nefertiti-old
1 Feb 2005, 12:20 PM
QUOTE (abis @ 31 Jan 2005, 04:52 PM) |
Gandeste-te ca un ministru stie din timp ce masuri se vor lua intr-un anumit domeniu de activitate, asa ca poate anticipa inaintea tuturor celorlalti jucatori de la Bursa evolutia unor actiuni... De exemplu, un ministru stie ca urmeaza o majorare a accizelor la carburanti, asa ca decide sa-si vanda exact inainte ca hotararea respectiva sa fie aprobata in guvern sa-si vanda actiunile pe care le are la o companie petroliera si sa cumpere actiuni la o fabrica de electrocasnice (de a carei solvabilitate tocmai s-a interesat un ambasador dintr-o tara araba). |
Ramanem si azi la acelasi subiect.
Despre asta e vorba, de fapt. Adica, despre asemenea situatii, dar mai pot fi si alte exemple.
Achernar
1 Feb 2005, 02:29 PM
Parca n-ar fi tot aia. Exista 1000 de metode pentru ca o persoana 'dotata' cu putere si informatii sa profite de dotarile sale. Nu mai merge metoda X, no problem. Va aplica metoda Y. Apoi metoda W si tot asa. Dar daca se doreste lustruirea imaginii politicienilor o astfel de masura s-ar putea dovedi numai buna ca detergent.
nefertiti-old
1 Feb 2005, 02:32 PM
Nu cred ca e chiar asa. Daca ii lasi mana libera si nu ii restrictionezi legal aria de actiune in acest sens, nu va putea fi tras la raspundere cand va fi cazul. Se va folosi de faptul ca 'legea nu ii interzice astfel de manevre'. Pe cand, daca exista o reglementare, nu va fi la fel de usor sa fenteze cand se va intampla sa fie vreun 'scandal'.
abis
1 Feb 2005, 03:44 PM
Daca pornim de la ideea ca orice lege este inutila, pentru ca se pot gasi 1000 de modalitati de a o "fenta", ma intreb de ce ar mai fi necesara orice lege...
Achernar
1 Feb 2005, 03:45 PM
Mde, teoretic suna bine. Practica e mai complicata, ca doar nimeni n-a ajuns politician fara ca in prealabil sa exerseze intensiv diversele tactici de disimulare.
nefertiti-old
2 Feb 2005, 08:57 AM
Am asistat aseara la o discutie legata de spoturile publicitare si ma gandeam sa vedem cati dintre voi sunt influentati de reclama cand achizitionati un produs. In ce masura va determina o reclama sa luati sau sa nu luati un produs, indiferent ca e alimentar sau din alta categorie. Reclamele sunt multe, invadeaza deja orice tip de spatiu publicitar, ba chiar sunt uneori enervante. Asadar, avem sau nu nevoie de ele?
Achernar
2 Feb 2005, 10:09 AM
QUOTE (abis @ 1 Feb 2005, 03:44 PM) |
Daca pornim de la ideea ca orice lege este inutila, pentru ca se pot gasi 1000 de modalitati de a o "fenta", ma intreb de ce ar mai fi necesara orice lege... |
Mde, problema s-ar rezolva urgent daca ar fi aplicate la sange legile deja existente. Daca alea se aplica numai pentru unii, atunci orice lege noua se va aplica tot numai pentru unii. Nu ti se pare ca o lege noua e cat se poate de inutila ?
Aaa, referitor la reclame ... Cinstit vorbind, habar n-am daca-i bine sau rau. Dar e clar ca reclamele ce se potrivesc cu modul meu de gandire (primitiv) ma influenteaza decisiv. Bine, cu conditia ca produsul/serviciul ala chiar sa-mi fie necesar.
