Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Negociati La Magazin ?
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Dezbaterilor: Stiinta si Cultura > Odăi in Dialog - Dezbaterile Hanului
Pagini: 1, 2
Cucu Mucu
QUOTE (Clopotel @ 6 Nov 2006, 11:52 PM)
Cu bancile, negociez transferul valutar, numai pentru firma, si depinde de urmatoarele:
- de banca
- de cat de bun client esti considerat de acea banca
- de suma schimbata... recunosc ca pentru sume mai mici de 40000 Euro nu am incercat, dar ma gandesc sa incerc...smile.gif

Adica tu le ceri un curs si ei iti ofera ceea ce le ceri, sau ma rog, ceva pe aproape?

E faina chestia cu casele, e buna de stiut. Nu ca m-as rupe eu schimband valuta, dar cine stie?! smile.gif
mutulica
e bine sa negociezi oriunde te-ai afla... intotdeauna e loc de un mic discount,
chiar si in supermarket... daca nu iti face reducere, poate e loc de vreun cadou sau promotie, dar nu o primesti decit daca intrebi. altfel ramine sa se imparta intre angajati
edit: si prietenii lor
Afrodita
Am oPservat ca si pe la engleji se practica rau de tot negocierea si zgarcenia - adica a tine cu dintii de ultimu penny si unii chiar se iau la cearta pentru ca nu pot oPtine pretul dorit de ei - daaaaar....

Eu nu pricep ceva: magazinul A are marfa la pretul x.
Magazinul B are marfa la pretul y, unde y este mai mic decat x.
De ce este nevoie sa ma duc la magazinul A sa le explic ca magazinul B vinde mai ieftin acelasi produs, cand pot sa ma duc direct la B sa cumpar la pretul ala mai mic, fara sa ma mai iau la discutii cu vanzatorii, managerii si alte alea? Daca tot am vazut diferentele, daca produsul e tot ala, de ce sa ma plimb de colo colo si sa pierd timpul, plus ca-l pierzi si cu discutii si alte alea, cand salvez timp si nervi daca ma duc unde stiu ca e ieftin, cumpar si ma duc acasa. Si iau bere de restul banilor harhar.gif

Plus ca cine a trebuit sa faca preturi pentru marfa/servicii la viata lor, sunt constienti ca intr-un pret intra mult mai multe chestii, nu doar marfa bruta + adaosul comercial. Iar banii luati pe marfa/serviciu de catre acea firma/companie nu sunt profit, ci sunt venit! Care iarasi inseamna o diferenta mare.

E drept ca sunt unii care exagereaza cu preturile, dar daca ai cat de cat o idee - macar vaga - despre cat ar trebui sa coste un produs/serviciu, atunci poti linistit sa cauti pe unii care vand produsul/serviciul la pretul acceptabil pentru buzunarul tau si mai aproape de ceea ce consideri tu ca ar fi un pret corect. La urma urmei, traim intr-o societate libera, nu se mai exista monopol decat la firmele de electrica sau gaze sau apa. In rest, ai de unde alege fara jena.

Deci, dupa cum v-ati dat seama deja, eu NU negociez. Nu-mi convine pretul, ma duc in alta parte unde au mai ieftin si basta! Simplu ca buna ziua.
Serenity
Corect Afro... de exemplu eu am gasit Canon-u' in magazine la 6 milioane si ceva, cand pe net, peste tot e de 4 mil. 700 la 5 milioane cu tot cu card de 1 GB inclus. Pai ce fac, ma apuc sa ma tiganesc cu vanzatorii? Nu stabilesc ei preturile, adaosul magazinului, deci nu cred ca sunt in masura sa-mi faca vreo reducere. Care reducere, si de mi-ar face-o, nu s-ar ridica la un milion + cardu de memorie.

QUOTE
e bine sa negociezi oriunde te-ai afla... intotdeauna e loc de un mic discount,
chiar si in supermarket... daca nu iti face reducere, poate e loc de vreun cadou sau promotie, dar nu o primesti decit daca intrebi. altfel ramine sa se imparta intre angajati
edit: si prietenii lor


In Romania, mutu? Pe dincolo stiu ca asa se procedeaza, dar in Ro n-am prea observat....
Afrodita
Sere, nici pe "dincolo" nu sta treaba asa de roz cum o descrie mutu harhar.gif Aici au perioade specifice de discounturi si doar aia mai babani is permit sa bage sales intre acele perioade.

