Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Divergente Europene
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Noutatilor > Politica interna si externa. Stiri din Romania. > Politica Externa
Pagini: 1, 2, 3
talusa
QUOTE (padak @ 3 Jun 2005, 08:56 AM)


Talusa,francezii,in dorinta de schimbari masive, au schimbat ministrii....intre ei !!! thumb_yello.gif

Sau poate ca asta au urmarit de la inceput! rofl.gif
MIA
QUOTE (padak @ 3 Jun 2005, 08:56 AM)
Abis, eu cred ca ,odata ce in Franta s-a votat NU, referendum-urile din celelalte
tari vor avea doar valoare statistica

Plus de asta exista riscul de ... "contaminare" - am vazut un reportaj si nici macar in Luxemburg nu mai prea era asa clara situatia ... blink.gif
talusa
Acum tarasenia devine serioasa......din cauza Luxemburgului se poate destrama toata UE wink.gif
MIA
QUOTE (talusa @ 3 Jun 2005, 10:47 AM)
Acum tarasenia devine serioasa......din cauza Luxemburgului se poate destrama toata UE wink.gif

Nu sa se destrame, dar poate bate si el un cui in sicriu ... din cite am inteles e urmatoarea tara unde sa tine referendum pe tema Constitutiei Europene.
talusa
QUOTE (MIA @ 3 Jun 2005, 11:03 AM)
QUOTE (talusa @ 3 Jun 2005, 10:47 AM)
Acum  tarasenia  devine  serioasa......din  cauza  Luxemburgului  se  poate destrama  toata  UE wink.gif

Nu sa se destrame, dar poate bate si el un cui in sicriu ... din cite am inteles e urmatoarea tara unde sa tine referendum pe tema Constitutiei Europene.

Un cui...unde?

Dupa cate am citit, cu sau fara aceste ratificari, caruta poate merge inainte nestanjenita.

Franta reala si Franta legala

http://www.averea.ro/display.php?data=2005-06-03&id=1566
abis
Te deranjeaza?

In cel mai rau caz UE va continua ca pana acum. Cum s-a descurcat atata vreme fara o constitutie, o va face si de acum incolo. Este totusi posibil ca tratatul sa nu fie "mort", si ca dupa ce va fi ratificat in celelalte state sa fie repetat referendumul in Franta si Olanda.
talusa
Care este viitorul UE?

THE INDEPENDENT (Marea Britanie) - Este acesta sfīrsitul Europei? Nu, dar marcheaza o sistare a continuarii integrarii europene, cel putin pentru moment. Nimeni nu pretinde ca tratatul constitutional este un document perfect, dar el reprezinta cel mai bun compromis la care s-a putut ajunge īn peste doi ani de negocieri. Īn lipsa sa, sperantele de ameliorare a ritmului sclerozat al procesului decizional sīnt pierdute. “Nu”-ul reprezinta o lovitura psihologica devastatoare, care vine din partea unui membru fondator al UE si una dintre cele doua “motoare” traditionale ale integrarii. De asemenea, repune pe tapet directia UE, inclusiv sperantele Turciei de aderare si eforturile de generare a unei cresteri economice mai mari. Ce se īntīmpla daca olandezii voteaza “nu” miercuri? Probabil ca va fi cuiul īn cosciugul Constitutiei. Alte tari, care intentionau sa organizeze referendumuri - īn special Marea Britanie - vor conchide ca perspectivele unei campanii de promovare a Constitutiei care sa fie īncununata de succes s-au irosit. De ce au spus francezii “nu”? Alianta opozantilor, īntre francezii care vor o Europa mai puternica si cei care vor una mai neangajanta, face ca rezultatul sa fie dificil de analizat. Dar au fost mai multe elemente care pot fi identificate, multe fara legatura cu Constitutia. Īntre acestea, nepopularitatea presedintelui Jacques Chirac si a premierului lui, Jean-Pierre Raffarin, nemultumirea fata de recenta largire a UE si temerile legate de candidatura Turciei, precum si īngrijorarile ca politicile de piata libera vor duce la pierderea de locuri de munca. Si care vor fi schimbarile remarcabile daca tratatul constitutional nu intra īn vigoare? Foarte mici. UE a ratificat deja Tratatul de la Nisa, care a permis largirea de anul trecut, cīnd au fost cooptate 10 noi state membre, preponderent ex-comuniste, si permite aderarea Romāniei si Bulgariei īn 2007. Dar sperantele de ameliorare a procesului decizional si de eficientizare a UE vor fi pierdute. Ar putea fi salvat ceva din Constitutie, īn lipsa unui nou tratat? Nu prea are importanta. Centrul pentru studii politice europene de la Bruxelles crede ca numai cīteva propuneri ar putea fi salvate fara un nou tratat. Īntre acestea se numara crearea postului de ministru de Externe al UE si a unui serviciu diplomatic al UE si prevederea conform careia Comisia Europeana va trebui sa ia īn discutie propunerile de noi legi daca sīnt sustinute de o petitie cu un milion de semnaturi. Unii cred ca chiar si atīt denota optimism. (Stephen Castle)


