Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Microbuzele Mortii
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Noutatilor > Politica interna si externa. Stiri din Romania. > Stirile zilei
Pagini: 1, 2
Mihai
50.gif De cele mai multe ori conduc ca nebunii, cu peste 120 de kilometri pe ora, intra in depasiri in curbe, punand in pericol viata tuturor pasagerilor si asta doar pentru a face cat mai multe curse si pentru a scoate mai multi bani.
Despre cine este vorba? Despre soferii de microbuze si despre mult prea multele accidente care se intampla din cauza lor. Multi merg cu microbuzele ca o alternativa la CFR (pretul se situeaza intre pretul unui bilet pentru accelerat si unul pentru rapid, aceeasi ruta), dar probabil putini realizeaza riscul care este prezent.

Nu inteleg de ce Ministerul Transporturilor nu ia nici o masura pentru a evita sa se intample tragedii de genul acesteia: 50.gif

Tragedie rutiera la Barlad: 12 morti si 5 raniti
Un microbuz cu 17 persoane si un autocar s-au ciocnit azi dimineata (ora 04:40), la Podul Turcului, langa Barlad, provocand moartea a 12 persoane si ranirea altor cinci.

Potrivit Politiei, o utilitara marca Ford, transformata (fara autorizatie) in microbuz, venea dinspre Onesti si a intrat pe Drumul European 581 fara sa se asigure. Microbuzul a fost izbit in plin de un autobuz inmatriculat in Republica Moldova, care circula regulamentar.
In urma impactului, 11 persoane din microbuz au murit pe loc, o alta persoana, un copil, decedand in drum spre spital. Celelalte persoane din Ford au ajuns la Spitalul Municipal de Adulti din Barlad, una in stare foarte grava, celelate, printre care un copil, fiind in afara oricarui pericol, desi au suferit fracturi.
Persoanele din "microbuz" erau din Onesti si mergeau la pescuit. In autobuz se aflau 29 de pasageri care mergeau in Italia. Niciuna dintre persoanele din autobuz nu a fost ranita. (Evenimentul Zilei).


Dumnezeu sa-i odihneasca in pace! sad.gif


Si poate autoritatile iau in sfarsit masuri pentru a preveni evenimente de acest gen!
Kyklos
Mihai nu o sa se miste nimic ... in oras in timpul anului scolar...microbuzele care duc elevi sau muncitori la lucru sunt pline ...stau saraci oameni care sardinele in cutie unsure.gif scrie ca sunt 17 locuri si ajung sa fie si 30 !!!! hh.gif
Mihai
Colimator, nu ma refer la microbuzele din orase, ma refer la transportul interurban.
Kyklos
Acelas lucru e si in afara...opresc din poarta in poarta pentru a mai rotunji leafa...si se trezesc dupa aceea ca sunt in criza de timp si gonesc cu peste 80 in localite ....
Mihai
Ei, pentru asta ar putea foarte bine sa intervina autoritatile!
Controale periodice, amenzi drastice... 50.gif
Kyklos
Eu am avut ocazia sa circul foarte mult pe doua rute ....Bistrita-Botosani si Bistrita-Cluj...e teroare ...intra in depasiri...de viteza legala nici nu se mai pune problema...e un adevarat cosmar pe soselele din Romania ...cu adevarat Microbuzele Mortii
The Dude
Prin zona Baia Mare...de fapt Orasul Seini, pe acolo microbuzele intercity aveau limitatoare de viteza, imi pare la 120 Km/h. Puteai sa faci pe devil.gif in patru ca nu aveau cum sa treaca de viteza asta.

Odata am venit Predeal-Bucuresti numai cu 160. Soferii se anuntau telefonic intre ei in caz de radar. Toti ocupantii masinii erau albastrii la fata, si cand am coborat, pe la Obor la toti ne tremurau genunchii cry.gif

Ar trebui impus ca toate sa aiba limitatoare din alea...desi daca stau sa ma gandesc mai bine cand e sa fie si 80 e o viteza prea mare....
Kyklos
Eu as fi de acord sa puna la microbuzele depasite ...limitatoare si la 60...sa admiri peisajul...sa faci o fotografie..nu sa zbori pe sosea si din cauza unui crater sa te trezesti pe lumea cealalta .
The Dude
In plus, daca vii Baia Mare-Bucuresti cu 60 de km/h, cred ca ai timp sa iti intemeiezi si o familie, sa cresti un copil, sa ridici un asezamant....adica sa atingi fara griji prea mari telurile unei vieti comune...O minunata oportunitate, care insa impune schimbarea titlului de topic din "Microbuzele mortii" in "Microbuzele sperantei" rofl.gif
Mihai
QUOTE
Prin zona Baia Mare...de fapt Orasul Seini, pe acolo microbuzele intercity aveau limitatoare de viteza, imi pare la 120 Km/h.

