mutulica
14 Oct 2004, 08:12 PM
o propunere de masina pentru Ghost
Arktu
23 Oct 2004, 01:53 AM
QUOTE (sorin666 @ 1 Dec 2003, 09:46 AM) |
... Daca circuli mai putin de 10 000 Km pe an si nu ai o sursa de motorina gratis in gradina, o masina pe benzina e mai "rentabila", daca nu, una Diesel. |
Cine vrea sa circule cu masina si face mai putin de 10.000 km pe an??!
Sa fim seriosi.
Ia-ti un diesel. Turbo daca se poate.
YoyoMan
23 Oct 2004, 01:02 PM
Eu! Eu fac mai putin de 10000 de km pe an cu masina. Dap! Si cred ca daca circuli in oras si nu esti din Bucuresti si mergi odata pe an in concediu nu ai cum sa faci 10000 km pe an. Traim in romania! Aici distantele sunt mici.
Insa sunt de acord cu Dieselul pentru ca masina e 80% harsaita prin oras. Si cu benzina te scobesti nasol de tot. O dacie cu motor Renault scoate peste 11 l in oras daca circula la orele de varf si in timpul zilei. Sunt multe chestii la care trebuie sa te gandesti. Si eu spun ca un TD e cea mai buna investitie. Si asta mai mult de cand am vazut cu cat se scumpeste benzina....
skysurfer
1 Nov 2004, 12:30 PM
Ce masina ma sfatuiti sa iau pana in 5500 de euro dar care sa mearga tunata? De fapt doar pt asta o iau, nu sa particip cu ea la curse dar vreau sa se preteze la tunning. Atat exterior cat si la motor. Adica ma gandesc sa aibe cel putin 100 CP inainte de tunning si o forma care sa ceara modificari. Ce spuneti ca ar merge: un BMW seria 3 sau OPEL Astra, sau ce altceva?
Cucu Mucu
16 Dec 2004, 02:08 PM
@skysurfer, cele mai usor de tunat masini sunt VW golf. Si arata super dupa. Alege 1, 2 sau chiar 3, dar nu stiu daca te incadrezi cu 3 in 5500 euro.
Ce parere aveti de toyota avensis 1.8 benzina? Eu nu prea ma impac cu motoarele pe motorina, mai ales cu motorina de la noi!
skysurfer
16 Dec 2004, 02:36 PM
Da m-am gandit si eu la un golf 3 dar nu e chiar pe placul meu. Am condus unul de 1,8 l cred (era a unui amic) de 100 CP si pot sa spun ca mi s-a parut destul de greoaie. Sa stii ca l-am si facut cu un Megane de 1.6 cu 90 CP.
Cat despre Toyota Avensis, mi se pare excelenta atat ca aspect exterior cat si ca motorizare. Din cate stiu eu la 1.8 l are cam 130 CP ceea ce e nemaipomenit. Si consumul e excelent. Sincer sa fiu eu sunt un mare fan al masinilor japoneze motoarele lor fiind dupa parerea mea cele mai bune. Vorbesc de cele pe benzina. Cele diesel nu sunt deloc reusite poate tocmai de aceea nu se complica sa faca prea multe motorizari pe motorina.
Totusi la pretul unei Avensis cred ca te-ai putea incadra si la alte masini europene pentru ca una peste alta cred ca o sa te coste aproape 18.000 cu taxe vamale si TVA.
In afara de masina pt sufletelul meu as vrea sa imi iau la vara o masina insa sa ma incadrez in 19000 Euro. Ma gandesc intre: Peugeot 407, Skoda Octavia II, VW Golf V a cam iesit din discutie (din motive personale) insa in rest nu stiu ce alta masina mi-as mai putea lua la banii astia. Opel nu vreau de nici un fel, BMW si Audi sunt cam scumpe, asa ca astept poate-poate mai scoatecineva vreo noutate mai ieftina.
Cla
16 Dec 2004, 02:48 PM
Clio 1,9 Diesel, 5 usi, servo, 64 CP, fuge 180/h, consum ~ 6 litri
skysurfer
16 Dec 2004, 03:51 PM
Pt mine Cla? Nu cred. Am deja un Megane de care sunt super multumit dar vreau o masina mai noua adica o vand pe asta si vreau una mai puternica. Si diesel nu prea ma incanta ca e puturoasa pentru un maniac al vitezei. Asa ca as vrea macar 100-120 de cai putere.
