirea fecioriei. Omul care se impotriveste faptelor bune prin atitudinea lui falsa si nedreapta, pe langa aceea ca-si vatama propria-i persoana, mai face cunoscut si altora sufletul sau rau si stricat. Dar, atentie mare, sa nu cadem in extreme sau sa intelegem doar o parte....De aceea Safntul Ioan in alta parte zice: Castitatea ereticilor e mai rea decat desfranarea altora. Desfranarea altora nedreptateste si face rau numai oamenilor; castitatea ereticilor insa se ia la lupta cu Dumnezeu, insulta covarsitoarea Lui intelepciune. Astfel de curse intinde diavolul slujitorilor lui! Nu e ideea mea ca fecioria ereticilor este curat o nascocire a vicleniei diavolului. Ideea asta nu-i a mea, ci a lui Dumnezeu, Care cunoaste toate gandurile diavolului. Ce spune El? Iata ce spune: "Duhul graieste lamurit ca in vremurile cele de apoi vor cadea unii de la credinta, luand aminte la duhurile cele inselatoare si la invataturile demonilor, ale celor care intru faradelege graiesc minciuni, mincinosi si fatarnici, infierati in insusi cugetul lor, care opresc de la casatorie, indeparteaza de la mancarile pe care Dumnezeu le-a făcut ca sa ne hranim cu ele".(I Tim 4,1-3) Mai poate fi fecioara aceea care a cazut din credinta, aceea care ia aminte la duhurile cele inselatoare, aceea care asculta de draci, aceea care cinsteste minciuna? Mai poate fi fecioara aceea a carei constiinta ii este infierata? O fecioara nu trebuie sa fie curata numai la trup, ci si la suflet, daca vrea sa primeasca pe Mirele cel Sfant. Mai poate fi curata la suflet aceea al carei suflet este insemnat cu fierul rosu? Daca trebuie indepartata din camara de nunta a Mirelui toata grija cea lumeasca, deoarece nu-i cu putinta sa fii cu infatisarea cuviincioasa cand esti cuprins de grija cea lumeasca, te intreb, mai poate fi pastrata frumusetea fecioriei cand, inlauntrul sufletului, ganduri de necredinta se plimba in toata voia lor? Cu voia voastra, voi mai continua despre aceasta... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
|
|
23 Mar 2006, 09:35 PM
Mesaj
#262
|
|||||||||||||||||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
@clopotel :
Adica D-zeu e vinovat, "fir-ar El sa fie" pt. ca a gresit cand ne-a facut asa. Clopotel, mare lucru e sa ai discernamant si sa-ti dai seama de implicatiile afirmatiilor tale. Ia pune tu manuta frumusel si citeste versetul 1 al acelui capitol (7). Acolo Pavel spune ca primise din partea unora intrebari cu privire la o anumita persepectiva a acestui subiect. Ori noi nu stim exact ce a fost intrebat Pavel ci doar putem deduce din raspunsul sau. Pavel a fost necasatorit si am ferma convingere ca el raspunde din perspectiva unui misionar, care daca ar fi fost intr-o relatie maritala iar fi venit foarte greu sa-si faca slujba. Si are dreptate. Dar nu toti crestinii sunt misionari. Vei vedea ca din versetele 2 si 3 nu reiese prea mult entuziasm din partea lui Pavel referitor la acest subiect. Pavel rezuma relatia dintre barbat si femeie destul de diferit fata de alti scriitori biblici. E clar si de ce. Ori avusese o experienta neplacuta, ori vorbea strict conform experientei lui limitate la acest capitol, ori (cel mai probabil) o anumita atitudine fata de viata ii dicta aceasta perspectiva (pe care istoria a dovedit-o ca nefiind aplicabil oricand). Spun asta deoarece modul in care descrie el acolo motivatia casatoriei nu-i tocmai complet. Oamenii se casatoresc pt. ca se iubesc si nu ca sa nu curveasca, oamenii se casatoresc pt. ca vor sa traiasca impreuna sub toate aspectele si nu doar sexual. Pavel nu-i deloc descriptiv c-o experienta pe care ori n-a trait-o, ori a omis-o, ori o contextualizeaza diferit.
Fals. Din cauza iubirii. Nu perspectiva curviei ii uneste pe oameni ci dragostea si moralitatea deopotriva. Acolo ai un context initiat de unuii care l-au intrebat ceva ce noi nu stim exact. Probabil de aceea Pavel marseaza doar pe un anumit sector al subiectului. Unul mai putin colorat.
Aaloooooooooooooooo !!! Nu erau ei deja logoditi ? Nu le-a spus D-zeu sa locuiasca impreuna ? Nu spune Biblia ca au avut fii si fice ? Chiar daca unii erau vitregi intre ei. Nu-ti dai seama ca-L acuzi pe D-zeu ?
Fereasca D-zeu de orbi.
Pai cum le respecta daca se casatoresc ? Logic, ar fi sa faca "binele" "predicat" de Pavel si sa nu se casatoreasca.
Unde le cere D-zeu asta ? Scopul fiind ?
Cu alte cuvinte copilul meu si al sotiei mele s-a nascut din curvia noastra, nu ? Mare mica minte mai esti Clopotel. Pacat.
Pavel era tributar conceptiei escatologice a tuturor crestinilor acelor vremi. Ei toti traiau cu ferma convingere ca Isus va reveni in timpul vietii lor. De aceea si perspectiva aceasta asupra vietii si relatiilor dintre oameni.