andraa
2 Feb 2005, 10:22 AM
Spoturile publicitare cred ca ne influenteaza viata atat in mod constient, dar si inconstient. Mie imi place sa ma uit la reclame, mi se par extrem de interesante, in doar cateva secunde sa influentezi lumea sa cumpere un anumit produs. Cred ca dupa ce privesti un outdoor, sau vezi un spot tv, imaginea unui anumit produs iti ramane intiparita in minte; fara sa vrei ajuns intr-un magazin cumperi acel produs, dar achizitia urmatoare depinde de calitatea produsului(de exemplu cazul Perla...cumperi Pepsi fiindca vezi spotul publicitar, vezi ca-ti ofera Perla gratis, dar dupa ce ai gustat apa mineral nu o mai cumperi a doua oara) .Ar trebui sa trag si o concluzie, cred
. Ma influenteaza reclamele, dar doar pentru prima achizitie a unui produs, daca produsul este si de calitate,spotul si-a atins scopul cu un individ din publicul tinta
.
Nu consider ca reclamele sunt inutile, au un rol foarte important, vand produse manipuland oamenii
.
abis
2 Feb 2005, 10:48 AM
Nu cred ca exista cineva neinfluentat de reclame... Strategiile de persuasiune se fac in mod inteligent: sunt studiate obiceiurile publicului vizat, modul de viata, preocuparile, chiar si angoasele... Se fac studii statistice, inteviuri, sondaje, focus-grupuri... Este o adevarata stiinta intocmirea profilului psihologic al celor vizati, identificarea punctelor slabe, stabilirea strategiilor de atac (aici incluzand nu doar creatia propriu-zisa a reclamei, ci si modalitatea de comunicare, momentul difuzarii, frecventa etc.). Se intocmesc strategii post-vanzare pentru fidelizarea clientilor, pentru eliminarea tentatiei de a incerca produse concurente...
Nimeni nu scapa...
nefertiti-old
2 Feb 2005, 11:33 AM
Normal ca publicitatea nu se face la intamplare, in fond, a ajuns deja una dintre industrii, la o scara mai mica, desigur.
Pe mine, de exemplu, nu pot spune ca ma influenteaza in mod deosebit. In general, cam stiu ce imi place si ce nu, asa ca pot sa apara un milion de spoturi sau reclame tiparite care sa incerce sa ma convinga. Daca nu vreau ceva, oricum nu iau.
abis
2 Feb 2005, 12:07 PM
QUOTE (nefertiti @ 2 Feb 2005, 11:33 AM) |
Pe mine, de exemplu, nu pot spune ca ma influenteaza in mod deosebit. |
Te influenteaza, chiar daca nu iti dai seama de asta.
Ce pasta de dinti folosesti? Ce detergenti cumperi? Dar sapun? Ce marca de cafea preferi? Ce sucuri iti plac? Daca fumezi, ce tigari alegi? La ce banca iti tii banii? Ce parfum folosesti? Ce masina iti doresti?
La cate dintre intrebarile de mai sus raspunsul tau nu este influentat de publicitate?
Spui ca stii ce iti place si ce nu. Asa spunem toti. Insa la o categorie oarecare de produse (sa spunem, pasta de dinti) - ai incercat toate produsele de pe piata si te-ai oprit la cel care iti place cel mai mult? Nu cred. Nimeni nu face asta. Decizia de cumparare o iei intotdeauna intre cel mult 2-3 marci (daca nu cumva esti deja fidela uneia singure). Sunt acele marci pe care publicitatea te-a convins sa le incerci.
Exista, bineinteles, si publicitate prost facuta. Exista si publicitate pentru produse si servicii care nu ti se adreseaza. De aici provine si iluzia ca tu decizi ceea ce cumperi, insa in realitate posiblitatea de a alege este mult mai redusa decat iti imaginezi.
nefertiti-old
2 Feb 2005, 12:12 PM
La nici unul dintre exemplele date de tine nu pot spune ca aleg produsul sau serviciul functie de o reclama. De exemplu, nu imi place colgate, desi i se face reclama la greu; parfumul in nici un caz nu il aleg dupa o reclama, trebuie musai sa il simt; detergentul nici atat samd.
abis
2 Feb 2005, 12:29 PM
Eu nu am spus ca alegi Colgate. Alegerea o faci insa intre Colgate si inca una-doua marci, nu le incerci pe toate. Pe "lista scurta" intra doar produse carora li se face publicitate in asa fel incat sa te "atinga".