Arktu
17 Dec 2004, 02:24 AM
ai condus vreun diesel modern? Vino tu cu o masina pe benzina de 100-120 CP si vin eu cu TDI (Turbodiesel Direct Injection) al meu vechi de 10 ani si 90 CP sa vedem ce iese... Am facut Megane-uri de 100 CP fara jena. In plus un diesel modern (asta inseamna CDI, HDI, DCI, TDI, TDCI etc.) de o putere aprox. egala cu un benzinar va pierde teren doar pana pe la 60-70 km/h insa apoi il ia de nu se vede. La consum nu discutam. Iar daca spui ca esti maniac al vitezei presupun ca asta se desfasoara mai mult in afara oraselor, nu? Acolo ai nevoie de o masina cu mult cuplu pentru a avea reprize bune (ex. 80-120 km/h) iar un diesel modern nu se compara cu un benzinar (aspirat) la asa ceva. Ma uitam cum scot astia 12-14 secunde si eu fara modificari scot 10 sec. Dupa modificari scot mai putin.
Arktu
17 Dec 2004, 02:30 AM
Si cum vorba lunga, saracia omului eu iti propun sa ceri un drive test sa zicem cu un Golf 1.9 TDI 105 CP
Asta scoate suta in 11,3 sec. Vmax=187 km/h
sau un Golf 2.0 TDI de 140 CP asta scoate suta in 9 sec. Vmax = 205 km/h
La oricare, cu 300 EUR poti pune chip de putere si castigi inca 30 CP pe langa cei standard. Si sa vezi cum misca atunci...
Concluzie: FA UN DRIVE TEST CU UN DIESEL MODERN (Golf-ul l-am dat doar ca exemplu) si o sa vezi cum misca... Dar nu te uita doar la vitezele de oras. Du-te mai sus spre 80-90 si acolo e surpriza cea mai placuta.
Arktu
17 Dec 2004, 02:35 AM
QUOTE (Cla @ 16 Dec 2004, 03:48 PM) |
Clio 1,9 Diesel, 5 usi, servo, 64 CP, fuge 180/h, consum ~ 6 litri |
Dar clio 1.5 dCI 80 CP + 350 EUR chip = 105 CP... 197 km/h si suta in 11,5 sec
Consumul acelasi... nu si daca ii dai talpa en-gros.. dar la mers normal e acelasi.
Mentosana in corpore sano
17 Dec 2004, 04:36 AM
Arktu, un diesel nu se compara cu o benzinara, oricat ar fi de nou. Tu vorbesti de masini gen 100-120 de cai si suta in 10-11 secunde. Aici un diesel mai merge, pentru ca e usor de chipuit. Dar asta reduce drastic din viata motorului, nu e un factor de
neglijat. Insa peste 150 de cai turbodieselurile nu mai sunt o optiune.
skysurfer, pana la urma iti mai iei masina de 5000 de euro si sa te bagi la tuning pe ea sau vrei sfaturi numai pentru ce inseamna masina noua pana in 19.000? Asa la prima vedere, pana in 5000 iti faci o Honda Prelude sau un Nissan 300ZX. Nu e de neglijat nici un VW VR6 mai vechi.
Masina noua si puternica pana in 19k nu stiu ce sa-ti recomand, depinde ce intelegi tu prin puternica. 120 de cai mi se pare foarte putin, pe la 190-200 incepe distractia, dar iti trebuie cam 25000 de euro. In pretul asta sunt destule masini sport noi, la 19k aproape deloc. Dar daca esti dispus sa sai 19k si vrei intr-adevar ceva frumos, gasesti in Germania SH-uri excelente pentru banii astia... honda Civic Type-R (2.0L aspirat - 199 CP) sau Toyota Celica TS (cea de 192 CP, nu merita sa iti iei celica de 143 cai), sau daca te sperie taxele la japoneze nici Seat Leon Cupra R (1.8T 225 CP) nu e de neglijat.
Cla
17 Dec 2004, 06:13 AM
Scuze
skysurfer si Arktu, eu nu ma bag la "performance" si alte chestii, am vrut doar sa spun din experienta.
Am avut 10 masini pe benzina si credeti-ma, ultima, cea mai buna a fost Clio Diesel...
Fara tuning, fara nimic. Dar cinstita, niciodata nu m-a lasat, m-am rasturnat cu ea pe "Autobahn" si de-abia atunci am stiut ce buna e... nici macar nu s-a indoit capota, de groaza, minimal... un Mercedes n-ar fi fost mai bun...
Acuma bineinteles ca stii unde iti pui prioritatile: vrei putere... ha! Diesel sau sprint. Vrei sprint, ia-ti ceva pe benzina cu peste 150 cai... Alfa, BMW, Audi... Vrei putere constanta - diesel, cu 100 de cai mai putin...
Nu vorbesc prostii... n-am vrut diesel pana la proba contrarie... nu as mai vrea altceva.
Am citit ceva nou: Toyota nu s-a bagat la diesel pana acum, a fost domeniul francezilor... au scos un diesel nou ca-ti pica ochii... sunt pe cale sa devina "the nr. 1", pana si Porsche va cumpara motoare de la Toyota, si asta cred ca inseamna ceva...
