Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Microbuzele Mortii
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Noutatilor > Politica interna si externa. Stiri din Romania. > Stirile zilei
Pagini: 1, 2
The Dude
Ba am inteles prietene, numai ca asa e la chestiile astea, exista riscuri mai mari de accidente decat la mersul pe strada.
Ce vreau eu sa spun este ca am vazut la tv. o sumedenie de asemenea accidente si nu sunt convins ca peste tot organizatorii erau singuri culpabili sau chiar ca puteau fi culpabilizati cumva.

Daca e sa o iei asa si parintii au vina lor...nu detaliez.

Parintii fetitei, rudele celor pierduti in accidentul de microbuz au sa trebuiasca mai devreme sau mai tarziu sa acepte ca asta a fost voia sortii. Si eu zic ca e mai bine sa faca asta mai repede decat mai tarziu.

Conditii minimale au fost asigurate la Galati...Pare sdestul de clar ca principalul vinovat e motoristul ala tembel, dar cum puteai sa afli mai devreme ca e tembel. Cei mai multi cretini reusesc sa ascunda boala asta a lor nemaipomenit de bine. sau poate ca nici nu era tembel, poate ca era un mare meserias in moto si a avut un moment gresit...un singur moment.


Ce vreau e sa zic este ca atunci cand vine vorba de greseli si mai ales de greselile cu consecinte fatale oamenii nu sunt deloc simplu de judecat, iar riscul unor concluzii pripite e foarte mare.

Omul ala n-a vazut o masina venind...Nu ti s-a intamplat niciodata ??? nu neaparat sa faci buba din asta, dar pur si simplu sa o observi greu, sau tarziu, sau deloc...Nu ti s-a intamplat ?? Eu cred ca da, insa ai avut norocul sa nu se intample nici o tragedie.

Ce stim noi, poate chiar atunci cineva a tipat in masina si soferul a intors instinctiv capul...sau poate domnisoara din stanga s-a aplecat si soferul a calculat ca nu are decat o secunda ca sa ii cuprinda cu privirea adancimea decolteului.


Si eu cred ca statul cu mainile in san, sau "acceptarea" destinului ca pe ceva implacabil sunt prostii, dar nici nu cred ca pot fi ignorate...si mai cred ca dupa ce tragedii ca astea se intampla, acceptarea asta e foarte linistitoare si in acelasi timp o solutie excelenta.
mutulica
ei bine... hai sa iti spun o poveste...
undeva, intr-o tara, un tip intra cu golfu in intersectie... si este lovit de un bmw
nassol.. din prima expertiza a politiei reiese ca soferul golfului nu s-a asigurat si tre sa plateasca daunele... daune mari de altfel
vine firma asiguratoare, si cere expertiza, si apoi demonstreaza ca ... daca BMW-ul avea peste 30km/h, se intruneau conditiile de accident chiar daca soferul golfului s-a asigurat... mai mult la contra expertiza reiese ca bmw a circulat cu 50 km/h (legal de altfel) si ca in pozitia in care se afla golful la momentul impactului, soferul acestuia nu putea sa fereasca de accident...
din asta... firma asiguratoare si-a recuperat banii pt reparatia masinilor de la autoritatea responsabila cu drumurile, iar ... primaria a pus limitare de viteza pe drumul principal...

evident ca povestea de mai sus nu are legatura cu romania, si pt noi e doar o povete aiurita, care poate nici nu s-a intamplat
The Dude
ei bine am si eu una pe masura....
Undeva in alta tara...nu zic care pentru ca e vorba de Romania si de orasul Bucuresti. Intr-alta intersectie o Dacia tip "zabetul lui Iliescu" loveste cu sete un Matiz care i-a luat fata. Lovitura e din spate lateral, iar botul Daciei este facut varza. Din Matiz spoilerul e acum pe jos, fagurele protector din spatele lui e mototolit integral, iar tabla usor indoita intrun loc.

Cei doi soferi coboara sa constate daunele...Se masoara reciproc din ochi, apoi dupa o prima evaluare succinta si un mic schimb de amabilitati (cuvinte calde de tipul: mortii, cretin, chior, idiot si nelipsitul "ba-pa-mati") cei doi se reantorc in habitate pentru a se inarma cu ceva argumente "mai convingatoare". Acum unul are o bata, iar celalat o bara de blocaj antifurt pedala-volan...le tot rotesc prin aer si incearca sa isi explice unul altuia cam cum ar putea fi folosite.

Curiosii nu intarzie sa apara...Toti isi dau cu presupusul, atii isi freaca ingandurati barba...cei mai multi asteapta incaierarea propriu-zisa care tot amana sa se produca. Cativa "meseriasi" au trecut deja la treaba. Pipaie partile lovite ale masinilor, ingenunchiaza pe langa ele, constata, propun, masoara...

La un moment dat lucrurile se precipita. Un tuciuriu strecurat prin multime folosind deruta generala ia spolilerul Matizului sub brat si incearca sa paraseasca locul. Soferul proprietar il vede si din cativa pasi il ajunge din urma si il si altoieste cu bata...pustiul se indoaie spre inainte, dar in timpul asta, profitand de situatie proprrietarul daciei vine din spate si zbang una in capatana matizantului. Iures general populatia intervine, brate peste brate incolacite prin aer, altele abile controland buzunare, cativa pumni vreo doua suturi si cam atat..Apare politia, multimea se risipeste, soferii cu hainele sfasiate si tinandu-se de cucuie dau declaratii..masinile sunt trase din drum...