Cat despre promotii, aia inseamna ca abia a aparut produsul pe piata si s-au bagat bani multi in publicitate, de aceea se da la un pret mai mic, pentru a atrage cumparatorii si a-si vinde cat mai multe produse, spre a-si scoate banii cheltuiti cu fabricarea produsului si publicitatea. In general promotiile tin cateva zile - o saptamana, in cazuri exceptionale tin mai mult de atat.

Dar in viata de zi cu zi nu-ti da nimeni cadouri, pentru simplu motiv ca nu se exista politica asta in magazine.
Serenity
Eh, oricum, pe dincolo daca cumperi produsul expus iti fac reducere, daca are vreun defect, la fel... din ce am inteles eu. Aici nici macar atat.... sad.gif
mutulica
Afro, poti sa negociezi chiar si cu cei de la magazinul B care are deja preturi mai mici, si poti sa ceri discount sau cadou oriunde te-ai afla, mai ales in UK.
de ex... mi-am luat odata un sacou si niste camasi la mark&spencer am reusit sa o conving pe aia sa imi dea pe moca o cravata. la fel si in ASDA, i-am zis la casiera de la obraz ca la cite am cumparat putea sa imi ramina si mie de-o ciocolata acolo, si am primit o masinuta (aveau pentru dat la copii, si s-a prins ea ca nu sunt prea departe)
exemple mai pot fi
iar la buticari la ei... poti incerca orice varianta de negociere. sa nu te astepti insa la superdisconturi, dar de niste butoni acolo, o husa de pantofi, sau cite un euro/quid tot iese.
Oiski-Poiski
QUOTE(mutulica @ 30 Sep 2007, 09:59 AM) *
poate e loc de vreun cadou sau promotie, dar nu o primesti decit daca intrebi. altfel ramine sa se imparta intre angajati
edit: si prietenii lor



Da , este adevarat.Numai ca eu nu prea am curaj sa intreb.Am asistat o data la o faza din sta si parca nu arata frumos.
In schimb daca ma cunoaste vanzatoarea-torul, capat si fara sa cer.
De negociat am negociat doar la Flohmarkt adica acolo unde si asa sunt lucruri vechi .In general cartile le cumparam de acolo ca noi din magazin nu te poti apropia de ele foarte des.

Afrodita
Mutule, Marks and Spencers e din aia babanii de care ziceam eu. La ce vanzari si profituri au aia, pai isi permit orice! Ca nu saracesc, ba nici nu simt la buzunar! Si sincera sa fiu, eu nu am bani sa cumpar nimic de la M&S, chiar sunt scumpi comparativi cu altii de marimea lor.

ASDA e la fel: super imensa, multinationala - nu stiu daca a ajuns si international, da' aflu' eu pe la cursuri rofl.gif Si mi-am luat de la ASDA un dosar mare, un caiet si inca vreo 2 maruntisuri pentru faculta - 15 lire!! O caruta de bani, da' chiar nu am gasit alt shop - abia dupa aia am aflat de shopul de la faculta, unde tot marfa de la ASDA au, dar luata pe discount si cu preturi speciale - deci o pot da mai ieftin.

Insa cand cumpar mancare sau pentru casa, eu cumpar de la Tesco sau de la Co-op - si crede-ma ca nu am cumparat in veci ceva mai scump de 80 lire o data! Ei bine, ce discount sa-mi faca la suma aia? Plus ca au deja discounturile gen: cumperi una, iei una la juma de pret sau free. Asa ca nu mai merge faza cu tiganitul la casa, cand altii asteapta.

Daca e de mobila - nu-mi tre' sa cumpar, pot sa-mi fac singura harhar.gif

Daca e de electronice si electrice - iarasi pot gasi magazine cu marfa buna si ieftina.

Deci, pe langa faptul ca arata aiurea sa ma tiganesc pentru un quid (pound) nici nu cumpar de sume exorbitante - ca n-am sumele alea, la dracu rofl.gif - si nici nu cumpar din locuri unde poate ar face un discount.

