Ovidiu Bufnila
3 Dec 2005, 08:36 PM
Care sunt cele mai nasoale reclame? E una cu un fermier scrobit care da din aripioare printre gainile aviare, loool! Nashpa reclama! Cinste celor care au platit-o la greu! No Offense, se intelege. Voi ce reclame nasoale ati mai vazut la televizie?
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine
Kyklos
3 Dec 2005, 08:41 PM
Ovidiu Bufnila
3 Dec 2005, 08:53 PM
Multumesc frumos, Vicos!
Numai ca topicurile pe care le deschid eu aici au ascunsa cate o alta perspectiva valuritoare. Asa se va intampla si cu reclamele cele mai nasoale!
Vicos, tocmai am un schimb dur de opinii cu niste profesionisti in Comunicare si PR pe Internet prin diverse campuri digitale. Ceea ce fac eu tine de niveluri superioare de Joc. Asta nu e in dauna nimanui, asa cum afirm de peste 30 de ani de strategii secrete si de razboaie secrete de imagine si comunicare. Cand ma refer sau ma gandesc sau ma raportez la reclamele cele mai nasoale voi schimba din mersul navigator prescriptiile, instructiunile, registrele. Asta se intampla. Tintesc sa gasesc aici in Hanul acesta nemaipomenit de frumos si de insurgent cativa viitori profesionisti in Artele Secrete ale razboaielor de Imagine. Nu ma intereseaza prostioarele cu pixuri promotionale si cu brifinguri pe care le organizeaza marile noastre Impexuri de Public Relation sau sucursalele bengoase ale companiilor transnationale de PR. Nu ma intereseaza mapele de prezentare, nu ma intereseaza machiajul si nici pantofii lustruiti ai agentilor de PR sau de Advertising sau toata droaia de marketeri sau de copiiwriteri, looool! Nu ma intereseaza Dictionarul American al PR, Management, NLP asa cum nu ma pasioneaza nici Dictionarul Sovietic al aidoma-urilor. caut niste tigri si niste tigroaice care intr-o buna zi vor deveni Razboinicii Imaginii. E o cruciada nebuna si frumoasa, periculoasa si plina de ridicol sau de patetic.
iti multumesc inca o data, frumos.
Poate ca in spatele nickului si avatarului tau se afla un viitor tigru al razboaielor de imagine. Ar fi ka lumea schema asta de joc.
Voi, Next Generation sunteti teribil de importanti.
Nu eu.
Eu ma joc. E un Joc Tragic, Serios si Dur.
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine
March
3 Dec 2005, 09:32 PM
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 3 Dec 2005, 09:53 PM) |
Multumesc frumos, Vicos! Numai ca topicurile pe care le deschid eu aici au ascunsa cate o alta perspectiva valuritoare. Asa se va intampla si cu reclamele cele mai nasoale!
|
Ceva asa... in stil paramasonic !
Ovidiu Bufnila
4 Dec 2005, 12:56 PM
Loool, bufnila paramasonic? Ce gluma buna! La cat sunt eu de insurgent nici o loja masonica nu m-ar putea tine in frau!
Multam de interpelare sau para asa se ziceee!
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine
Ovidiu Bufnila
4 Dec 2005, 12:58 PM
Vicos, in ce fel influenteaza reclamele nasoale MEDIUL? Aici e o cheie...
Cu prietenie,
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine
Olaf
5 Dec 2005, 01:34 PM
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 3 Dec 2005, 07:53 PM) |
Multumesc frumos, Vicos! Numai ca topicurile pe care le deschid eu aici au ascunsa cate o alta perspectiva valuritoare. Asa se va intampla si cu reclamele cele mai nasoale!
|
Sa inteleg ca nu pot fi valurite decat elementele "proaspete"? Cele care nu au un fagas de discutie format? Cele create acum, in care nimeni nu a raspuns inainte de a posta Ovidiu Bufnila? O discutie bazata pe elemente "inferioare", in care acestea apar incontinuu nu poate fi valurita? Nu se pot face valuri sau, mai degraba, devieri fara a parasi (aparent) subiectul original?
Interesant...
abis
5 Dec 2005, 02:35 PM
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 3 Dec 2005, 08:53 PM) |
E o cruciada nebuna si frumoasa, periculoasa si plina de ridicol sau de patetic. |
Ce inseamna reclama nasoala? Nu exista decat reclame eficiente si reclame ineficiente. Daca isi ating obiectivul (cresc vanzarile, sporesc notoritetatea produsului, creaza o imagine - pozitioneaza brandul etc) sunt eficiente oricat de "nasoale" ar pare. O reclama stresanta, obositoare, enervanta poate fi, in realitate, o reclama extrem de eficace.
Cucu Mucu
5 Dec 2005, 04:15 PM
Reclama nasoala e aia care o uiti imediat ce s-a terminat la teveu, sau de cele mai multe ori nici nu o bagi in seama. Aia sunt bani aruncati pe fereastra...
abis, mariusc2, aveti amandoi dreptate. O reclama buna trebuie doar bagata in seama, fie ca o fi ea geniala de isteata, fie tāmpita de numa'. Chestia e sa n-o uiti...
Cea nasoala e pt mine una transmisa din gura-n gura ca cele "piramide", care dauneaza omului.
Aia da bani aruncati...
