Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Canalul Bastroe
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Noutatilor > Politica interna si externa. Stiri din Romania. > Politica Externa
Shoocky
Autoritatile romane au lasat problema pentru ultima suta de metri spre rezolvare. Se stia de acest proiect de peste 1 an de zile, si totusi nu s-a intreprins nimic. Acum oficialii romani au devenit foarte agresivi, dar nu le mai ajuta la nimic.
Intrebarea este daca se mai poate face ceva pentru limita pagubele aduse ecosistemului, si pentru a redresa situatia economica a zonei.
flu
Ai nostri sus-pusi nu cred ca pot face mare branza, cum nu au facut nici pana acum.
Poate daca intervin organizatii interesate din EU.
Sau niste ONG-uri energice de la noi, ca sa nu fiu acuzat ca nu am incredere in bratele romanilor verzi (ecologisti adicatelea) si caut solutii peste granite.
dead-cat
eu totusi n-am inteles ceva. daca un vapor are destinatia ucraina, nu-l descarca oricum in Odessa sau Sewastopol, care oricum au capacitate mult mai mare ca Reni? si cum traficul fluvial oricum cam e la pamint...
Shoocky
Acest canal este extrem de important pentru Ucraina, deoarece va aduce reduceri considerabile in privinta costurilor cu transportul marfurilor catre Europa. Este o cale de transport directa si scurta, prin care tari precum Austria au iesire la mare. De asemenea Ucraina, si Rusia implicit, va avea legatura cu Marea Nordului prin canalul Rin-Main-Dunare.
Interesele economice sunt foarte mari. In aceeasi masura canalul joaca si un rol strategic din punct de vedere militar, deoarece Romania este mebra NATO, iar Rusia doreste sa fie cat mai aproape de granita cu aceasta organizatie.
Intrebarea care se ridica este ... CE FACEM ACUM? Se stia de acest proiect de peste 1 an ... si degeaba.
nefertiti-old
Ce facem acum??? Nimic, ca doar Iliescu s-a trezit iar gandind cu voce tare si a spus ceva de genul: asta e, noi am protestat formal, fie ce o fi! laugh.gif
Achernar
QUOTE
Acest canal este extrem de important pentru Ucraina, deoarece va aduce reduceri considerabile in privinta costurilor cu transportul marfurilor catre Europa


Oare ?

QUOTE
Este o cale de transport directa si scurta, prin care tari precum Austria au iesire la mare


yikes.gif yikes.gif yikes.gif

QUOTE
De asemenea Ucraina, si Rusia implicit, va avea legatura cu Marea Nordului prin canalul Rin-Main-Dunare.


Hmmm ... sad.gif . Dar St. Petersburg, Riga, Klapeida ... sau chiar Odessa ?
Shoocky
Pana acum navele ucrainiene plateau taxe autoritatilor romane ori de cate ori intrau pe bratul Sulina (SINGURUL brat navigabil al Dunarii, conform acordurilor internationale). Prin construirea acestui canal nu vor mai plati nici o taxa, deoarece navele lor nu vor mai folosi bratul Sulina ci bratul Chilia si vor ajunge prin canalul Bystroe la MArea Neagra.
De asemenea taxele pentru navigare depindeau direct proportional de incarcatura vaselor. Acum vor transporta mai multa marfa: minereuri, petrol, etc. catre Europa. Au pus mana pe rezervele petroliere de langa Insula Serpilor, dupa care s-au gandit ... Cum ducem marfa in Europa? Le platim ceva si romanilor?
Partea proasta este ca ei vor pune pe canalul lor taxe mai mici, iar bratul Sulina va pierde foarte mult trafic ... implicit bani.
Tarile din Europa Centrala au singura iesire la Mare prin Dunare, deci gurile Dunarii sunt foarte importante.
In aceeasi masura cea mai scurta cale catre Marea Nordului, pe apa, din Marea Neagra este prin canalul Rin-Main-Dunare ... deci un alt succes al ucrainienilor.
dead-cat
QUOTE

In aceeasi masura cea mai scurta cale catre Marea Nordului, pe apa, din Marea Neagra este prin canalul Rin-Main-Dunare ... deci un alt succes al ucrainienilor.