Oamenii astia, toti laolalta, au trait intens un eveniment de care au sa isi aminteasca multa vreme...Putea fi un banal accident intre un bmw si un golf rezolvat in interesul amandouara prin ceva chchite avocatesti, dar nu...el a devenit istorie...el a marcat profund cateva existente si i-a facut pe toti participantii sa se simta "in viata"...adica traind

evident ca povestea de mai sus are legatura cu Romania, si ca pt noi e nu e doar o povete aiurita, dar e una frumoasa, palpitanta, plina de spectacol care poate nici nu s-a intamplat dar care se poate intampla oricand.
Asa stim noi sa facem din orice un eveniment deosebit..e harul nostru.


Dumnezeu sa ocroteasca Romania si latinitatea !!
mutulica
adica... tu sugerezi ca aia de au murit in accidentul dintre microbuz si autobuz .. sunt de fapt victimele bataii de dupa accident?
mdA!
sigur ca la un moment dat, traind in urma victimei, trebuie sa te impaci cu faptul ca asa i-a fost soarta.
dar acolo unde exista o culpabilitate, ea nu trebuie ascunsa sub ideea ca "au suferit unii destul, de ce sa sufere si altii".
nu vorbesc despre cautat insistent vinovati. insa un lucru pe care il poti face dupa un incident nefericit este sa incerci sa faci in asa fel incat sa reduci sansele ca el sa se repete.
vorbind despre accidentul de la galati, de exemplu, o concluzie este ca astfel de evenimente sportive nu trebuie sa se desfasoare fara ca publicul sa fie protejat. clubul moto de la Galati a facut, sigur, eforturi pentru ca evenimentul sa se poata desfasura (concursul era doar o parte din intalnirea moto ce se desfasura in oras), insa eforturile lor nu au fost suficiente. trebuie sa recunoastem chestia asta. "drumul spre rai e pavat cu bune intentii", spune o vorba. intentiile lor au fost onorabile, insa nu au fost suficiente. ale lor si ale celor care au dat aprobarile, care au supravegheat concursul din partea autoritatilor. poate ca legea a fost respectata - sincer nu stiu in baza a ce se dau aprobarile - atunci trebuie schimbata legea.
in cazul accidentului de microbuz poate ca, asa cum spunea cineva, e ceva in neregula cu intersectia aia; nu ar fi primul loc in care semnele de circulatie au fost furate sau nu sunt vizibile (e o banuiala, nu stiu locul). si atunci chestia asta a contribuit la accident; si trebuie rezolvata. in rest - soferul microbuzului este vinovat de neacordare de prioritate. si pentru ca nu e, de departe, singurul sofer de microbuz care face probleme in trafic, am ajuns la discutii despre ce s-a putea face pentru ca transportul cu microbuzul sa fie mai sigur, sa nu fie o ruleta ruseasca.
PREVENIRE. este un concept din codul rutier pe care multi nu il baga in seama.
iar daca "intamplarea s-a intamplat" nu vad de ce nu am discuta despre ce se poate face ca "intamplarea sa nu se mai intample".

ilie
N-ar trebui sa mearga cu mai mult de 70 pe ora.
Cucu Mucu
QUOTE (The Dude @ 15 Sep 2006, 10:10 AM)
Intr-alta intersectie o Dacia tip "zabetul lui Iliescu" loveste cu sete un Matiz care i-a luat fata. Lovitura e din spate lateral, iar botul Daciei este facut varza. Din Matiz spoilerul e acum pe jos, fagurele protector din spatele lui e mototolit integral, iar tabla usor indoita intrun loc.

Poi daca matizul a fost lovit lateral spate, de ce era mototolit integral? blink.gif
The Dude
Mariusc2, pai daca iti scapa din mana o sticla si ea atinge pamantul cu fundul...lateral stanga... ??? Ai vazut cum arata un fagure din ala ??

Oricum.... PREVENIRE mDA ??... dar desigur se fac atatea in numele chestiei asteia...chiar codul rutier este o astfel de initiativa. E laudabil sa vrei totdeauna mai mult, si o mai mare siguranta in trafic nu ar trebui sa nelinisteasca pe nimeni insa accidente vor fi mereu, si atat vreme cat vor fi accidente vor fi si persoane vinovate de ele. Eu cred ca in fata unui accident atitudinea corecta este sa acorzi primul ajutor, apoi sa constati cauzele in scopul de a le inlatura (daca e posibil) si apoi de a judeca vinovatii....Intre toate actiunile astea judecata si pedepsirea imi par minore, revansarde si lipsite de utilitate...Autorul unui accident grav e deja pedepsit exemplar.
mdA!
The Dude, incep sa cred ca nu discutam acelasi subiect. zau.
fireste ca ajutorul este primul lucru pe care il faci in cazul unui accident: este la mintea.. oricui. lucrurile sunt ordonate in primul rand cronologic. cand poti inca salva o viata nu stai sa te intrebi cum s-a ajuns in situatia aia.
dar nu sunt de acord cu logica ta de "suficient ca a suferit mortul (ca sa zic asa) sa nu mai sufere si altii in urma lui".
pai de ce sa nu sufere, mai, daca altii aia sunt vinovati de "moartea mortului"?! cred ca am eu o viziune asupra dreptatii ceva mai speciala, zau asa.
in alta ordine de idei: nu ma poate obliga nimeni sa cred in mustrarile de constiinta pe care le are un sofer care a cauzat un accident, in care cineva a fost ranit sau si-a pierdut viata. Si nici in faptul ca, la un moment dat, viata va plati aceasta datorie.
in a doua ordine de idei, nu sunt dispusa sa cred ca un sofer care a cauzat un accident se va speria atat de tare de consecintele greselii sale (alcool, viteza, oboseala, neatentie... etc) incat va renunta la volan sau va deveni brusc un membru de exceptie al societatii si un participant la trafic cum nici nu visau realizatorii codului rutier. in consecinta, mi se pare normal sa i se aplice o pedeapsa - pe masura gravitatii accidentului. pedeapsa este inca din frageda pruncie semnul ca ceva-ul ala pe care l-ai facut nu este bine.