Leonardo
5 Dec 2005, 06:37 PM
QUOTE (abis @ 5 Dec 2005, 02:35 PM) |
Ce inseamna reclama nasoala? Nu exista decat reclame eficiente si reclame ineficiente. Daca isi ating obiectivul (cresc vanzarile, sporesc notoritetatea produsului, creaza o imagine - pozitioneaza brandul etc) sunt eficiente oricat de "nasoale" ar pare. O reclama stresanta, obositoare, enervanta poate fi, in realitate, o reclama extrem de eficace. |
Desi pare ciudat eu cred ca reclamele cele mai eficiente sunt totodata si cele mai 'nasoale'. Astea sunt cele mai nasoale, care-ti raman in cap si te determina sa cumperi ce nu aveai de gand sau te fac sclavul unui produs. Astea sunt parte a razboiului ala psihologic care distruge omul ca fiinta ganditoare. Reclamele ce exploateaza perfect armele de creare de dependenta in masa. Reclamele sunt arme de seama ale Imaginii in acest razboi, ele ne determina sa cumparam o imagine
March
5 Dec 2005, 06:43 PM
Ei, Don' Consiliere unde ai disparut ? Ce-i aia
nasol cand e vorba de reclame ? E vreun termen de spart capul in tehnica comunicarii parsive ?
alfa
5 Dec 2005, 07:16 PM
Sunt aici sa va intreb. Pana cand ne vom suspecta unii pe altii, pana cand vom lasa ranile iluzorii sa ne sfarame increderea in semenii nostri, cu care am putea lupta contra dependentei de reclama? Am ajuns pana acolo incat lovim in cei alesi sa lupte contra caracatitei marketingului care isi intinde azi tentaculele otravitoare peste tot. Sa suspectam intrarea in joc a celor care vor sa iasa. Va intreb nu la fel ca Prometeu? De ce-i condamnam pe cei ce vor sa ne aduca focul? Sa ne urcam in barca, sa navigam pana nu e prea tarziu, sa lasam de-o parte banuiala suspicioasa, scenarita neconforma realitatii, realitatea valurita intr-o pseudo-intentie, ascultati murmurul de frumusete al ochiului sufletesc ,interiorul, care in periferica lui esenta, isi muleaza haina subtire, cautand crampeie de adevar. Haideti in lumea trilaterala a lui Poseidon, sarind in barca, noi echipajul minunat, viitorul capabil sa nu lase pacalit, de influentele adanci ale miraculosului secretat, in secretiile insinuate parsiv de cei care vor ca totul sa ramana la fel.
Aici avem un demers cinstit, pe fata, insa plin de imaginatie si umor. Tocmai asta il scoate din neajunsul pe care il credem doar in spatele unei aparente stridente. Sa aberam impreuna. Sa atragem atentia asupra noutatii.
Reclamele nasoale sunt acele reclame care te fac sa cumperi produsul si aici intru in diversiune cu ceilalti. Ce inseamna a cumpara un produs? A fi sclavul lui, a-ti pierde o parte din independenta, din libertatea care se supune unei tendinte, unei curiozitati, unei placeri a dezvaluririi. Efectul reclamei eficiente e semnul nasolelii ei.
In schimb reclama buna, eficienta, sanatoasa e cea care nu creste vanzarile, care nu sporeste interesul pentru acel produs, e reclama de la care poate porni un drum catre nicaieiri, un joc in sine, in care semnificatiile lipsesc, intr-un univers in care oricine e liber sa participe fara constrangeri.
Sa navigam impreuna intr-o lume mai buna, sa atragem atentia prin strigatul nostru rasunator.
Echipajul de navigatori e gata de calatorie!
Felina
5 Dec 2005, 07:18 PM
Cele mai nasoale reclame sunt cele care nasc mode pentru lucruri total inutile. Sa dau un exemplu, doua: sa luam o reclama la mascara (rimel, chestia aia care se de pe gene la gagici si nu numai
), nu dau nume (pentru ca nici macar n u le retin), care sustin sus si tare ca rimelul respectiv iti va asigura succesul la urmatoarea intalnire! Ceea ce e total fals, bineinteles - succesul la o intalnire tine de cu totul alte aspecte si poate doar 0,0000000000000001% de mascara pe care-l porti. Eu personal nu ma las pacalita, nici macar influentata cat de putin, dar sunt o gramada care se lasa influentate si astfel ajungem la un spirit de turma ceva mai generalizat, intr-o alta dimensiune - globala eventual.
Inca un exemplu - vad aici la teve in we, intre filmele pentru copiii si adolescenti reclame cu si despre jucarii - distincte, pentru baieti si pentru fete. Cele pentru fete sunt imbacsite cu machiajuri, haine, papusi super-barbie, toale de schimbat papusile, peruci pentru schimbat papusile, diverse unelte de impletit si artificializat parul fetelor si/sau al papusilor, totul parand rupt dintr-o alta lume decat cea in care traiesc eu. Se pregateste terenul pentru viitoarele femei, se sapa adanc in creierele lor ca femeia trebuie sa poarte toate acele accesorii, farduri si freze pentru a functiona corect, ceea ce e total fals. Dar daca ti se repeta in fiece duminica in decurs de 5 ani, probabil n-o sa-ti mai bage nimeni in cap ca naturaletea e ceva BUN si FRUMOS.