Mentosana in corpore sano
17 Dec 2004, 06:19 AM
QUOTE (Cla @ 17 Dec 2004, 06:13 AM) |
Vrei sprint, ia-ti ceva pe benzina cu peste 150 cai... Alfa, BMW, Audi... |
obscen de scumpe pentru ce ofera
Cla
17 Dec 2004, 07:02 AM
Ai dreptate, Mentosana. Trebuie sa stii ce vrei, masina sau status symbol.
xti
17 Dec 2004, 10:19 AM
QUOTE |
obscen de scumpe pentru ce ofera |
ai fi uimit sa vezi cat platesc unii pentru prelungirea penisului ... uita-te la mutu ... ceva de genul 400 000 euro ...
dead-cat
17 Dec 2004, 10:52 AM
mai e de exemplu caricatura de smart roadster. nice pentru oras, dar daca vrei sa mai si iesi, iti trebuie varianta cu vmax=180km/h ca altfel nu te misti din loc pe autostrada. care costa 25 000€. si te miri ca bransa "smart" a facut un minus de 400 millioane anul asta
Mentosana in corpore sano
17 Dec 2004, 11:59 AM
QUOTE (dead-cat @ 17 Dec 2004, 10:52 AM) |
mai e de exemplu caricatura de smart roadster. nice pentru oras, dar daca vrei sa mai si iesi, iti trebuie varianta cu vmax=180km/h ca altfel nu te misti din loc pe autostrada. care costa 25 000€. |
Astea deja sunt mofturi... Hai sa ne limitam la masini, totusi
YoyoMan
17 Dec 2004, 12:21 PM
QUOTE (dead-cat @ 17 Dec 2004, 10:52 AM) |
si te miri ca bransa "smart" a facut un minus de 400 millioane anul asta |
Eu m-as fi mirat sa nu faca minus
Legat de ce s-a discutat mai sus. Si eu sunt de acord ca motoarele Diesel sunt deja la un nivel foarte apropiat de motoarele pe benzina. Acuma avantajul lor major e pretul mic de exploatare si fiabilitatea, iar dezavantajul e pretul mare de intretinere, mai ales pentru soferii cu veleitati sportive
Mie unul imi place Diesel mai mult decat benzina. Mai ales motoarele noi de la Audi si VW, ultimele motoarele de 2,5 si 3 litri D simplu - nu TDI. Am auzit ca sunt bestiale. Sunt facute sa dea ceasul de la kilometraj peste cap de multe ori. De ani si ani de zile motoarele diesel sunt tot mai performante si in cele din urma o sa le intreaca pe cele pe benzina si ca performante.
Mentosana in corpore sano
17 Dec 2004, 12:39 PM
QUOTE (YoyoMan @ 17 Dec 2004, 12:21 PM) |
Mie unul imi place Diesel mai mult decat benzina. Mai ales motoarele noi de la Audi si VW, ultimele motoarele de 2,5 si 3 litri D simplu - nu TDI. Am auzit ca sunt bestiale. |
Grupul VAG nu mai pune dieseluri fara turbocompresor pe masinile lor de aproape un deceniu (daca nu si mai bine). Cel mult la niste skodite mai gasesti motorizari SDI ca model entry level, dar in mod sigur nu motoare mai mari de 2 litri si in nici un caz la Audi, care e marca de lux a concernului. Cine ti-a spus asemenea minunatii? Sau le-ai auzit in somn?
YoyoMan
17 Dec 2004, 01:58 PM
Eu asa am auzit. S-ar putea sa nu fie inca instalate pe noile masini... Sau s-ar putea sa nu fie corecta info...
Arktu
18 Dec 2004, 04:05 AM
QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 Dec 2004, 01:39 PM) |
QUOTE (YoyoMan @ 17 Dec 2004, 12:21 PM) | Mie unul imi place Diesel mai mult decat benzina. Mai ales motoarele noi de la Audi si VW, ultimele motoarele de 2,5 si 3 litri D simplu - nu TDI. Am auzit ca sunt bestiale. |
Grupul VAG nu mai pune dieseluri fara turbocompresor pe masinile lor de aproape un deceniu (daca nu si mai bine). Cel mult la niste skodite mai gasesti motorizari SDI ca model entry level, dar in mod sigur nu motoare mai mari de 2 litri si in nici un caz la Audi, care e marca de lux a concernului. Cine ti-a spus asemenea minunatii? Sau le-ai auzit in somn? |
Daca tot te dai rotund.. (nu stiu ce fizic ai..