Unde scrie asta si de ce ? In continuare voi posta eu ceea ce Clopotel n-a facut : 1Cor. 7.7 : " Eu aş vrea ca toţi oamenii să fie ca mine; dar fiecare are de la Dumnezeu darul lui: unul īntr-un fel, altul īntr-altul." Cat echilibru. Deci fecioria misionara este un dar colega si nu o virtute. Fa distinctie intre cele doua notiuni. 1Cor. 7.8 : "Celor neīnsuraţi şi văduvelor, le spun că este bine pentru ei să rămānă ca mine." Asta pt. ca Isus urma sa revina foarte curand (credeau ei) si lucrurile ar fi fost mai usoare asa. Lucru aratat si-n versetele 17 si 18. Si acum mirare mare : 1Cor. 7.25 : " Cāt despre fecioare, n-am o poruncă din partea Domnului. Le dau īnsă un sfat, ca unul care am căpătat de la Domnul harul să fiu vrednic de crezare." De ce n-ai postat asta Clopotel ? E usor de dedus. Deci nu D-zeu porunceste ci un serv al Sau in anumite circumstate. Care daca nu se regasesc astazi ... Versetul 26 lamureste si mai bine discursul : " Iată dar ce cred eu că este bine, avānd īn vedere strāmtorarea de acum: este bine pentru fiecare să rămānă aşa cum este." Pai Clopotele draga, azi traiesti ca atunci ? 1Cor. 7.28 : " Īnsă, dacă te īnsori, nu păcătuieşti. Dacă fecioara se mărită, nu păcătuieşte. Dar fiinţele acestea vor avea necazuri pămānteşti, şi eu aş vrea să vi le cruţ." Deci casatoria cu tot ce implica ea NU E PACAT. Versetul 29 lamureste atitudinea lui Pavel : " Iată ce vreau să spun, fraţilor: de acum vremea s-a scurtat." 1Cor. 7.34 : "Tot aşa, īntre femeia măritată şi fecioară este o deosebire: cea nemăritată se īngrijeşte de lucrurile Domnului, ca să fie sfāntă şi cu trupul şi cu duhul; iar cea măritată se īngrijeşte de lucrurile lumii, cum să placă bărbatului ei." Deci femeia maritata nu-i nesfanta ci doar ocupata cu altceva. -------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
23 Mar 2006, 10:14 PM
Mesaj
#263
|
|||||||||||
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Draga Bolt,
Eu nu am spus niciodata ca Dumnezeu ar fi vinovat de ceva... Doamne fereste! In schimb tu incerci sa faci speculatii cu privire la Pavel, doar ca sa-ti demonstrezi niste teorii si pareri personale, sau ma rog, de-o anumita factura...Iata:
Asta e o speculatie, cu misionariatul, si de la asta te apuci sa construiesti un castel de nisip...
Pai speculatiile tale nu pot tine cont de claritate... Auzi ude te duce mintea: cica "avusese o experienta neplacuta" Mai Bolt, tu chiar nu realizezi ca odata ce L-ai avut pe Dumnezeu langa tine nimic pamantesc nu te mai interesaza... Cu atat mai mult in ceea ce o priveste pe Sfanta Fecioara...
Nope, nu am spus asta niciodata si nici nu am lasat sa se inteleaga... Daca tu casatorit fiind, ai hotarat impreuna cu sotia ta sa aveti un copil si ati facut impreunare in acst sens, atunci este normal si firesc, insa daca in urma unor pofte trupesti, s-a intamplat sa aveti si un copil, atunci e cu totul alta treaba...Si nu problema e copilul ci faptul ca omul este neinfranat, nestavilindu-si poftele trupesti... La asta se refera Sfantul Apostol Pavel...
Ca de obicei minti: eu am postat tot ce ai scris tu acolo...ba am mai si bolduit... Asa ca te las sa mai citesti odata cu atentie si dupa aceea mai vorbim... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
||||||||||
|
|||||||||||
23 Mar 2006, 10:17 PM
Mesaj
#264
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.774 Inscris: 28 March 05 Forumist Nr.: 6.013 |
Auzi mai, Pavel avea o experienta limitata la capitolul asta, ca si cum unul ar putea avea mai multa experienta eventual mai multe neveste si altul mai putina...
Si trecut prin "logica" boltiana, si ignorand faptul ca Fecioara Maria nu era maritata, mai era si ocupata cum sa placa barbatului ei Clopotel, ti-am mai sugerat ca acest dialog nu are sens, pt. ca de fapt este un monolog, tu sustii o chestie, Bolt apare cu altceva, ca si cand nu te-ar fi auzit. In cazul asta cred ca ai parteneri de "dialog" mai interesanti, cum ar fi oglinda sau peretele...Pe bune, nici macar nu mai merita osteneala.... -------------------- "The great danger for the most of us is not that our aim is too high and we miss it, but is too low and we reach it." Michelangelo Buonarroti
|
||||
|
|||||
23 Mar 2006, 11:31 PM
Mesaj
#265
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.771 Inscris: 17 March 05 Din: Alba Forumist Nr.: 5.950 |
Bolt, tu ai auzit de consacrare? Ceea ce propune Pavel este o consacrare, o jertfire a energiei sexuale de dragul lui Iisus. Asa inteleg cei mai luminati ca noi aceste lucruri. Si trebuie recunoscut ca aceasta energie este destul de puternica.
-------------------- Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online! |
||
|
|||
24 Mar 2006, 09:16 PM
Mesaj
#266
|
|||||||||||||||||||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
@clopotel :
Daca eu speculez inseamna ca Pavel a fost casatorit. Ia mai pune tu mana pe carte colega.
A fost doar o perspectiva pe care eu nu mi-o asum ci doar a inclus-o incercand sa intregesc spectrul posibilitatilor. Razi dar daca nu te asiguri razi de tine. Eu ti-am luat subiectul.
Mai Clopotel, tu chiar nu realizezi ca odata ce il ai pe D-zeu langa tine tot ceea ce El a facut spre bucuria ta capata o plenitudine ce n-a mai avut-o inainte ? Prezenta lui D-zeu nu duce la ignoranta, cum sugerezi tu acolo.
Exact, mai ales in cazul Mariei. Cu atat mai mult a avut o viata plenara si frumoasa cu tot ceea ce a lasat D-zeu sa fie.
Hmm, iar in cazul familiei in care S-a intrupat D-zeu (o familie ce trebuia sa fie un model) nu e firesc... Tu chiar nu sesizezi contradictia ?
Aici nu te inteleg. Tu esti casatorit ? Cum separi una de alta ?
Omul pe care-l cunosti tu si cu care te lupti in van. Adica tu. Accepta ca ceea ce ti-a dat D-zeu e perfect normal si trebuie implinit dupa regulile Sale.
Ca de obicei nu intelegi.