nu stiu in ce masura conteaza. pe Rin se circula cu 3-4 noduri fata de 12-15 cit e obisnuit pentru un cargou pe mare.
iar capacitatea barjelor fluviale nu-i grozava. unul din motive pentru care transportul fluvial e de fapt cam ineficient.

poate se pune vreunul din braila o ora cu o bere pe mal si numara slepurile ce trec. m-as mira sa fie multe.
actionmedia
Se pare totusi ca problema Romaniei in acest caz nu este una economica ci una ecologica.
Din cate am citit si auzit eu despre acet subiect "taxele mari" invocate de Ucraina pentru transportul pe Bratul Sulina, nu sunt chiar asa de mari, de fapt sunt la nivel de costuri de administrare (pilotaj, dragare, etc.) conform unor conventii regionale.
Nici Ucraina nu cred ca va castiga mare lucru (de fapt cred ca va avea pierderi), daca mentine tarife mai mici decat Romania. Numai daca ne gandim la investitia ce trebuie recuperata, precum si la costurile de administrare care cred ca sunt mai mari pentru un canal artificial ne dam seama ca ar trebui sa coste mai mult.
Cred ca adevaratul interes al Ucrainei este unul politic si nu unul economic, iar prejudiciul Romaniei este unul ecologic si nu unul economic.
Achernar
QUOTE
De asemenea taxele pentru navigare depindeau direct proportional de incarcatura vaselor.

Hmmm ... cred ca se taxeaza in functie de capacitatea maxima scriptica a navei.

QUOTE
Acum vor transporta mai multa marfa: minereuri, petrol, etc. catre Europa

Da. Dar vasele (barjele) se vor intoarce goale in Ucraina. Nu pot fi incarcate piese auto sau utilaje pe o barja amenajata pentru transportul de minereuri / petrol. Adica vor exista niste costuri suplimentare, si nu mici.

QUOTE
Tarile din Europa Centrala au singura iesire la Mare prin Dunare, deci gurile Dunarii sunt foarte importante.

Asta daca se considera ca orice mare e 'buna'. Din pacate, costurile rutei Viena - Budapesta - Belgrad - Constanta - Bosfor (Istanbul) sunt cu mult mai mari decat ale rutei Viena - Hamburg sau Viena - Genoa / Venezia / Ploce.

QUOTE
In aceeasi masura cea mai scurta cale catre Marea Nordului, pe apa, din Marea Neagra este prin canalul Rin-Main-Dunare ... deci un alt succes al ucrainienilor.

S-ar putea ca acest succes ca nu fie pe gustul multora. Marile companii ce detin petroliere / mineraliere de mare capacitate vor privi probabil dezaprobator aceasta initiativa. Iar daca le va veni ideea unui boicot, s-ar putea ca Dunarea sa devina cea mai lunga cale existenta intre M. Neagra si M. Nordului.

Shoocky
Cert este ca ucrainienii au estimat ca acest canal se va amortiza in cativa ani. Iar interesul economic si militar este foarte mare. Intrebare: Ce poate face Romania pentru a-si limita pagubele economice? Prin acorduri internationale Romania este obligata sa practice anumite tarife la navigarea pe Sulina. In acelasi timp suntem obligati sa pastram acest brat la capacitate optima de navigare ... deci costuri de intretinere. Pana acum statul subventiona aceasta activitate ... deoarece veniturile erau mai mici decat cheltuielile cu canalul. Ce va fi de acum incolo ... daca nu vom avea trafic deloc?
actionmedia
QUOTE (Shoocky @ 26 Aug 2004, 05:32 PM)
Intrebare: Ce poate face Romania pentru a-si limita pagubele economice?

Eu l-as inchide de tot. Ma refer la bratul Sulina, ca doar avem Canalul Dunare - Marea Neagra. De fapt, as inchide toate bratele Dunarii din aval de Galati sa vedem din ce isi mai amortizeaza Ucraina canalul. devil.gif spoton.gif O sa faca barjle de la Galati un mic ocol dar asta e.
Declaram toata zona rezervatie naturala. smile.gif
Olaf
spoton.gif Dar n-o sa faca niciodata asa ceva, pentru ca ei nu fac niciodata ceva care sa lezeze interesele unei tari "prietene".
caesar
Uite cum poti sa o iei in barba si fara sa fii in razboi. Sunt curios de solutiile oferite de autoritatile romane ptr a contracara miscarea ucrainienilor, daca va exista vreo una bineinteles.
Shoocky
QUOTE (actionmedia @ 26 Aug 2004, 05:43 PM)
Declaram toata zona rezervatie naturala. smile.gif