) sa stii ca VAG a produs pana anul trecut motorul 1.9 SDI care este diesel aspirat si scoate 64 CP (stiu, penibil de putin...) care este montat pe : Golf, Fabia, Caddy, Polo... deci nu e chiar asa de simplu. Te invit la forum la mine, www.vwforum.ro sa discutam detalii ale produselor VAG (VW, Audi, Skoda, Seat)
Arktu
18 Dec 2004, 04:08 AM
Skysurfer, esti din Bucuresti? Daca da, eu te duc cu "expiratul" meu diesel de 10 ani vechime gratuit pe Buc-Pitesti (pana la Bolintin si inapoi), adica aprox 40 km dus-intors pe traseu de mare viteza. Sa vezi ce poate un diesel de 1,5 tone si 90 CP. Apoi vei aprecia ce poate un diesel de 1,2 tone si 120 CP
GRATUIT
YoyoMan
20 Dec 2004, 12:41 AM
Mentosana in corpore sano
20 Dec 2004, 03:16 AM
QUOTE |
sa stii ca VAG a produs pana anul trecut motorul 1.9 SDI care este diesel aspirat si scoate 64 CP (stiu, penibil de putin...) care este montat pe : Golf, Fabia, Caddy, Polo... deci nu e chiar asa de simplu. |
Si eu ce am spus? Motorul fara turbo compresor e entry-level, in nici un caz n-o sa-l vezi pe audi. Si hai sa fim seriosi, cine are bani de golf isi ia motor SDI?
QUOTE |
Te invit la forum la mine, www.vwforum.ro |
Adica vwforum e al tau, esti administrator? Mira-m-as... mai cunosc si eu ceva lume p'acolo.
QUOTE |
un diesel modern (asta inseamna CDI, HDI, DCI, TDI, TDCI etc.) de o putere aprox. egala cu un benzinar va pierde teren doar pana pe la 60-70 km/h insa apoi il ia de nu se vede. |
Te inseli amarnic. Doar daca e cutia etajata prost la benzinara o sa vezi asa ceva.
QUOTE |
te duc cu "expiratul" meu diesel de 10 ani vechime gratuit pe Buc-Pitesti (pana la Bolintin si inapoi), adica aprox 40 km dus-intors pe traseu de mare viteza. Sa vezi ce poate un diesel de 1,5 tone si 90 CP. Apoi vei aprecia ce poate un diesel de 1,2 tone si 120 CP |
Da-mi voie sa zambesc... De cati ani ai permis? Poate tu ai impresia ca 140 e "mare viteza"... In Romania nu are rost sa te apuci de tunarit pentru max speed, faci masina de acceleratie. Si un diesel de 120 CP il bati cu un Kadett GSi pe care nu e nevoie sa dai mai mult de 3-4000 de euro cu tot cu banii pe care-i bagi in motor. Omu' are de cheltuit 19.000 de eurolaci si vrea masina puternica, eventual si noua. Daca vrea masina noua, gaseste 150-160 cai, daca vrea sh gaseste si de 200-220. Si tu ii recomanzi un Golf TDI. Ori nu vezi penibilul situatiei, ori lucrezi la Porsche Romania...
Arktu
23 Dec 2004, 05:05 AM
QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 20 Dec 2004, 04:16 AM) |
Si eu ce am spus? Motorul fara turbo compresor e entry-level, in nici un caz n-o sa-l vezi pe audi. Si hai sa fim seriosi, cine are bani de golf isi ia motor SDI?
Adica vwforum e al tau, esti administrator? Mira-m-as... mai cunosc si eu ceva lume p'acolo.
Te inseli amarnic. Doar daca e cutia etajata prost la benzinara o sa vezi asa ceva.
Da-mi voie sa zambesc... De cati ani ai permis? Poate tu ai impresia ca 140 e "mare viteza"... In Romania nu are rost sa te apuci de tunarit pentru max speed, faci masina de acceleratie. Si un diesel de 120 CP il bati cu un Kadett GSi pe care nu e nevoie sa dai mai mult de 3-4000 de euro cu tot cu banii pe care-i bagi in motor. Omu' are de cheltuit 19.000 de eurolaci si vrea masina puternica, eventual si noua. Daca vrea masina noua, gaseste 150-160 cai, daca vrea sh gaseste si de 200-220. Si tu ii recomanzi un Golf TDI. Ori nu vezi penibilul situatiei, ori lucrezi la Porsche Romania... |
Hai sa le luam pe rand.
1. VWForum nu este al meu. Eu sunt membru fondator si moderator acolo. Ma gasesti la aria Passat cu nick-ul "andREI". Pe cine cunosti acolo? Moderatori, membri?? Voinea de ex. a fost coleg 3 ani de zile cu mine la facultate, 2 venea la grupa mea la cursuri. AndiTDI a fost cel care mi-a incredintat realizarea primei interfete hardware de comunicatie OBD II. Am fost vreo 5-6 persoane entuziaste care am facut un vis realitate. Am fost prezentati si la ProTV, avem intalniri forumistice destul de des, proiecte, facilitati de la Porsche Romania si altele.