Probabil limitatoarele erau puse la indrumarea administratorilor firmelor respective.
Ei, se pare ca in general acesti administratori nu au nici un interes sa puna limitatoare... asta inseamna mai putini bani.
The Dude
Mda..acum imi dau seama. Microbuzele alea erau ale firmei la care am lucrat in vara, nu erau curse regulate. Patronii erau americani, iar cursele sustinute de ei ca un avantaj acordat personalului angajat. Noi cei din Bucuresti beneficiam de un drum dus/intors moca pe luna.
Clopotel
Dragii mei,
Intr-adevar e de cosmar ce se intampla pe soselele patriei noastre dragi...
Ce a prezentat Mihai, nu este singurul caz, din pacate... sad.gif
De vina sunt si conducatorii auto, nu zic nu, dar o vina cel putin tot atat de mare o au si autoritatile, pentru ca nu se ingrijesc de drumuri, nu pun indicatoare, nu fac controale si nu dirijeaza circulatia exact unde trebuie...
In Romania, la ora actuala este un cosmar sa mergi mai mult de 100 km, in orice loc...
Sunt convins ca multi ati fost pe afara... Ati vazut foarte clar ca altfel circuli pe autostrazi, drumuri nationale si europene, care au cel putin doua benzi pe sens, cu banda de fuga pe dreapta, pentru cei ce doresc sa iasa sau sa intre pe sosea... Cu sensuri unice, cu asfaltul de buna calitate si fara gropi...
Pe un drum european, cum a fost cazul in acest accident nefericit, consider ca este inadmisibil sa ai doar o banda pe sens, iar la intrarea pe acest drum, sa nu ai o banda de acceleratie unde sa poti atinge cel putin viteza de 60 km/ora...
Circuland pe acest drum, chiar si cu 120 km/ora, una e sa te trezesti in fata cu o masina ce merge cu 60 km/ora si alta e sa ai in fata un obstacol aproape static, mai ales daca nici ala nu apreciaza corect distantele, iar din sens opus vin alte masini...
Eu asa vad problema, ca fara strazi ca lumea, vom avea din ce in ce mai multe accidente, si mai urate, masinile fiind din ce in ce mai performante, deci circuland cu viteze mai mari...
Practic, la ora actuala, in Romania nu exista nici o autostrada, caci ceea ce numesc autoritatile autostrazi, sunt un fel de gluma proasta, si chiar daca ar avea asfaltul bun, el e tot nu ar putea fi numite autostrazi ci cel mult, cu indulgenta, drumuri nationale...
Mihai
De acord, Clopotel, drumurile sunt intr-o stare foarte proasta.
Dar pana autoritatile vor rezolva aceasta problema, o solutie temporara ar fi, cum mentiona The dude, sa introduca in mod obligatoriu limitatoare de viteze pentru microbuzele de acest gen.
actionmedia
Ar mai trebui ca soferii sa fie mult mai responsabili. Sa fie testati psihologic in mod periodic si sa nu fie lasati sa plece in cursa daca dau semne de oboseala, daca au probleme personale grave sau lucruri de genul acesta.
O masura care ar trebui luata in seama este sanctionarea drastica a firmelor de transport in cazul in care soferii acestora se comporta necorespunzator in trafic. Astfel transportatorii vor fi determinati sa isi selecteze mult mai bine personalul. Aceste masuri ar putea fi dublate de oarece facilitati pentru instruire si alte chestii de genul acesta, lucru care cred ca s-ar putea face usor cu bani de la UE.
La fel de importanta este si starea tehnica a vehicolului, nu ar trebui sa fie iertate firmele care ruleaza autovehicole necorespunzatoare sau neautorizate.
bdl
De circulat ...trebuie sa se circule.
Drumurile sint cum sint...si nu se vor repara peste noapte.
Astea sint doua puncte unde nu se poate umbla peste noapte. Dar....
-limitare de viteza pt transportul de pasageri
-verificarea starii tehnice a acestor autovehicule
-executarea atributtiilor de catre agentii de circulatie
si nu in ultimul rind
-o selectie mult mai riguroasa a soferilor. Ma refer la o baza de date cu cei care conduc autobuse/camioane mari pe drumurile publice, unde toate abaterile sa fie trecute. Sa angajezi un sofer de autobuz care are chiar si o amenda pt depasire de viteza e un risc inutil. Un sofer prins baut la volan , si apoi angajat , iar e un risc inutil.
Clopotel
Dragii mei,
QUOTE
De acord, Clopotel, drumurile sunt intr-o stare foarte proasta.
Dar pana autoritatile vor rezolva aceasta problema, o solutie temporara ar fi, cum mentiona The dude, sa introduca in mod obligatoriu limitatoare de viteze pentru microbuzele de acest gen.