mai sus vorbeam despre situatia soferilor care cauzeaza accidente carora le supravietuiesc (acuma, na, nu poti sa nu-i mai faci mortului pomana, daca a mai luat cu el si alti nevinovati. sau.. cine stie?!).
in aceeasi masura, in cazul unui eveniment rutier nefericit, trebuie sa te uiti dupa CAUZE. cauzele pot fi si de alta natura decat umana - de exemplu drum prost; indicatoare lipsa. sau poate fi vorba deja de un fenomen - cum este cel al soferilor de microbuze de transport persoane. pentru ca nu poti sa nu observi ca soferii de microbuze de transport interurban merg literlamente ca nebunii. si atunci, pun intrebarea marlaneasca: la ce numar de microbuze rasturnate sau de morti rezultati din astfel de accidente se va face un proiect de lege / ordonanta / amendament al Codului Rutier si lista cred ca e deschisa, pentru PREVENIREA unor astfel de accidente?
acuma, daca e sa ma iau dupa tine, mai bine aprind o lumanare pentru mort, il plang un pic si eventual ma rog sa nu li se intample si altora..
The Dude
mDA, tu vorbesti ca si cum nu s-ar fi facut niciodata nimic in directia prevenirii. Sigur ca un alcoolist notoriu, un imbogatit peste noapte trufas si fara nici un respect fata de lege, un psihopat, sau un tembel nu ar trebui sa ajunga niciodata in spatele unui volan in primul rand, si sigur ca daca ei ajung acolo si din pacate ajung in numar mare, atunci cand gresesc trebuie pedepsiti.
Ce vreau eu sa spun este ca nu e simplu deloc sa te lansezi in acuze grave, ca omul care face un accident poate fi unul din cazurile de mai sus, dar poate foarte bine sa fie si un caz altfel...poate fi si un om perfect corect intrun moment de neatentie...daca ai sa imi revezi posturile ai sa poti sa iti dai seama ca eu la el ma refeream.

In alta ordine de ideei nu pot sa nu observ cat de "justitiara" si cat de insetatata de dreptate esti. Poate ca nu e rau, insa da-mi voie sa iti spun ca legea talionului e revoluta. Ca mai in toate tarile civilizate pedeapsa cu moartea a fost abolita si ca lumea intreaga isi leaga sperantele de toleranta ci nu de practicile evului mediu care si-au dovedit deja barbaria si inutilitatea.


Sunt de acord cu tine ca soferii aia merg ca nebunii si ca invita accidentele sa li se intample...am si facut aici mai multe propuneri pe care le vad eficace si care aplicate ar putea reduce considerabil pericolul pe care ei il reprezinta.
mdA!
QUOTE (The Dude @ 18 Sep 2006, 09:52 AM)
tu vorbesti ca si cum nu s-ar fi facut niciodata nimic in directia prevenirii.



nu. vorbesc ca si cum nu vad sensul in a nu mai cauta cauzele unui accident din moment ce el s-a intamplat. pe de alta parte, legal,
QUOTE
alcoolist notoriu, un imbogatit peste noapte trufas si fara nici un respect fata de lege, un psihopat, sau un tembel
si
QUOTE
un om perfect corect intrun moment de neatentie
au aceleasi responsabilitati la volan, aceleasi drepturi, au acelasi statut in fata legii.
sigur ca, pana la urma, trebuie analizat fiecare caz in parte. dar in codul rutier nu cred sa fie specificata vreo diferenta de sanctiune intre cele doua categorii.

QUOTE
In alta ordine de ideei nu pot sa nu observ cat de "justitiara" si cat de insetatata de dreptate esti. Poate ca nu e rau, insa da-mi voie sa iti spun ca legea talionului e revoluta. Ca mai in toate tarile civilizate pedeapsa cu moartea a fost abolita si ca lumea intreaga isi leaga sperantele de toleranta ci nu de practicile evului mediu care si-au dovedit deja barbaria si inutilitatea.

nu despre asta era vorba. nu vreau pe nimeni spanzurat. nu cred in pedeapsa capitala - mi se pare ca nu rezolva nimic: il prefer pe vinovat gandind dupa gratii la ce sa intamplat decat "scapand" de toate prin moarte.
vehementa mea in privinta stabilirii culpei vine in raport cu pozitia ta, la un moment dat, in aceasta discutie, ca mortul e bun mort si nu mai e nimic de facut.

cam atat.
The Dude
QUOTE (mdA! @ 18 Sep 2006, 10:04 AM)
au aceleasi responsabilitati la volan, aceleasi drepturi, au acelasi statut in fata legii.