abis
6 Dec 2005, 09:41 AM
QUOTE (alfa @ 5 Dec 2005, 07:16 PM) |
Ce inseamna a cumpara un produs? |
Inseamna, de multe ori, a-ti satisface o necesitate.
alfa
6 Dec 2005, 11:38 AM
abis
QUOTE |
Inseamna, de multe ori, a-ti satisface o necesitate. |
Corect. Uneori. Dar sunt produse de care nu avem nevoie. Constat cu surprindere ca exista persoane care au impresia ca necesitatea sta la baza tuturor actiunilor noastre. Suntem prea crispati uneori. Nu e vorba intotdeauna de necesitate si in nici un caz ea nu se poate satisface pe calea respectiva. A distinge intre joc si necesitate presupune poate un ochi abil. De asemenea nu intotdeauna avem de a face cu o reclama. Cred ca incepem sa fim prinsi tot mai mult intr-un univers inchis in care toata lumea are impresia ca exista doar necesitati si publicitate. Uitam de libertatea jocului, de fantezia care uneori n-are nici un scop sau intentie si care ar trebui trecuta mai degraba la fapt divers.
Necesitatea aduce sclavia daca nu e acompaniata suficient de bine de libertate si de cele mai multe ori are ghinionul sa se produca fata de un produs care te trateaza cu indiferenta ( in general produsele consumate, in inumanitatea lor sunt indiferente isi indeplinesc doar functia )
Cea mai buna reclama e cea care nu-ti aduce nimic. Simplul joc. Gratuitatea lui. Singurul dezavantaj e ca unii te pot lua la un moment dat in serios din pricina unei neintelegeri. Dar si asta se poate rezolva destul de simplu. Cred ca ar trebui sa iesim din obsesia intentionalismului.
Asadar navigatori neseriosi, panarame care doar va jucati, sa sarim in barca si sa navigam aiurea fara scop.
bishop
6 Dec 2005, 12:01 PM
QUOTE (abis @ 6 Dec 2005, 09:41 AM) |
QUOTE (alfa @ 5 Dec 2005, 07:16 PM) | Ce inseamna a cumpara un produs? |
Inseamna, de multe ori, a-ti satisface o necesitate.
|
Oare? Este cu adevarat necesitate? Sau, de fapt, astazi pretentiile sunt confundate cu necesitatile? Nevoile sunt pervertite.
Cu cat esti mai lacom (lacomia este acumi virtute), cu atat consumi mai mult, deci ai tot mai multe "necesitati", esti mai rafinat - un client ideal.
abis
6 Dec 2005, 12:07 PM
Bishop,
"Necesitatea" depaseste nevoile primare - vezi piramida lui Maslow. De ce cumperi un produs? Nu doar pentru ca ti-e sete ori ti-e foame, ci si pentru necesitatea de a te identifica cu un grup, de exemplu. Mie nu imi este necesara Coca Cola, de pilda, dar pentru X sau Y este necesara nu pentru ca le satisface setea, ci pentru ca le da o anume imagine despre sine.
alfa
6 Dec 2005, 12:22 PM
bishop
QUOTE |
Oare? Este cu adevarat necesitate? Sau, de fapt, astazi pretentiile sunt confundate cu necesitatile? Nevoile sunt pervertite. |
Asta ar insemna sa ai un criteriu prin care sa distingi intre nevoi nepervertitie si nevoi pervertite. In functie de ce anume distingi?
abis
QUOTE |
"Necesitatea" depaseste nevoile primare - vezi piramida lui Maslow. De ce cumperi un produs? Nu doar pentru ca ti-e sete ori ti-e foame, ci si pentru necesitatea de a te identifica cu un grup, de exemplu. Mie nu imi este necesara Coca Cola, de pilda, dar pentru X sau Y este necesara nu pentru ca le satisface setea, ci pentru ca le da o anume imagine despre sine. |
Pot fi multe motive. Uneori chiar si asta foarte simplu si inexplicabil: ca asa ai vrut la un moment dat. Sau ca n-ai avut ce face, asa ai avut chef etc. Nu trebuie presupuse neaparat nu stiu ce nevoi ciudate p-acolo...Eu de exemplu beau Cola pentru ca imi place mai mult decat apa
in nici un caz pentru ca mi-ar da o imagine de sine.
Ce imagine de sine iti da bautul de cola?
abis
6 Dec 2005, 12:32 PM
Mie, niciuna, dar eu nici nu sunt consumator... Daca ne uitam la Coca Cola, ca tot am pomenit de ea, ce cumperi de fapt? O apa colorata, indulcita si acidulata, care nici macar nu-i foarte sanatoasa. Ce spun reclamele? Ca esti "cool" daca bei asa ceva, ca ai lipici la fete, ca esti meserias, chestii de-astea. Daca simti nevoia sa fii "cool" vei fi mai inclinat sa dai bani pe Coca Cola decat ar fi cineva caruia putin ii pasa de aspectul respectiv.
Publicitatea a identificat o nevoie (nevoia unora de a fi "cool") si le ofera o solutie: va veti simti "cool" daca beti chestia asta. Si toata lumea e multumita: tu cumparand produsul ti-ai satisfacut o necesitate, firma producatoare face profit, iar agentia de publicitate isi incaseaza comisionul.
alfa
6 Dec 2005, 03:15 PM
abis
QUOTE |
O apa colorata, indulcita si acidulata, care nici macar nu-i foarte sanatoasa. |
Nu-i sanatoasa dar mie imi place.