2. Ia un grafic (se gasesc cam greu stiu...) de viteza versus timp la un benzinar si o sa vezi cum accelereaza tare la inceput si incepe sa se plafoneze apoi repede si compara cu un diesel si vezi cum incepe mai lent dar creste mai constant fara acea plafonare. Poti sa ii pui orice cutie de viteze, daca vezi curba de cuplu la un diesel remarci diferenta mult mai mare acolo. Cu acel cuplu mai mare accelerezi de la viteze mari la mai mari mai repede ca un benzinar. Stii, cuplul se poate privi ca viteza cu care este generata puterea.
3. Permis am de 3 ani 4 luni, conduc zilnic (aproape), am parcurs 52.000 km pana acum.
4. Tunarit pentru max speed... cum naiba diferentezi max speed tuning de acceleration tuning? Ca daca ii faci tuning cresc amandoua. Cum faci tu sa creasca acceleratia fara sa creasca top speed (considerand ca etajarea cutiei nu e aberanta - mai ales in treapta ultima).
5.N-am nimica cu Kadet-ul GSI dar ala ce fiabilitate, consum, look, siguranta are? Crezi ca valoareaza 3-4 kEUR degeaba? Este ieftin pentru ca asa e si calitatea lui. Sigur ca GSI-ul de 150CP cu o caroserie de 900 kg (?) va fi mai rapid ca TDI-ul dar totul cu un cost care eu il consider inacceptabil. Asa ia un Cielo 2nd hand cu motor zob la 1500 EUR sau asa si pune motor 200 CP si cutie aferenta (de la vreo dezmembrare) si sa vezi performante.... Stii acel Daewoo Cielo cu motor GSI de 150 numit "Cielo EVO1" care zicea ca va rupe tot in calea lui, si Ceky cu al lui TDI 150 l-a facut muci.
6.Omul sa cumpere ce vrea el, nu ii dictez eu, eu cel mult dau un sfat.
7.Nu lucrez si nu am nici cea mai mica legatura cu Porsche Romania - apropos mai sunt si alti dealeri VW in Buc si/sau in Romania. Eu personal nu pot suferi Porsche RO pentru incompetenta mecanicilor de la VW/Audi/Skoda/Seat - la Porsche propriu zis nu ii stiu. Apelez la ei doar cand am nevoie de vreo piesa originala.
skysurfer
23 Dec 2004, 10:07 AM
Ok hai sa va explic. Eu la anul vreau sa imi iau 2 masini: una in leasing sau in rate pana in 19 k ceva cumintel dar totusi sprintar, pe care sa il conduca viitoarea mea sotie si clar nu vrea diesel, si pt sufletelul meu o masina de maxim 5000 cu banii jos (binenteles) care sa se preteze la tunning dar pentru care modificarile sa nu coste asa de mult. (adica maxim 2500-3000)
Am condus pana acum: Citroen Xsara Picasso diesel, nu stiu ce motor avea, Citroen C5 cu motor de 2000 cc tot diesel, Passat din 97 tot diesel si
pe benzina: Mercedes E320 4Matic, Golf 5 motor 1.6 automatic, Renault Megane si Cielo GLE/Ac. CEl mai multumit de performante am fost normal de Mercedes are 220 de CP si o acceleratie 0-100 KMH in 7 s. Apoi de Golf si de Megane. Diesel-urile au intr-adevar cuplul mai bun dar crede-ma ca desi la cele TUrbo intra turbina pe la 80 kmh cred tot nu se compara cu reprizele de la masinile pe benzina. La masina japoneza nu ma bag de noua ca trebuie sa ii platesc si vama si ajunge foarte scumpa, as fi vrut una germana. Daca ar fi totusi sa aleg un diesel as lua clar un peugeot 407 are cel mai bun motor diesel la ora actuala. Si totusi: e zgmotoasa si nu acel zgomot placut.
Ca viteza nu cred ca mai conteaza daca tu ai diesel si eu te iau cu Megane in primii 100 m si apoi schimb la 4500 de turatii nu cred ca poti sa ma ajungi tinand cont ca am mers cu el si la 210 KMH. Nu ar fi primul diesel pe care il intrec. Eu am carnet de aproape 7 ani si numai anul asta am facut 35000 Kmh cam 15000 in afara oraselor si pot sa iti zic ca la drum lung m-am luat cu o gramada de masini. Au fost normal si o gramada de diesel-uri care m-au facut dar erau cele cu motoare mari si nici eu nu mergeam la limita. In schimb eu imi cunosc masina si stiu exact cand trebuie sa schimb treptele de viteza ca sa nu pierd din acceleratie. Aici am avantaj fata de unul care isi conduce un diesel si nu stie exact cand sa schimbe. Si daca Am avans de 50-70 de m la 120 kmh e de ajuns pentru ca si masina mea poate sa sara de 200 si e si mai usoara.
