andra_v
23 Dec 2006, 07:42 PM
Despre pocăinţă
Cuvant de Sf Tihon din Zadonsk
"Veniti la mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi! Luati jugul Meu asupra voastra si va invatati de la Mine ca sunt bland si smerit cu inima, si veti afla odihna sufletelor voastre."
Astfel ne cheama la sine Hristos, fagaduind preadulce odihna sufletelor noastre. Ca si cum ne-ar spune: "O, pacatosi sarmani si osteniti de desertaciunile lumii, destul v-ati obosit impovarandu-va cu ganduri, planuri, nanzuinte si griji si intristari lumesti. Nicaieri nu veti gasi adevarata odihna si fericire afarea de Mine. Oriincotro v-ati intoarce, nicaieri nu veti afla adevarat folos. In afara Mea, pretudindeni va intampina nevoia si raul. Bogatia, cinstea, slava si desfatarea lumii acesteia pe care le cautati, mai mult va apasa decat va usureaza, mai mult va ostenesc decat va odihnesc.
Cautati binele? Tot binele este la Mine si de la Mine vine. Cautati fericirea? Nu este nicaieri in afara Mea. Cautati frumusete? Ce este mai frumos decat Mine si in afara de Mine? Cautati noblete? Cine este mai nobil decat Fiul lui Dumnezeu? Cautati lucruri inalte? Cine este mai inalt decat Imparatul Cerurilor? Cautati slava? Cine este mai slavit decat Mine? Cautati bogatie? La Mine si in mana Mea este toata bogatia cea nestricacioasa. Cautati intelepciune? Eu sunt Intelepciunea lui Dumnezeu. Cautati prietenie? Cine este mai placut si mai iubitor decat Mine care mi-am pus sufletul pentru toti? Cautati ajutor si ocrotire? Cine va va ajuta si va va ocroti, daca nu Eu? Cautati doctor? Cine va va vindeca daca nu Eu, doctorul sufletelor si al trupurilor? Cautati desfatare, veselie si bucurie? Cine va va desfata si va va veseli daca nu Eu? Cautati tihna si pace? Eu sunt pacea si odihna sufletului si nicaieri nu le veti gasi decat numai la Mine. Doriti lumina? Eu sunt Lumina lumii si oricine imi urmeaza Mie nu va umbla intru intuneric. Vreti sa veniti la Dumnezeu, nu vreti sa va amagiti si sa va rataciti, nu vreti sa muriti si sa traiti in veci. Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nu indrazniti sa va apropiati de mine? De cine poate fi mai lesne sa va apropiati? Pe toti ii chem si ii primesc: veniti la Mine. Va temeti sa cereti? Cine a cerut de la Mine cu credinta si Eu nu i-am dat? Pacatele va opresc sa veniti la Mine? Eu pentru pacatosi mi-am pus sufletul. Multimea pacatelor va tulbura? Milostivirea Mea covarseste toate pacatele intregii lumi. Veniti la Mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi!"
http://www.razboiulnevazut.org/articol/67/Cuvant
Noa
10 Jan 2007, 09:35 AM
Andra,
Frumoase aspctele amintite de tine. Desi mesajul este adresat cu ocazia Craciunului, indraznesc si eu sa fac mici comentarii cu privire la acest text
Din versetele citate de tine putem remarca modul uimitor in care a predat Isus Cristos. El a fost sincer interesat de oameni, le-a fost mila de ei, a avut un temeperament blind si a simtit compasiune fata de ei. Putem spune cu adevarat ca Isus a fost cel mai mare om care a existat vreodata si cel mai bun exemplu pe care il putem urma ca si continuatori ai sai.
QUOTE |
Luati jugul Meu asupra voastra si va invatati de la Mine ca sunt bland si smerit cu inima, si veti afla odihna sufletelor voastre. |
Jugul a fost dintotdeauna un simbol al sclaviei. In timpul predicarii sale, Isus a intilnit multi oameni care lucrau efectiv cu un jug pe umeri. De aici putem observa si modul simplu de predare al lui Isus - el a folosit ilustrari din viata de zi cu zi.