Achernar
2 Feb 2005, 12:44 PM
Daca n-ar fi asa atunci la ce-ar mai folosi publicitatea ? Ca firmele producatoare sa comunice lumii intregi ca angajatii lor inca n-au fost trimisi in somaj ?
actionmedia
2 Feb 2005, 12:45 PM
Cu siguranta avem nevoie de reclame. Raspunsul meu nu poate fi altul, ca doar din reclame traiesc
Serios vorbind, de cand lumea, cel mai mult vinde ala care stie sa comunice cel mai bine. De exemplu in piata vanzatorii te "imbie" cu expresii de genul "numai la 5000" sau "ia cartofu neamule" sau chestii dintr-astea. Fiecare dintre noi avem un anumit set de informatii si desi incercam sa luam decizia de cumparare cat mai rational, pana la urma tot emotional o facem.
De exemplu cumperi o pereche de pantofi pentru ca iti place cum arata. Modul in care arata este prima reclama a produsului, este reclama pe care si-o face singur, asa ca daca ai de vandut produse care nu arata prea bine, ce faci? Le ambalezi frumos.
Reclamele ne influenteaza deciziile fie ca ne dam seama fie ca nu. Criteriile dupa care alegem o anumita marca sunt:
1. Am auzit sau nu am auzit de acea marca (putina lumea cumpara marci despre care nu a auzit nimic). Poti sa auzi despre acea marca din reclame sau de la alti oameni care au incercat-o. Cu cat este mai cunoscuta marca, cu atat scade probabilitatea ca produsul sa fie prost (cel putin virtual).
2. Calitatile pe care
stim ca le are marca respectiva (din auzite sau pe incercate)
3. Pretul. Desi ni se pare ca pretul este primul criteriu in Romania, nu este chiar asa. Daca te-ai fript odata si ai cumparat un produs doar pentru ca era mai ieftin atunci a doua oara te uiti intai la calitate.
4. Moda. De obicei ne formam gusturile dupa cum si le formeaza majoritatea.
5. Ambalajul. In cazul produselor de impact, ambalajul este foarte important. Iti fura ochiul, l-ai luat si gata (oricum nu costa prea mult).
Reclamele pot fi bune sau proaste in masura in care respecta sau nu urmatoarele principii:
1. Capteaza atentia
2. Trezeste interesul
3. Identifica o nevoie
4. Comunica o solutie
5. Provoaca decizia.
Aceste principii sunt valabile pentru publicul tinta. Degeaba trezesti interesul pentru o croaziera pe mare in randul populatiei cu venituri sub 50 Euro pentru ca nu si-ar permite.
Daca un anumit produs nu iti place sau nu ai nevoie de el, nu inseamna ca reclama la acel produs este obligatoriu porasta.
Daca faci parte din publicul tinta, iar reclama respecta principiile enumerate mai sus, atunci vei fi influentat de reclama respectiva.
abis
2 Feb 2005, 12:53 PM
QUOTE (actionmedia @ 2 Feb 2005, 12:45 PM) |
Daca faci parte din publicul tinta, iar reclama respecta principiile enumerate mai sus, atunci vei fi influentat de reclama respectiva. |
Asta incercam sa explic mai sus.
QUOTE |
doar din reclame traiesc |
Si eu!
milimetru
2 Feb 2005, 01:12 PM
Măăi, voi trăiţi împreună?...
nefertiti-old
2 Feb 2005, 01:25 PM
Eu incercam sa spun ca sunt multe produse pe care le folosesc fara sa fi dat de ele in urma vizionarii unor reclame. Le-am ales in urma testarii pe rand, sa zicem, in unele cazuri, dar fara sa tin cont ca nu stiu ce reclama mi le-a prezentat si recomandat.
abis
2 Feb 2005, 01:30 PM
Nu tin mortis sa te contrazic. Dar nu ma pot abtine, de data asta: ce produse la care nu se face nici un fel de reclama cumperi? Da-mi un singur exemplu (dar nu imi spune "paine"...)