Spulberarea unui mare vis european


RIA NOVOSTI (Rusia) - Franta si-a spus cuvīntul, si acest cuvīnt este “nu”. Īmpotriva Constitutiei UE au votat 54,9% din francezi, iar, “pentru”, doar 45,1%. Superioritatea adversarilor Europei este destul de mare, cu atīt mai mult cu cīt prezenta la referendum a fost foarte ridicata - peste 70%. Paradoxal, lupta īmpotriva Constitutiei UE a unit un larg spectru de adversari politici traditionali: extremistii de stīnga, comunistii, nationalistii, extremistii de dreapta si chiar o parte dintre socialisti. Cu toata multitudinea de deficiente existente īn Constitutie, campania propagandistica a fost cladita īn cea mai mai mare parte pe o serie de subiecte care aveau o slaba legatura cu Constitutia. Ce au vrut sa spuna īn realitate francezii care s-au prezentat la sectiile de votare? Īn opinia stīngii, Constitutia prevede “prea multa piata” si va distruge modelul european al economiei sociale de piata. Dar Uniunea Europeana se bazeaza si astazi pe o politica economica liberala, iar Constitutia urma tocmai sa implementeze īn cadrul ei unele prevederi sociale, desi putin semnificative. Francezii au spus “nu” mai curīnd stagnarii economice din ultimii ani, somajului de 10% si guvernului actual. Potrivit convingerilor liderului nationalistilor, Le Pen, adoptarea Constitutiei ar fi īnsemnat un aflux de forta de munca din partea noilor membri ai UE, viitoarea aderare a Turciei si un nou flux de imigranti. Dar tarile Europei de Est sīnt deja membre ale UE, numeroase īntreprinderi germane si franceze isi transfera deja productia īn Polonia, Slovacia si Ungaria, a caror populatie nu este rasfatata cu mari cistiguri si garantii sociale. Iar dupa citiva ani, o data cu īncheierea perioadelor de tranzitie, muncitorii din Europa de Est vor putea beneficia de toate foloasele libertatii de miscare a celor ce muncesc īn limitele pietei unice. Acest proces este deja de neoprit si nu depinde īn nici un fel de aprobarea sau respingerea Constitutiei. Lipseste, de asemenea, legatura directa īntre ratificarea Constitutiei si viitoarea aderare a Turciei, cu care negocierile vor īncepe īn toamna si vor continua cel putin 5-7 ani. Si mai putin īntemeiate sīnt temerile legate de crearea unui superstat si de disparitia Frantei. Īn afara de cuvīntul “constitutie” ca atare, īn Constitutia UE sīnt foarte putine prevederi care largesc prerogativele UE. Mai curīnd, Constitutia consfinteste un status quo deja instituit. Mai mult, Constitutia urma sa īntareasca in mod considerabil pozitia tarilor mari si, respectiv, a Frantei. Oricare ar fi fost motivele care au determinat decizia francezilor, aceasta decizie este deja cunoscuta si merita sa ne gīndim la consecintele ei. Vor slabi considerabil pozitiile Frantei īn Uniunea Europeana. Pozitiile ei de lider īn Europa au slabit īn anii ‘90, ca urmare a unificarii Germaniei si a mutarii centrului de greutate al UE spre est. Ea risca la ora actuala sa-si piarda imaginea de “motor al integrarii”, de care s-a bucurat de-a lungul īntregii istorii a UE. De asemenea, “nu”-ul francez reprezinta o īnfrīngere pentru īntreaga Europa. Desigur, Uniunea Europeana nu se va dezintegra, īnsa o asteapta o perioada de stagnare politica si economica. Īn cuvīntarea pe care a rostit-o la 27 mai, Jaques Chirac a afirmat ca Europa se afla astazi īntr-o dura concurenta cu SUA, Japonia, China, iar mīine va fi īn concurenta si cu India.