Nu textul e problema ci comentariul. -------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
24 Mar 2006, 09:28 PM
Mesaj
#267
|
|||||||||||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
@artanis :
Auzi mai, daca nu esti casatorit, vorbesti din auzite.
Cand D-zeu ii spune logodnicului ei s-o ia acasa pe ea (termenul folosit inseamna si femeie si sotie) iar Biblia spune ca ei mai aveau fii si fice, a fost maritata destul de mult.
Fara dubii. Cine nu place omului, nu place lui D-zeu. Iar o casatorie ipocrita e produsul unei minti bolnave. O familie vrednica de atentia divina nu putea lasa sarcini neindeplinite unul fata de altul. @ioanV :
Mai mult ca oricare din voi. De aceea si am o opinie completa si complexa privind acest subiect si nu una fracturata.
Ia citire aici : 1Cor. 7.7 : " Eu aş vrea ca toţi oamenii să fie ca mine; dar fiecare are de la Dumnezeu darul lui: unul īntr-un fel, altul īntr-altul." Pavel isi intelege subiectivismul ca unul care avea o sarcina grea dar nu-i neatent astfel incat sa fac o regula din el. Spune lucrurilo pe sleau : NU TOTI SUNTEM LA FEL, FIECARE ARE DARUL (COMPETENTA) LUI. Asta nu inseamna ca imparte lumea in buni si rai.
Tot ce-i natural si reprimat, e greu de indurat. Dar asta-i valabil pt. misionari dedicati si nu pt. oameni de rand. Nici Maria si nici Iosif nu au fost misionari dedicati. Acest topic a fost editat de Bolt: 24 Mar 2006, 09:28 PM -------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
25 Mar 2006, 04:38 AM
Mesaj
#268
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.197 Inscris: 1 November 04 Forumist Nr.: 4.799 |
@clopotel
Tu folosesti logica prezentului ca sa explici faptele trecutului... Tu folosesti Invatatura Crestina, care s-a revelat lui Pavel, ca sa explici fapte pre-Crestine... Folosesti Logica, in loc de a citi Textul Evanghelic, clar ca lumina zilei: "Mama si fratii Tai sunt aici sa te vada"... Apostulul le afirma prezenta deslusit, to vii cu Logica ca sa intuneci evidenta prin deductii... Aplici invatatura lui Cristos la vremuri pre-Crestine... si in final aduci jigniri Mariei facind-o ceva ce ea nu era si nici nu voia sa fie... nu-i singurul loc in care Dogma este mai presus decit Evanghelia... -------------------- Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai! |
||
|
|||
25 Mar 2006, 04:46 AM
Mesaj
#269
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.197 Inscris: 1 November 04 Forumist Nr.: 4.799 |
Nu este o jertfire, nu este nici macar o renuntare, nu este o pierdere si nu este o durere, ci este ridicare deasupra Animalitatii, este Elevare Spirituala unde sexul nu-si mai gaseste locul, este dobindire a ceva cu mult deasupra Simturilor Trupesti, este imbogatire, este bucurie, fericire si lumina. Ce spune Pavel nu este jertfa ci este dobindire multa, dincolo de imaginatie: nu este a pierde ceva ci este a cistiga infinit mai mult... Dogma invata ca Omul trebuie sa sufere... Isus invata ca Omul trebuie sa lase in urma suferinta... "si ve-ti gasi liniste pentru Sufletele voastre". Isus nu promite Jerfa si Durere, ci promite Liniste, Calm si Fericire... -------------------- Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai! |
||||
|
|||||
25 Mar 2006, 08:57 AM
Mesaj
#270
|
|||||
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Draga Bolt,
Constat cu regret, ca tu doar, ca sa-ti sustii fanteziile, apelezi la altfe fantezii ca sa le justifici pe primele... Ti-am spus ca speculatiile tale nu au nici o legatura cu Biblia... Unde scrie acolo ca Pavel se adresa misionarilor? Ba din contra zice: 8 Celor ce sunt necasatoriti si vaduvelor le spun: Bine este pentru ei sa ramana ca si mine. 9 Daca insa nu pot sa se infraneze, sa se casatoreasca. Fiindca mai bine este sa se casatoreasca, decat sa arda. Acestora li se adreseaza nu cum ilogic sustii tu...Si acolo spune si de ce este mai bine ca sa se casatoreasca - ca sa nu cada in desfranare si sa arda.. Apoi cand spune: 1. ..... bine este pentru om sa nu se atinga de femeie. 2 Dar din cauza desfranarii, fiecare sa-si aiba femeia sa si fiecare femeie sa-si aiba barbatul sau. Este foarte clar din versul doi ca nu are cum sa se adreseze misionarilor... In fapt asta e o enormitate de-a ta bagata in disperare ca sa zici ceva... In fapt tu nu faci decat totul ca sa-ti justifici numele de protestant sau neo, punand NU, ca de fiecare data, in cuvantul Bibliei... Dupa tine, fraza aceia ar trebui inteleasa asa:bine NU este pentru om sa nu se atinga de femeie Culmea e ca din fanteziile astea, tu ajungi sa le si crezi pe unele, de vreme ce le iei ca baza pentru altele... Draga Edinide,
Daca Bolt, valseaza cu fanteziile cat de cat cu o oarecare motivatie, la tine e de-a dreptul hilar...Scuza-ma ca-ti spun asta direct... "fratii" aceia nu aveau cum sa fie copiii Fecioarei Maria, nu spune niciunde asta in Biblie... Eu am cel putin 20 de frati, si nici unul din ei nu este nascut de mama mea, sau cu contributia tatalui meu... Apoi fecioria era la mare cinste in VT, de aceea nu pot sa te rog decat sa citesti VT si o sa intelegi, poate, si singur... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
||||
|
|||||
25 Mar 2006, 09:04 AM
Mesaj
#271
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.197 Inscris: 1 November 04 Forumist Nr.: 4.799 |
Fratii Lui Spirituali erau deja in jurul lui Isus, inconjurat de Apostoli, cind a fost anuntata "Mama si Fratii Tai". Ca dovada ca asa este, Isus indica "Iata Fratii Mei", aratind spre Apostoli, deci Fratii de afara nu erau Frati Spirituali cum implici tu, deoarce Isus arata cu mina la Fratii Spirituali din jurul lui. Prin urmare, Fratii de afara, ce veneau sa-L vada, erau... Fratii Lui... -------------------- Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai! |