QUOTE |
Ce spun reclamele? Ca esti "cool" daca bei asa ceva, ca ai lipici la fete, ca esti meserias, chestii de-astea. Daca simti nevoia sa fii "cool" vei fi mai inclinat sa dai bani pe Coca Cola decat ar fi cineva caruia putin ii pasa de aspectul respectiv. |
Nu-i adevarat. Nu se bea Coca-Cola sa fii `cool` sau sa ai lipici la fete ( ce legatura are lipiciul la fete cu bautul de Coca-Cola? S-a demonstrat si asta ca fetele se indragostesc de bautorii de Coca-Cola sau ca cei care beau asa ceva o fac sa aiba `lipici` ? Eu cred ca de multe ori unii dau tot felul de explicatii stufoase si complicate unori lucruri mult mai simple ) se bea din placere.
QUOTE |
Publicitatea a identificat o nevoie (nevoia unora de a fi "cool") si le ofera o solutie: va veti simti "cool" daca beti chestia asta. |
Ma indoiesc. Coca-Cola si `cool-ul`....
QUOTE |
Si toata lumea e multumita: tu cumparand produsul ti-ai satisfacut o necesitate, firma producatoare face profit, iar agentia de publicitate isi incaseaza comisionul. |
Cumpar cand imi e sete si ca-mi place. Nu prea des ca nici d-asta n-am intodeauna bani.
Oricum necesitatea de a cumpara Cola nu cred ca are legatura cu ce spui tu.
abis
6 Dec 2005, 03:29 PM
QUOTE (alfa @ 6 Dec 2005, 03:15 PM) |
Nu-i sanatoasa dar mie imi place. |
Posibil. Nu vreau sa te conving sa nu mai bei Coca Cola, treaba ta ce faci. E doar un exemplu, un "studiu de caz".
QUOTE |
Nu se bea Coca-Cola sa fii `cool` sau sa ai lipici la fete |
Tu ti-ai propus sa ma contrazici doar asa, de dragul de a contrazice? Da-mi voie sa stiu mai bine lucrul asta, doar lucrez in bransa. Cei care beau Coca-Cola o fac, in marea lor majoritate, pentru ca fi "cool", "trendy" sau cum vrei tu. Nu stiu daca sunt on-line astfel de date (nu m-ar mira sa fie, dar nu am timp sa caut), eu le-am vazut pe hartie.
QUOTE |
S-a demonstrat si asta ca fetele se indragostesc de bautorii de Coca-Cola sau ca cei care beau asa ceva o fac sa aiba `lipici` |
Nu s-a demonstrat asa ceva, bineinteles. Totul nu-i decat o iluzie. X vrea sa fie la moda, "cool" sau cum vrei sa zici. Obtine asta prin Coca Cola. Nu cumpara Coca Cola neaparat pentru gust (desi la un moment dat face si asta, pentru ca prin continutul sau de cofeina si zahar creeaza o oarecare dependenta - apropo, stii ca in varianta originala la prepararea bauturii asteia se foloseau frunze de coca, planta din care se extrage cocaina, si de aici ii vine numele?), ci o cumpara mai degraba pentru beneficiile asociate marcii: imagine de sine, incredere, modernitate etc.
De multe ori campaniile publicitare nu pun in evidenta atat functia primara a produsului, cat aceste beneficii asociate. Care pot fi reale sau imaginare.
QUOTE |
Oricum necesitatea de a cumpara Cola nu cred ca are legatura cu ce spui tu. |
Crezi ce vrei. Pentru noi, cei din agentiile de publicitate, este preferabil ca cei ca tine sa creada ca iau singuri deciziile.
alfa
6 Dec 2005, 04:08 PM
abis
QUOTE |
Tu ti-ai propus sa ma contrazici doar asa, de dragul de a contrazice? |
Locul unde alfa va contrazice.
QUOTE |
Nu s-a demonstrat asa ceva, bineinteles. Totul nu-i decat o iluzie. X vrea sa fie la moda, "cool" sau cum vrei sa zici. Obtine asta prin Coca Cola. Nu cumpara Coca Cola neaparat pentru gust (desi la un moment dat face si asta, pentru ca prin continutul sau de cofeina si zahar creeaza o oarecare dependenta - apropo, stii ca in varianta originala la prepararea bauturii asteia se foloseau frunze de coca, planta din care se extrage cocaina, si de aici ii vine numele?), ci o cumpara mai degraba pentru beneficiile asociate marcii: imagine de sine, incredere, modernitate etc. |
Eu m-am raportat la mine.
Ce e modern in a cumpara Cola? Bautura asta e destul de veche. Eu cumpar pentru gust si am banuit ca majoritatea sau chiar toti fac la fel. Iti spun sincer ca mie nu mi se pare ca as castiga ca imagine, incredere ( sunt pesimist si dupa ce beau Cola
) sau modernitate.