O situatie dificila, menita sa creeze confuzii


Este naiv sa ne gīndim ca toti concurentii vor astepta pīna cīnd Europa va iesi din stagnare. Neoconservatorii de la Washington nu vor renunta astazi la placere de a bea un pahar de sampanie. Uniunea Europeana nu se confrunta pentru īntīia oara cu o astfel de situatie. Īn Danemarca a fost nevoie de doua īncercari de ratificare a Tratatului de la Maastricht, din 1992, iar Irlanda a trebuit sa revoteze Tratatul de la Nisa din anul 2000. Īn general, īntreaga istorie a UE este o istorie a crizelor. Anumite dificultati īn ratificarea Constitutiei erau previzibile. Nu īntīmplator, chiar īn Constitutie se afirma ca, daca ea “va fi ratificata de mai mult de 4/5 din statele membre, iar unul sau mai multe state vor īntīmpina dificultati la ratificare, problema va fi īnaintata spre examinare Consiliului Europei”. Aceasta fraza este īnsa orientata īn primul rīnd catre Marea Britanie. Pentru aceasta s-ar fi putut prevedea unele exceptii de la prevederile Constitutiei, Marea Britanie neparticipīnd nici astazi voluntar la o serie de domenii de activitate ale UE. Este greu, īnsa, sa ne imaginam Franta printre tarile outsidere ale UE. Este si mai dificil de presupus ca francezii vor fi pusi sa voteze a doua oara, asa cum s-a īntīmplat īn Danemarca si Irlanda. Iata de ce, printre liderii Europei se observa o anumita confuzie. Premierul Luxemburgului, care detine presedintia UE, afirma necesitatea continuarii procesului de ratificare si organizarii, mai tīrziu, a unui nou scrutin īn Franta. Jean-Pierre Raffarin a declarat īnca pe 24 mai ca el considera “perspectiva unui alt referendum inacceptabila. Un plan B lipseste clar. Summitul UE prevazut pentru jumatatea lunii iunie promite sa fie fierbinte. Īn multe privinte viitorul Constitutiei depinde acum de rezultatele referendumului din Olanda, ale caror estimari sīnt, deocamdata, nelinistitoare pentru eurooptimisti. Daca olandezii vor repeta “nu”-ul francez, perspectiva unei noi runde de negocieri pe marginea Constitutiei UE va deveni pe deplin reala. Pentru Rusia, soarta Constitutiei UE are o mare importanta, īntrucīt Uniunea Europeana este pentru ea cel mai mare partener economic si politic. Intrarea īn vigoare a Constitutiei UE va conduce la īntarirea pozitiilor Europei unite īn lume si la afirmarea unei politici externe mai coordonate a UE. Īn perspectiva strategica, Rusia este interesata īn consolidarea UE ca a unui pol al viitoarei lumi multipolare, īn nici un caz dusmanos, dar mult mai independent de Statele Unite. Pe de alta parte, īn ultimii ani s-au profilat vizibile deosebiri de pozitii īntre UE si Rusia īn spatiul postsovietic. Si legat de aceasta, slabirea politicii externe a UE va favoriza obiectiv consolidarea Rusiei īn aceasta regiune. Īn sfīrsit, mentinerea politicii externe comune si a politicii de securitate a UE īn forma actuala va mentine pentru Rusia posibilitatea de manevra, īi va permite sa mentina relatii mai intense cu o serie de mari tari ale Europei care sīnt, īn mod traditional, dispuse sa tina seama īntr-o mai mare masura decīt Bruxellesul de interesele Rusiei. Nu i se poate reprosa īn aceasta privinta Rusiei mai mult decīt Frantei, Germaniei sau Italiei, care, īn dauna Bruxellesului sīnt gata sa mentina cu Rusia relatii speciale.Totusi, crahul marelui vis european va reprezenta o serioasa lovitura pentru Rusia europeana, a carei soarta istorica este strīns legata de Europa. (Nikolai KaveSnikov, Institutul European al Academiei Ruse de Stiinte)
March
QUOTE (abis @ 3 Jun 2005, 12:19 PM)

In cel mai rau caz UE va continua ca pana acum. Cum s-a descurcat atata vreme fara o constitutie, o va face si de acum incolo. Este totusi posibil ca tratatul sa nu fie "mort", si ca dupa ce va fi ratificat in celelalte state sa fie repetat referendumul in Franta si Olanda.