||||
|
|||||
25 Mar 2006, 12:14 PM
Mesaj
#272
|
|
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Ca sa nu se sminteasca si mai rau ereticii si sa creada cumva gresit ca noi ortodocsii, nu cinstim cum se cuvine casatoria, o sa vorbesc putin despre ea, inspirandu-ma din lucrarile:
- Invatatura de Credinta Crestin Ortodoxa - Ridicarea casatoriei la inaltimea de Taina - Arsenie Boca - Indrumari Duhovnicesti pentru vremelnicie si Vesnicie - Arhimandrit Cleopa - Despre feciorie, Impotriva desfranarii - Sfantul Grigorie al Nyssei Ridicarea casatoriei la inaltimea de Taina, Casatoria este o Taina din cele sapte, tocmai ca sa nu ingaduie intr-insa atata serparie de faradelegi. Cu toate acestea, trebuie sa strigam amarnic: "Ridicati casatoria din desfranare, macar la randuiala dobitoacelor. Binecuvantarea lui Dumnezeu nu s-a dat faradelegilor!" - zice Parintele Arsenie Boca... Pentru cine nu vrea sa inteleaga, nici Dumnezeu nu a avut ce zice decat acestea: 11 Cine e nedrept, sa nedreptateasca inainte. Cine e spurcat, sa se spurce inca. Cine este drept, sa faca dreptate mai departe. Cine este sfant, sa se sfinteasca inca. 12 Iata, vin curand si plata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia, dupa cum este fapta lui. (Apocalipsa, 22) Si mai spune Parintele ca "Dumnezeu iarta dar neispasit nimic nu lasa"... Cei care vor patimi pentru faradelegi nu vor fi doar parintii neinfranati ci si urmasii lor, asa cum spune Sfanta Scriptura: 3 Multimea pruncilor la cei nelegiuiti nu este de nici un folos; din mladitele lor spurcate nu se va infige radacina in adanc si nu vor avea temei nezdruncinat. 4 Chiar daca se vor imbraca vremelnic intru ramuri, fiind fara temeinicie, se vor zgudui de vant si se vor dezradacina de puterea vijeliei. 5 Ramurile lor vor fi frante mai inainte de varsta deplina, rodul lor va fi netrebnic, crud la mancare si de nimic bun, 6 Fiindca pruncii nascuti din somnul necurat sunt martori ai nelegiuirii parintilor, cand stai sa-i cercetezi.(Intel 4) Iar in alt loc zice: 16 Fiii desfranatilor nu vor avea desavarsire si samanta iesita din patul nelegiuit se va stinge. 17 Ca de vor si avea viata lunga, nu vor fi de nici o treaba si batranetile lor, la urma de tot, vor fi fara cinste. 18 Iar de vor muri de timpuriu, vor fi fara nadejde si fara mangaiere vor fi in ziua judecatii, 19 Caci neamul celui nedrept are sfarsit groaznic.(Intel 3) Iar la Ies 20, se zice foarte clar: 5 ... Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina parintilor ce Ma urasc pe Mine, pana la al treilea si al patrulea neam, 6 Si Ma milostivesc pana la al miilea neam catre cei ce Ma iubesc si pazesc poruncile Mele. De aceea Sfantul Apostol Pavel ne spune categoric: Ca de acum vremea s-a scurtat. Asa incat cei ce au femei, sa fie ca si cum nu ar avea... (I Cor 7, 25) Apoi in alta parte in Sfanta Scriptura, vedem faptele si gandurile cu care trebuie sa "plecam" la casatorie: 7 Doamne, iau pe aceasta sora a mea, nu pentru implinirea poftelor mele, ci o fac cu inima curata. Binevoieste deci a avea mila de ea si de mine si a ne duce impreuna pana la batranete!" 8 Si a zis si ea cu el: "Amin!" 9 Apoi au dormit amandoi linistiti in noaptea aceea. (Tobit 8) Deci nunta este chip al unirii sufletului cu Dumnezeu. De aceea, numai cand cei doi soti sunt uniti cu sufletul in Dumnezeu, dainuieste si unirea trupeasca, si aduce roade dupa Dumnezeu: copii curati si tragatori spre El. Trebuie spus, ca sa stim bine, ca la alte confesiuni religioase, cum ar fi protestantii, anglicanii etc., nunta nu are putere de Taina. Pentru ei este numai un simbol, un act de prietenie, o dovedinta oarecare intre sot si sotie. Dar niciunde n-are nunta putere harica de Taina si nu este atat de cinstita ca in Biserica dreptmaritoare Ortodoxa... Daca dorim ca nunta sa fie sfintita cu adevarat, trebuie indeplinite niste randuieli canonice, pe care la cerere o sa le scriu...Una dintre ele spune asa: A opta randuiala canonica a Bisericii lui Hristos pentru nunta cea adevarata, crestina, este ca preotul duhovnic, care i-a marturisit pe acesti tineri, si cunoaste viata lor, daca stie ca, Doamne fereste, unul din ei a cazut in pacat pana la Cununie, mirele sau mireasa, n-are voie sa-i puna cununia pe cap, pentru ca face pacat de moarte... Ce credeti dumneavoastra, ca acea cununie se face de fantezie, de mandrie, ca sa ne vada oamenii ca ne incuuneaza Biserica? Vai de capul tau, daca te-a incununat, fiind nevrednic, ca spre osanda te-ai incununat! Biserica lui Hristos, care este "stalp si intarire adevarului", nu incununeaza curvari si preacurvari, ci incununeaza numai pe cei feciorelnicicare si-au pastrat fecioria pana la nunta, si baiatul si fata, cum i-a facut mama lor. Numai acelora Biserica are voie sa le faca aceasta mare cinste de a le pune cununia pe cap, aceasta cununa a biruintei asupra pacatului trupesc, asupra patimilor si a sticaciunii, ca s-au luptat in viata cu post, cu rugaciune si cu infranare, si s-au pazit sa fie Biserica a Duhului Sfant, si se incununeaza pentru ca au biruit pacatul!(Parintele Cleopa) (voi continua imediat) -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
|
|
25 Mar 2006, 01:17 PM
Mesaj
#273
|
|
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
CUNUNIA (Nunta)