Esti simpatic ... Mi-a placut punctul tau de vedere. O alta idee interesanta ar fi executarea unor lucrari hidrotehnice pe bratul Chilia pentru a le scadea debitul ucrainienilor.
Bratul Sulina suntem obligati, subliniez OBLIGATI, sa-l pastram navigabil ... asta e noi jucam dupa reguli, pe cand ei le ignora. Au aderat la structuri si au recunoscut ca delta de pe teritoriul lor e rezervatie naturala, si uite ce au facut.
Acum trebuie sa fim si noi un pic magari cu ei.
dead-cat
QUOTE

Iar interesul economic si militar


militar? blink.gif fac cite baze vor muschii lor la Odessa sau Sewastopol.
Shoocky
Aceasta situatie este si un fel de test, noi fiind la granita NATO si UE cu Rusia. Rusii vor sa vada cam cat de mult suntem ajutati de comunitatea internationala. Pierderile economice ale Romaniei sunt de aproximativ 1,5 milioane de EURO pe an.
actionmedia
Am citit azi în EZ că nici canalul nostru Dunăre-Marea Neagră nu face profi şi este subvenţinat de a stat. Eu tot nu înţeleg de ce nu se drecţioneza întregul trafic fluvial pe Canal? Este oare o problemă tehnică sau una politică.
Eu văd numai avantaje pentru comunitatea internaţională ca traficul fluvial Dunare - Marea Neagră să se desfăşoare pe CDMN. Singura problemă o vad prin lungirea drumului pa la Galaţi, în rest pentru europeni e mai scurt să o ia pe canal, iar din pupnct de vedere ecologic e mult mi bine ca traficul fluvial greu să nu mi treacă prin deltă.
Dacă e doar o problemă politică, cred că vestul ar aproba o asfel de iniţiativă. Singurii care s-ar supăra ar fi ukrainenii.
dead-cat
QUOTE

Eu tot nu înţeleg de ce nu se drecţioneza întregul trafic fluvial pe Canal? Este oare o problemă tehnică sau una politică.

presupun ca majoritatea navelor incarca/descarca la Galati/Braila.
in ziua de azi, cam toate transporturile fluviale sunt ineficiente.
cactus
@ dead-cat : deocamdata da, dar ma gandesc ca nici noi n-o sa stam cu ochiin soare si o sa facem ceva si cu canalu pe care-l avem...
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 30 Aug 2004, 12:16 PM)
presupun ca majoritatea navelor incarca/descarca la Galati/Braila.
in ziua de azi, cam toate transporturile fluviale sunt ineficiente.

Dacă vin sau pleacă pe mare până la Galaţi şi Brăila atunci câţiva zeci de km în plus cred că nu mai contează mai ales dacă vin din Sud. Dacă vin din sau pleacă spre Rusia sau Ukraina atunci probabil ar fi mai eficientă calea ferată.
Dacă vin sau pleacă pe Dunăre din/spre Vest atunci ajung la Galaţi direct fără probleme.
Ca problemă tehnică mă gândeam la tonaj nu ştiu dacă nu cumva porţiunea Galaţi - Tulcea - Sulina se cheamă Dunărea Maritimă, adică pot naviga vase cu tonaj mai mare, nave maritime. Dacă ar merge pe Canal cred că ar fi necesară o transbordare la Midia sau Năvodari şi să continue drumul cu barjele. Dar probabil merită costurile decât să vedem mineraliere eşuate pin deltă.
Pe de altă parte Canalul Sulina e mai drept, mai scurt şi mai adânc decât Chilia, oare de ce ar prefera transporatorii canalul Bâstroe?
dead-cat
a se defini tonaj mare. AFAIK limita dunarii e pe undeva la 15 000 TDW.

ori in "washington post" acu vreo 3 luni era un articol despre cargouri de carbune care constata ca majoritatea cargourilor eficiente (adica pe la 150 000 TDW) sunt prinse in contracte pina in 2007 si o parte substantiala din traficul de carbune se facea cu nave de eficienta redusa (din pdv. financiar) de cca 20 000 TDW.