Un astfel de jug putea fi usor sau dimpotriva, sa provoace rani. Ca timplar, fara indoiala ca Isus facuse juguri si stia ce forma trebuia sa dea unui jug bun.
Cind Isus a spus: 'luati jugul meu', am putea spune ca el s-a asemanat cu o persoana care furniza juguri bine confectionate.
'Sarcina'(povara) mea este usoara, insemna ca jugul nu era incomod. E adevarat ca, invitindu-si ascultatorii sa accepte jugul sau, asta nu insemna ca el le oferea o eliberare imediata de toate conditiile opresive existente de atunci. Totusi, daca isi schimbau modul de a privi lucrurile dupa cum le recomanda el, ei urmau sa aiba parte de multa inviorare. Daca faceau schimbari in modul de viata si in modul de a actiona, urmau sa simta usurare. Iar, o speranta reala si ferma avea sa-i ajute sa nu mai considere viata atit de stresanta.
Povara lui Isus era in contrast izbitor cu povara grea si jugul asupritor pus de farisei asupra poporului. Isus a avut un temperament blind si a simtit compasiune fata de oameni. Fariseii au incercat sa faca reguli pentru fiecare aspect al vietii, chiar si pentru cele neinsemnate (Matei 23:4).
Constrastul se poate observa cu claritate in lumina celor doua conceptii opuse despre Dumnezeu. Pentru farisei, Dumnezeu este in primul rind o persoana care pretinde; pentru Isus Dumnezeu este o persoana induratoare si plina de compasiune. Bineinteles, fariseul nu neaga bunatatea si iubirea lui Dumnezeu, insa el considera ca aceste calitati s-au concretizat in Thorah şi in posibilitatea de a indeplini cerintele ei. Faptul ca Isus a ridicat dubla porunca referitoare la iubire la rangul de norma de interpretare si ca a respins caracterul restrictiv al traditiei orale, l-a pus in opozitie cu scolastica fariseica.
O zicala spune: Credinta face totul posibil; dragostea face totul usor.
Dar totusi, a-l urma pe Isus nu e asa usor dintr-un anumit punct de vedere: Sa ne gindim ca si Isus a fost persecutat şi batjocorit si el chiar si-a avertizat discipolii ca si ei vor trece prin astfel de necazuri. Dar totodata el a oferit si un exemplu de Iubire, iubire altruista si un spirit de sacrificiu fata de oricine (Ioan 13:34). De asemenea a oferit si incurajare (In lume vezi avea necazuri, dar curaj, eu am invins lumea!).
Emil Condor
13 Jan 2007, 07:30 AM
andra_v și Noa,
Am citit cu plăcere cuvintele voastre frumoase și doresc să dăm o continuitate acestui topic. Nu aș vrea să-l văd părăsit, eventual chiar și aruncat la gunoi! Iubirea lui Dumnezeu este un subiect pe care nimeni nu ar trebui să-l neglijeze. Eu voi imprima câteva cuvinte despre iubire... un pic diferit de voi (la stil mă refer) dar esența contează, nu? Acum las ca dragostea lui Dumnezeu să curgă prin cuvintele ce vor urma...
Când ai pe Isus
Când ai pe Isus, ochii te trădează
Prin zâmbetul distins și râsul cristalin,
Ce multă dragoste din inimă vibrează
Iar viața trece-ncet, frumos și lin...
Cu cântecul pe buze, devreme te trezești,
În casă îți pătrunde o rază de lumină,
Îl ai pe Domnul Vieții să nu te rătăcești
Și ziua toată-i dulce și senină.
Pășești pe-aleea casei înflorită,
Petale-n zborul lor te împresoară,
Grădina-i în culori împodobită
Și dragostea din cer te înfioară.
Ești fericit și viața e frumoasă
Când Domnul este-n mersul tău,
Oriunde ești, privești spre Casă
Unde te-așteaptă Dumnezeu.