Repetarea Referendumului ? Asta o iau ca o gluma smile.gif
abis
S-a mai intamplat sa se repete un referendum - vezi Danemarca.
March
Politicienii si opinia publica din Franta au declarat deja ca nu poate fi vorba de un al doilea Referendum si ca nici nu exista vreun plan "B" de actiune.
Iar in Olanda ,la procentul de 62 % care a spus nu, poate peste vreo 10 ani sa se mai organizeze un sondaj al populatiei de acest fel.

Herr Schroeder e mai hot. El nu organizeaza nici un referendum.
talusa
Schröder joaca la risc

L’EXPRESS (Franta) - Germanii nu au posibilitatea sa voteze prin referendum, dar Gerhard Schröder le-a oferit alegeri anticipate cu alura de plebiscit. Asta deoarece cancelarul nu a cerut finalmente altceva compatriotilor sai decit sa raspunda ei īnsisi - īn septembrie - cu “da” sau cu “nu”. “Da”, daca ei doresc continuarea unei politici de reforma a statului providenta. Asadar, ei vor trebui sa voteze pentru cel care nu-si poate prevedea acum viitorul politic fara faimosul plan “Agenda 2010”. “Nu”, daca germanii refuza sa continue pe aceasta cale. Ei vor alege atunci prima femeie cancelar din republica federala, īn persoana Angelei Merkel (CDU), si Gerhard Schröder va trebui sa se retraga. Desigur, pentru acesta este vorba de o tactica vizind mentinerea sa la Putere. Dar care este considerat un veritabil oportunist si doreste cu siguranta sa apara īn manualele de istorie. Dupa reunificarea condusa de Helmut Kohl, el spera ca lumea isi va aminti de el ca de cel care a stiut sa modernizeze economia Germaniei la īnceputul secolului XXI. Gerhard Schröder este pe un drum gresit, fiindca, la ora bilantului, daca va pierde alegerile, posteritatea nu va retine multa vreme acest plan “Agenda 2010”, care seamana mai mult cu un catalog de masuri economice decit cu un proiect renovator. Īn schimb, fie ca Germania cinta acum īn concertul marilor natiuni ale planetei, trimitind soldati pentru mentinerea pacii īn strainatate si aparind-si pozitiile fara complexe, de la Washington la Bruxelles, fie ca ea va reusi īn citiva ani sa impuna imaginea unei tari mari, responsabile de trecutul sau, releva o revolutie culturala mai fundamentala. Din 1998, proaspat cancelar, Gerhard Schröder anunta clar ca vrea sa apere interesele germane īn Europa. Aceste interese germane ar putea fi astazi īn inima noii campanii electorale. Fratele sau inamic, Oskar Lafontaine, a parasit deja SPD, īn speranta de a federaliza stinga cu stinga: fostul ministru al lui Schröder, care isi imagina un destin ca al lui Fabius, a lansat citeva diatribe publice īmpotriva Europei liberale. Si, la dreapta, conservatorii din CDU ar putea fi tentati sa deschida dosarul Turciei. Pe scurt, propunindu-le un plebiscit compatriotilor sai, Gerhard Schröder le ofera germanilor ocazia de a plasa Europa īn inima dezbaterii electorale. Si sa traiasca poate aceleasi polemici pasionale ca francezii.

Blandine Milcent
talusa
QUOTE
Canada şi Danemarca se ceartă pe o insulă din regiunea Arctică


Canada a trimis două nave militare īn portul Churchill, din Oceanul Arctic. Măsura survine după o dispută teritorială cu Danemarca pe marginea unei insule izolate din zonă. Situaţia s-a tensionat īn ultimii ani, īn condiţiile īn care topirea calotei polare deschide căi noi de navigaţie īn zone odată inaccesibile. Nici Canada şi nici Danemarca nu sunt ţări care să se remarce prin pornirile lor războinice. Dimpotrivă. Cu toate acestea, o dispută teritorială aparent fără miză şi purtată pānă acum pe un ton mai degrabă glumeţ, a căpătat brusc accente serioase.

