QUOTE |
Postul TV care va fi lansat in toamna va fi axat pe divertisment si se va adresa unui public intre 18 si 49 de ani. Conform proiectului prezentat in fata Consiliului National al Audiovizualului, grila va fi plina de seriale, sitcomuri, telenovele si reality-show. Kanal D va valorifica si productii mai putin prezente pe alte canale, precum filmele japoneze sau coreene. Contactat de EVZ, Cristi Burci nu a facut comentarii referitoare la noul proiect si la echipa care va lucra pentru viitorul post TV. Turcii au planuri mari in Romania si vor pana la sfarsitul acestui an o cota de piata in mediul urban intre 2a si 4a, iar pana la sfarsitul anului viitor estimeaza 10a cota de piata (la nivelul de acum al pietei, ar fi cam locul patru). |
QUOTE |
Holdingul din care face parte Dogan este o afacere care cuprinde de la media la turism, telecomunicatii, industrie si servicii financiare. Divizia de media a grupului turc, Dogan Yayin Holding, are in portofoliu opt cotidiene ("Hurriyet", "Milliyet" si "Fanatik"), mai multe posturi TV si radio (printre care Kanal D, Star TV si CNN Turk), activitati de editare (precum "Dogan Burda" si "Dogan Egmont"). Trustul de media a avut in 2004 o cifra de afaceri de peste un miliard de dolari si un profit de 44 de milioane. Aproximativ 66a din Dogan Yayin Holding este controlata de Aydin Dogan, iar celelalte actiuni sunt cotate la bursa din Turcia. |
QUOTE |
Reprezentantii grupului turc de media Dogan stau cu ochii si cu portofelul tinta pe televiziunile din Romania. In urma unui studiu de piata, spun surse din apropierea conducerii grupului, ei au intocmit o lista de vedete care le-ar asigura din start o cota de audienta promitatoare. Lista cuprinde cel putin 20 de nume. Punctul comun al acestora il constituie notorietatea mare si un parcurs bun in ceea ce priveste ratingul. Printre numele confirmate pina acum de sursele noastre se numara Teo Trandafir, Andreea Marin, Dan Negru, Robert Turcescu, Dana Mladin si Lucian Mindruta. Ultimii doi au admis ca a existat o asociere indirecta intre numele lor si grupul turc, dar spun ca nu au primit nici o oferta directa. Mladin a declarat pentru „Cotidianul“ ca doar a auzit de la terte persoane ca s-ar afla in atentia lui Dogan, in timp ce Mindruta spune ca a fost abordat doar indirect si ca era vizat pentru o functie de conducere editoriala. „Acum o luna si jumatate, o persoana, despre care nici nu stiu daca era reprezentant Dogan sau nu, m-a intrebat «Ce-ai zice, daca?». Am intrebat despre ce e vorba exact, nu a stiut sa-mi spuna, iar eu am spus ca putem vorbi sa vedem ce vor. De atunci nu m-a mai intrebat nimeni nimic“, a declarat redactorul-sef al Antenei 1. Vedetele nu vor sa comenteze oficial zvonurile din ultimele zile. „Nu pot vorbi absolut nimic despre asta“, a declarat Dan Negru, „planurile mele ramin legate de Realitatea TV“, a precizat Turcescu, in timp ce Andreea Marin a declarat ca „nici una dintre ofertele pe care le primesc nu este facuta publica decit in momentul in care proiectul devine concret. Nu v-am spus nici ca da, nici ca nu“. |
QUOTE |
O companie cit toata berea romaneasca Grupul Dogan e cel mai mare proprietar media din Turcia, dar afacerile nu se limiteaza doar la tv si ziare. Dogan Yayin Holding (DYH) a avut o cifra de afaceri de 1,04 miliarde de dolari, cam cit au inregistrat toate fabricile romanesti de bere, si un profit net de 44 de milioane in 2004 si este detinut in proportie de 66% de miliardarul Aydin Dogan, restul pachetului de actiuni fiind tranzactionat la bursa din Turcia. De asemenea, mogulul media este proprietar a peste 50 de companii in domeniul bancar, asigurari, energie si turism. 40% din piata de publicitate turca DYH desfasoara operatiuni pe piata tv, radio, cablu, Internet si in domeniul editorial, grupul tiparind ziarele de mare tiraj „Hürriyet“, „Milliyet“, „Radikal“, „Fanatik“. In acelasi timp, holdingul Dogan este o afacere de amploare, care cuprinde, pe linga media, turism, telecomunicatii, industrie si servicii financiare. In primele patru luni din 2006, numai grupul media a obtinut un profit de 23 de milioane de euro. Totodata, compania atrage aproximativ 40% din piata de publicitate din Turcia, incasarile ridicindu-se anual la 500 de milioane de dolari. Veniturile din publicitate au crescut in prima jumatate a lui 2006 cu 33%. Investitii in noile media Sint voci care considera ca misiunea grupului va fi dificila in Romania, pe o piata destul de conservatoare. „Daca investitia anuntata este reala, probabil postul va reusi sa isi atinga targeturile de notorietate in urmatorii doi-trei ani, dar fara mari succese sub aspectul cotei de piata“, spune George Domnisoru, analist media. In Turcia grupul a marsat in ultimii ani pe multimedia, pe content business si 3G, telemarketing, platforme tv, Internet. „Piata noastra nu este inca pregatita pentru astfel de servicii“, mai spune analistul media. Totusi, exista opinia ca in acest moment la noi nu exista un post de divertisment „generalist“. „Pe de alta parte, nu trebuie sa uitam ca exista deja pe piata un soi de «pozitionari» ocupate de unele dintre televiziunile nationale pe arii care pot fi lejer atribuite divertismentului“, spune Vlad Tureanu, Managing Partner D&D Research. |
QUOTE |
Nume grele din audiovizualul romanesc au lasat sa se inteleaga, si s-au folosit, de zvonul ca o televiziune turca ar putea sa le ofere un salariu de vis, mult peste nivelul obisnuit din Romania. Isteria i-a cuprins si pe sefii posturilor de televiziune, panicati ca-si pierd „sursele“ de raiting, adica vedetele de prime time. Si cand colo... surpriza! Trustul turc Dogan Media, cel care si-a exprimat intentia de a deschide un nou post de televiziune in Bucuresti, Kanal D, nu a chemat la negocieri pe nimeni. Mai mult decat atat, la nivel inalt nu s-au finalizat discutiile privind detaliile tehnice, adica primele masuri absolut necesare unei viitoare transmisii tv. In plus, nu au nici un reprezentant in Romania. Dupa ce Cristi Burci a renuntat la postul de consultant din cauza unor neintelegeri financiare, trustul turcesc se afla, potrivit surselor noastre, in negocieri cu Valeriu Lazarov. |
QUOTE |
Dogan Media International, filiala locala a celui mai mare trust de presa din Turcia, Dogan Yayin Holding, vrea sa contracteze un credit in valoare de maximum 1,5 mil. euro, potrivit datelor din Monitorul Oficial. Creditul va fi contractat de la Finansbank Romania sau de la alta unitate bancara de pe teritoriul Romaniei. Aprobarea contractarii creditului se va face in cadrul Adunarii Generale a Actionarilor din data de 4 noiembrie 2006. In vara acestui an, compania Dogan Media International a obtinut licenta pentru infiintarea unui post de televiziune in Romania. |