Am subliniat ce e de interes...
Aici e buba, caci autoritatile romane nu vor rezolva aceasta problema nici in 20-30 ani....
Nu e gluma ce spun, e cruda realitate... Ce lungime are Podult Grant, de ex.??? 1 km... E cat o bretea mica ce iese de pe cea mai amarata autostrada din Europa... In cat timp o fac romanii??? Pai se face anul si tot nu-i gata... Si ca lucrurile sa mearga cat de cat bine, trebuie sa facem cateva mii de km de autostrada... In cate sute de ani??? Daca in 16 ani, dupa vreo 6 asfaltari (doar asfaltari) autostrada Bucuresti -Pitesti a devenit drum de tara unde nici cu caruta nu mai vrei sa circuli, atunci vedem clar ca de fapt notiunea: "o solutie temporara" este de fapt o solutie permanenta...

Chestia cu limitatoarele de viteza la microbuze, tiruri etc, este buna, atunci cand ai cel putin doua benzi pe sens, altfel riscurile devin enorme, caci, in trafic, in anumite situatii, poti intra in depasiri, in siguranta, iar in timpul depasirii esti nevoit, ca sa eviti vreun accident, sa accelerezi pentru a mari mai mult viteza... Daca nu poti... nici nu vreau sa-mi imaginez...

Pana la urma, totul se reduce la soferi evident... Ori soferii nu sunt masini sa aibe nervii si rabdare de otel...
De aceea este o aventura sa circuli pe drumurile patriei...
Personal mi-am luat masina de teren, nu pentru ca mi-ar fi frica de accident... Oricum eu mor maine cu siguranta... Dar e vorba de cei ce merg cu mine, si chiar de masina in sine, ca raman cu ea atarnata in vreo groapa...
Obs1... Exista deja situatii extreme cand nu mai poti intra pe anumite drumuri mari de pe drumuri laterale, din cauza vitezei cu care se circula pe acele drumuri, si din cauza sirului de masini...
In aceste situatii, ori iti iei masina care sa ajunga la suta de km in cateva secunde, ori te risti, poate cum a facut ala cu microbuzu...
Obs 2... Asta e pana la urma si rostul benzilor, ca sa poata circula pe benzi diferite, masini ce au viteze diferite...
Daca pe o singura banda ai masini cu viteze diferite (mult), cam seamana a biliard... hh.gif

Ma scuzati, dar sunt ofticat pe astia de la drumuri...
Olaf
Nu stiu voi, dar eu am facut in vara asta cam 1000 de km prin tara (inspre Hateg) cu un Matiz si n-am avut nici o problema blink.gif Drumurile au fost ok (cu exceptia unor portiuni afectate de inundatii sau de alunecari de teren si unde se lucra din greu - iar acolo unde se lucra sigur erau muncitori care reglementau circulatia), in afara de faptul ca nu sunt autostrazi, iar soferii au fost in cea mai mare parte foarte politicosi si corecti. Ori traiesc eu intr-o dimensiune paralela, ori nu stiu ce se intampla. O singura problema am avut, intr-adevar, cu un sofer de microbuz (astia chiar sunt nesanatosi), care n-a putut sa ne depaseasca o vreme, apoi cand a reusit a mers o vreme in paralel cu noi ca sa ne injure si sa ne arate degetul... blink.gif hh.gif

A propos, voi ati vazut masini de firma pe care sa scrie "Iti place cum conduc? Daca nu, suna la ... "
actionmedia
QUOTE (Olaf @ 7 Sep 2006, 05:41 PM)
A propos, voi ati vazut masini de firma pe care sa scrie "Iti place cum conduc? Daca nu, suna la ... "

Am vazut pe masinile Coca Cola:
Sofer indisciplinat in trafic? Suna la: 0800......