Unde se cuvine sa se faca slujba Cununiei? Slujba Cununiei se cuvine sa se faca in biserica, deoarece Cununia este una din cele sapte Taine si aici e locasul sfint in care se savirsesc si celelalte Sfinte Taine si pentru ca aici se aduna si Biserica in intelesul ei de comunitate, adica obstea credinciosilor din care face parte si care, in felul acesta, se bucura si ia parte impreuna cu noi la unul din cele mai de seama prilejuri de bucurie din viata noastra, dupa cum ia parte si la necazurile si durerile noastre. De aceea, savirsirea cununiei in casa este ingaduita numai rareori si numai din motive bine intemeiate, cu dezlegarea arhiereului, care hotaraste de la caz la caz. Cind se savirseste Cununia? Fiind prilej de bucurie si de veselie, Cununia se savirseste in zilele de sarbatoare, indata dupa liturghie, cind toti credinciosii se afla in biserica. Cind nu se pot face nunti? Potrivit poruncii a noua a Bisericii, nu se pot face nunti in urmatoarele zile si rastimpuri de peste an: a) in cele patru posturi de peste an, ca si in toate zilele de post din (cursul anului: miercurea si vinerea, Ziua Crucii (14 septembrie), Taierea Capului Sfintului loan Botezatorul (29 august). Aceasta, pentru ca petrecerile si ospetele ce insotesc de obicei nunta nu se potrivesc cu pocainta si infrinarea pe care ne-o impune postul, in Paresemi este ingaduita la nevoie logodna si aceasta numai in ziua Bunei-Vestiri (daca nu cade m saptamina Patimilor) si in Duminica Floriilor541. b)in saptamina brinzei (sau saptamina alba), care este socotita ca vreme de pregatire pentru post. c) in saptamina luminata (dintre Duminica Pastilor si Duminica Tomii), in Duminica Rusaliilor, in rastimpul dintre Craciun si Boboteaza, precum si in ajunul tuturor praznicelor imparatesti, pentru ca veselia nuntilor sa nu intunece sau sa ne faca sa uitam bucuria duhovniceasca a celor mai mari sarbatori crestine. Ce e logodna si care e rinduiala ei? Logodna (cuvint slav, care inseamna a face fagaduinta de casatorie) e rinduita tocmirii sau asezarii nuntii a doi tineri care s-au fagaduit unul altuia. Biserica binecuvinteaza aceasta veche datina printr-o slujba scurta, premergatoare nuntii sau cununiei; slujba logodnei de cele mai multe ori se face impreuna cu slujba cununiei, savirsindu-se imediat, inaintea acesteia (dar se poate face si aparte, cu mult mai inainte). Logodna binecuvintata de Biserica are o deosebita valoare prin legatura ei cu casatoria, cu Sfinta Taina a Nuntii, de aceea ea nu se poate strica sau desface ca orice invoiala omeneasca. Partea cea mai de seama a slujbei logodnei e punerea inelelor in degetele logodnicilor de catre preot si apoi schimbarea acestor inele de catre nasi. Ce rost au inelele de la logodna? Ele sint semnul iubirii, al credinciosiei si al legaturii trainice pe care o faureste Taina Casatoriei intre viitorii soti. Slujba logodnei si a cununiei se face in naos, adica in sinul Bisericii, inaintea unei mese pe care se asaza Sfinta Evanghelie, cununiile, Sf. Cruce, sfesnice cu luminari si inelele de logodna. Mirele sta in dreapta ca unul care este mai mare si cap femeii, iar mireasa la stinga lui, linga inima lui si ca una care este mai mica decit barbatul, fiind facuta din coasta lui si datorindu-i supunere si ascultare. Atit la logodna cit si la Cununie, mirii sint insotiti de nasi (nuni). Care este rostul nasilor la cununie? Rostul si datoria nasilor la cununie sint aceleasi ca ale nasilor de la botez. Ei sint martori si chezasi ai temeiniciei fagaduintelor facute de viitorii soti unul fata de altul si ai trainiciei legaturii pentru tot restul vietii. De aceea pun mina pe cununii, atit atunci cind sint puse pe capul mirilor, cit si atunci cind sint luate. De regula ei sint aceiasi de la botez, sau urmasii lor si trebuie sa fie ortodocsi si cu buna vietuire crestineasca, purtin-du-se fata de miri ca niste parinti si invatatori ai acestora, in timpul slujbei, nasii tin in mina faclii aprinse, simbol al curatiei mirilor, al luminii darului de sus si al bucuriei nuntasilor. Care e partea cea mai de seama din rinduiala Cununiei? Este punerea cununiilor: preotul face de trei ori semnul crucii cu cununiile peste fetele mirilor, rostind la fiecare, de cite trei ori, cuvintele: "Cununa-se robul (roaba) lui Dumnezeu (numele) cu roaba (robul) lui Dumnezeu (numele), in numele Tatalui si al Fiului si al Sfintului Duh", apoi le pune pe capul lor, intii al mirelui si apoi al miresei. Ce inchipuie "cununiile" care se pun pe capul mirilor? Acestea sint facute in chipul coroanelor cu care se incununau odinioara regii si imparatii. Ele inchipuie podoaba, cinstea si rasplata care se aduc curatiei si fecioriei mirilor pentru care acestia sint incununati ca niste imparati, inzestrati cu puterea de a da viata, a naste copii. De aceea se si cinta pentru dinsii: "Doamne, Dumnezeul nostru, cu marire si cu cinste incununeaza-i pe dinsii!" Dupa punerea cununiilor, urmeaza Apostolul (de la Efes. cap. 5, vers 20-33), in care Sfintul Apostol Pavel aseamana nunta cu legatura sfinta dintre Hristos si Biserica, indemnind pe miri sa se iubeasca unul pe altul. Se citeste apoi Evanghelia in care se istoriseste minunea infaptuita de Mintuitorul la nunta din Cana Galileii (Ioan 2, 1-11). Urmeaza o ectenie, dupa care preotul binecuvinteaza paharul de obste (comun), adica un pahar cu vin din care da mirilor sa guste pe rind, in timp ce se cinta: "Paharul mintuirii voi lua si numele Domnului voi chema" (Ps. 115, 4). Ce inseamna paharul acesta? Inseamna, pe de o parte, bucuria si veselia nuntii, iar pe de alta, unirea intr-un cuget si menirea comuna a viitorilor soti pe care ei vor impar-tasi-o impreuna de aici inainte, avind parte de aceleasi bucurii si aceleasi necazuri. Aceleasi lucruri inchipuie si bucata de piine din care se da acum mirilor sa guste, odata cu paharul de obste. Dupa aceasta se face inconjurarea de trei ori a mesei