In litera nu si in spiriul legii....Omul ala corect beneficiaza de circumstante atenuante. Mortul este "bun mort" si nimic nu il mai poate readuce inapoi..in directia asta chiar "nu mai e nimic de facut".


Cat despre vina si vinovati, ei bine sunt teritorii ce trebuiesc investigate de la caz la caz. Ce e sigur este ca nici soferul microbuzului, nici motociclistul ala nu au vrut sa ucida pe cineva. Ca intotdeauna in cazul accidentelor nu exista o singura cauza, ci un cumul de cauze. Omul ingandurat de dupa gratii nu e de folos nimanui acolo. Un om care a comis o crima este fie un nebun, fie un om care doar a gresit, in ambele situatii societatea trebuie sa ii arate intelegere si bunavointa in primul caz inlesnindui accesul la tratament in al doilea oferindui posibilitatea sa se indrepte.

Parerea mea......toleranta.
andra_v
Cea mai importanta cauza a deceselor despre care vorbiti o reprezinta acordarea licentelor pt. firmele transporatatoare care, intr-o tara civilizata ar zbura de pe piata. Si stim pe ce criterii. In U.E. functionarul care a dat/mentinut licenta ar fi deja la puscarie.
The Dude
andra_v, in ciuda mai multor lucruri incompatibile cu perioada istorica in care evoluam cu totii (iata inca ceva care ne apropie: suntem contemporani) Romania este o tara civilizata. Sigur daca e sa o compari cu Burkina Faso, sau cu America de Nord rezultatele nu sunt la fel, insa trebuie tot timpul sa credem ca ea e mai aproape de America decat de Burkina...Asta daca o iubim cu adevarat...(si mie imi place tare mult de ea wub.gif ).

Nu ii dam chiar nici o sansa daca o jignim la fiecare colt de strada, si pentru cea mai neinsemnata nerealizare...Hai sa cerdem in ea, si poate ca si ea are sa inceapa sa creada in noi.


Licentele cumparate pe sub masa nu fac din Romania Republica Congo, sunt ferm convins ca ele se pot cumpara la fel de oneros si in Anglia, dar mai cred ca acolo nimeni nu e dornic sa incerce asta pentru ca pe dinauntru ei sunt altfel. Acolo inauntrul nostru trebuie sa lucram si noi ca sa putem deveni ca ei...
andra_v
Cati ani ai stat in Anglia pt. a vedea cum se obtin licentele pt. transport?
Problema principala nu era coruptia, cat lipsa de preocupare pt. securitatea si comfortul pasagerilor.
De acord, trebuie sa lucram pt. a ajunge la nivelul lor, dar nu ca pana acum, munca multa pe nimic, ci pt. profit. Trebuie sa capatam mentalitatea lucrativa occidentala, adica nici un minut de munca in plus fara bani. Daca noi nu ne respectam, nu ne respecta nimeni.
Revenind la microbuzele mortii, e si vina noastra ca ne urcam in ele, ca nu depunem plangeri la politia rutiera pt. incalcarea regulilor in domeniul transporturilor de pasageri si, in primul rand, pt. ca nu avem habar de drepturile nostre. Chiar suntem o tara civilizata? Nu vezi si tu ca toti romanii educati, cu o cultura civica minimala parasesc tara?
bdl
Nu vezi si tu ca toti romanii educati, cu o cultura civica minimala parasesc tara?
Mai sa fie, cineva generalizeaza la greu pe-aici.
mutulica
bdl- drept ii ... dar si cetatenii aia civilizati tot sunt in pericol sa moara pe strazile patriei cind vin in vizita
The Dude
QUOTE (andra_v @ 20 Sep 2006, 05:12 PM)
Chiar suntem o tara civilizata? Nu vezi si tu ca toti romanii educati, cu o cultura civica minimala parasesc tara?

Ar trebui sa fi un picutz mai atenta...Observatia asta superflua ne jigneste in bloc pe toti cei care am ales sa ramanem...

Incearca macar sa iti imaginezi, daca sa crezi nu iti sta in putere, ca unii n-au ramas doar din comoditate, ca unii cei drept foarte putini la numar au ramas si pentru ca au crezut ca pot schimba ceva ..


QUOTE
Cati ani ai stat in Anglia pt. a vedea cum se obtin licentele pt. transport?


Sincer ??? Nici o secunda ! Dar nici astronomii n-au vazut cu ochii lor satelitul Europa al planetei Jupiter cand i-au descoperit existenta...Sau poate ca tu nu sti ca focul provoaca arsura si ca sa afli asta il incerci de fiecare data cu mana.
Suntem in anii 2000....mileniul trei....multe lucruri s-au schimbat. Experienta nemijlocita nu mai este singura cale de dezvoltare a cunoasterii...Judecand dupa ultimele succese ale stiintei nu mai e nici macar printre cele mai importante.


Oricum treaba cu munca neplatita si cu "mentalitaea lucrativa" e un concept interesant...e posibil ca si din directia asta sa porneasca adevarata schimbare, eu insa sunt mai tentat sa cred ca ea a pornit deja si ca nu a venit dintro directie precisa.