nici unul din exemplele de mai sus n-ar putea circula pina la Galati.
actionmedia
Dacă ceea ce spui e adevărat atunci, chiar nu vad nici o problemă pentru transbordarea la Midia, numai să aibă capacitatea de încărcare decărcare suficient de mare. Nici nu ştiu dacă avem vreun port maritim cu capacitate suficient de mare ca să servescă un mineralier de peste 150.000 TDW. Constanţa oare? unsure.gif
dead-cat
afaik constanta poate deservi nave de 150 000 TDW.

dar daca tot trebuie sa descarci nava, poti s-o incarci direct in calea ferata, care-i mai economica si ajunge mai repede (parametru critic in cazul majoritatii marfurilor, mai ales in zia de azi cind suntem in epoca logisticii "just in time").
MIA
QUOTE (dead-cat @ 30 Aug 2004, 01:21 PM)
afaik constanta poate deservi nave de 150 000 TDW.

actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 30 Aug 2004, 01:21 PM)
dar daca tot trebuie sa descarci nava, poti s-o incarci direct in calea ferata, care-i mai economica si ajunge mai repede (parametru critic in cazul majoritatii marfurilor, mai ales in zia de azi cind suntem in epoca logisticii "just in time").

Dacă e vorba de Constanţa - Galaţi cred că întrdevăr e mai rentabilă CF. Dar dacă aprovizionarea/expediţia la Galaţi a fost proiecttă a se desfăşura pe apă atunci probbil trbuie făcute investiţii mari ca să trnsformi o bază de materiale cu deservire rponderentă fluvială într-una preponderent terestră vorbim totuşi de sute de mii de tone.
Pe de altă parte pe distanţe ai lungi cred că se păstrează axioma că transport fluvial e mai ieftin decât cel terestru., în plus cam toate industriile de pe Dunăre sunt proiectate a fi deservite de transport fluvial.
Din punct de vedere al eficienţei transportului fluvial sunt convins că acesta e la pământ şi că e pe moarte, de aceea nu înţeleg de e s-ar mai obosi cineva să-l "resusciteze". Cred că mai rentabile ar fi investiţiile în infrastructura terestră.

Edit:
Am uitat să întreb ce înseamnă AFAIK? rolleyes.gif
dead-cat
QUOTE

Pe de altă parte pe distanţe ai lungi cred că se păstrează axioma că transport fluvial e mai ieftin decât cel terestru.

asta a fost valabil in 1900 cind si CF si vaporul mergeau cu aburi. acum insa...
cam peste tot traficul fluvial e subventionat. daca ar fi mai ieftin, n-ar fi.

AFAIK=As FAr I Know
MIA
QUOTE (dead-cat @ 30 Aug 2004, 02:30 PM)
AFAIK=As FAr I Know

Sau, altfel spus, "din cite stiu eu". smile.gif
actionmedia
QUOTE (dead-cat @ 30 Aug 2004, 02:30 PM)
asta a fost valabil in 1900 cind si CF si vaporul mergeau cu aburi. acum insa...
cam peste tot traficul fluvial e subventionat. daca ar fi mai ieftin, n-ar fi.

Ce ignorant sunt, unsure.gif să trăiesc cu impresia ca transortul fluvial e mai rentabil decât cel terestru. Aşa am învăţat la facultate la Managementul Transporturilor. Cred că profesorii noştrii ar trebui să îşi revizuiască sursele. Ceea ce spui tu pare logic, totuşi probabil că tocmai de aceea e mai ieftin, pentru că e subvenţionat.
Cred că prin introducerea liniei electrificate şi creşterii puterii locomotivelor, un tren poate transporta încărături mult mai mari decât un convoi de barje, si la aceleaşi costuri si într-un sens şi în celălalt, şi pe o arie mai mare.

P.S. mulţumesc de explicaţii
dead-cat
in logistica, 3 factori sunt importanti.