Da' de la magazinu' polonez am primit o acadea ca am zambit frumos biggrin.gif rofl.gif Si cumparasem "numai" de 15 lire - adik 3 plase de mancare biggrin.gif
axel
QUOTE(Serenity @ 30 Sep 2007, 05:47 PM) *
Corect Afro... de exemplu eu am gasit Canon-u' in magazine la 6 milioane si ceva, cand pe net, peste tot e de 4 mil. 700 la 5 milioane cu tot cu card de 1 GB inclus. Pai ce fac, ma apuc sa ma tiganesc cu vanzatorii? Nu stabilesc ei preturile, adaosul magazinului, deci nu cred ca sunt in masura sa-mi faca vreo reducere. Care reducere, si de mi-ar face-o, nu s-ar ridica la un milion + cardu de memorie.

Ba poate ca ti-ar da-o si cu 4 mil. 700 sau 5 milioane cu tot cu card de 1GB inclus. Presupunand ca vanzatorul merge ori per comision ori este proprietarul/coproprietarul magazinului. Pentru ca probabil magazinul o cumpara de la distribuitor cu 3 milioane (sau mai putin) si e fericit sa obtina ceva profit decat deloc, pentru ca tu te duci si o cumperi de pe net. In schimb, daca ar da-o la toti cu 4.7 milioane sau 5 in loc de cele 6 milioane cat cere, probabil ca magazinul iese in pierdere.
Serenity
Da, e logic ce spui doar ca 1. nu sunt vanzatorii patronii si 2. sunt multi care o cumpara la 6 milioane, nu raman cu marfa pe raft...
axel
QUOTE(Serenity @ 2 Oct 2007, 04:41 AM) *
Da, e logic ce spui doar ca 1. nu sunt vanzatorii patronii si 2. sunt multi care o cumpara la 6 milioane, nu raman cu marfa pe raft...

1. da, stiu ca sectorul de retail merge [inca] defectuos in Romania
2. n-are nici o legatura...
Serenity
Pai cum n-are legatura? Daca patronul/vanzatorul stie ca dupa mine (care fac figuri si i-o cer mai ieftin) vine imediat altul care o ia la pretul afisat, nu crezi ca ma trimite la plimbare?
axel
Cum ziceam, retail-ul in romania este deficient.
Evident ca nu te trimite la plimbare (daca interesul magazinului este si interesul lui). Pentru ca Canonurile nu-s o resursa limitata. Daca vrei 10 bucati, u got it! Daca vrei 1 milion, asteapta cateva luni, sa le fabricam, but u got it! Asa ca nu le dai in sistem de licitatie - care da mai mult. Le dai astfel incat sa scoti profit. Ce e rau daca scoate ceva profit si de pe tine, vanzand la discount (price match cu alt magazin, de fapt), si scoate si dupa cel care vine dupa tine, care e dispus sa plateasca pret intreg? Nu ti se pare ca in final e mai mult profit pentru magazin?
Serenity
Hmmm... you got a point there my brother! laugh.gif ... eu cu mentalitatea de roman nu am gandit asa tongue.gif Si tocmai de-aia, desi in teorie e logic ce spui tu, in practica n-ai sa prea vezi in Romania, pentru ca si vanzatorii au mentalitatea de roman, adica nici ei nu gandesc asa. biggrin.gif

De-acu' il rog pe vanzator sa-l cheme pe patron, ii explic cum mi-ai explicat tu si sa vezi ce discaunturi imi scot peste tot laugh.gif
axel
Retailul e o chestie foarte complicata. Nici nu trebuie sa faci scoala de business (pe care n-am facut-o) ca sa iti dai seama de asta laugh.gif