QUOTE
Revenind la microbuzele mortii, e si vina noastra ca ne urcam in ele



Ne urcam in ele pentru ca de multe ori nu avem de ales. Odata am fost cu treaba la Piatra Neamt. Am mers cu trenul. Am terminat mai repede si am vrut sa plec imediat, dar n-aveam tren decat dupa masa tarziu. Nu exista decat un singur mod sa ajung la Bucuresti..."Microbuzele Mortii" si inca asta abia din Bacau.

Am vazut odata la tv un reportaj din Angola cred...Era un fel de WV microbuz...din ala de pe vremea hippy...Era in ultimul hal, si pe el ciorchine de calatori atarnati in cele mai bizare pozitii..Gonea ca la balamuc..cerd ca avea 80 sau 100 ceea ce pentru el probabil ca era o viteza astronomica...E stupid sa te intrebi ce ii facea pe oamneii aia sa supuna unor asemenea riscuri insa sunt convins ca aveau cele mai intemeiate motive. La fel am avut si eu atunci la Piatra Neamt.


QUOTE
..si ca nu depunem plangeri la politia rutiera pt. incalcarea regulilor in domeniul transporturilor de pasageri



..esti plecata de mult din tara ?? Noi astia care suntem pe aici de mai multa vreme avem un fel de greata cand vine vorba de delatiune, turnatorie, sesizari si reclamatii. Nu zic ca e bine asa, dar pentru toate prin cate a trecut saracul roman in ultimi 60 de ani fa-i hatarul asta si ia-l asa cum este.


QUOTE
Chiar suntem o tara civilizata?



In sensul DEX DA !!! Eu stau acum in fata unui PC, intrun birou destul de bine dotat...telefoane, fax, cafetiera, dispenser, aer conditionat, alea, alea...Nu sunt pe creaca unui copac, nu trebuie sa imi culeg singur micul dejun din bananier, si am ceva mai multe haine pe mine decat o pana in par si un cornet pe....mana. Cei mai multi in tara asta sunt cam la fel.
Cucu Mucu
QUOTE (andra_v @ 20 Sep 2006, 05:12 PM)
De acord, trebuie sa lucram pt. a ajunge la nivelul lor, dar nu ca pana acum, munca multa pe nimic, ci pt. profit. Trebuie sa capatam mentalitatea lucrativa occidentala, adica nici un minut de munca in plus fara bani. Daca noi nu ne respectam, nu ne respecta nimeni.

roflmao.gif roflmao.gif Ce mai mentalitate lucrativa! Cred ca romanii ar trebui sa se apuce de munca pe bune, nu cum au facut-o in ultimii 70 de ani - "timpu' trece leafa merge".


QUOTE
Nu vezi si tu ca toti romanii educati, cu o cultura civica minimala parasesc tara?


Haules, baules, si aia care este la ciordales pe la semafoare in Spania, Italia, Anglia, Germania(mai putin), etc tot in categoria de "cultura civica minimala" intra?
mutulica
QUOTE (andra_v @ 18 Sep 2006, 06:41 PM)
Cea mai importanta cauza a deceselor despre care vorbiti o reprezinta acordarea licentelor pt. firmele transporatatoare care, intr-o tara civilizata ar zbura de pe piata. Si stim pe ce criterii. In U.E. functionarul care a dat/mentinut licenta ar fi deja la puscarie.

da ce frumos le visezi mataluta...
iti dai seama ca UE da licente de transport de persoane si romanilor?
si ca autobuzul care a intrat in microbuzu se indrepta spre UE cu licenta cu tot?

si apoi... ce are a face licenta cu prostia soferului care a uitat putin sa se asigure?
si sa stii ca si pentru zbor e nevoie de licenta, chiar mai greu de obtinut
iar functionarul din UE nu pateste nimic, pt ca se acopera cu o tona de hirtii semnate si contra-semnate, cf cu procedura
ducoro
fratilor, ar trebui sa stiti ca acel autovehicul din accidentul de la Birlad nu era microbuz !!!
este o autoutilitara !
faptul ca mergea cum mergea se datoreaza, bunastarii in care traim dar mai ales acelor care asa cum spuneati si voi nu controleaza sau nu sunt exingenti !!!
exigenti cu cine, trebuie caci cu cei "mari' mai rar !
accidentele multe se datoreaza tocmai faptului ca uneori prea suntem stresati de atitea controale si para controale care incepe de la < permisul la control . si pentru ca trebuioe sa-ti aplice si el o amenda, te intreaba de trusa medicala, de parca orice sofer este cel putin medic generalist si trebuie sa intervina la un accident 1 ar trebui analizat mult mai profund si vazut ca microbuzele care sunt microbuze, la firmele mari, sunt foarte putine care sunt oprite si controlate si "magareata" cade tot pe aia mici !
microbuzele mortii !?! o expresie mult prea jurnalistica si pentru senzational !
daca situatia economica este asa cum este , ea genereaza aceasta situatie de fapt care obliga la multe "chitibusuri si giumbuslucuri" !!! devil.gif devil.gif devil.gif
SORIN
Mi-a placut faza cu trusa medicala hh.gif

Sorin.
ducoro
devil.gif
pe mine ma dispera aceast lucru !!!! sad.gif sad.gif
cine sunt eu sa acord primele ingrijiri medicale ! ohmy.gif
SORIN
Exact...............