1. marfa sa ajunga intacta
2. sa fie ieftin
3. sa ajunga la timp

daca 3. nu e adevarat s-ar putea ca 2 sa nu (mai) fie adevarat (penalizari).
lucru critic cind lucrezi in regimul "just in time" si-ti sta in loc o parte din uzina ca "Ceasca III" n-a ajuns la timp din cauza unui defect.

transportul fluvial depinde si de alti factori, de ex. de sezon. nivelul apei prea scazut => navele (mai) grele (adica exact cele ce se apropie de rentabilitate) nu circula.
iar daca destinatia nu-i accesibila pe cale fluviala fara probleme, tot n-ai scapat de costuri aditionale de incarcare/descarcare si transport cu CF.

de aceea, mai toate uzinele mari sunt situate de-alungul riurilor.
Opel are port propriu linga uzina. VW la fel. Thyssen-Krupp a facut ca la Duisburg sa fie cel mai mare port fluvial din Europa. (dau exemple dintr-o zona unde traficul este relativ intens).

si totusi, transportul fluvial e subventionat.
bineinteles, subventia il face mai atractiv, decit ar fi in conditii normale. totusi, cei ce au marfuri care trebuie sa ajunga repede, cu destinatari ce nu sunt situati astfel incit sa fie accesibili direct pe cale fluviala trasporta cara marfa cu CF sau camion.
cactus
S-ar putea lasa de-o galceava - noi in NATO - deci ei obligati sa ne tina spatele, Ucraina si Belars cocheteaza ptr. un nou URS...cu Rusia si altii (Rusia deja a inceput ceva in directia asta) - tare scary scenariu...sa fie si posibil ?

Romania a sesizat la Haga cazul Platoului Continental
Ana Maria Nitoi
Romania a inaintat, ieri, Curtii Internationale de Justitie (CIJ) cererea de initiere a procedurilor in vederea solutionarii problematicii delimitarii platoului continental si a zonelor economice exclusive ale Romaniei si Ucrainei in Marea Neagra, a anuntat Despina Neagoe, purtatorul de cuvant al Guvernului. "Hotararea partii romane de sesizare a CIJ de la Haga a fost determinata de lipsa de perspective a negocierilor romano-ucrainene.

Pana in prezent nu s-a inregistrat o apropiere a pozitiilor partilor. Sansele de solutionare pe cale bilaterala sunt minime in conditiile in care partea ucraineana sustine o varianta de delimitare care duce la rezultate profund inechitabile pentru Romania", a spus Neagoe.

http://www.gardianul.ro/index.php?a=primap...a2004091705.xml

cactus
Orice s-ar spune, aici cred ca se cam agraveaza problemele...Voi ce ziceti ?

Asta-i din Adevarul de azi...
Dupa ce Bucurestiul s-a adresat Curtii de Justitie de la Haga,
Violenta campanie antiromaneasca in presa ucraineana