QUOTE |
Crezi ce vrei. Pentru noi, cei din agentiile de publicitate, este preferabil ca cei ca tine sa creada ca iau singuri deciziile. |
abis
6 Dec 2005, 04:44 PM
QUOTE (alfa @ 6 Dec 2005, 04:08 PM) |
Eu cumpar pentru gust si am banuit ca majoritatea sau chiar toti fac la fel. |
Nu este edificator sa ii raportezi pe ceilalti la propria persoana. Am incercat odata sa ne gandim la o campanie pentru o marca de inghetata, nu-i dau numele. Nu-ti pot povesti cate poti afla dintr-un studiu de piata adevarat... O gramada de date referitoare la cine sunt cei care cumpara inghetata (demografic), ce anume ii intereseaza, de ce cumpara o anume marca, ce asteapta de la o inghtata, cum se distreaza, cat castiga, ce obiceiuri au in vacanta, daca sunt singuri sau au familie, daca asculta radio sau citesc presa, de cate ori pe luna merg la cinematograf etc. Desigur, tu poate (de fapt sigur) nu de regasesti 100% in tiparul pe care il gasesc eu al consumatorului de inghetata, ci doar in proportie de 80%... Sau poate chiar mai putin - nu este atat de important.
Important este sa vad cui ma adresez in general, si dupa asta mesajul pe care vreau sa-l transmit vine aproape de la sine; gasesc apoi cum si unde sa ti-l spun si am sansa (caci faptul ca te-am supus tirului unei campanii publicitare nu te transforma neaparat in consumator) de a-ti vinde produsul.
Si, cum spuneam mai sus: tu iti satisfaci o necesitate reala sau imaginara cumparand inghetata mea, producatorul castiga, eu iau comisionul si toti traim fericiti...
alfa
6 Dec 2005, 06:41 PM
abis
QUOTE |
ce asteapta de la o inghtata |
cred ca se asteptau in primul rand sa fie buna...
abis
7 Dec 2005, 09:16 AM
Ce inseamna "buna"? Sa aibe aroma de vanilie, de ciocolata, de fructe? Sa fie la cornet, pe bat, in pahar? Sa aiba glazura de ciocolata sau nu? Prefera ca in cutie sa fie un amestec de arome sau una singura? Sa fie mai consistenta sau mai laptoasa? Care este gramajul ideal? Dar ambalajul cel mai potrivit? O cumpara de la chioscul din coltul strazii sau de la hypermarket? Cu ce sentimente asociaza inghetata? O cumpara dintr-un impuls de moment, cand o vad in galantare, sau este o achizitie planificata?
Si as mai putea sa-ti insir astfel de intrebari, dar cred ca ti-ai facut o idee...
1,618033
7 Dec 2005, 04:40 PM
Si io beau Coca-Cola pentru ca imi place. Si atat.
Si totusi... reclamele care fac din CC un produs cool sunt orientate catre alt public-tinta. Si aici se uita un lucru: reclamele nu pot acoperi toate gusturile, iar reclamele bune nici macar nu-si propun asa ceva, ar fi o stupizenie!
Orice reclama veritabila are in spate un studiu atent al publicului tinta, si incearca sa comunice cu el. Ca produsul din reclama poate placea si altora, asta e, insa campaniile media sunt orientate catre zona care poate aduce cei mai multi consumatori.
La 30 de ani sa consideri ca daca bei Coca Cola esti cool e ceva stupid, intr-adevar. Dar campania nu este chitita pe cei de 30 de ani, ci pe pustanii care, ca orice pustani, isi doresc cel mai mult in viata sa fie cool. Sa fie in centrul atentiei. Sa fie la moda. Sa fie acceptati de prieteni si invidiati chiar. Sa aiba in jurul lor lucruri care arata cat se poate de clar ca isi permit un lifestyle.
Coca Cola nu este un produs cool in sine. Este un produs vechi, cu o reteta veche si cu o istorie intreaga in spate. Ca dovada, poate merge foarte bine pe cartea traditiei, daca doreste, in clipurile sale publicitare (cu precadere cele din preajma Craciunului). De ce? Pai simplu: ei l-au "inventat" pe Mos Craciun-ul modern - ca imagine - si ar fi stupid sa "uite" ca multi cumpara de Craciun Coca-Cola fie si pentru a rememora nenumaratele Craciunuri de cand erau mici si cand sticla de Coca-cola era nelipsita (in fine, nu la astia dintre noi care am copilarit in comunism...).
Dar tot CC are alte campanii orientate spre tinerii care de-abia incearca sa se regaseasca, si aici intervine "cool-ul"...
Totul depinde de publicul tinta. Si aici reclamele pot sa se muleze sau nu pe "necesitatile" tale.
Poate ca nu vrei neaparat o bautura carbogazoasa dulce, poate ca un ceai ti-ar face mai bine.
Dar vine Craciunul si trebuie sa pui si niste sucuri sub brad sau pe masa. Iar la teve vezi camioanele de CC pe zgomot de clopotei. Alegerea este simpla: necesitatea ta din acel moment nu este sa bei ceva, ci sa
simti ceva. Iar daca marketingii care se ocupa de contul CC au atins coarda sensibila, BINGO! - esti al lor, caci le cumperi senzatia dorita!
(Cand vad la teve un clip cu camioanele alea, desi nu mai serbez Craciunul, consumul meu de CC creste.... interesant, nu? Pentru ca imi aminteste de copilarie, si de cat de mult imi doream o Cola...)
La fel, cand se duce la discoteca, sau la un party, tanarul trebuie sa bea ceva. Sau poate nu. Si cum nu poate sa bea (doar) bauturi alcoolice, cauta ceva cool. Aici el cumpara ideea de cool pe care i-o dau alte campanii CC.
Normal ca unele campanii de acest gen sunt de-a dreptul mincinoase, desi geniale: vezi reclamele la Sprite. GE-NI-A-LE!