Scopul este simplu: sa scoti cati mai multi bani profit (adica cati mai multi bani din vanzari minus cheltuieli), eventual investind cati mai putini bani (ca sa ai return on investment/return on assets cat mai bun).
In general, ai doua tipuri de costuri: costuri fixe - pentru dimensiunea/felul de business, sunt aceleasi, indiferent daca vinzi 10 produse sau 1000 de produse, si costuri variabile - cost per produs.
Cel mai simplu model este: vinzi un produs; stabilesti un pret fix ca sa maximizezi profitul. Consumatorii reactioneaza diferit in functie de pret. In general daca vinzi mai ieftin, vinzi la mai multi oameni, deci ai oportunitatea sa scoti profit de pe mai multe tranzactii comerciale. Trebuie sa alegi pretul optim ca sa maximizezi profitul (tinand cont de responsivitatea clientilor la pret, de costurile tale fixe si de costurile variabile). O nota interesanta: micsorand pretul prea mult, pierzi anumiti clienti - cei care se intreaba de ce ai pretul atat de mic; e ceva gresit cu produsul? Preturile pot avea si rolul de a semnaliza.
Mai ai variabilitate la tip de afaceri: vinzi online - ai costuri fixe foarte mici fata de cel care vinde in Brick and Mortar store - platesti chirie pe un depozit la cucuietii din deal, pe cand celalalt plateste chirie pe Magheru. Apoi, trebuie sa ai fler cand iti alegi vadul comercial. Nu degeaba se zice ca in retail totul este legat de location, location, location.
Mai trebuie sa tii cont si de concurenta - nu intrii din price wars, ca nu-ti faci bine nici tie...
Apoi... mai apare un factor. Tu, cumparand in cantitati mai mari de la distribuitor/producator, poti obtine discount, deci costuri variabile mai mici per produs. Deci graficul acela cu pret, clienti, costuri fixe.
Dar modelul e prea simplu, daca vrei sa optimizezi profitul.
Prima schimbare - oferi o gama de produse. Astfel incat poti sa vinzi la o paleta mult mai mare de preferinte. De ex. oferi servetele cu un singur strat, dar mai oferi si servetele cu 3 straturi, pentru cei care sunt dispusi sa dea mai mult pentru un produs de calitate mai ridicata.
A doua schimbare - oferi discounturi ocazionale (sales, coupons, mail-in rebates, etc), ca sa prinzi pe oamenii care sunt mai price-conscious. Ai dublu avantaj: le dai senzatia la toti ca vai ce pret mic este acum, trebuie cumparat produsul (chiar daca clientul n-are nevoie de produs), si, in plus, ai prins mai devreme (si mai tarziu) clientii care sunt dispusi sa dea mai mult, dar sa obtina produsul instantaneu (sa nu astepte dupa sale-uri, sa nu caute in disperare prin 30 de magazine, sa nu astepte pana i se livreaza prin posta ce a comandat pe internet, etc). Ce a spus afro mai sus este o simplificare al intregului sistem cu sale-uri.
A treia schimbare - oferi discounturi in conditii speciale (lowest prices guarantee, price match, negociere, etc) - chiar daca nu ti-ai permite sa vinzi la toti oamenii cu preturi din acestea (adica nu-ti acopera si costurile fixe si cele variabile), totusi scoti un profit (raportat la costurile variabile) unui client care altfel s-ar duce la concurenta. Astfel prinzi si clientii care sunt foarte price-conscious. Clienti pe care altfel i-ai pierde.
Pun pariu ca mai sint si alte metode prin care poti stoarce si mai multi bani de la oameni, dar dupa cum spuneam, n-am facut niciodata scoala de business biggrin.gif


Ca sa iti faci idee de adaosuri comerciale si profitabilitate in retail in SUA: profitul e in general intre 3% si 10%. Cel mai des pe langa 3% (mai ales supermarketurile care vand mancare). Mark and Spencers (amintit mai sus; magazin englez) a scos anul trecut profit (dupa taxe) de aproape 8%. Adaosurile comerciale am estimat eu ca se cam invart in jurul a 100% pentru electronice (poate mai putin pentru produse de baza si pentru produse de la producatori mai dati dracului, gen Apple; mult mai mult la accesorii) si in jurul a 1000%-3000% la tzoale. De asta a-ti da o cravata gratis la un costum e o nimica toata: cravata oricum are costuri fixe extrem de mici. Poate 50 de centi... Diferenta atat de mare intre adaos comercial si profit e data in mare parte de costurile fixe.



Romanii inca se mai joaca cu modelul acela cu un singur pret... si inca nu-l stapanesc nici pe acela bine.
Cel putin asta e senzatia din cate am vazut pe-acolo (ce-i drept, n-am trait acolo decat in vacanta in ultimii aproape 5 ani).