Cred ca asta trebuie sa fie obligatoriu prin lege. Iar pentru cine nu e in stare sa monitorizeze ce fac proprii soferi s-ar putea crea o agentie de monitorizare unde sa fie semnalate neregulile.
alysoft2003
Una dintre cauzele accidentelor ar fi si starea jalnica a infrastructurii rutiere. Cum spunea Clopotel mai sus, masinile devin din ce in ce mai performante, iar tendinta este de a calca acceleratia cat mai mult. In Italia, pe anumite portinuni de autostrada (ma refer la partea nordica, in sud nu stiu) au introdus limita de 160 km/h. Nu cred ca degeaba. Dar aici sunt autostrazi care strabat tara de la un capat la altul. Practic la noi au preferat sa faca o bucata de autostrada Buc- Constanta ( mai bine decat nimic) dar in restul tarii legatura intre orase este asigurata tot de drumurile europene/judetene cu o singura banda pe sens. Si care mai trec si prin toate localitatile posibile si imposibile de pe traseu. Desigur ca acest lucru ii incetineste pe soferi, acestia incercand sa recupereze ceva din timpul pierdut imediat ce ies in afara localitatii. Anul trecut , in timp ce ma intorceam acasa, era sa fiu omorat de doua ori de camioane ce depaseau in curba. La viteza mare.
O solutie rezonabila si de viitor ar fi constructia de autostrazi, mai ales ca avem pretentia sa intram in UE. Taxa pentru drumuri o platim oricum smile.gif
Methewaiting
Deja nu prea ar mai fi nimic de spus despre cum s-ar putea rezolva problemele de genul asta pe viitor sau despre cauzele unor astfel de accidente.Din pacate,e practic imposibil sa se rezolve problema infrastructurii in Romania intr-un timp prea scurt, chiar daca firmele angajate pentru astfel de proiecte si-ar face treaba cum trebuie.Sa fim seriosi,autoritatile nu or sa investeasca in veci cat trebuie pentru rezolvarea problemei infrastructurii.Si mai e ceva:o reparatie singulara nu ajunge, drumurile trebuie intretinute intr-o stare functionabila in mod constant.
Doar ca eu una nu sunt de acord cu faptul ca infrastructura proasta din Romania e considerata principala cauza a unor intamplari nefericite ca aceasta.De ce?Pentru ca soferii de microbuz nu sunt singurii care circula pe drumurile astea.Si nu conteaza daca iti asumi responsabilitatea pentru 20 de vieti sau numai 4 sau numai una.Pe bune.
Ce pot sa faca autoritatile e sa efectueze mai multe controale la firmele care asigura transport interurban.Si cu siguranta,n-ar fi putine amenzile pe care le-ar primi majoritatea firmelor de profil.Acuma, eu nu stiu daca legislatia in domeniu e chiar bine pusa la punct.
Si inca o idee cu care sunt total de acord:soferii de microbuze ar trebui sa fie supusi la controale psihologice drastice.Si spun asta pentru ca era sa mor pe o amarata de ruta Ploiesti-Bucuresti pe care am facut-o de cateva zeci de ori cu microbuzul anul asta.Si nu zic nu,nu erau oameni care sa stea in picioare in masina ca sa-si scoata soferul mai multi bani.Doar ca omul ala era isteric,claxona in continuu, depasea in continuu, nu respecta limitarile de viteza.Ca sa nu mai zic de injuraturi adresate celor din trafic si calatorilor din microbuzul lui,culmea...A,si de faptul ca bea in continuu dintr-o sticla in care eu sper ca era ceai...desi nu prea mirosea a ceai(eu stateam fix in spatele lui).Si cand ajungi la destinatie dupa un astfel de drum te multumesti ca esti in viata si nu-ti mai arde de reclamatii.
mutulica
accidentul se datoreaza neacordarii de prioritate. autobuzul avea dreptul sa circule legal cu o viteza suficient de mare ca sa se intimple beleaua... pe de alta parte, soferul de pe autobuz trebuia sa reduca viteza pina la evitarea oricarui pericol

legile in tara asta se invart intr-un cerc vicios, dar nu ele sunt problema cea mai mare, ci ... impotenta politiei. in bucuresti se circula ca la balamuc sub ochii ingaduitori ai agentilor de circulatie, din cind in cind se moare si atunci se inaspresc masurile... pt citeva zile

agentii de circulatie inchid ochii in cazul ministeriabililor, a potentilor financiar, sau a celor care le-ar putea ameninta integritatea familiei. din cind in cind mai leaga cite un amarastean si se dau mare ca au facut ordine...
in occident politistii se feresc de munca pe strada, la noi se dadea spaga pentru un job la circulatie...

de aia se moare pe strazi, pentru ca acceptam ciupeala si intelegerea politistului, pentru ca o geneream, si pentru ca avem lipsa de respect pentru noi insine. nu respectam nici o regula si facem mare tapaj pe chestia asta
SORIN
Un cretin de la Galati..... sad.gif