Cele două state īşi dispută insula Hans, din estul Oceanului Arctic, de fapt o bucată de stāncă probabil lipsită de orice resurse naturale. Insula a căpătat īnsă o importanţă strategică pe fondul topirii calotei polare īn ultimele decenii. Acum 30 de ani, ea fost menţionată īn negocierile dintre Canada şi Danemarca asupra apelor teritoriale, īnsă nu s-a ajuns la nici un acord asupra sa, iar statutul său a rămas incert.




Reducerea numărului de gheţari īn zonă readuce brusc īn discuţie ipoteza legendarei Căi de Nord Vest, un pasaj de trecere īntre Oceanul Atlantic şi Oceanul Pacific, folosit odinioară de vikingi. Un astfel de traseu ar avea o importanţă comercială colosală, iar Statele Unite au anunţat deja că īl vor considera drept ape internaţionale şi nu teritoriu canadian.


Rusia, Norvegia şi Danemarca au īnceput deja să discute īn contradictoriu pe marginea eventualei repartizări a reurselor de gaze naturale şi petrol din plaforma continentală, īn caz că topirea gheţii va permite īn următorii ani exploatări comerciale obişnuite. Chestiunea ar urma să fie abordată la o rundă de negocieri īn septembrie. Dacă nu se ajunge la un acord, cazul va fi adus īn faţa c*rţii internaţionale de justiţie de la Haga.

Dacă ultimele evoluţii alarmează serios guvernul canadian, şi mai iritate de astfel de discuţii sunt mişcările ecologiste. Acestea susţin că Oceanul Arctic şi zonele de la Polul Nord sunt unul dintre ultimele teritorii rămase neatinse de civilizaţia umană. Īn opinia lor, exploaterea comercială a resurselor naturale din zonă va avea un impact devastator asupra mamiferelor marine şi a asupra eco-sistemului şi aşa fragil din regiune. (BBC Online)



user posted image
talusa
QUOTE
Nepotii lui Churchill, Roosevelt si Stalin se vor intalni la Maastricht
Nepotii lui Churchill, Roosevelt si Stalin vor discuta despre Europa dupa Ialta, la Maastricht, la 1 octombrie, la invitatia lansata de Graduate School of Governance. "La Ialta, bunicii lor au divizat Europa, la Maastricht ea a fost reunita", a precizat Graduate School of Governance. in februarie 1945, cei trei mari castigatori ai celui de-al doilea razboi mondial, prim-ministrul britanic Winston Churchill, presedintele american Theodore Roosevelt si presedintele rus Stalin, s-au reunit in Crimeea, la Ialta, pe tarmul Marii Negre, si au impartit Europa in zone de influenta. in februarie 1995, cele 15 tari care faceau parte din Uniunea Europeana la acea vreme au semnat Tratatul de la Maastricht in acest oras din sud-estul Tarilor de Jos, facand un pas important pentru o Europa unita. La momentul intalnirii, in octombrie, Winston Churchill - nepotul -, Curtis Roosevelt si Evgheni Zugasvili - nepotul lui Stalin - vor participa la dezbatere impreuna cu actuali lideri politici europeni. Graduate School of Governance de la Maastricht a luat nastere in acest an, prin colaborarea dintre diferite facultati ale universitatii orasului si formeaza cercetatori si profesionisti internationali in analiza politica si guvernare
ADEVARUL

TINE MINTE: TOT CE SE INTAMPLA ARE UN SCOPGABRIEL GARCIA MARQUEZ
talusa
QUOTE
Disensiuni in cadrul Uniunii Europene privind acordarea unui ajutor in petrol Statelor Unite

Membrii Uniunii Europene privesc in mod diferit problema acordarii unui eventual ajutor in petrol Statelor Unite, a caror productie a fost afectata de uraganul Katrina. Potrivit Agentiei Reuters, citata de RADIO ROMANIA ACTUALITATI, in timp ce inaltul comisar pentru politica externa, Javier Solana, a declarat ca UE este gata sa umble la rezervele sale strategice de petrol daca i se va cere, seful Foreign Office-ului, Jack Straw, considera ca acum este mai importanta acordarea unui ajutor umanitar. De altfel , guverne din intreaga lume au anuntat deblocarea unor sume de bani sau bunuri destinate sinistratilor din Louisiana si Mississippi, state grav afectate de ciclon.

Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.