asadar a fost si dezbaterea in cauza.
am pornit de la ideea de educatie care este formala, non-formala si informala.
am avut invitata o dna. profesoara de limba romana, care ne-a vorbit despre educatia formala.
am spus apoi cateva cuvinte despre cea non-formala si cea informala.
am ajuns asadar la presa care realizeaza in genere o educatie informala iar, uneori, una nonformala.
educatia nonformala pe care o face presa se refera la campaniile pe o anumita teme, gen, de lupta impotriva discriminarii persoanelor infectate HIV, sau tutunul dauneaza grav sanatatii etc.
educatia informala o face zilnic, adica, zilnic, un volum de informatii, de toate felurile vine spre noi. iar noi decidem ce selectam, ce ascultam etc.
discutia a continuat la exemple si efecte ale acestei educatii nonformale si informale.
am vorbit si despre manipularea educativa, despre greselile din presa, despre educarea presei...
la final fiecare a spus o concluzie.
majoritatea au formulat ideea ca presa manipuleaza prin informatiile pe care le ofera opinia publica.
dna. profesoara a spus ca presa poate distruge un om, poate induce in eroare sau poate construi imagini.
eu, ca presa este o provocare si o experienta de viata, care prin intermediul ei, ca jurnalist ai ocazia sa intalnesti oameni extraordinari, sa ajungi in locuri unde doar o legitimatie de presa are acces si apoi sa ai privilegiul de a povesti celorlalti.
eu zic ca a iesit bine. ramane de vazut. la evaluare.
va multumesc
as dori daca aveti la indemana, un citat ce ar putea fi pus pe diploma de participare a celor care au organizat, apoi a celor care au fost lectori si apoi a celor care au facut parte din echipa pentru tv.
pentru cei care au facut parte din echipa radio am:
“În vremuri ale minciunii universale, a spune adevărul este un act revoluţionar” (George Orwell)
iar pentru cei de la ziar:
Perfecţiunea este atinsă nu atunci când nu mai este nimic de adăugat ci atunci când nu mai este nimic de tăiat” Antoine de St. Exupery