http://www.youtube.com/watch?v=rhMnpWFB15I

Sorin.
Cla
Ce sa-i faci, Sorine, peste tot e la fel...
Blakut
Daca murea numai el nu era nimic, da a omoarat-o si pe tipa aia...
axel
In acel caz vina e 100% a organizatorilor. Cel de motocicleta e doar un fraier care credea ca poate sa faca scamatorii pe o roata. Dar organizatorii sunt cei care trebuia sa aiba grija sa nu se intample nimic in caz de accident.
Cla
Daca faci asa talente iti asumi tu riscul.
Pe o strada libera e vina ta daca te dai peste cap, daca nu stii sa stapānesti motorul.
In plin oras ar fi altceva, am dat peste asa ceva, Honda CBR in a treia viteza, din dreapta vine o masina... Bumm!, din fata alta masina = omu' s-a oprit in ea si si-a rupt gātul... Honda a mai zgāriat niste masini parcate īnainte sa se opreasca pe undeva. Casca lui a fost aruncata īn parc, la vreo 50 m. mai īncolo...
A fost vina lui.
Dar saracul alalalt din masina a avut un soc de... cry.gif
mutulica
organizatorii in cazul asta habar n-aveau ce tre sa faca, eu zic ca in egala masura sunt vinovate autoritatile statului, politia in cazul de fata a fost acolo si a filmat evenimentul cu o camera radar
intr-o tara civilizata, organizatorii nu primeau ok de la autoritati (primarie, politie, etc) daca nu faceau dovada ca se pricep, si ca au luat toate masurile de siguranta..
la noi insa.. nu exista nici o procedura in acest sens. probabil ca acum vor opri genul asta de distractii, dar asta nu va face decit sa dea liber celor aranjate pe sestache
mdA!
cu privire la motociclist, bateti campii cu gratie. fraierul si cretinul nu facea scamatorii, era angajat intr-o cursa, organizata legal. acuma.. daca voi va imaginati ca un om aflat intr-o cursa se ridica pe o roata ca asa vrea carena lui, ma rog.

nu cred ca vor fi oprite cursele organizate, de acum in colo. nici nu mi se pare normal sa fie oprite. dar e firesc ca aprobarile sa se dea atunci cand organizatorul face dovada ca poate proteja publicul mai bine decat cu o panglica si cateva cauciucuri.
pe de alta parte publicul e format adesea din personaje care nu inteleg ca trebuie sa pastreze distanta de locul de concurs. vor toti sa se bage in fata, sa faca poze, eventual de pe parbriz.
in alta ordine de idei, ce cauta o copila de zece ani, nesupravegheata, in primul rand la o competitie moto, chiar si la nivel de liniutza?
alysoft2003
QUOTE (mdA! @ 11 Sep 2006, 09:57 AM)
organizatorul face dovada ca poate proteja publicul mai bine decat cu o panglica si cateva cauciucuri.
pe de alta parte publicul e format adesea din personaje care nu inteleg ca trebuie sa pastreze distanta de locul de concurs. vor toti sa se bage in fata, sa faca poze, eventual de pe parbriz.
in alta ordine de idei, ce cauta o copila de zece ani, nesupravegheata, in primul rand la o competitie moto, chiar si la nivel de liniutza?

Organizatorii trebuie sa porneasca din start de la ideea ca lumea este "ignoranta" in ceea ce priveste siguranta. Ei insisi trebuiau sa se asigura ca in cazul unui eventual derapaj nu ar fi fost victime. In cazul de fata, din nefericire, nu a fost asa. Putea iesi si mai rau, mult mai multe victime.
Cla
QUOTE (mdA! @ 11 Sep 2006, 08:57 AM)
cu privire la motociclist, bateti campii cu gratie. fraierul si cretinul nu facea scamatorii, era angajat intr-o cursa, organizata legal. acuma.. daca voi va imaginati ca un om aflat intr-o cursa se ridica pe o roata ca asa vrea carena lui, ma rog.

Alexa, daca vreau sa fac un wheelie, macar sa stium cum.
Daca vreau sa fac unul si sa pierd pe cineva din spate intentionat, ma pricep spoton.gif
Dar daca-s tembel sa nu stiu cum trag de gaz si ma dau pe spate, e vina mea.
Ce naiba au organizatorii de-a face daca eu-s prost?!? huh.gif

Si in afara de asta: nu era tema despre microbuze? wink.gif
mutulica
Cla - Alexa are un punct de vedere valid. ideea e ca daca te duci in Germania pe un circuit si te faci tandari .. .e problema ta. dar daca faci si pe altii tandari e problema organizatorilor si a celor ce au aprobat cursa, si masurile/procedurile de protectie

in cazul de fata e cam acelasi lucru, organizatorii trebuiau sa limiteze accesul in spatiul unei zone de protectie, si sa ceara ca minorii sa fie insotiti. in plus, autoritatile ar fi trebuit sa ceara dovada ca organizatorii sunt in stare sa ofere masuri de protectie

cit despre gigel... a gresit. am vazut campioni care gresesc... pe bani multi chiar

cit despre topic/off topic... cred ca pina la urma e vorba de siguranta pe sosea, oriunde ar fi aceasta sosea. microbuzele alea ar fi mai sigure daca autoritatile are cere respectarea unor masuri minime de siguranta
hmmm.. dar daca autoritatile ar fi mai drastice in respectarea unor legi, ar creste si preturile automat, pt ca cei ce fac astfel de transporturi ar inregistra cresterea costurilor..
apoi populatia care se serveste de aceste microbuze ar fi afectata de aceste cresteri de preturi si ar protesta...
mai ales ca intre timp vor fi uitate victimele accidentului, si tot ce va ramine... va fi "imaginea portofelului propriu"