de catre alaiul de nunta, format din slujitori, miri si nasi. Ce inseamna inconjurarea mesei? Aceasta inconjurare in chip de hora inchipuie bucuria prilejuita de nunta. Si deoarece nunta se face in scopul nasterii de prunci, Biserica ne duce cu gindul la nasterea minunata a dumnezeiescului Prunc din Sfanta Fecioara, nastere pe care a prezis-o mai ales proorocul Isaia (7, II) "acesta il indeamna acum Biserica,prin cintare, sa dantuiasca impreuna cu noi, de bucurie ca i s-a implinit proorocia: "Isaie, dantuieste! Fecioara a avut in pintece..." etc. Se cinta, de asemenea, si celelalte doua cantari de la slujba hirotoniei: "Sfintilor Mucenici.." si "Slava tie, Hristoase Dumnezeule...", care inseamna ca mirii trebuie sa se faca partasi ai lui Hristos si ai sfintilor Lui, prin viata curata pe care o vor duce si in casnicie. Sint ingaduite de Biserica a doua si a treia nunta? A doua si a treia nunta erau privite odinioara de Biserica cu nun multa asprime si ingaduite numai ca un pogoramint facut pentru slabiciunea firii omenesti. De aceea, erau insotite de unele epitimii, sau canoane de pocainta (opriri de la Sf. Impartasanie). Astazi insa, deoarece asemenea casatorii au devenit mai dese, Biserica e nevoita sa le ingaduie sa le binecuvinteze, pentru a nu lasa pe cei impreunati cu legatura trupeasca; ,m. sa traiasca in pacat, fara binecuvintarea lui Dumnezeu. Slujba la a doua si a treia nunta e ca si la cea dintii? Nu este la fel. Cununia a doua si a treia se savirsesc dupa o randuiala deosebita, in care se vede inca vechea disciplina a asprimii cu care erau privite de catre Biserica asemenea casatorii. Aceasta rinduiala este, prima ei parte, mult mai simpla si mai putin sarbatoreasca decit cea de la prima cununie. Logodna este impreunata aici cu cea a cununiei, ca o singura slujba, avind binecuvintarea de la inceput nu ca la Taine ("Binecuvintata este Imparatia Tatalui..."), ci ca la slujbele de binecuvintare si sfintire, numite ierurgii ("Binecuvintat este Dumnezeul nostru...") Atat ectenia, cit si molitvele de la logodna, cit si cele dinaintea punerii cununiilor, cuprind rugaciuni pentru pocainta si iertarea mirilor, pentru ca insotirea lor prin a doua sau a treia nunta le e socotita ca un pacat izvorat din aprinderea trupeasca, pe care ei n-au putut-o birui. Incepind de la punerea cununiilor pe cap, rinduiala slujbei la a doua si a treia nunta e intocmai ca si la prima nunta. E ingaduita a patra nunta? A patra nunta e socotita de Biserica drept o faradelege, de aceea preotii sint opriti de a o sluji, sub pedeapsa caterisirii. Ce trebuie sa stie si sa pazeasca mirii? "Trebuie sa stim ca cei ce se insotesc prin nunta s-au insotit de la Dumnezeu si sint curati cu chemarea Celui Curat. Sa pazeasca deci unul fata de altul nunta neintinata si in pace, sa vietuiasca in cucernicie. Cei ce au luat unire de la Dumnezeu, pentru cinste, dragoste intru curatie, insotirea intr-un gind si in pace, sa le pazeasca unul cu altul, ca un odor, pentru ca sa nu li se ceara sa dea raspuns de curatie si de celelalte lucruri dumnezeiesti; si sa se ingrijeasca nu numai de trupul lor, ci mai cu seama de sufletele lor... caci intr-acest chip si Dumnezeu va fi cu dinsii. Pe fiii lor sa-i creasca "intru frica si invatatura Domnului", precum invata dumnezeiescul Pavel (Efes. 6, 4), si din cele ce cistiga de la Dumnezeu sa miluiasca pe fratii cei saraci, ca si ei sa fie miluiti si sa se invredniceasca imparatiei cerurilor, impreuna cu fiii lor". Sa nu uite mirii ca legatura cu care Taina nuntii uneste pe barbat si femeie este sfinta si vesnica, pentru ca este binecuvāntata si consfintita de Biserica, adica intarita de Dumnezeu insusi. Precum auzim in Apostolul ce se citeste la cununie, aceasta legatura e asemanata de Sf. Apostol Pavel cu legatura sfinta si tainica dintre Hristos si Biserica (Efes. 5, 23 s.u.). Ea trebuie sa ramina deci trainica si statornica si nu poate fi desfacuta pentru orice nepotrivire trecatoare, sau pentru alte pricini marunte care tulbura din cind in cind pacea si linistea caminului. Supararile si necazurile, mici sau mari, de care nimeni nu este scutit in viata, pot umbri uneori intelegerea si armonia ce trebuie sa dainuiasca intre soti; dar ele nu sint temeiuri pentru divort, adica pentru desfacerea casniciilor. "si vor fi cei doi un trup..." zice Sfintul Apostol Pavel despre cei ce se insotesc prin Taina nuntii (Efes. 5, 31). "si pe care i-a unit Dumnezeu, omul sa nu-i desparta...", adauga Biserica, citind pe Mintuitorul. Numai pacatul adulterului de care s-ar face vinovat unul din soti da celuilalt dreptul de a rupe legatura casatoriei, pingarita prin pacat. Si numai moartea desparte vremelnic pe sotii care s-au iubit in aceasta viata, pentru ca sa-i uneasca din nou, pentru vesnicie, in cealalta viata. -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
|
|
25 Mar 2006, 01:29 PM
Mesaj
#274
|
|||
ex-caa Grup: Membri Mesaje: 2.430 Inscris: 26 April 04 Forumist Nr.: 3.261 |
Poate, Clopoţel, cīnd ai să ai timp şi dispoziţie, īmi spui şi mie (nouă) pe cine consideră ortodocşii eretici. M-ar interesa dacă īi consideră aşa (eretici, adică) pe toţi cei care nu sīnt ortodocşi. Mulţumesc anticipat! |
||
|
|||
25 Mar 2006, 02:03 PM
Mesaj
#275
|
|
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Draga Caa,