Achernar
2 Feb 2005, 01:41 PM
Circ
actionmedia
2 Feb 2005, 01:42 PM
QUOTE (nefertiti @ 2 Feb 2005, 01:25 PM) |
Le-am ales in urma testarii pe rand, sa zicem, in unele cazuri, dar fara sa tin cont ca nu stiu ce reclama mi le-a prezentat si recomandat. |
Partea frumoasa este ca nici nu trebuie sa tii cont de ce vezi sau auzi in reclama. Daca in reclama la Montain Dew unul alearga dupa ghepard si ii scoate doza din stomac, nu inseamna ca trebuie sa facem la fel. Scopul acelei reclame este sa faca acea marca cunoscuta si sa socheze. Subliminal iti spune, daca vrei adrenalina bea Montain Dew.
actionmedia
2 Feb 2005, 01:46 PM
QUOTE (Achernar @ 2 Feb 2005, 01:41 PM) |
Circ |
Circul de stat a avut ceva campanii de publicitate. Brandusa Novac nu a stat degeaba.
In plus a avut si campanii de P.R. - mi se pare ca s-a organizat un revelion acolo.
Achernar
2 Feb 2005, 02:31 PM
Na, c-am scapat nemanipulat. Habar n-aveam ca si-astia-si fac publicitate.
Dar am niste nelamuriri. De exemplu am chef sa-mi cumpar cea mai tare marca de izmene. Dar n-am vazut pe nicaieri vreun mesaj publicitar in acest sens. Cred c-ar fi cazul sa se ia masuri. Niste prezentari de moda, spoturi TV, ceva de geul asta.
abis
2 Feb 2005, 02:48 PM
Achernar,
Pe acest "am chef sa-mi cumpar cea mai tare marca" se bazeaza multe campanii publicitare... Nu-ti face iluzii, nimeni nu scapa de manipulare. Nu te-au manipulat cei de la circ, dar au facut-o producatorii de tigari, Coca-Cola, after-shave etc.
Doar daca te-ai transforma in pustnic ai avea o sansa...
nefertiti-old
2 Feb 2005, 02:48 PM
QUOTE (abis @ 2 Feb 2005, 01:30 PM) |
Nu tin mortis sa te contrazic. Dar nu ma pot abtine, de data asta: ce produse la care nu se face nici un fel de reclama cumperi? Da-mi un singur exemplu (dar nu imi spune "paine"...) |
Nu asta am spus, ci ca aleg un produs fara sa tin cont de ce spune vreo reclama despre el.
actionmedia
2 Feb 2005, 02:53 PM
QUOTE (Achernar @ 2 Feb 2005, 02:31 PM) |
Na, c-am scapat nemanipulat. Habar n-aveam ca si-astia-si fac publicitate. Dar am niste nelamuriri. De exemplu am chef sa-mi cumpar cea mai tare marca de izmene. Dar n-am vazut pe nicaieri vreun mesaj publicitar in acest sens. Cred c-ar fi cazul sa se ia masuri. Niste prezentari de moda, spoturi TV, ceva de geul asta. |
Pai Cata Bote ce face?
Reclama nu se face doar le TV. Se poate face si la punctele de vanzare.
Nu stiu daca ati observat dar reclamele la vestimentatie sunt cele mai putine in Romania. Spuneti-mi cand a fost ultima data cand ati vazut vreo reclama la blugi? In vest exista la tot pasul, la noi pauza.
Cu toate acestea romanii cumpara ţoale in draci. Dar ce fel de ţoale? Turcisme, chinezisme, etc.
Cred ca de-aia marii jucatori nu prea se incumeta pe piata romaneasca. De aia nu vezi (inca) reclame la izmene.
In afara exista.
contraste
2 Feb 2005, 03:04 PM
Un mare afacerist american, primul care a inteles rolul reclamei, dintr-o 100 $ aloca 99 $ reclamei si 1$ productiei in prima faza. Acest fapt i-a adus beneficii imense.