la fel si in liniutele organizate pe bulevard... pe bulevard in lipsa unui circuit adecvat
Cla
Ai dreptate, mutulica.
Cu 2 ani inainte am plecat cu asa un microbuz de la Sinaia la Brasov.
Pe cuvānt ca mi-a fost frica, am crezut ca picam in groapa cu totii...
Era sa-l strāng de gāt pe respectivul, dar cine sa mai conduca?? rofl.gif
Haz de necaz cry.gif
Felina
Firmele de tramsport care folosesc microbuze sunt o mina de aur. Sa nu va ganditi ca oricine isi poate face o firma din asta. Au mai fost unii care au incercat, dar au fost imediat trasi in jos de cei 'grei'. Rutele se scot la licitatie. daca inca nu stiti cum functioneaza licitatiile in Romania... functioneaza stramb. La licitatie conteaza banii care se ofera, dar si calitatea masinilor plus alte criterii referitoare la calitatea produsului oferit la final - transportul de persoane. Cine castiga licitatia? Primeste aprobare cine ofera o suma medie. Acela primeste unda verde in privinta calitatii - intelegerea fiind ca diferenta dintre suma medie si suma maxima oferita sa fie platita drept spaga de catre firma castigatoare. Simplu, nu?
(Cam asa se intampla cu licitatiile la lucrari de sosele, constructii, dotari spitale etc)


In Pitesti, desi existau o gramada de plangeri impotriva soferilor de microbuze (asortate cu o gramada de accidente printre care si persoane calcate pe trecerea de pietoni), totusi primaria nu a reusit sa ii inchida pana nu s-a schimbat conducerea tarii. Existau presiuni mari, pt ca evident, o mina de aur nu se lasa asa usor din mana.
The Dude
QUOTE (Felina @ 11 Sep 2006, 12:32 PM)
Primeste aprobare cine ofera o suma medie. Acela primeste unda verde in privinta calitatii - intelegerea fiind ca diferenta dintre suma medie si suma maxima oferita sa fie platita drept spaga de catre firma castigatoare. Simplu, nu?
(Cam asa se intampla cu licitatiile la lucrari de sosele, constructii, dotari spitale etc)



Ba nu e deloc asa...Exista o legislatie foarte precisa si foarte stricta, atunci cand vine vorba de achizitia de lucrari, prestari si servicii din banii publici. E de nivel euroean, si aplicata corect exclude posibilitatea ca licitatia sa fie trucata.
Atunci cand e vorba de sume mari de bani nici nu e interesant sa se umble la licitatie. Toate privirile sunt atintite spre ea asa ca e prea riscant. Licitatia e lasata sa curga de la sine iar dupa ce se alege castigatorul acesta e sicanat pana cand pricepe ca trebuie sa cotizeze.

Ce e cel mai cutremurator, pentru mine a fost o surpriza majora asta, e ca firmele straine care desfasoara activitati in Romania au cuprins in planul lor de afaceri cheltuieli cu astfel de "comisioane". Planul de afaceri nu este secret, asa ca daca cineva s-ar interesa cu adevarat de stavilirea acestui gen de coruptie ar trebui sa faca o ancheta dinspre planul de afaceri inspre cei care au incasat spaga...


However...revenind on topic solutia e simpla:

-limitatoare de viteza la masini
-autorizatii speciale pentru soferi (adica daca in cazul celor care conduc trenuri, metrouri, tramvaie, avioane exista reguli atat de precise si controale medicale trimestriale de ce nu ar fi lafel si in cazul asta )
-drumuri cu benzi speciale pentru astfel de transporturi
-vigilenta maxima din partea politiei....
Felina
QUOTE (The Dude @ 11 Sep 2006, 11:01 AM)
E de nivel euroean, si aplicata corect exclude posibilitatea ca licitatia sa fie trucata.


Corect, in Romania? laugh.gif

Ceea ce spun cunosc din surse sigure.
Un exemplu mic: Pentru dotarile unui spital din C-de-Arges, directorul spitalului a primit (conform procedeului descris de mine mai sus) o suma suficient de mare incat sa-i cupere fiului sau adolescent o super masina.
SORIN
QUOTE (mutulica @ 11 Sep 2006, 09:31 AM)

intr-o tara civilizata, organizatorii nu primeau ok de la autoritati (primarie, politie, etc) daca nu faceau dovada ca se pricep, si ca au luat toate masurile de siguranta..

Si intr-o tara civilizata nu participa la asemenea concurs unul cu permisul suspendat blink.gif

Da la noi ca nicaieri.....