Probabil neacomodate cu ideea de independenta a presei, autoritatile de la Kiev l-au chemat pe ambasadorul roman in Ucraina pentru a-i comunica nemultumirea lor fata de modul in care problemele dintre cele doua tari sunt ilustrate in mass-media din Romania. Kievul se face ca uita insa ca presa ucraineana si rusa, mult mai putin libere decat cea romaneasca, vehiculeaza de mult timp zvonuri menite sa submineze pozitia Romaniei la masa negocierilor in problema Insulei Serpilor. Astfel, inca din luna iulie a acestui an, publicatia "Zerkalo Nedeli" prelua o informatie difuzata de agentia "Rusia astazi", care sustinea ca Romania a semnat un contract deosebit de avantajos cu o prestigioasa firma franceza, TotalFinaElf, un gigant al industriei petroliere, a carui cifra de afaceri singura depaseste PIB-ul Romaniei, prin care statul roman se angajeaza sa ofere dreptul de exploatare a zacamintelor de petrol din zona Insulei Serpilor catre respectiva companie, daca aceasta reuseste sa sustina un lobby suficient de puternic pentru ca Romania sa castige insula. In urma recastigarii insulei, TotalFinaElf ar urma sa detina dreptul de exploatare a zacamintelor pe o perioada de 49 de ani, platind Romaniei, sub forma de redeventa, o cota parte de zece la suta din petrolul extras. Astfel, scrie Zerkalo Nedeli, Romania si-ar putea satisface un sfert din necesarul intern de petrol fara a misca un deget, beneficiind de un lobby gratis si extrem de eficient pe langa ONU si in plus nici nu va plati vreun leu pentru instalarea platformelor maritime si exploatarea zacamintelor. Autoritatile romane nu au comentat existenta vreunei intelegeri cu firma TotalFinaElf, insa au dezmintit categoric ca aceasta ar avea insarcinarea de a face lobby in plan international. "Romania are deplina incredere in profesionalismul si obiectivitatea organismelor jurisdictionale internationale - respectiv Curtea Internationala de Justitie - in ceea ce proveste solutionarea echitabila a problemei, astfel ca nu este necesar un lobby pe langa acest organism pentru a "asigura" un rezultat favorabil", a declarat secretarul de stat in MAE Bogdan Aurescu, conducatorul delegatiei de negociatori cu Ucraina.
Precedentele juridice ale Curtii de la Haga dau dreptate Romaniei
Aceeasi publicatie ucraineana scrie ca, dupa ce ar fi recunoscut statutul de insula al Insulei Serpilor (ceea ce nu a facut vreodata), Bucurestiul vrea acum ca aceasta sa primeasca un statut similar cu al Antarcticii sau al modulelor spatiale! Publicatia invoca precedentele juridice internationale, care ar da dreptate Kievului. In acest sens, intr-o disputa din 1980, intre Groenlanda (apartinand atunci Danemarcei) si Norvegia, Curtea Internationala de Justitie (CIJ) nu ar fi considerat lipsa populatiei pe Insula Jan Mayen (norvegiana) un motiv suficient pentru a-i nega acesteia statutul de insula. In realitate insa, afirma reprezentantii Ministerului roman de Externe, decizia Curtii se justifica prin dimensiunea considerabila a Jan Mayen (373 km patrati), fata de sub 1 km patrat al Insulei Serpilor. Si totusi, avand in vedere diferenta de dimensiune dintre Jan Mayen si Groenlanda, linia echidistanta fixata provizoriu de CIJ a fost deplasata in favoarea acesteia din urma. Si in cazul insulelor Kerkennah, care se afla intre Libia si Tunisia, si despre care presa ucraineana scrie ca au primit statut de insule, atat ele cat si insulitele din preajma, vizibile doar la reflux, MAE specifica faptul ca acestea sunt insule mari si locuite permanent, dar si in acest caz Curtea le-a acordat doar un efect limitat asupra delimitarii maritime. Saptamanalul ucrainean mai aduce ca argument in favoarea mutarii granitei cu Romania mult spre tarmul nostru principiul proportionalitatii, potrivit caruia lungimea totala a litoralului ucrainean este de cinci ori mai mare decat cel roman, asa incat si apele teritoriale ale celor doua tari ar trebui sa urmeze aceeasi proportie. Romania sustine insa ca practica in domeniu nu a cunoscut vreodata decizii luate conform principiului proportionalitatii, care a fost folosit cel mult complementar la cel al echidistantei, linia de frontiera trasandu-se in mod normal la jumatatea distantei dintre cele doua state si fiind apoi ajustata in functie de circumstantele specifice ale zonei de delimitat. Presa ucraineana sustine ca documentele pe care isi intemeiaza Romania sesizarea de la Haga au fost primite de tara noastra de la Moscova anul trecut, cand intre Rusia si Ucraina a izbucnit un conflict asemanator in stramtoarea Tuzla, cand rusii au incalcat practic teritoriul ucrainean. MAE roman recunoaste ca a avut consultari in 2003 cu expertii rusi pe problematica dreptului marii, dar ca avea deja toate documentele, multe fiind ramase in arhive de la negocierile romano-sovietice dintre 1967-1987, cand, in treacat fie spus, pretentiile maxime ale sovieticilor erau de doua ori mai reduse decat actualele pretentii ucrainene.

cactus
Continuare - in timp:

"Sambata, 9 octombrie 2004
"RAZBOI ROMANIEI!"


Participantii la o "contramanifestatie spontana" (foto) din orasul Valkovo, situat langa Canalul Bastroe, au strigat lozinci care incitau la conflict armat intre ucraineni si romani * Reactia apare dupa ce propaganda de la Kiev a indus in mintile oamenilor ideea ca Romania are un comportament agresiv * Manifestantii din Valkovo au tinut sa faca opozitie reprezentantilor organizatiilor ecologiste ucrainene, romanesti si internationale care au dorit sa viziteze lucrarile efectuate in plina rezervatie naturala * Ecologistii, care au participat la Odessa la un forum, au cerut oprirea constructiei canalului * Forumul a inaintat o rezolutie Comisiei Internationale ce functioneaza sub patronajul UE care a inspectat deja situatia din Delta * Ambasadorul extraordinar ucrainean, Natalia Zarudna, trimis in Europa sa promoveze canalul, acuza Romania, intr-un interviu acid, de faptul ca a mobilizat comunitatea internationala impotriva Kievului * Zarudna nu pomeneste nimic de cele 11 conventii internationale pe care Ucraina le-a incalcat prin saparea canalului Bastroe * Ministrul de Externe Mircea Geoana a anuntat ieri, la videoconferinta cu prefectii, ca Romania pregateste actiuni "foarte ferme" fata de Ucraina »

Interesant de urmarit, acuma ca suntem in NATO sau, scenariu de groaza si Ucraina face jocurile cuiva...
March
I-auziti aici !