Când ai pe Isus, vorba te arată,
E blândă, dulce, iubitoare
Iar pacea te-nsoțește viața toată
Cu dragoste ce-n veci nu moare.
Scrisă: 01 Dec. 2004
<COPYRIGHTS 2006 - EMIL CONDOR>
Noa
15 Jan 2007, 04:10 PM
Frumoasa poezia ta Emil
La fel ca si tine, sint de acord sa dam continuitate acestui subiect, pentru ca merita
Din versurile poeziei tale aleg unul pe care sa il comentam...
QUOTE |
Cu dragoste ce-n veci nu moare. |
Acest vers este in acord cu ceea ce spune si Pavel in prima sa scrisoare adresata corintenilor, ca 'dragostea nu piere niciodata' si de asemenea ca 'dragostea este cea mai mare' (Acum dar rămîn aceste trei: credinţa, nădejdea şi dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea). Credinta, speranta, si ele reprezinta un aspect foarte important in viata unui crestin. Ele sint in strinsa legatura cu dragostea. De ce totusi, dragostea e cea mai mare ?
Emil Condor
16 Jan 2007, 03:02 AM
QUOTE (Noa) |
Frumoasa poezia ta... La fel ca si tine... |
De unde stii?!...
Serios acum:
QUOTE |
(rămîn aceste trei: credința, nădejdea și dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea). Credinta, speranta, si ele reprezinta un aspect foarte important in viata unui crestin. Ele sint in strinsa legatura cu dragostea. De ce totusi, dragostea e cea mai mare ? |
Tot ce a făcut Dumnezeu, a făcut din dragoste pentru noi, pentru dragostea care... este chiar El.
Câteva cugetări, dacă îmi permiteti...
- Dragostea din inimă împodobeste cuvântul din gură.
- Dragostea face din gură, un instrument de laudă.
- În ochii lui Dumnezeu, dragostea este începutul vesniciei.
- Dragostea nu-si caută propriul folos.
- Dragostea nu răneste aproapele.
- Dragostea nu subjugă aproapele.
- Cine nesocoteste dragostea, nu-L iubeste pe Dumnezeu.
Despre dragoste se poate comenta la infinit căci... este Infinitul.
Noa
16 Jan 2007, 09:39 AM
QUOTE (Emil Condor @ 16 Jan 2007, 02:02 AM) |
QUOTE (Noa) | Frumoasa poezia ta... La fel ca si tine... |
De unde stii?!...
|
Emil,
Da' ce buna parere despre tine ai, incit imi interpretezi vorbele...
Eu, NU am zis ca Poezia ta e frumoasa la fel ca si tine, pentru ca nici nu te cunosc ca sa pot face astfel de afirmatii...
Am lasat ditamai pauza intre propozitii ceea ce era foarte simplu de inteles ceea ce am vrut a spune.
Dar oricum, e bine sa ai o parere buna despre tine
Referitor la afirmatiile tale, asa este, Dumnezeu este iubire, tot Dumnezeu este si infinit, pentru ca nu il putem patrunde, asadar si iubirea putem spune ca e infinita.
Atunci, asa cum ea sta la baza motivatiilor lui Dumnezeu, si pentru noi, ea trebuie sa reprezinte esenta inchinarii noastre.
Iubirea reprezinta legea suprema. Daca ne gindim un pic la fariseii din timpul lui Isus, ei considerau ca orice lege data de Dumnezeu era importanta, nu puteau cataloga una ca fiind mai mare decit cealalta. Totusi Isus a aratat prin insasi exemplul sau ca iubirea este cea mai mare. Daca aceasta porunca este respectata, atunci toate celelalte vor fi respectate de la sine.
Avind in vedere ca acest subiect de disctutie mai este abordat si pe Comunitatea Credintei ('Despre Iubire') nu stiu daca mai are rost sa il continuam aici. Daca mai avem ceva comentarii de facut vis-a-vis de el, putem sa ne exprimam acolo.
Emil Condor
17 Jan 2007, 12:37 AM
QUOTE (Noa @ 16 Jan 2007, 08:39 AM) |
Emil, Da' ce buna parere despre tine ai, incit imi interpretezi vorbele...