Sorin.

ps. copila aia n-a avut nici o vina...pacat!
mutulica
comisioanele nu influenteaza siguranta in trafic, atit cat o poate influenta factorul uman...
in accidentul de la birlad, soferul de la microbuz nu a dat prioritate, nici nu mai conteaza cit avea la ora.. iar autobuzul .. chiar si limitat la 90km/h facea aceeasi paguba

ce conteaza e ca factorul uman sa fie corect motivat sa conduca cum trebuie, si in acelasi timp autoritatile, si mai ales politia rutiera sa vegheze la respectarea unor minime reguli
- starea de sanatate a soferului,
- verificarea psiho periodica,
- starea de fapt a masinii,
- reglementarea traficului dupa analize atente si nu dupa ureche (in timisoara e plin de semne de cedeaza trecerea fortate, pe care nu le prea respecta nimeni - multi soferi trec in acele intersectii mai degraba la intelegere mutuala decit dupa semne)

firmele straine trebe sa supravietuiasca in mediul de afaceri creat de romani. nu au nici o sansa sa cistige vreo licitatie impotriva localnicului care "stie regulile". cu atit mai mult, cu cit asteptarile sunt mai mari, ca deh... astia sunt corporate, au de unde
The Dude
QUOTE (Felina @ 11 Sep 2006, 01:08 PM)
Corect, in Romania? laugh.gif


yap ! Eu cred in asa ceva, pentru ca asa ceva exista: decizia aderararii la uniunea europeana este o decizie corecta, revolutia din 89 (sa ce-a fost) a fost un raspuns corect, programul SPARD este o actiune corecta....

Sigur exista si multa impostura, dar defineste te rog mai exact sintagma "cunosc din surse sigure". Ai fost cumva de fata la organizarea si sustinerea concursului ?? Sau poate cand a fost inmanat plicul ce continea "recunostinta" societatii care a dotat spitalul ala ?? Nu prea cred, desi sunt la fel de convins ca si tine ca banii pentru masina fiului nu puteau venii doar din retributie. In cazul relatat de mine acolo eu nu excludeam frauda ci doar incercam sa arat ca ea este mult mai subtila, ca nu se mai fura la licitatii acolo unde toata lumea se asteapta la asa ceva, ca se fura cu stil...elegant, elaborat.


Un accident mortal se poate intampla si la 30 de km la ora, insa sansele ca el sa devina mortal cresc direct proportional cu viteza de deplasare a autoturismului din momentul impactului.
Ca si in cazul ramei de metrou care a zburat peste sinele din depou pentru ca cel care o conducea abia venit de la vizita medicala a avut o clipa de ratacire, toate masurile de protectie reduc riscul si nu il inlatura
Felina
Dude, cineva din famile a fost 'acolo' la mai multe genuri de licitatii.

Sigur ca se poate si corect in Romania. Acolo unde e vorba de bani putini sigur se mai intampla si pe corecte.

"decizia aderararii la uniunea europeana este o decizie corecta"
Mi se pare mai degraba o decizie inteleapta. Nu prea vad ce are a face corectitudinea in cazul aderarii.
SORIN
QUOTE (The Dude @ 11 Sep 2006, 03:09 PM)
Un accident mortal se poate intampla si la 30 de km la ora, insa sansele ca el sa devina mortal cresc direct proportional cu viteza de deplasare a autoturismului din momentul impactului.

Asa e...

Procentul accidentelor provocate din cauza viteza, in vest e sub 15%!

Dar procentul mortilor in asemenea accidente, e peste 90%! sad.gif

Asta e.....

Sorin.
mdA!
QUOTE (SORIN @ 11 Sep 2006, 01:53 PM)
Si intr-o tara civilizata nu participa la asemenea concurs unul cu permisul suspendat blink.gif

informatia ta e falsa.

pentru inregistrarea la concursuri e nevoie de permis...
SORIN
Informatia mea nu e falsa......presa din care am luat-o e falsa, dar nu-i de mirare...tipic Mioritic!

Sorin.
axel
Maestre, omul avea permis, cel putin temporar, pentru perioada 1 septembrie - 30 septembrie.
Cla
Cum adica, permis pt o luna? huh.gif
axel
Vroaiu sa i-l suspende, dar a facut recurs, si avea dreptul sa conduca cel putin pe luna septembrie (asta in caz ca chiar i l-ar fi suspendat)
mutulica
recursul putea fi cistigat...

pe de alta parte, ceea ce s-a intimplat la galati are doua componente. una legata de faptul ca motociclistul a fost idiot la ghidon, si pentru asta a fost ranit si si-a distrus motocicleta,
si alta, faptul ca organizatorii nu au reusit sa impuna niste norme de siguranta minimale, si aici includ autoritatile statului mai ales pt ca politia era de fata, deci si-a dat avizul, si mai mult supraveghea desfasurarea competitiei
mi se pare absurd ca politia sa stea toata ziua la pinda in radare, dar sa nu fie in stare sa dea niste sfaturi minime de siguranta in trafic sau in cazul respectiv de siguranta a competitiei! la naiba, politia facea acelasi lucru pe care il face in fiecare zi, urmarea pe astia care alergau cu radarul

la fel si cu celebrul microbuz de la care a plecat acest post!!!! acolo este vorba de neacordare de prioritate, poate ca ceva in intersectia aia nu este bine facut, din moment ce soferul pe microbuz nu a vazut ditai autobuzul!!!!!