Au invatat lectia cei din zilele noastre, numai ca uneori pe afara-i vopsit gardul, si-nauntru-i ... leopardul !
abis
2 Feb 2005, 03:09 PM
Totusi, 99$ din 100$? Este cam mult... Cine-i personajul?
contraste
2 Feb 2005, 03:22 PM
Este Barnum. Optiunea i-a adus o avere. O aplica doar in prima parte a productiei. Apoi vanzarile veneau de la sine.
Scuze ca am uitat numele celebrului inaintas in ale reclamei.
Imi fac...mea... pulpa! (gluma de la "culpa"), asta ca sa nu fie dubii.
Achernar
2 Feb 2005, 04:14 PM
Se pare ca nu exista solutii. Daca nici izmenele n-au scapat fara publicitate ... Vine sfarsitul lumii !
Chestia cea mai tampita cu publicitatea e ca trebuie inghitita chiar daca ai, chiar daca n-ai nevoie de produsul ala. Mie personal nu-mi trebuie detergenti si nici pampersi, insa cu toate astea trebuie s-ascult ca prostu spoturi pentru asa ceva. Sau sa schimb canalul pana fac scurta de mana. Sper ca viitorimea va rezolva cumva problema asta. Macar daca tot fac publicitate sa faca la mai multe articole o data, ca poate de unul tot am nevoie.
nefertiti-old
2 Feb 2005, 04:21 PM
QUOTE (Achernar @ 2 Feb 2005, 04:14 PM) |
Macar daca tot fac publicitate sa faca la mai multe articole o data, ca poate de unul tot am nevoie. |
Achernar, tu ai o gramada de idei constructive.
abis
2 Feb 2005, 05:49 PM
Daca el este "responsabil" cu ideile constructive, eu sunt pus pe demolare...
Publicitatea are si efecte negative. De exemplu, publicitatea adresata copiilor. Reclamele la produse alimentare nesanatoase adresate copiilor duc la cresterea artificiala a cererii pentru aceste produse, chestie care nu se poate sa nu aiba efecte negative pe termen lung. Reclamele cu copii la produse McDonald's (si nu numai) ar trebui interzise...
nefertiti-old
2 Feb 2005, 09:18 PM
La chestia cu McDonald's subscriu si eu.
Dani
2 Feb 2005, 10:36 PM
QUOTE (abis) |
Reclamele cu copii la produse McDonald's (si nu numai) ar trebui interzise... |
Daca produsul nu este interzis, atunci de ce ar trebui sa ii fie interzisa reclama?
nefertiti-old
3 Feb 2005, 09:31 AM
Despre McDonalds's se pot vorbi mai multe, poate intr-o alta zi.
Sa vedem azi ce credeti despre scandalul din interiorul PD. Cosmin Gusa a incercat, in ultimele zile, sa iasa in fata si sa il discrediteze pe actualul presedinte interimar al PD, Adrian Videanu. Se pare ca Gusa ar vrea sefia partidului, la fel ca si Videanu si Emil Boc.
abis
3 Feb 2005, 10:04 AM
Cand dati drumul la Politica?
Gusa (parerea mea) ar face bine s-o lase mai moale. Nu are el fata de presedinte de partid...
nefertiti-old
3 Feb 2005, 10:12 AM
Mihai zicea ca maine.
De ce nu iti place Gusa?
abis
3 Feb 2005, 10:27 AM
Cred ca mi-a ramas antipatic de cand era secretar general al PSD.