Cel mai mult ma tenta Golf 5 totusi dar tinand cont ca are cineva din familie, vreau altceva, adica pe ala il pot conduce cand vreau si intr-adevar merge excelent.
Si sa iti mai zic: cu motorul ala mic de la Megane m-am tinut dupa Mercedes la drum lung constant peste 140 kmh (Am facut Constanta - Arad in 8 ore) si s-a comportat excelent. Viteza maxima cu care am mers cu el a fost 210 pe autostrada cred ca mai mergea maxim pana la 225-230 nu garantez insa. Cu Mercedes-ul am mers cu 245 kmh desi pe bord are 260 kmh si ar mai fi mers maxim pana la 260 kmh. Golf-ul inca nu l-am testat sub aspectul vitezei insa ca acceleratie e sub Megane
. Nu stiu de ce.
Mentosana in corpore sano
6 Jan 2005, 08:26 PM
Recomandarile mele:
QUOTE |
una in leasing sau in rate pana in 19 k ceva cumintel dar totusi sprintar, pe care sa il conduca viitoarea mea sotie si clar nu vrea diesel |
Skoda Octavia II Ambiente 2.0 FSI 150 CP cutie manuala, pret CIP 14.963, pret DDP 18.294 Euro
QUOTE |
pt sufletelul meu o masina de maxim 5000 cu banii jos (binenteles) care sa se preteze la tunning dar pentru care modificarile sa nu coste asa de mult. (adica maxim 2500-3000) |
Nissan 300ZX modelul de la inceputul anilor '90 - 197 kW (268 CP)... daca gasesti asa ceva in Romania.
skysurfer
4 May 2005, 11:43 AM
Gata m-am hotarat si probabil ca in august la sfarsit sau in septembrie o sa fie a mea: Noul Passat. Dau masina pe care o avem si pt restul un leasing sau un credit bancar. Cel mai probabil o sa fie o motorizare FSI de 1,6 l cutie manuala. Ma tenta si un A3 Sportback dar e cam scumpa si are dotarile suplimentare fff scumpe. Cel mai mult m-a tentat insa Honda Accord, insa nu stiu exact cat are ajunge un model de 18000 pret CIP, s-ar putea sa fie f scump ca mai sunt si taxe vamale la ea.
Asa ca o sa iau :
Culoarea asta sau neagra. Abia astept. Ma incadrez cam la fix cu banii dar cred eu ca merita.
Marcus
4 May 2005, 11:49 AM
Cum sa nu iubesti o asemenea podoaba?
kristina
5 May 2005, 04:38 AM
skysurfer neaparat sa ne impartasesti primele impresii.
oaspetele
5 May 2005, 07:34 AM
QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 Dec 2004, 06:36 AM) |
Arktu, un diesel nu se compara cu o benzinara, oricat ar fi de nou. Tu vorbesti de masini gen 100-120 de cai si suta in 10-11 secunde. Aici un diesel mai merge, pentru ca e usor de chipuit. Dar asta reduce drastic din viata motorului, nu e un factor de neglijat. |
vreau si eu niste statistici, ceva date care sa ateste ca un chip scurteaza drastic viata motorului.
si nu vorbesc pur si simplu de chipuri "standard", ci de remapari maiestre, oarecum personalizate pe tipul si viata motorului respectiv.
skysurfer
5 May 2005, 09:56 AM
Pai primele impresii le am deja pentru ca am testat Noul Passat. Din pacate a fost un Diesel si nu m-a incantat foarte tare cel putin sub aspectul acceleratiei. Pentru ca varianta de testare era una standard, nu avea decat dotarile standard. Ce mi-a placut si ce nu: tinuta de drum mi s-a parut excelenta, destul de buna calitatea materialelor folosite, nu excela insa nici nu aveam prea multe sa ii reprosez. In curbe s-a tinut foarte bine insa pentru mine a testa o masina inseamna mult mai mult si nu pot spune ca m-am bucurat prea mult de masina. Mi-a placut ca avea 6 trepte de viteza destul de scurte ceea ce iar m-a incantat, motorul a fost destul de silentios, fara trepidatii, design-ul caroseriei de nota 10. Franele par bune o sa vad cu adevarat in trafic. Vizibilitatea foarte buna dar un mare minus ar fi dotarile destul de putine standard.