P.S.: modelul pe care l-ai descris tu mai sus ("Daca patronul/vanzatorul stie ca dupa mine (care fac figuri si i-o cer mai ieftin) vine imediat altul care o ia la pretul afisat, nu crezi ca ma trimite la plimbare?") este modelul in care clientul este o resursa cvasi-nelimitata si produsul este o sursa limitata (ca pe vremea lu' nea nicu'). Modelul pe care l-am descris eu (cand am zis "n-are nici o legatura...") este modelul in care produsul este o resursa cvasi-nelimitata si clientul este o resursa limitata. Care crezi ca e mai aproape de adevar? jamie.gif
mutulica
@Afrodita - la supermarket ideea e sa nu astepti pina ajungi la casa, acolo deja jocurile sunt facute, ci sa intrebi ep cel de pe raion. daca e ceva sa se poata, ala stie si iti pune in punga cu eticheta de cadou cu tot. la casa primesti in genere "pixe, basti si plase"

@Axel - nu stiu cit costa pretul de productie al cravatei, dar sunt sigur ca prefer sa o primesc in loc sa platesc pretul de magazin pentru ea
TheK
axel poate nu stii dar majoritatea magazinelor de la noi sunt impozitate la profitul declarat in urma adaosului comercial
deci daca am adaos 25% , cumpar produs cu 20 lei si il vand cu 25, care este si pretul afisat. eu o sa platesc impozit pt aia 5 lei adaos chit ca ai vrea tu sa il cumperi cu 4l ei adaos, asa ca nu vad de ce e vorba de mentalitate comunista si nu de legi.
axel
@mutulica: evident. Doar explicam de ce oamenii prefera sa faca clientul fericit (ca doar creste probabilitatea ca clientul sa revina) dandu-i o cravata gratis, fara sa ezite.

@TheK: care este legatura dintre ce am spus eu si ce ai spus tu? blink.gif
Afrodita
TheK - n-are nici o legatura ce a spus axel cu ce spui tu.

Intr-o afacere ideea este urmatoarea: am un produs/serviciu pe care-l vand cu un anumit pret. Fac afacerea ca doar vreau profit, nu? Si vreau profit cat mai mare. Insa cum a zis si axel: profit = venit - cheltuieli. Statul in Romania mai impozita si pe venit (nu stiu daca se mai face, da' e cam tampenie, parerea mea), insa in UK de exemplu - impoziteaza pe profit. Insa pentru a avea profit orice afacere are nevoie sa treaca de un break even point - adica punctul in care nu are profit, da' nici pierdere, un fel de punct zero. Ei bine, ca sa ajunga in punctul ala, trebuie sa se vanda un anumit numar de produse/servicii.

Exemplu: Am o taraba in piatza. Vand ursuleti la un targ. Cumpar ursuletul cu 50 centi (care este costul "fabricarii" sau in acest caz al achizitionarii marfii ) si mai am si chirie de 20£ pe zi pe taraba de platit (care e cost fix. Chiria trebuie platita si daca eu vand ursuletii si daca nu vand nici unul). Fiind targ si avand ursuletii ca marfa de vanzare, nu poti cere un pret astronomic, asa ca decid sa-i vand la 90 centi bucata. Deci am 90 - 50 = 40 de centi venit pe bucata de ursulet. Ca sa pot plati chiria care e 20 lire trebuie sa vand 20/0.4 = 50 de ursuleti - care este break even point. Adica abia dupa ce am vandut 50 de ursuleti intr-o zi, eu am banii sa platesc chiria. Daca vand zilnic doar 50 ursuleti inseamna ca nu am nici un profit. Pentru a avea profit trebuie sa vand macar 51 de ursuleti - in felul asta am profit de 40 de centi pe ziua respectiva.
Evident ca tu cand te duci la magazin si ceri discount nu stai sa calculezi cate produse/servicii are nevoie sa vanda firma respectiva pe o perioada de x ca sa-si plateasca toate cheltuielile. Insa daca omul nu-si permite sa-ti vanda ursuletul cu 80 de centi in loc de 90, stie el de ce.

Sunt extrem de multi factori ce trebuiesc luati in considerare cand e vorba de retail. Ce a zis Axel e foarte bine, insa e doar ceea ce vezi la suprafata, ca si consumator de produse si servicii. Din spatele usilor inchise nu se vede in afara. Si crede-ma ca stiu ce zic, ca doar asta studiez, plus ca am avut si firma mea pentru doi ani de zile si cand am deschis-o n-aveam habar decat despre ce-a zis axel mai sus si n-a fost de-ajuns ca s-o fac sa mearga pe profit in primele luni de zile.