Jaap de Hoop Scheffer: Canalul Bastroe nu este o problema a NATO!

(...)Declaratia secretarului general al NATO, Jaap de Hoop Scheffer, potrivit caruia "Canalul Bastroe nu este o problema a NATO", este si neasteptata si suprinzatoare, avand in vedere ca vine din partea unei oficialitati care reprezinta Alianta si care are obligatia, inainte de toate, sa respecte Carta NATO. Or, potrivit Articolului 4 din "Carta Tratatului Nord Atlantic", documentul de baza al NATO, "membrii Aliantei se vor consulta, ori de cate ori este cazul, daca le este amenintata integritatea teritoriala, independenta politica si securitatea unuia dintre acestia".

Mai mult, potrivit aceluiasi document, "obiectivul esential al NATO consta in apararea libertatii si securitatii tuturor membrilor sai prin mijloace politice si militare, conform principiilor Cartei Organizatiei Natiunilor Unite. Bazandu-se pe valorile comune ale democratiei, respectului drepturilor omului si pe legalitate, Alianta activeaza, inca de la crearea sa, pentru instaurarea unei ordini juste, pasnice si durabile in Europa". De toate acestea pare sa fi uitat secretarul general al NATO, Jaap de Hoop Scheffer, cand a declarat ca "Bastroe nu este o problema a NATO"(...) ( sursa : Gardianul, 15 oct.)
Lucian cavaler al ordinului
Voi credeti ca Ukraina ne faulteaza fara sa se fi asigurat din timp, pe cai oficioase, de pozitia NATO ? Sa nu uitam ca, pt. SUA ,Ukraina reprezinta un pion foarte important in contextul politic si militar actual. Ukraina este o putere militara serioasa. Si, de cand lumea si pamantul, ucraineanul e invatat sa-i urasca pe rusi. Ce-i drept si pe romani. Toata povestea cu canalul s-ar putea sa fie o mare diversiune.

Lucian
dead-cat
de cind nu-s in stare sa rezolve problema a unor haiduci din iraq, bineinteles ca pentru americani ucraina e putere militara serioasa. urmeaza cine? Turkmenistan?

romanul si postura de victima!
Lucian cavaler al ordinului
Atata vreme cat in capul romanilor isi fac toti nevoile , chiar e o victima. Ukraina e o putere militara serioasa fata de Romania; nu fata de SUA. De altfel, cand isi fac mendrele la frontiera cu Romania... si nimeni nu ia masuri... ci vorbeste de marirea pensiilor si de subventii de la stat... si-si injura adversarii politici...

" Romanul e sluga la hoti, batjocorit in toata Europa, furat de toti ... dar el da din gura si tine coada sus."

N.Steinhardt
dead-cat
reactia e pe masura gravitatii (reale) a fenomenului.
cactus
Ucraina si Moldova, noile probleme ale UE