Eu, NU am zis ca Poezia ta e frumoasa la fel ca si tine, pentru ca nici nu te cunosc ca sa pot face astfel de afirmatii...
Am lasat ditamai pauza intre propozitii ceea ce era foarte simplu de inteles ceea ce am vrut a spune.
|
Te-am înteles perfect dar... am încercat să jonglez putin acele cuvinte, dându-le sens umoristic.
Nu sunt genul de om să fac astfel de afirmatii despre mine însumi! Vreau să spun: în mod serios, în glumă doar ce am făcut-o!
Referitor la subiectul discutat pe acest topic, dacă este un altul despre acelasi lucru,
atunci ne vom întîlni în discutii... chiar acolo. S-auzim de bine!
dharmapurusha
22 Jan 2007, 07:13 AM
Dragostea de Dumnezeu este cea mai pura forma de dragoste caci are capacitatea de a fi eterna si este o dragoste care prin natura ei ne face si pe noi fericiti.
Dragostea de Dumnezeu este in natura sufletului. Iar iubirea lui Dumnezeu fata de noi este de fapt iubirea Lui pentru El insusi, caci noi insine suntem parte din El insusi, dar intotdeauna noi vom fi infinitezimali in timp ce El este infinit pentru totdeauna. Niciodata noi nu vom putea fi El, asa ca ar fi bine sa nu mai incercam...prin incercarea de a controla Natura care este de fapt sub ordinele lui.
Dragostea de Dumnezeu trebuie sa fie dovedita nu numai vocalizata. Si cum se dovedeste? Pai daca il iubesti pe Dumnezeu atunci incerci sa-l satisfaci pe El, nu pe tine. Incerci sa-i sorbi toate cuvintele pe care el le-a spus pe acest Pamant (din toate sursele, nu numai Biblia). Si apoi sa aplici in viata ta preferintele lui. Ce-i place lui sa faci, aia sa fii atras sa faci, fara alt scop decat de pentru propria lui satisfactie.
Si cum Il recunosti pe Dumnezeu in diferitele forme in care el apare printre noi? Pai el spune peste tot in esenta acelasi lucru: Daca vrei sa fii fericit iubeste-Ma pe Mine si in felul acesta vei veni la Mine (acesta este esenta mesajului lui Iisus si al lui Krishna, de exemplu).
Dumnezeu pentru a primi dragostea noastra trebuie sa fie pus in centru, iar noi la margine.
Cam asta...
Noa
22 Jan 2007, 08:36 AM
Oki dokie Emil si scuze daca te-am inteles gresit
Bine ai venit dharmapurusha!
QUOTE |
Dragostea de Dumnezeu trebuie sa fie dovedita nu numai vocalizata |
Aici ai perfecta dreptate, de fapt asta si inseamna dragostea, mai mult decit un simplu sentiment, ea nu poate fi dovedita decit in momentul cind implici actiune.
Iubirea de Dumnezeu implica doua motive (sau mai multe):
Sintem creati dupa chipul si asemanarea sa.
Din recunostinta pentru tot ceea ce face pentru noi.
Si m-am mai gindit la ce inseamna sa il iubim pe Dumnezeu 'cu toata inima, cu toata mintea si cu tot sufletul tau', asa cum Isus ne-a poruncit.
Pentru ca inima implica sentimentele, dorintele noastre si cele mai profunde ginduri, atunci noi dorim evident sa ii fim placuti Lui.
Iubindu-l cu mintea noastra, inseamna ca devotiunea noastra nu este oarba, credinta si iubirea de Dumnezeu vin numai in urma unei cunostinte despre el (calitati, norme, scopuri).
Ne folosim sufletul (viata, intreaga noastra fiinta) pentru a-I sluji si a-I aduce laude.