Sorin.
ducoro
ohmy.gif
in loc sa avem masini care sa intervina in orice loc intr-o perioada scurta de timp !!!
noi dam examen din cum, unde si cit se pune garoul !!! thumb_yello.gif
SORIN
Da....foarte important sa stii.....si daca il pui aiurea risti sa fii dat in judecata!

Asa ca mai bine nu te baga!!

Sorin.
ducoro
user posted image
user posted image
poate ca vedeti diferenta intre un autoturism si un microbuz !!!??
The Dude
QUOTE (ducoro @ 21 Sep 2006, 08:09 PM)
cine sunt eu sa acord primele ingrijiri medicale ! ohmy.gif

asa e frate, da stai sa vezi si mai rau ca te obliga sa sti si de bujii si de cric, si de directie...like a fuckin' mecanic..
Pe vremea mea (long time ago) era o intrebare cheie, cica "ce se mai invarte inca in masina, dupa ce ai oprit si ai scos cheia din contact ?? R. "aerul din anvelope !!"...Si care-i treaba mea in chestiunea asta ?? N-are decat sa se invarta pana ii vine acru...ce treaba am eu ??


Odata am ramas noaptea cu masina in camp, si i-am chemat pe unii de la depanari. Dupa ce au rezolvat cazul susoteau intre ei: "ce mai sofer si asta....sa nu stie sa sufle in jigler ??"

E o mentalitate tampa....Eu dau exament pentru ca sa stiu sa conduc o masina, nu sa stiu sa o repar...nici pe ea nici pe cei pe care ea i-ar putea "sifona".


Oricum, revenind la subiect fiecare ar trebui sa decida singur....Ca doar starea tehnica catastrofala a unui microbuz nu e usor de ascuns, situatia drumurilor e arhicunoscuta la fel ca si rata accidentelor, si stilul de condus al acestor soferi...Ai treaba in orasul "X" te uiti bine la masina, apoi la sofer si daca totul e OK te urci, asta si in functie de cat de presanta e treaba care te mana, sau de cat de mult iti plac sporturile extreme.
mutulica
ramine ca ... cine tre sa dea prioritate, cum te convingi ca o sa dea?
ca la examen raspunde bine, dar pe sosea... o zbirceste

si pe sosea ... ii iese de 100 de ori, si greseste putin un pic odata si ... pac morti si raniti, tabla'ndoita, care este
ducoro
hh.gif
nu vreau sa fiu macabru sau cel care sa fie altfel, insa de aceea suntem oameni, sa gresim din cind in cind ! ca se intimpla astfel de evenimente sunt sigur ca nimeni nu si le doreste !
ceea ce nu se doreste, sau nu se face este ca nu se "umbla" la modul cum sa se faca concret ceva pentru a se reduce evenimentele de acest gen !
sunt sigur ca daca aveau bani nu ar mai fi mers cu 'nea Vasile culcati pe jos ci ar fi inchiriat un autovehicul specializat in asa ceva! problema este : unde puneau marfa? ca in masinile de transport in comun de te gaseste un "idiot" de la protectia consumatorului sau de la inspectia sanitara si vrea el neaparat; bum ti-ai tras amenda ca transportator ! si de aici se genereaza lantul slabiciunilor cu matrapazlicurile romanasti ! devil.gif
The Dude
QUOTE (ducoro @ 22 Sep 2006, 01:17 PM)
..ceea ce nu se doreste, sau nu se face este ca nu se "umbla" la modul cum sa se faca concret ceva pentru a se ...

blink.gif cry.gif sad.gif unsure.gif ....cooooool man.... thumb_yello.gif
ducoro
nu vreau sa par infumurat insa am fost de toate partile baricadei si pe rele si pe bune si spectator si judecator, insa este greu sa faci ceva cind nimeni, nu face altceva, decit "gargara" !!! devil.gif
mass-media doar baga spaima in oameni, edili se fac ca ne asigura drumuri, parlamentarii ca dau legi, politistii ca le aplica, iar noi ne facem ca le respectam !!! ohmy.gif mad.gif blink.gif
Mihai
Opt persoane au murit într-un accident rutier petrecut în judeţul Arad

QUOTE
Opt persoane au murit şi alte două au fost rănite într-un accident rutier produs, luni seara, pe DN 7, în dreptul localităţii Odvoş, judeţul Arad, după ce un microbuz cu 10 pasageri a intrat într-un autocamion.
The Dude
imi vin in minte cuvintele nepieritoare ale marelui Bob Dylan:

"..cata vreme microbuze vor sfarteca vieti intregi / Pan' sa le interzicem pe veci ??? / Raspunsul prieteni e vanare de vant, raspunsu'i vanare de vant...."

ma rog, tot pe acolo...Chestia este ca fiecare trebuie sa se gandeasca destul de serios si la varianta asta inainte sa se inscrie intro astfel de calatorie...sa se gandeasca ca destinatia care e scrisa pe cartonul ala ar putea fi si alta, si sa decida abia apoi...ca din partea autoritatilor nu ne putem astepta la nimic...S-a vazut deja asta ...
Uncle Sam
Evident ca cei responsabili de impunerea disciplinei in trafic se simt absolut curati. Un alt caz la care trebuie doar sa faca ancheta, sa masoare urme, sa scrie rapoarte si atat. Faptul ca datorita indiferentei lor criminale s-a ajuns la haosul de pe sosele nu-i afecteaza
mutulica
si totusi ... care e cauza reala a accidentului?
un sofer prea sigur pe el, care se dadea mare ca ajunge mai repede?
un camion insuficient luminat care se afla undeva unde nu se astepta nimeni sa fie?
depasire in loc fara vizibilitate?

ce l-am minat pe sofer sa se grabeasca, sau ce l-a facut sa intre pe contrases acolo?
Clopotel
Draga Mutulica,
QUOTE
si totusi ... care e cauza reala a accidentului?