Daca insa optez pt varianta Highline, care e si ceva mai scumpa dotarile standard sunt ceva mai multe. Daca as fi testat motorizarea de 1.6 FSI as fi fost mai incantat, dar la banii astia din cate m-am interesat pare cea mai buna masina si cea mai aratoasa. Despre fiabilitate, vorbim peste cativa ani, insa daca e sa ma iau dupa celelalte modele ar trebui sa nu am prea multe probleme.
axel
5 May 2005, 10:03 AM
Da' nu inteleg... de ce vrei sa-ti iei masina de mai multi bani decat ai (spuneai ca vrei sa-ti iei in rate/leasing, si ca masina care o ai acum ar acoperi down payment-ul) atata timp cat n-ai nevoie de o masina (ai deja una)?
skysurfer
5 May 2005, 10:23 AM
Am una dar a iesit din garantie si deja piesele sunt foarte scumpe si reviziile si mai si. In plus nu sta foarte bine la capitolul siguranta si mie imi place schimbarea asa ca m-am gandit ca daca tot mi-au marit salariul, avem casa, de ce nu as da masina pe care o am si sa iau alta? Dupa ce o vand pe cea pe care o am, mai pun maxim 2000 sau 3000 Euro si pentru restul probabil un credit pt ca la leasing e mai greu cand vreau sa ies din tara imi trebuie tot felul de hartii de la societatea de leasing. Poate pare un moft dar am trecut de la o Dacie veche la una mai noua, apoi la un Megane si acu vreau Passat. Megane-ul l-am luat tot in rate si daca tot am terminat, am zis sa nu imbatranesc cu el. E adevarat ca daca nu mi-ar fi crescut salariul in ultimul an nu as mai fi indraznit sa ma gandesc la schimbat masina.
axel
5 May 2005, 10:29 AM
QUOTE (skysurfer @ 5 May 2005, 12:23 PM) |
apoi la un Megane si acu vreau Passat. |
Ignorand diferenta de pret, e de inteles dorinta de a trece de la masina turceasca la masina nemteasca
skysurfer
5 May 2005, 11:22 AM
Binenteles.
Cu toate astea sa stii ca Megane a fost destul de reusita, de fapt motorul si cutia.
Caroseria nu are probleme ca la Opel, insa piesele sunt fff scumpe. Oricum trecerea e clara: de la Dacie, la masina
(Megane) si apoi la masina cat de cat adevarata. (Passat).
Arktu
17 May 2005, 10:51 PM
Care din cele 2 TDI-uri le-ai testat? Daca ai testat TDI-ul de 105CP inteleg ca nu esti prea multumit insa multi benzinari cand conduc un diesel se feresc sa il tureze "ca se strica" si de aici apare senzatia de lipsa de putere - falsa de altfel. Du-l fara griji langa rosu pe turometru.
Ma indoiesc ca TDI-ul de 140CP te-ar fi dezamagit. Si nu schimba treptele prea devreme!! Nu treci la urmatoarea daca nu ai deja 3000rpm ca altfel nu vezi nimic din ce poate. Numai dupa 2000rpm afli ce inseamna o turbina bine reglata.
skysurfer
7 Jun 2005, 08:04 AM
Da am testat diselul de 105 cai ca doar pe asta il aveau. Ma supara si faptul ca nu au un motor pe benzina de 1.8 ca cel de 2 l FSI consuma cam mult. Am auzit si eu ca motorul de 140 de cai diesel ar fi bun, problema e ca e si foarte scump si nici nu ne prea omoram dupa diesel-uri. O sa incerc sa vad cam care ar fi diferenta intre un 1.6 l de 102 cai, un 1.6 l FSI de 115 cai si 1.9 l diesel de 105 cai. Treptele la diesel le schimbam intre 3000 si 3500 rpm aveam grija sa nu o subturez dar sa nici nu sar de turatia optima la care se obtine cuplul maxim. E doar chestiunea de gust.
In alta ordine de idei, ai mei vor sa isi cumpere o masina second hand de maxim 6000 de euro. Prin ce oferte am studiat, am vazut ca posibilitati: opel corsa din 2001 intre 60000 km-80000km motorizare de 1l parca si de 1.2l, renault clio symbol si bicorp din 2001, opel vectra B peste 100000 km si benzina si diesel, fiat punto 1,9 JTD, ford Mondeo 2000-2001 in jur de 100.000 km. Pe ei ii tenteaza o masina care sa nu consume prea mult, asa ca ma gandesc fie la un diesel fie la o masina pe benzina cu motor mic. Ce sfaturi imi puteti da? Fara Tico, Mativ si Dacia, va rog
.
dead-cat
7 Jun 2005, 08:11 AM
stay away from opel, pentru tot ce-i construit intre 1995-cca. 2002.
in perioada aia masinile au avut probleme de calitate.
evtl. un BMW de prin '96-97.
intrebarea e, la ce-ti trebuie 140 CP in RO?
skysurfer
7 Jun 2005, 09:03 AM
Pentru ai mei un BMW?