stiu citeva treceri de cale ferata fara bariera, in apropiere de timisoara, in doua cazuri poti sa te uiti pina iti vine rau, ca n-ai nici o sansa sa vezi trenul din cauza balariilor crescute pe tapsanul de linga sosea. opresti degeaba sa te asiguri, ca nu vezi nimic... si atunci? la ce e buna legea ? la ce sa te mai opresti?

in schimb, citiva km mai incolo te asteapta politia cu radarul... daca ratezi accidentul cu trenul te prin ei
The Dude
QUOTE (mutulica @ 12 Sep 2006, 09:04 AM)
... faptul ca organizatorii nu au reusit sa impuna niste norme de siguranta minimale, si aici includ autoritatile statului mai ales pt ca politia era de fata, deci si-a dat avizul, si mai mult supraveghea desfasurarea competitiei

E usor sa ii condamni in grup....Din cate cunosc eu zonele "alocate" concursurilor astora se delimiteaza cu banda (si din ce am vazut la tv. cerinta asta era respectata), panouri avertizoare si anunturi la megafon. Curiosii se apropie de pista atat cat le permite inima si sistemul nervos fiecaruia dintre ei, pentru ca la randul lor vin la astfel de competitii din aceleasi motive ca si paerticipantii: ceva adrenalina in plus.


Din cate accidente de curse auto sau moto imi amintesc, toate s-au petrecut cam la fel, masina sau motorul iesit in decor si acrosand ceva gura-casca de pe margine...vina ??? undeva la mijloc intre nepriceperea conducatorului si nesabuinta spectatorilor
mutulica
pai ... nu e de condamnat in grup, ca pestele de la cap se impute...

la noi e o vorba, ca mortii se acopera cu pamint si vii cu hirtii...

organizatorii de la galati vor arata ca au toate avizele, si ca au respectat ceea ce le-au cerut autoritatile, autoritatile vor scoate din sertar procedurile si legile, si vor arata ca au respectat litera legii... comisia indrituita sa ancheteze va decide ca mortul e de vina, si ne intilnim la urmatoarul accident

ce as vrea eu sa vad e o ancheta, care sa aiba niste concluzii, si care sa se termine cu o procedura de organizare pentru astfel de evenimente, procedura care sa defineasca anume cadre si limite ce trebuiesc indeplinite pentru a asigura siguranta minimala a celor ce participa

orice s-ar comenta, nu mi se pare normal ca o fetita de 12 ani sa fie mult prea aproape de pista, sub ochii politiei care filma evenimentul si nimeni sa nu se sesizeze...
The Dude
Sigur ca mortul e intotdeauna devina..de aia se si numesc accidente. Un om e calcat de masina la o traversare. A mai facut traversarea aia de o suta de mii de ori pana atunci fara nici un eveniment, dar in ziua respectiva ceva nu a mers.


Pe cel accidentat nu il calca masina in fiecare zi, ci doar intruna singura...Momentul fatidic


Si apoi cui ii mai foloseste la ceva...A vrut motociclistul ala sa ucida pe careva ?? Nu, el a vrut doar sa se dea mare...Trimiterea lui la temnita pentru urmatori 20 de ani nu are sa le aduca parintilor fetita inapoi...Doar se mai nenoroceste un destin (daca nu cumva lucrul asta s-a si facut deja caci auzeam ca poate ramane paralizat).

Sa taresti prin judecati politisti, organizatori, participanti, mecanici... Un gest revansard, gratuit si reprobabil....Cred ca toti au primit deja o lectie extrem de dura pe care nu o vor uita usor...


Cat despre fetita ?? Dumnezeu sa o odihneasca....nu a fost decat fatalitatea, destinul, soarta, ce i-a fost scris....etc, etc, etc...Secolul asta trebuie sa fie un secol al tolerantei.
mutulica
the dude... nu cred ca ai inteles mesajul meu, si nu cred ca neamurile fetitei ar fi de acord cu tine
la fel cum nici neamurile celor din microbuz ar accepta la fel de usor ideea ca ... deh... asa a fost soarta

eu spuneam ca ar fi normal ca din aceste intimplari cu final ucigas sa se traga niste invataminte si sa raminem macar cu un sistem de protectie pentru viitor
ideea e ca daca ar fi existat un sistem care sa avertizeze pe soferul microbuzului, sau sa ii deschida ochii... poate nu se baga in intersectie fara sa se asigure
la fel.. daca ar fi fost respectate niste reguli minimale, nici fetita aceea nu murea la galati...

daca acceptam soarta asa cum e fara sa invatam din greseli... e o prostie zic eu
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.