A..., trebuie precizat asta pentru ortodocsi sau pentru altii?! Ok... Ereticul este, conform disctionarului, adept, sustinator, propovaduitor al unei erezii...Iar erezia este, o doctrina sau credinta religioasa care ia nastere in sanul unei biserici, abatandu-se de la dogmele consacrate si care este condamnata de biserica respectiva. 2. Fig. greseala, eroare, ratacire, neconcordanta dintre perceptie si realitate; viziune gresita. Din fr. hérésie, lat. haeresis. Iar Sfanta Scriptura de porunceste sa nu avem de-a face cu ei, nici rugaciuni impreuna cu ei, nici nimic... Iataun exemplu: 10 De omul eretic, dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te, 11 Stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut in pacat, fiind singur de sine osandit.(Tit 3) Parintele Cleopa ne spunea foarte clar: Toate sectele mistice si rationaliste, nu numai din Romania, care s-au departat de Biserica, s-au despartit de Hristos. Nu mai au legatura cu Hristos. Gata. Asa este. Si pe sectari, nu in casa, nici in ograda sa nu-i primesti, ca nu cumva sa ne impartasim de lucrurile cele rele ale lor si de ereziile lor. Si daca vin cu tot felul de carti, ce sa facem cu ele? Pe foc, pe foc, pe foc! Ei au diavoli numiti arhiconi, zice Sfantul Ioan Gura de Aur. Ii invata toata Scriptura pe de rost, dar pe dos. Le talcuieste toata Scriptura pe dos. Din Scriptura iti vorbeste, dar pe dos, nu cum spune Biserica si dogmele Bisericii. Sa nu vorbiti cu ei. Si iata ce mai spun Parintii in alta parte: Nu cumva socotind noi ca iubim aproapele, sa ne lasam calcati de cei straini de dreapta credinta in Hristos, care voiesc a ne departa pe noi de la Ortodoxie si a ne impune credinta lor cea stramba si eretica. Iar daca voiesc a ne ataca credinta noastra cea sfanta sau Sfanta Traditie s Bisericii Ortodoxe, atunci trebuie sa o aparam cu toata puterea pana la moarte, dupa cum zice Sfantul Nicodim Aghioritul in Razboiul nevazut. Se cade, asadar, oricarui preot ortodox si oricarui crestin al Bisericii noastre dreptmaritoare, sa fie un bun ostas al lui Hristos cu toata evlavia si cu minie barbateasca si tare sa apere, prin cuvant si prin scris, adevarul dreptei noastre credinte. In Pateric, Sfantul Pimen cel Mare zice:" Se cade noua a rabda toate, macar de ne-ar scoate cineva ochii sau ne-ar taia mana noastra cea drepta, iar daca cineva voieste a ne departa si a ne desparti pe noi de Dumnezeu, atunci sa ne maniem" Apoi zice:"Intaia oara fugi, a doua oara fugi, a treia oara fa-te sabie cu cel ce vrea sa te desparta pe tine de dreapta credinta"... Acum esti lamurit? -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
|
|
25 Mar 2006, 06:42 PM
Mesaj
#276
|
|
ex-caa Grup: Membri Mesaje: 2.430 Inscris: 26 April 04 Forumist Nr.: 3.261 |
Mulţumesc pentru promptitudinea răspunsului Clopoţel.
Sīnt mai lămurit dar nu de tot. Catolicii sīnt eretici şi li se aplică... ce-ai scris cu albastru? Răspunde, dacă vrei, sincer şi direct: sīnt pregătit pentru orice răspuns!! ps: foarte interesante cuvintele astea ale părintelui Cleopa: " Ii invata toata Scriptura pe de rost, dar pe dos. Le talcuieste toata Scriptura pe dos. Din Scriptura iti vorbeste, dar pe dos, nu cum spune Biserica si dogmele Bisericii. Sa nu vorbiti cu ei.". Uite că noi aici, la HanuAncutei, mai vorbim din cīnd īn cīnd cu ei!... |
|
|
25 Mar 2006, 06:52 PM
Mesaj
#277
|
|||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
@edinide :
Evident. @clopotel :
Lasa definitiile comode. Erezia este abaterea de la Adevarul biblic. Adica marea parte a teologiei traditionale care ignora Sfanta Carte cu varf si indesat. Acest topic a fost editat de Bolt: 25 Mar 2006, 06:56 PM -------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
||||
|
|||||
26 Mar 2006, 03:05 AM
Mesaj
#278
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.197 Inscris: 1 November 04 Forumist Nr.: 4.799 |
Conform definitiei lui Clopotel, Ortodocsii au Ereticii lor, Catolicii au Ereticii lor, Baptisitii au Ereticii lor, Mormonii au Ereticii lor etc. ceea ce inseamna ca uneori este bine sa fii Eretic, altfel nu ar exista Ortodoxismul, Catolicismul sau Mormonismul... Cu alte cuvinte, vis-a-vis de Dogma, Erezia Dogmatica nu inseamna nimic dincolo de evidentiarea caracterului eretic al Dogmei... Dincolo de Erezia Dogmatica, exista ceva mult mai profund, Erezia Evanghelica, avind ca referinta Evanghelia lui Isus Cristos, fatza de care Orodoxismul este de mult Erezie, in mare masura si Catolicismul fiind tot Erezie, Mormonismul chiar mai mare, negind Evanghelia, Reformatii de asemenea intr-o mare masura, negind Mintuirea, etc. In loc de a-si indica unii altora toate Ereziile Dogmatice, oricum nesfirsite in relatia lor reciproca, nici una mai breaza decit alta, fiecare Confesiune Crestina ar trebui sa-si analizeze propria Erezie Evanghelica, reintorcindu-se la Unitatea de Masura. Din acest punct de vedere, un Ortodox este la fel de Eretic fatza de un Luteran precum un Luteran fatza de un Ortodox... si unul si altul punindu-si Dogma deasupra Evangheliei. -------------------- Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai! |
||
|
|||
26 Mar 2006, 08:57 AM
Mesaj
#279
|
|||||
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Draga Caa, Dupa cum vezi, si in posturile ulterioare, fiecare si-a ales ce i-a convenit lui din definitia aia, dar niciunul nu a ales sensul real...Adica, pentru mine, principala caracteristica a sectelor si a ereziilor este: greseala, eroarea, ratacirea, neconcordanta dintre perceptie si realitate; viziune gresita - adica intr-un cuvant - intelegerea gresita, sau chiar pe dos a Sfintei Scripturi... La acest capitol protestantii sunt calificati, ca sa folosesc un termen placut lor... Ei, nu doresc sa-si dezminta numele protestand punand NU aproape la fiecare fraza din Sfanta Scriptura - treaba lor... Tin sa precizez ca ei desi zic ca protesteaza impotriva bisericilor traditionale, in fapt ei protresteaza impotriva Sfintei Scripturi, negand-o...