Fostul om de incredere al lui Nastase, presedinte la PD?! Cum spunea candva Roman, asta suna ca dracu'.
nefertiti-old
3 Feb 2005, 11:30 AM
Chestiile astea sunt posibile in politica, nu e un criteriu.
abis
3 Feb 2005, 11:34 AM
Nu am pretentia ca eu sunt obiectivitatea intruchipata...
nefertiti-old
3 Feb 2005, 11:37 AM
Ce necomunicativ esti azi...
abis
3 Feb 2005, 01:23 PM
Pai ce sa spun mai mult? Nu am incredere in el pentru a ca fost mare mahar in PSD. A intuit corect evolutia evenimentelor si a plecat de acolo la timp... Ei, si? Cine imi garanteaza ca nu va face la fel cand PD-ul va fi in pierdere de viteza?
nefertiti-old
3 Feb 2005, 01:27 PM
Stai asa, ca intentia mea nu era sa tin un discurs pro Gusa, semnalam doar faptul ca exista un nou conflict in interiorul acestui partid, printre protagonisti fiind si el. Pe de alta parte, politicieni super corecti nu vei intalni vreodata. Iar Gusa, spre deosebire de altii, e foarte abil si nici prost nu e.
P.S. Iar plecarea lui din PSD a fost motivata. Dupa ce le-a facut alora o gramada din treburi, unele nu tocmai comode si curate, l-au aruncat la 'gunoi', asa ca...
Achernar
3 Feb 2005, 01:40 PM
Mde, in situatia in care nu i se va mai solicita ajutorul in calitate de sfatuitor de taina s-ar putea ca CG sa-si piarda o mare parte din influenta pe care o are. Si se pare ca nu i se va mai solicita. Ce sa faca omul ? Cea mai buna aparare e atacul.
abis
3 Feb 2005, 01:58 PM
QUOTE (nefertiti @ 3 Feb 2005, 01:27 PM) |
Iar Gusa, spre deosebire de altii, e foarte abil si nici prost nu e. |
Iubesc tradarea, dar urasc pe tradatori...
Asta-i tot, in ceea ce-l priveste pe Gusa.
nefertiti-old
3 Feb 2005, 02:03 PM
Am inteles. Deci, il preferi pe Videanu sau pe Boc?
abis
3 Feb 2005, 02:39 PM
Teoretic, l-as prefera pe Boc, insa nu cred ca un partid aflat la guvernare poate fi condus de la Cluj. Presedintele partidului se impune sa fie la Bucuresti - apar tot soiul de conflicte, de negocieri care trebuiesc rezolvate operativ.
Pe de alta parte nici Videanu nu pare un personaj cu leadership. PD-ul are, sa recunoastem, o problema din punctul asta de vedere: nu prea are oameni pe care sa-i arunce in bataliile politice.
Cu exceptia lui Gusa!
nefertiti-old
3 Feb 2005, 02:49 PM
Pai veeezi?
Da' unde o fi 'expertul' nostru in PD, actionmedia?
abis
3 Feb 2005, 04:50 PM
Din declaratia de azi a lui Basescu:
QUOTE |
Pentru ca numele meu a fost utilizat public si intr-o scrisoare facuta publica, semnata de doamna deputat Lavinia Sandru, si intr-o emisiunea de la Realitatea TV de aseara, in care, ca si in scrisoare, si in emisiune se vorbea de un politician care este singurul care poate urma linia lasata in partid de Traian Basescu, vreau sa va informez si sa atrag atentia oricarui membru al Partidului Democrat sa nu-si permita sa mai utilizeze numele presedintelui Romaniei pentru a-si atrage simpatia altei parti a partidului. Lucru foarte grav este ca aceasta doamna, aseara, in emisiunea de la Realitatea TV si-a permis sa acrediteze ideea ca singurul urmas este cel pe care il simpatizeaza ea, ca si cum eu am lasat partidul asta mostenire cuiva, si as face apel la memoria dumneavoastra ca in momentul in care am parasit conducerea partidului optiunile mele s-au indreptat catre Emil Boc. Deci orice altceva este o constructie lispita de decenta politica. Si fac apel la fostii mei colegi sa nu-si permita sa mai utilizeze numele meu. |
nefertiti-old
3 Feb 2005, 04:53 PM
N-am vazut emisiunea, dar, din cate stiu eu, e vorba de asa-zisul grup de sustinatori al lui Gusa.
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,
click aici.