Stiati ca Amazon a avut nevoie de 8 ani ca sa ajunga in break even point? Adica 8 ani de zile au tot investit bani - si ce e interesant e faptul ca sunt doar online, nu au trebuit sa dea bani pe chirii, sa cumpere spatii, sa intretina magazine si asa mai departe. Si totusi le-au trebuit 8 ani ca sa ajunga pe zero si abia de curand merg pe profit.

Nu e asa de usor sa conduci o afacere, cu atat mai mult cu cat e vorba de magazinul din colt! Cu cat e afacerea mai la inceput sau mai mica, cu atat e mai greu. E drept ca tu ca si consumator iti doresti cat mai multe lucruri, cat mai ieftin sau gratis. Insa nu se poate oriunde. Si asta ar trebui sa priceapa consumatorul: ca nu orice magazin isi permite sa-ti faca reduceri, discounturi si cadouri. Teoretic orice profit e bun, chit ca e mic. Dar practic, ceea ce tie ca si consumator ti se pare a fi profit, poate sa nu acopere nici macar cheltuielile de productie sau achizitionare a marfii. - asta fiind inca un motiv pentru care nu ma tiganesc ca la piata sa cer discount. (de fapt nici la piata nu ma mai tiganesc, ca si aia au destui bani investiti ca sa aiba rosiile pe taraba).

PeSe: exemplul cu ursuletii l-am avut zilele astea la faculta, de aia mi-a fost mai usor sa-l dau - ca e proaspat in minte. Dar cazul oricum e unul extrem de simplu - nici nu cred ca poate fi ceva mai simplu de atat - iar noi nu vorbeam de tarabe din piata, ci de magazine - unde treaba se complica de cel putin 10 ori!
mutulica
Afrodita, exemplul cu ursuleti e misto. ideea e ca poti vinde 50 de ursuleti cu 90 de centi ca sa ajungi la break even, poti decide sa incerci sa ii vinzi cu 95 de centi ca sa ajungi mai repede la point zero, sau sa ii vinzi cu 70 ... caz in care va trebui sa muncesti mai mult pt aceeasi suma
diferenta o da piata... degeaba ai vrea sa ii vinzi cu 95 daca in piata, acelasi ursulet se gaseste deja cu 75.

mergand mai departe cu exemplul tau, vine un moment in care ai reusit sa scoti chiria pe taraba, si ai vandut deja destui ursuleti ca sa iti scoti banii investiti in achizitionarea lor - sa spunem ca ai avut 1000 a 50 de centi, deci daca ai vandut 600 cu 90 de centi ai platit deja chiria si pretul celor 1000 de ursuleti, si ai trecut de break even, dar ai ramas cu 400 de ursuleti... problema ca deja in jur toata lumea are ursulet...
e momentul in care iti poti permite sa vinzi restul stocului la orice pret care sa ii faca vandabili, deci poti sa incepi sa te joci cu disconturi

evident, exemplul este foarte simplist si nu ia in considerare decit costul marfii si o chirie .. in realitate sunt multe alte elemente de costuri operationale. astfel poti avea un gross margin lejer de 25% si sa ai un PBT pe minus... dar asta nu mai are legatura cu negocierea la magazin
Blakut
Daca magazinul e foarte select si foarte scump se poate negocia, la fel si daca este foarte saracacios si vai de capul lui, aflat pe o straduta infundata din cine stie ce oras estic...
Afrodita
Dap, asa e mutulica smile.gif

Numai ca vezi tu? Daca sunt altii care vand exact aceeiasi ursuleti - deja e concurenta si treaba se complica. Si daca sunt altii care vand alt fel de ursuleti, treaba se complica si mai mult, ca tre' sa convingi clientu ca ursuletu tau e mai frumos si merita banii mai mult decat merita ai vecinului biggrin.gif

Oricum, eu tot timpul m-am gandit ca 50 ursuleti pe zi e a naibii de mult de vandut si nu cred ca reuseste cineva performanta asta rofl.gif Da' la cum is englezii, tot ce e posibil totusi biggrin.gif

Blakut, n-ai priceput ideea harhar.gif
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.