Dupa mine, in ceea ce-i priveste pe catolici, lucrurile nu sunt deloc atat de grave cum sunt la protestanti sau la alti eretici... Ei sunt "schismatici", in sensul ca s-au rupt de la credinta la care am fost impreuna, si care este chiar de la Iisus Hristos, fara intrerupere... Pentru mine, daca vrei, catolicii nu sunt chiar frati intru Hristos cu noi, ci doar niste veri primari Pe cand mormonii, protestantii, budhistii,musulmanii, shintoistii etc. sunt aproapele, caci nu au legatura cu dreapta credinta in Hristos... Concret, iata cateva puncte gresite ce le invata Biserica Catolica: - cel mai important este Filioque, prin care catolicii zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Este o greseala dogmatica foarte grava. Sfantul Evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume de Fiul: 26 Iar cand va veni Mangaietorul, pe Care Eu Il voi trimite voua de la Tatal, Duhul Adevarului, Care de la Tatal purcede, Acela va marturisi despre Mine. (Ioan 15) Nu spune niciunde in Sfanta Scriptura ca Duhul Sfant ar purcede si din Fiul...Iar daca am adauga de la noi ca ar purcede si de la Fiul, ar insemna pe de o parte sa-i acordam Fiului calitatile Tatalui, ceea ce iti dai seama ca este o enorma greseala dogmatica... - Purgatoriul - Catolicii zic ca intre Rai si Iad este un foc curatitor numit purgatoriu, in care merg sufletele celor ce nu si-au ispasit pe pamant anumite pacate, apoi se duc in Rai... Nici SFanta Scriptura, nici Sfanta Traditie nu vorbesc nimic despre asa ceva... - Infailibilitatea papala - Conciliul I Vatican din 1870 a recunoscut "infailibilitatea papala", zicand ca papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, facandu-l egal cu Dumnezeu aproape, ceea ce este o idee dogmatica noua, respinsa de Biserica Ortodoxa... Dar aceasta infailibilitate a fost respinsa chiar de unii mari teologi catolici cum ar fi Friedrich, Dollinger, Hefele etc... care s-au rupt chiar in sinodul de la VAtican de Biserica catolica, constituinde acea biserica separata numita Vechii Catolici... - Azimile - Catoicii savarsesc Sfanta Euharistie cu azimi, ca evreii, in loc de paine dospita... - Imaculata conceptie - Catolicii sustin ca Maica Domnului este nascuta de la Duhul Sfant fara pacat stramosesc, pe cand noi sustinem ca ea totusi s-a nascut cu pacatul stramosesc, dar a fost curatita de el cand s-a umplut de Duh Sfant... Si mai sunt si altele cum ar fi: - impartasirea credinciosilor fara a fi spovediti - impartasirea laicilor numai cu Trupul nu si cu Sangele Domnului - ingaduinta de a manca lapte, oua, branza in Postul Mare si oricand carne de animale - se impartasesc unii pentru altii etc etc... Acestea sunt evident erezii, dar au si parti corecte, de aceea cand un catolic, trece la ortodocsi, nu i se mai face botezul(desi botezul catolic se face doar prin stropire si nu prin afundare), ci doar marturiseste in Biserica lepadarea de ereziile si greselile catolice... Pana nu revin la dreapta credinta, in care am fost impreuna candva, nu se poate vorbi de o unire, desi, in timp au cedat in favoarea dogmei ortodoxe vreo 13 puncte, dar mai sunt inca aproape pe atat..
Personal eu nu vorbesc cu ei... Desi aparent ma adresez lor, in fapt eu nu doresc decat sa le scot la iveala ratacirea si viclenia, caci multi se dau ortodocsi, dar sustin erezii sectare, cu scopul vadit de a compromite si de a dezbina ortodoxia... Apoi este un bun prilej de a prezenta unele notiuni dogmatice ortodoxe, care poate altii le cunosc mai putin... Altfel, nu exista motiv sa discuti cu ereticii, pentru ca stiut este ca singur a cazut in erezie, gadilat fiind de diavol, e adevarat, dar numai Dumnezeu il poate intoarce, daca va dori sa-l tamaduiasca... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
||||
|
|||||
26 Mar 2006, 09:07 AM
Mesaj
#280
|
|||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.458 Inscris: 15 June 05 Forumist Nr.: 6.455 |
@artanis :
Conform expozeului tau, cuvantul "reguli" ti-ar trebui impozitat. Nu ca ar fi vorba doar de acest cuvant. -------------------- Ceea ce ajunge omul sa creada despre originea sa, va determina succesul sau esecul vietii sale.
|
||
|
|||
Versiune Text-Only | Data este acum: 23 November 2024 - 04:03 AM |