Si totusi cumplit de mincinoase: apa aia cu iz de inlocuitor de lamaie nu iti stinge in nici un caz setea, ci ti-o provoaca!
Asta nu le transorma in reclame nasoale.
Reclamele nasoale sunt acelea care isi rateaza publicul tinta. De exemplu reclamele la Mercedes de la radio. Cu una si unu' vorbind in bucatarie cu un puternic accent de ghertoi, zicand ca e cazu' sa-si cumpere si ei Mertanu' ca au si ei 2000 de euro in casa si atat e avansu'.... LOL - mai bine le intonau cu accent tiganesc si erau pe publicul tinta, pe bune, mancat-as!
Pe NET reclamele nasoale sunt alea la care nu poti opri sunetul, care ti se plimba pe ecran si mai fac si slalom incat sa nu le poti prinde cu mouse-ul, samd. Le urasc, si de-aia s-au si inventat atatea ad-block-uri.
Ca sa incercam sa urcam de la exemple la principii: o reclama nasoala isi rateaza, sau mai rau, isi irita publicul-tinta, indepartandu-l de produs.Pareri?
Eu as vrea sa gasesc de cumparat Coca Cola originala, nu apa de ploaie colorata.
De-aia care "ma arunca 'in spiritul Coca' ", la fel ca o frunza de Coca mestecata... si stinsa cu apa...
Daca vreau apa dulce si neagra, gasesc la baltoaca de pe drum, pe gratis. Noroc pe mine dac-a picat vreo duda in ea
Ia-ti un pai cu tine, zahar cat incape si cuburi de gheata, you've got the feeling and always Coca Cola
abis
8 Dec 2005, 10:36 AM
QUOTE (1,618033 @ 7 Dec 2005, 04:40 PM) |
Ca sa incercam sa urcam de la exemple la principii: o reclama nasoala isi rateaza, sau mai rau, isi irita publicul-tinta, indepartandu-l de produs.
Pareri? |
Pai ai cam spus tot ce era de spus... Felicitari!
QUOTE (mariusc2 @ 5 Dec 2005, 04:15 PM) |
Reclama nasoala e aia care o uiti imediat ce s-a terminat la teveu, sau de cele mai multe ori nici nu o bagi in seama. Aia sunt bani aruncati pe fereastra... |
Sau ( si aici cred ca e si mai corect spus ) impresioneaza un ... alt segment-tinta decit cel vizat/necesar.
De fapt aici cred ca o dau cel mai des in bara majoritatea reclamelor ...
P.S. : Abia dupa ce am scris replica ( imediat ce am citi replica lui marius ) am vazut ca deja ... "
numarul de aur" raspunsese cam pe aceeasi idee cu mine.
Ovidiu Bufnila
12 Dec 2005, 02:11 PM
QUOTE (alfa @ 6 Dec 2005, 07:41 PM) |
abis
QUOTE | ce asteapta de la o inghtata |
cred ca se asteptau in primul rand sa fie buna... |
Si daca lucrurile stau altfel?
Daca e de fapt un Proces: Inghetata-Imaginea Inghetatei-Imaginea Strazii-Imaginea Vanzatorului de Inghetata-Imaginea Limbii mele- Imaginea unui Igloo_-Imaginea Mea-Imaginea Ta- Imaginea Margaretei lingand, LINGAND, inghetata- .......................................
Hei, tigrilor, E un PROCES!
Incercati, rapid, sa desfasurati si sa dezvaluriti toate instructiunile posibile ale acestui porceees!
ovidiu Bufnila
consilier de imagine
abis
12 Dec 2005, 02:37 PM
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 12 Dec 2005, 02:11 PM) |
QUOTE (alfa @ 6 Dec 2005, 07:41 PM) | abis
QUOTE | ce asteapta de la o inghtata |
cred ca se asteptau in primul rand sa fie buna... |
Si daca lucrurile stau altfel?
|
Pai lucrurile chiar stau putin altfel - nu ai citit topicul?
QUOTE |
Daca e de fapt un Proces: Inghetata-Imaginea Inghetatei-Imaginea Strazii-Imaginea Vanzatorului de Inghetata-Imaginea Limbii mele- Imaginea unui Igloo_-Imaginea Mea-Imaginea Ta- Imaginea Margaretei lingand, LINGAND, inghetata- |
Ntz.... Ce treaba avem cu vanzatorul de inghetata?! Negociem, daca este cazul, cu vanzatorul product-placement-ul, adica locul pe care il va ocupa produsul nostru in raft (o plasare proasta reduce vanzarile chiar cu 30%, pe cand una buna le poate creste cu acelasi procent), dar imaginea limbii tale ne lasa... rece!! La fel si imaginea Margaretei (e vreo prietena de-a ta?), deja folosirea sexului in reclama a ajuns un cliseu. Nu ne intereseaza nici igloo-ul, e prea uzitat si cliseul asta cu viata de la Polul Nord.
Nu cred ca se poate face reclama de calitate marsand tot pe clisee.
Ovidiu Bufnila
12 Dec 2005, 02:42 PM
QUOTE (abis @ 12 Dec 2005, 03:37 PM) |
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 12 Dec 2005, 02:11 PM) | QUOTE (alfa @ 6 Dec 2005, 07:41 PM) | abis
QUOTE | ce asteapta de la o inghtata |
cred ca se asteptau in primul rand sa fie buna... |
Si daca lucrurile stau altfel?
|
Pai lucrurile chiar stau putin altfel - nu ai citit topicul?