Presa rusa observa statutul incert al tarilor vecine Uniunii Europene largite
La forumul UE care s-a desfasurat saptamana trecuta la Lucerna s-a discutat despre problemele aparute in legatura cu ultima extindere a Uniunii. Noul subiect al ordinii de zi a vizat perspectivele largirii spre Est. Lituania a propus elaborarea unei oferte oficiale de primire in tandem a Ucrainei si Republicii Moldova. "Pentru a convinge Kievul si Chisinaul sa nu renunte la orientarea lor europeana, trebuie sa li se asigure sanse de a obtine, pe viitor, statutul de membru cu drepturi depline", a declarat seful diplomatiei de la Vilnius, Antanas Valenis.
...................
Ucraina si Moldova se situeaza, practic, intre doua lumi - Occident si Rasarit (UE si Rusia) - si raman in campul de atentie al celor doua parti. Iar daca autoritatile de la Chisinau par sa-si fi stabilit orientarea, incercand sa iasa de sub influenta Moscovei, in privinta Kievului, el lanseaza tot felul de declaratii ba intr-o directie, ba in cealalta, in functie de situatia interna. Cei de la Bruxelles inteleg ca momentul poate fi scapat. Si se straduiesc sa intretina sentimentele pro-occidentale si in Moldova si in Ucraina, fara, totusi, a se lega la cap cu promisiuni serioase
...............
Conflictul transnistrean si Canalul Bastroe, piedici in calea integrarii
Uniunea Europeana, de exemplu, este nemultumita de faptul ca in Moldova nu a fost rezolvat conflictul transnistrean, iar Chisinaul nu controleaza situatia din teritoriul lui estic. Mai mult, in Transnistria se pregateste, in primavara anului viitor, organizarea unui referendum privind desprinderea definitiva de Moldova. La toate acestea se adauga prezenta in republica rebela a trupelor rusesti si arsenalul fostei Armate a 14-a ruse, situatie care de mai bine de 10 ani nu-i lasa pe europeni sa doarma linistiti.

La randul ei, Ucraina s-a incurcat in dispute teritoriale cu Romania in urma continuarii constructiei unui canal navigabil in Delta Dunarii."

http://www.ziua.net/display.php?id=29785&data=2004-10-25

Si uite asa, membri NATO si amici buni ai UE, tot o carte de valoare mica in jocul de carti al altora ramanem. Ca, daca Ucraina se apropie mai mult de UE ce mai conteaza ca noi suntem in NATO (oare suntem ?), intr-un NATO dorit, (inca) eventual de englezi...

PS - curios cat de extinsa e valabilitatea:
Citatul zilei
“Viată - un incendiu: începe cu scântei si fum si se sfârseste cu praf si scrum.”
Proverb arab
cactus
Am mai zis io - si nu numai...
Bastroe, paravanul Moscovei

Astazi, la capatul unui lung proces de prefacere "democratica" prin intermediul "revolutiilor" si al infuziei de capital si tehnologie occidentale, Rusia Imperiala dispune de doua duzini de voturi la ONU din partea statelor "independente", dar cu armata, politie, functionarime si o treime din populatie rusesti de implant, grupate in CSI. In cadrul acestora, "Ucraina" are o pozitie "privilegiata" data fiind tripla sa misiune: 1) de avanpost, intarit nuclear, al Imperiului in Europa; 2) de "hartie de prins muste" pentru mankurtii Occidentului care, vanandu-i resursele naturale si forta de munca ieftina, uitand ca Rusia s-a nascut la Kiev, ii pregatesc gratis specialistii (inclusiv militari) si investesc masiv pe teritoriul sau, sperand ca o vor atrage in UE (Germania si satelitii sai, Austria, Ungaria, Croatia, Slovenia) sau NATO (SUA si Canada); 3) de "sperietoare" pentru esticii din fostul lagar socialist, adusi in situatia de a reactiona potrivit dictonului "boierii sunt rai, tarul e bun!", aruncandu-se, in fata "agresivitatii" si "intolerantei" Kievului, in bratele Moscovei. "Afacerea Bastroe" tine de aceasta ultima misiune a "Ucrainei", de "acoperire" a strategiei pe termen lung a "tarului Putin". Strategie care prevede, la capatul procesului de restructurare si relansare economica si politico-militara a Rusiei Imperiale, reunificarea statala rusa in jurul unei capitale mai apropiate de "Europa", eventual revenirea la prima Capitala, Kievul. Un proces deja declansat prin realizarea "Uniunii Rusia-Belarus" la care va adera, la momentul potrivit, Ucraina. Semnalul, nebagat in seama in Occident, a fost dat deja de "tarul Putin" prin unificarea, in chiar zilele in care am incredintat hartiei aceste randuri, a bisericilor ruse de la Moscova, Kiev si Minsk sub lozinca refacerii unitatii ortodoxiei.

http://www.gardianul.ro/index.php?a=invest...i2004102602.xml

Damnatius
Se pare ca diplomatia romana a obtinut in sfarsit o victorie: Ucraina a anuntat oficial incetarea lucrarilor la canalul Bistroe!

Amanunte in www.jurnalul.ro
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.