Soferul microbuzului s-a angajat in depasire intr-o curba la dreapta. Era linie continua... In acel moment din sens opus a venit un tir. Asta cu microbuzul a facut semn din faruri, ca a vazut ca nu mai are ce face... Cel de pe tir, a tras dreapta, dar vitezele erau prea mari asa ca s-au ciocnit frontal... tirul a intrat si intr-o casa de pe dreapta... Asta e... sad.gif Au murit oameni nevinovati... Dumnezeu sa-i odihneasca-n pace!
QUOTE
depasire in loc fara vizibilitate?

Asta e crima... Un fel de ruleta ruseasca...
QUOTE
ce l-am minat pe sofer sa se grabeasca, sau ce l-a facut sa intre pe contrases acolo?

Tendinta oricarui sofer, de regula, este sa ajunga cat mai repede la destinatie, mai ales pe distante lungi, cum este Arad Bucuresti, sau invers...
Dar, cred ca majoritatea acestor accidente se evita daca sunt autostrazi... Eu pledez pentru autostrazi... Romania este tara europeana cu cei mai multi morti pe sosele din cauza lipsei de autostrazi... Ce alt motiv mai bun ai sa faci o amarata de autostrada sau macar o sosea cu doua benzi pe sens? Ca stim prea bine ca nu e vorba de bani...
mutulica
daca e demonstrat clar ca soferul de pe microbuz a intrat pe contrasens nu stiu de ce ar fi autoritatile de vina...
doar pentru ca nu au facut autostrada? pe principiul asta ar trebui sa legam toate catunele la autostrada

pe de alta parte... ramine intrebarea, ce l-a minat pe ala sa se grabeasca? de ce oamenii din microbuz nu au reactionat daca au vazut ca merge ca un timpit (repet asta obsesiv, pt ca am fost intr-un microbuz si toti ii spuneau soferului sa dea mai tare ca se grabesc)
de ce daca tot sunt problemele astea nu se investeste in calea ferata?
care cale ferata e in declin din cauza lipsei de incasari
care lipsa de incasari vine din auza ca oamenii nu isi platesc biletele
care...
ducoro
exact cum ascultam ieri la un post de radio, despre libertatile pe care le-am cistigat si nu stim sa le pretuim, tot asa si aici este vorba despre cum trebuie sa respectam multe dintre reguli !!!
una ar fi respectul fata de clienti !
alta ar fi toleranta in tarfic, pe care multi dintre participanti nu o mai respecta de mult!
de ce nu a asteptat citeva secunde sau minute pina avea destula vizibilitate !?!
teribilism, inconstienta sau indiferenta fata de reguli si nesimtire fata de ceilalti in trafic ????
nu vreau sa-mi amintesc de cite ori a trebuit sa incetinesc saau sa opresc masina ca un "specimen deosebit" a depasit in loc fara vizibilitate sau pe linie continua !!!
toleranta si respectul fata de ceilalti, la noi in Romania este zero !!!! ohmy.gif mad.gif ohmy.gif
The Dude
Doua chestiuni "on topic" s-au petrecut ieri:

1. Politia romana a desfasurat pe tot teritoriul tarii o ampla actiune (pe numele de cod "microbuzul") in care a verificat toate masinile, microbuzele, utilitarele, papucii, alte, alea, suspecte de transport ilegal de calatori. Surprinzatoare a fost reactia celor mai multi cetateni-sardele pe care politisti ii debarcau din cele mai felurite mijloace. Cei mai multi erau foarte suparati ca li se refuza acest serviciu, si in ciuda avertizarilor celor de la politie erau de acord sa calatoreasca in astfel de conditii...Altii ii blestemau pe politisti si le reprosau ca de acum soferii n-au sa mai vrea sa ii transporte...Pericolul rasturnarii unui autovehicul artizanal suprainaltat si doldora de contorsionisti ce incercau sa ii umple interiorul nu ingrijora pe nimeni...doar pe politist. Straniu si bizar...insa o atitudine care explica multe.

2. La TVR aseara s-a dat pe post stirea caum ca guvernul, in nemasurata lui grija fata de cetatean, a acizitionat cateva sute de microbuze ce vor fi alocate pe zone geografice, catre primarii in scopul transportului de copii spre scoli. Partea cea mai interesanta abia acum vine. Masinile au din fabricatie dispozitive de limitare a vitezei la max. 80km/ora, sunt inscriptionate pe toate fetele cu anunturi de tipul "Atentie, Transport Copii" si nu au dreptul de a circula decat pe banda unu..desigur acolo unde sunt mai multe. Deci se poate, si se stie...
mutulica
the dude... cam asta incercam eu sa spun mia devreme... ca autoritatile oricat s-ar inflama, cetateanu accepta aventura, ba chiar si-o doreste...
si nu prea se risca autoritatea sa le faca ordine, ca ... ramine fara voturi

facusem o remarca pe undeva pe aici, legata de atitudinea taximetristilor din bucuresti. dupa ce arabul nebun a facut praf un taxi cu cayennul, vreo doua saptamini taximetristii erau model de corectitudine in intersectii, si blestemau pe toti care incalca regula... le-a trecut repede
Clopotel
QUOTE
Surprinzatoare a fost reactia celor mai multi cetateni-sardele pe care politisti ii debarcau din cele mai felurite mijloace. Cei mai multi erau foarte suparati ca li se refuza acest serviciu, si in ciuda avertizarilor celor de la politie erau de acord sa calatoreasca in astfel de conditii...Altii ii blestemau pe politisti si le reprosau ca de acum soferii n-au sa mai vrea sa ii transporte...