QUOTE | Daca e de fapt un Proces: Inghetata-Imaginea Inghetatei-Imaginea Strazii-Imaginea Vanzatorului de Inghetata-Imaginea Limbii mele- Imaginea unui Igloo_-Imaginea Mea-Imaginea Ta- Imaginea Margaretei lingand, LINGAND, inghetata- |
Ntz.... Ce treaba avem cu vanzatorul de inghetata?! Negociem, daca este cazul, cu vanzatorul product-placement-ul, adica locul pe care il va ocupa produsul nostru in raft (o plasare proasta reduce vanzarile chiar cu 30%, pe cand una buna le poate creste cu acelasi procent), dar imaginea limbii tale ne lasa... rece!! La fel si imaginea Margaretei (e vreo prietena de-a ta?), deja folosirea sexului in reclama a ajuns un cliseu. Nu ne intereseaza nici igloo-ul, e prea uzitat si cliseul asta cu viata de la Polul Nord.
Nu cred ca se poate face reclama de calitate marsand tot pe clisee.
|
Ooooooooo, Abiiiiis!
Pai Nickul tau e explicitareaaaa!
Inghetata nu e Inghetata potrivit Noilor cosmogonii ci Tu Mancand Inghetata.
Tu mancand Inghetata expliciteaza de fapt Imaginea Noului Univers in care de fapt ne aflam..
De fapt cine anume din tine mananca inghetata?
Stii ca nu o mananci tu?
Era simplu sa o mananci domnia ta, dragul meu Abis!
S-ar putea ca lucrurile sa fie invers. Abis, NU-MI vorbi despre APARENTA formei tale!
Stii ce de exista de fapt Simtul Tactil?
Si, poftim GUSTUL?
Nu se refera la fiinta umanaaaa!
Oauuu, ati chiulit de la Scoala Non-Liniaraaaa!
Va iubesc.
NU SUNTEM OAMENI.
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine
PS: Razboaiele Viitorului TINTESC in ALTE TINTE.
abis
12 Dec 2005, 02:44 PM
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 12 Dec 2005, 02:42 PM) |
Abis, NU-MI vorbi despre APARENTA formei tale! |
Fii fara grija!
Ovidiu Bufnila
12 Dec 2005, 02:49 PM
QUOTE (abis @ 12 Dec 2005, 03:44 PM) |
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 12 Dec 2005, 02:42 PM) | Abis, NU-MI vorbi despre APARENTA formei tale! |
Fii fara grija! |
Buneleee, Abis, e OK!
Hai sa vedem ce e cu inghetata fantasmagorica!
DE CE AR VREA O INGHETATA SA TE INFULECE manipulandu-te si dandu-ti impresia ca tu o vei manca pe ea!
Astept, tigrule.
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine
abis
12 Dec 2005, 02:53 PM
Nu-mi plac felinele.
Inghetata nu vrea sa te manance; inghetata nu vrea nimic. Pur si simplu niste oameni care, intamplator sau nu, sunt actionari la fabrica de inghetata vor sa faca profit. Totul se invarte in jurul profitului. Strategia de comunicare trebuie sa gaseasca acele cai prin care sa maximizeze profitul, in intervalul de timp dat.
Apropo, domnule consilier de imagine, cum arata un astfel de
brief? Care sunt intrarile si care sunt iesirile solicitate?
Ovidiu Bufnila
12 Dec 2005, 03:13 PM
QUOTE (abis @ 12 Dec 2005, 03:53 PM) |
Nu-mi plac felinele.
Inghetata nu vrea sa te manance; inghetata nu vrea nimic. Pur si simplu niste oameni care, intamplator sau nu, sunt actionari la fabrica de inghetata vor sa faca profit. Totul se invarte in jurul profitului. Strategia de comunicare trebuie sa gaseasca acele cai prin care sa maximizeze profitul, in intervalul de timp dat.
Apropo, domnule consilier de imagine, cum arata un astfel de brief? Care sunt intrarile si care sunt iesirile solicitate? |
Scuze Abis.
Sa nu personificam Inghetata.
E vorba de INGHETATA PROCES.
Tot ce dezvolt eu aici cu sprijinul vostru, cu adaugarea talentului si rabdarii voastre magice este o Noua Viziune asupra Universului-Ca-Proces.
Voi aveti raspunsurile.
Pentru asta va invidiez un pic.
Cu prietenie,
Ovidiu Bufnila
consilier de imagine
abis
12 Dec 2005, 03:25 PM
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 12 Dec 2005, 03:13 PM) |
Sa nu personificam Inghetata. E vorba de INGHETATA PROCES |
Tema de lucru este urmatoarea: produsul P are cota de piata x1 (%) si dorim sa ajunga la x2. Awarnes-ul este y1 si vrem sa ajunga la y2. Produsul nostru are caracteristicile A, B, C care il diferentiaza de concurenta. Suma disponibila este M. Vrem sa ne adresam consumatorilor T si R.
Care este primul pas?