Ei vor ceva care sa consume putin .
Oricum un BMW o sa fie si foarte calarit si probabil si cu KM multi si intretinerea costisitoare.
Iar cei 140 de cai sunt chiar putini. De obicei cand merg afara din localitate conduc o masina cu 230 cai desi am facut o excursie prin Europa si cu un Megane de 90 de cai. Pentru siguranta depasirilor si pentru viteza. Ce-i drept in oras nu prea ii folosesc decat poate o data pe saptamana cand ma apuca un pic de nebuneala. Voi opta insa cel mai probabil pentru o motorizare 1,6 FSI de 115 cai parca pt ca masina asta 80% o sa o conduca sotia si nu vreau sa ii dau motive sa mearga ca nebuna. E mai mult o masina de familie mai linistita, cand ma grabesc merg cu cea de 230 cai.
skysurfer, crezi ca cu 230 CP faci mai bine slalom printre gropi decat cu 70-90 CP?
skysurfer
7 Jun 2005, 10:11 AM
Pai prea multe gropi in afara localitatii nu am vazut, pe bune. Fac destul de des drumuri: Constanta- Bucuresti- Sibiu-Arad- Pitesti. Putine sunt portiunile cu gropi, cea mai urata e autostrada Bucuresti -Pitesti. De evitat le evit mai bine cu 90 cai ca ma doare mai putin sufletul
. Ideea nu e de gropi ca sunt parte integranta a Romaniei la fel ca si tuica de prune si mileurile de macrame sau carpetele cu Rapira din Serai
ci care masina pare mai reusita?
ilie
7 Jun 2005, 10:58 AM
Sunt bune si Opelurile chiar din perioada 95-02, statistic in perioada mentionata aveau mai putine defecte decat VW-urile si mult mai putine decat Fordurile.
Nu-ti lua masina diesel daca nu faci mai mult de 48,000 km pe an, orice marca, nu e rentabil economic.
Una economica e pana in 110-130 cp.
A fost mai degraba gluma, skysurfer
Dar gropi pe autostrada?? nasol de tot...
In cazul asta, masina perfecta - Unimog
SORIN
7 Jun 2005, 11:12 AM
dead-cat
7 Jun 2005, 11:24 AM
QUOTE (Freemann @ 7 Jun 2005, 10:58 AM) |
Sunt bune si Opelurile chiar din perioada 95-02, statistic in perioada mentionata aveau mai putine defecte decat VW-urile si mult mai putine decat Fordurile. |
toate cunostintele mele ce au opel/vauxhall din acea perioada au avut probleme.
toate astea vin din cauza ieftinarelii introduse de Lopez, care si-a imaginat ca poate "maximiza profiturile prin a forta fabricantii de componente sa accepte reduceri de preturi.
rezultatul a fost de scurta durata, producatorii de componente adaptindu-se prin economii la calitate. de unde vin problemele de calitate in perioada amintita si imaginea proasta care o au masinile Opel inca in ziua de azi, desi problemele de calitate sunt, in linii mari, rezolvate.
alde Lopez a plecat apoi la VW, dar a zburat si de acolo, lasind in urma probleme similare ca la Opel.
ilie
7 Jun 2005, 01:33 PM
Lopez a fugit la VW in 97 parca, VW a pierdut proces cu GM in Germania (pentru Lopez care fugit cu 20 de oameni si 20 de camioane de hartii al VW). Atunci Opelu/GMC a catigat 1md. $ si obligati sa ia piese de 5 md de la GM in 5 ani.
Statistica de mai sus, pomenita de mine, era pentru Romania, in acea perioada. Lucram exact in domeniul ala...atunci
.
skysurfer
13 Oct 2005, 11:47 AM
Ieri tocmai am achitat avansul pentru.... un VW Passat Highline 2.0 FSI. Am ales intre o Honda Accord, Vw Passat si Alfa Romeo GT. Am ales-o pe cea mai confortabila si cea mai fiabila (sper). Din pacate si cea mai scumpa insa pt ce dotari are sa zicem ca merita. TInand cont ca voi plati in leasing, sa spunem ca a devenit suportabila aceasta cheltuiala.
Exteriorul a fi alb pt ca nu am mai vazut pana acum si interiorul bej.
Masina va sosi cam peste 2 luni si jumatate, sper sa o primesc de sarbatori.
Fitzcarraldo
13 Oct 2005, 05:00 PM
Orice ati lua, nu cumparati d-astea facute la noi. Marfa interiorul ala de mai sus.
Eu am un mercedes care e de-o seama cu mine, da nu l-as da pe 20 de logan, cielo etc.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,
click aici.