Acei oameni, care stau ca sardelele, evident ca nu stau acolo de placere, ci sunt nevoiti sa stea... Daca autoritatile, s-ar ingriji mai mult ca cetatenii sa aibe cu ce sa fie transportati in condii civilizate si legale, atunci ar pune in circulatie mijloacele de transport necesare... Dar daca sunt 1000 de oameni ce doresc sa ajunga la lucru si autoritatile ii "ajuta" doar cu 500 de locuri de transport, restul de 500 ce sa faca? Sa riste sa moara de foame si frig acasa, ei si familiile lor, sau sa se riste inghesuit intr-un microbuz, ca sa castige niste amarati de bani?
Odata, de mult, la inceputuri, imi amintesc ca si eu circulam pe scara autobuzului, atarnat la jumatate de metru afara, si pe iarna si pe vara... Si nu faceam asta de placere, ci de nevoie...
Daca de pe scara, un politai ma dadea jos, nu era normal sa-l intreb: nene, dar eu cum ajung la lucru, ma duci mata cu masina, ca alta nu mai e?
Personal, sunt foarte ofticat pe autoritati, ca in 16 ani, nu au reusit sa rezolve aceasta problema esentiala... Si cand vad ca e dezastru, tot bietul cetatean e de vina ca accepta sa stea inghesuit ca sa ajunga la lucru, in loc sa aleaga calea normala cu suplimentarea mijloacelor de transport... hh.gif
The Dude
QUOTE (mutulica @ 1 Nov 2006, 09:40 AM)
the dude... cam asta incercam eu sa spun mia devreme...

Da mutulica, si am fost de acord cu tine si atunci...In chestiunea asta...ca si in celelalte din cate imi amintesc, avem pareri comune. Ma bucur ca te-am cunoscut, si mi-as dori sa fie cati mai multi ca tine pe aici thumb_yello.gif


Totusi ce nu inteleg eu este de ce nu face comunitatea un gest atat de simplu, atat de la indemana, si atat de util cum este cel de a impune tuturor microbuzelor folosirea de limitatoare de viteza ?? Da, intrebarea e retorica, pentru ca Duminica am folosit un astfel de mijloc de transport de pe linia 707 si era un jaf...Masina toata era dezaxata, scaunele rupte sau legate cu sarma, tapiteria plina de pete si scuipati, usa care statea intro rana...cine Dumnezeu a fost cretinul ala care a autorizat o astfel de rabla sa transporte calatori ??? Ce grad de neglijenta ar putea sa existe pentru ca un transportator sa obtina o licenta in asemenea conditii...ca la varianta cu spaga refuz sa ma gandesc cry.gif ...ce dracu, am intrat in Europa ohyeah.gif
mutulica
ca sa vezi cum e cu spaga... se da putin in multe locuri...
masina trebe confirmata de arr, de primarie, de o gramada de factori care semneaza si stampileaza.. si de cele mai multe ori, toti o fac fara ca macar sa vada masina...
la sfirsit apare o hirtie cu mii de semnaturi, parafe si stampile, care se acopera una pe alta....

si... asa cum spuneai mai devreme... poporul roman se grabeste, nu prea accepta limitator de viteza...

nu vezi ca si in intersectie se grabesc toti? daca ar accepta o regula simpla de bun simt de tip "a trecut cel din fata mea, las pe unul sa treaca si apoi trec si eu" nu s-ar mai bloca intersectiile aiurea
ducoro
Pericol pe patru roti: microbuzele supraaglomerate
22 Nov 2006

Sunt atat de pline ca nici macar usile nu li se mai inchid. Este vorba de microbuzele care duc la munca navetistii din zona Capitalei. Soferii pleaca in curse fara sa se teama de accidente. Nici macar amenzile nu-i potolesc. Intr-o masina cu 20 de locuri incap uneori si 40 de oameni.

Nimeni nu vrea sa ramana pe afara. Politistii n-au ce face. Ca sa-i potoleasca pe soferi si patroni ar trebui sa opreasca fiecare microbuz. Amendeaza unul care are calatori in picioare, iar pe linga el trec alti trei. Au ajuns sa se bucure cind n-au accidente. sursa antena 3
In loc sa se gaseasca metode de subventie sau alte facilitati ????????
andra_v
Acelasi lucru va spuneam si eu intr-o postare anterioara.
Nu ai ce sa le faci, firmele sunt ale nepotilor de parlamentari/primari/ministri/consilieri prezidentiali. Licentele se acorda pe ochi frumosi si, in plus/consecinta, functioneaza din plin cartelurile in domeniul transportului privat.
Dar e si vina celor care se urca in picioare in microbuze.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.