Ovidiu Bufnila
12 Dec 2005, 05:31 PM
QUOTE (abis @ 12 Dec 2005, 04:25 PM) |
QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 12 Dec 2005, 03:13 PM) | Sa nu personificam Inghetata. E vorba de INGHETATA PROCES |
Tema de lucru este urmatoarea: produsul P are cota de piata x1 (%) si dorim sa ajunga la x2. Awarnes-ul este y1 si vrem sa ajunga la y2. Produsul nostru are caracteristicile A, B, C care il diferentiaza de concurenta. Suma disponibila este M. Vrem sa ne adresam consumatorilor T si R.
Care este primul pas?
|
Abis, OK. Te-am inteles.
Ca sa fim in procesualitatea ta de Marketing, pentru ca si marketingul e un proces, atunci, ca Inghetata sa devina Proces, constanta lui Plank trebuie modificata cu tocmai x-ul tau.
Si atunci A, B, C vor putea fi folosite cu succes pentru ca alegerile din 2008 sa fie Valurite.
Na, daca mai intelege careva ceva.
Dar totusi asa este si asa se va intampla.
abis
12 Dec 2005, 06:15 PM
Ovidiu Bufnila,
Te-am intrebat cum rezolvi o problema concreta, ca si "consilier de imagine". Reformulez problema, poate nu ai inteles-o:
Inghetata ALBA IULIA (o marca fictiva!) are cota de piata de 7%. Notorietatea brandului este de 80%. Inghetata ALBA IULIA este cremoasa, facuta din lapte natural, cu ingrediente de calitate, printr-un proces tehnologic traditional, are arome variate (fructe, vanilie, ciocolata) si este disponibila in toate sortimentele, de la inghetata pe bat pana la cutii de 2 kg. Poate fi gasita in chioscuri, supermarket, restaurante. Din sondaje rezulta ca majoritatea celor care cumpara ALBA IULIA sunt tineri, dinamici, din mediul urban, in special din Muntenia si Ardeal si mai putin din Moldova, Dobrogea si Oltenia. Ei cumpara in special vara sortimentul de inghetata pe bat.
Cerinta producatorului este ca, utilizand un buget de 50.000 euro, sa creasca cota de piata pana la 15%; notorietatea brandului fiind deja mare nu este importanta (am simplificat problema).
Care este primul tau pas, ca si "consilier de imagine"? Si te rog fara aberatii gen "constanta lui Plank", daca se poate...
alfa
18 Dec 2005, 03:18 AM
Ovidiu Bufnila
QUOTE |
Ooooooooo, Abiiiiis! Pai Nickul tau e explicitareaaaa! Inghetata nu e Inghetata potrivit Noilor cosmogonii ci Tu Mancand Inghetata. Tu mancand Inghetata expliciteaza de fapt Imaginea Noului Univers in care de fapt ne aflam.. De fapt cine anume din tine mananca inghetata? Stii ca nu o mananci tu? Era simplu sa o mananci domnia ta, dragul meu Abis! S-ar putea ca lucrurile sa fie invers. Abis, NU-MI vorbi despre APARENTA formei tale! Stii ce de exista de fapt Simtul Tactil? Si, poftim GUSTUL? |
QUOTE |
Scuze Abis. Sa nu personificam Inghetata. E vorba de INGHETATA PROCES.
Tot ce dezvolt eu aici cu sprijinul vostru, cu adaugarea talentului si rabdarii voastre magice este o Noua Viziune asupra Universului-Ca-Proces.
Voi aveti raspunsurile. Pentru asta va invidiez un pic |
QUOTE |
Abis, OK. Te-am inteles. Ca sa fim in procesualitatea ta de Marketing, pentru ca si marketingul e un proces, atunci, ca Inghetata sa devina Proces, constanta lui Plank trebuie modificata cu tocmai x-ul tau. Si atunci A, B, C vor putea fi folosite cu succes pentru ca alegerile din 2008 sa fie Valurite |
Ceea ce ma distreaza e seriozitatea lui abis, care totusi incerca sa explice....
QUOTE |
Inghetata ALBA IULIA (o marca fictiva!) are cota de piata de 7%. Notorietatea brandului este de 80%. Inghetata ALBA IULIA este cremoasa, facuta din lapte natural, cu ingrediente de calitate, printr-un proces tehnologic traditional, are arome variate (fructe, vanilie, ciocolata) si este disponibila in toate sortimentele, de la inghetata pe bat pana la cutii de 2 kg. Poate fi gasita in chioscuri, supermarket, restaurante. Din sondaje rezulta ca majoritatea celor care cumpara ALBA IULIA sunt tineri, dinamici, din mediul urban, in special din Muntenia si Ardeal si mai putin din Moldova, Dobrogea si Oltenia. Ei cumpara in special vara sortimentul de inghetata pe bat.
Cerinta producatorului este ca, utilizand un buget de 50.000 euro, sa creasca cota de piata pana la 15%; notorietatea brandului fiind deja mare nu este importanta (am simplificat problema).
Care este primul tau pas, ca si "consilier de imagine"? |
Kyklos
20 Dec 2005, 09:00 PM
O reclama ca sa nu devina plictisitoare trebuie sa aiba un magnet care va duce automat la cumpararea acelui produs .
Reclamele care deviaza de subiect , devenind in final agasante vor duce la un efect negativ , contrar .
Acel produs va pierde teren , pentru ca reclama e sufletul comertului , iar fara reclama cu adevarat valoroasa produsul acela nu are nici o valoare in ochiul cumparatorului .
Plutarh.Cetatean al Cosmosului
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,
click aici.