QUOTE |
Dumnezeu pentru a primi dragostea noastra trebuie sa fie pus in centru, iar noi la margine. |
E adevarat ca ne putem dovedi iubirea de Dumnezeu punindu-l pe El pe primul plan in viata noastra, dar sa nu uitam ca el nu ne considera 'la margine', El a dovedit primul Iubirea fata de noi, El nu ne desconsidera, vede ce avem noi mai bun, ne intelege limitele, nu cere de la noi mai mult decit ii putem oferi... si tot asa. Iar iubirea nostra trebuie sa fim tocmai din aceste motive, mai puteam spune ca ea este strins legata si de teama sfinta, o teama nu morbida, ci o teama de a nu-i displacea lui, o teama motivata de recunostinta.
...si sint atit de multe lucruri de spus despre Iubirea de Dumnezeu
Emil Condor
25 Jan 2007, 02:46 AM
QUOTE (dharmapurusha @ 22 Jan 2007, 06:13 AM) |
Iubirea lui Dumnezeu fata de noi este de fapt iubirea Lui pentru El Însusi, caci noi suntem parte din El... |
Frumos si adevărat spus...
IUBIRE DIVINĂ
Isus a coborât din cer si... când să-mi arate cât mă iubeste, a întins mâinile, le-a deschis precum cu nevinovătie si candoare, copiii o fac, si a zis: asa de mult vă iubesc! Când a întins mâinile lateral să ne arate marea Lui dragoste, noi, cu păcatele noastre L-am pironit în cuie. De atunci El a rămas pentru noi cu mâinile întinse (între ele cuprinzând întreg Universul), arătându-ne cât de mult ne iubeste...
andra_v
29 Jan 2007, 04:33 PM
Daca accepti doctrina panteista, normal sa ajungi la concluzia ca iubirea Lui D-zeu pt. oameni se confunda cu iubirea de sine.
Eu, insa, accept ideea creatiei, in sensul ca suntem facuti dupa chipul si asemanarea divina, persoane libere si capabile de iubire.
Poate ca multi se intreaba unde este iubirea lui D-zeu cand vad atatea nedreptati, cand suntem inconjurati de raceala, razboaie, boli, probleme de tot felul. Un raspuns posibil ar fi ca D-zeu nu-Si face imediat simtita prezenta pt. nu ne determina sa facem fapte bune din interes. Dimpotriva, marea iubire divina se manifeta tocmai prin faptul ca ne-a lasat libertatea de a ne alege calea in viata. Trebuie sa ne punem in slujba lui D-zei si a semenilor dezinteresat, neconditionat.
In al doilea rand, mi s-a intiparit in minte versetul "Fericiti cei cu inima curata, ca aceia vor vedea pe Dumnezeu". Cu alte cuvinte, cei curati sufleteste vor simti inca din timpul vietii (partial, bineinteles) iubirea divina. Si ce se intelege prin "inima curata"? Respectarea poruncilor, care sunt cuprinse in cele doua comandamente: iubirea de Dumnezeu si iubirea de oameni. So, daca Il iubim pe Dumnezeu din tot sufletul, din toata inima si cu toata mintea noatra (daca Il punem pe D-zeu drept centru al exietentei si nu Il exilam pe ultimul loc) si pe aproape ca pe noi insine, vom avea evidenta interioara a existentei si a iubirii Sale.
Fariseii erau in Antichitate un "corp" spiritual de elita. Aveau in vremea lui Iisus si aspecte pozitive: erau corecti, tineau post, dadeau zeciuiala (plateau catre Temlu 10% din veniturile lor), se rugau (aveau ore fixe de rugaciune, pe care le respectau cu sfintenie). Dar, asa cum spune si noa, fariseii dadusera putin (mai mult) in scolastica, isi propusesera sa pazeasca Legea Vechiului Testament in integralitatea ei. Tineau litera Legii, dar nu si spiritul: iubirea si modestia. Vedeau in divinitate un "mare inchizitor", un tiran care pretinde. Ca multi dintre noi, oamenii contemporani. De aceea nu L-au recunoscut pe D-zeu cand li S-a aratat mic, bland, umilit, plin de compasiune pt. suferinta noastra, chinuit cand ne vede inchisi in cercul stramt al egoismului.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,
click aici.