abis
9 Mar 2005, 03:32 PM
De sambata??? Wow! Mascul feroce...
Pai in cazul asta la ce-ti trebuie flori? Stii faza din Basic Instinct, cand Michael Douglas o da pe bruneta de toti peretii? Na ca am uitat cum o chema...
nefertiti-old
9 Mar 2005, 03:34 PM
Pariu ca nimeni nu mai pricepe care e tema de azi?!
abis
9 Mar 2005, 03:43 PM
Cum asa? Tema nu-i experienta de ieri a lui Achernar?!
cociuba
9 Mar 2005, 03:48 PM
hai ca fac eu un scurt rezumat:
Achernar a dat-o in balta cu femeia, pacat
vezi daca nu ai mers la ea cu Bmw, atunci nu-ti trebuia floare
nefertiti
QUOTE |
Deci, avem dovada ca femeile nu se lasa cumparate cu o floare, da? |
ca doar nu-s proaste
revin imediat cu un link tare de tot( am revenit
)
ce ziceti?
Achernar
9 Mar 2005, 03:52 PM
Deocamdata revenirea lui Stolo in prim plan e doar posibila, nu sigura. Pana se hotaraste Stolo cred c-ar fi timp si pentru divagatii.
Florile-s necesare. Tot in Basic Instinct era o faza cu Sharon Stone utilizand dalti si alte instrumente ascutite.
Revenind la Stolo. Nu cred ca pentru moment ar fi o solutie ca prim ministru. Dar nici nu pot spune ca ar fi cel mai rau prim ministru posibil.
nefertiti-old
9 Mar 2005, 03:55 PM
Da' ce aveti cu Basic Instinct, fratilor?
De Stolo nici nu mai stiu ce sa zic.
abis
9 Mar 2005, 03:55 PM
Da, cu Stolo e clar... Caut un motiv sa nu fiu de acord cu Achernar (numai asa, de-al dracu' ce sunt), si nu gasesc:
QUOTE |
Nu cred ca pentru moment ar fi o solutie ca prim ministru. Dar nici nu pot spune ca ar fi cel mai rau prim ministru posibil. |
Asa ca revin la Basic Instinct: las-o pe blonda. Faza cu bruneta trebuie s-o repeti!
Achernar
9 Mar 2005, 04:00 PM
Nu-i rea ideea. Diseara fac rost de materialul didactic respectiv si aprofundez problema.
nefertiti-old
9 Mar 2005, 04:09 PM
Mey, io nu mai tin minte faza cu bruneta.
nefertiti-old
10 Mar 2005, 09:25 AM
Nu stiu daca o sa va placa subiectul, dar ma gandesc ca poate iese, totusi, de o mica discutie. Citeam azi dimineata asta:
MiG-urile au spulberat 320 milioane de dolari
Prabusirea inca unui avion MiG 21 Lancer readuce in actualitate o problema pe care, de mai bine de 12 ani, nimeni nu reuseste sa o explice. Este vorba de un contract de modernizare a unui numar de 110 avioane, aparate la care vom renunta dupa ce ne vom integra si din punct de vedere tehnic in lumea civilizata.
In anul 1993, statul roman a incheiat un contract care a fost continuat de patru ministri a apararii, Nicolae Spiroiu, Gheorghe Tinca, Sorin Frunzaverde si Ioan Mircea Pascu. Serviciul Roman de Informatii considera ca acest contract este de fapt o "subminare a economiei nationale", dar, in 2002, procurorii militari au considerat ca nu trebuie inceputa urmarirea penala.
Se pare ca primul avion modernizat in baza contractului cu Elbit s-a prabusit in anul 1999. Pana acum au cazut 8 avioane, asta insemnand ca aviatia militara mai are in dotare doar 102 aparate. Se pare ca modernizarile facute pe bani grei au fost doar o irosire financiara pentru ca aparatele invechite pastreaza toate tarele care i-au facut pe aliatii nostri sa renunte la ele.
110 avioane, doar un inceput
La 23 mai 1993 a fost semnat contractul prin care Elbit Systems din Haifa, Israel, se obliga sa modernizeze 110 avioane MiG 21. Contractul era facut prin firma Aerostar Bacau, dar beneficiarul modernizarii era aviatia militara. Cele 110 avioane ar fi trebuit sa fie gata in anul 1997, iar pretul contractului era de 332 milioane dolari.
Stirea care a aparut la 19 februarie 2001 spunea ca directorul general al Aerostar este banuit ca a comis infractiunea de "subminare a economiei nationale" prin favorizarea firmei israeliene.
Aerostar a comunicat ieri ca Grigore Filip, directorul general al acestei firme, nu a fost contactat de nimeni din procuratura si ca asteapta o instiintare oficiala asupra cercetarilor care se fac impotriva sa.
In comunicatul Aerostar se spune ca atacarea acestei firme este de natura sa aduca prejudicii, in conditiile in care Aerostar este in plina ascensiune si are mari sanse de a-si consolida pozitia pe piata internationala.
Adevarul este ca Aerostar are acum o pozitie privilegiata fata de anul 1987, cand a fost infiintata tocmai pentru a ajuta la perfectionarea aparatelor folosite in aviatia militara. Dupa ce a fost incheiat contractul cu Elbit, colaborarea cu firma israeliana a continuat, materializindu-se in infiintarea unei firme mixte, "A-E Electronics", in care Elbit detine 54,35 la suta.
In 26 ianuarie 1999, cind "A-E" si-a facut inaugurarea oficiala, la Bacau a venit chiar si prim-ministrul de atunci Radu Vasile. Pentru Elbit contractul cu Aerostar a fost punerea unui picior in industria romaneasca de aviatie. In 1997 Elbit a cistigat o licitatie pentru perfectionarea elicopterului PUMA 330, contractul fiind incheiat cu IAR Ghimbav. Primul zbor era programat in iunie 1998.
In acelasi an, Elbit face o colaborare cu Intreprinderea de Avioane Craiova si, in fine, cu artileria romana, Elbit dezvolta programul ce are ca indicativ "C3". Pe linga "A-E", Elbit s-a implicat si in investitii ca Sorel Software House si Elmet, dar si in programe de instruire ce tineau de politica de privatizare a fostelor guverne din Romania.
Surse din aviatia militara sustin ca modernizarea MiG-urilor, punctul de plecare al impunerii Elbit in Romania a fost un succes, dar parerea armatei romane este contrazisa de o alta structura.
Inapoi la avioane
Serviciul Roman de Informatii a monitorizat derularea acestei afaceri si a sesizat apoi Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie. Dosarul a stat la Parchetul Curtii de Apel Bacau, dar pentru ca in dosar sunt vehiculate elemente militare, procurorii civili si-au declinat competenta. Notele SRI contrazic flagrant afirmatiile lucratorilor din aviatie.
Informatiile culese de ofiterii operativi spun ca in program au intrat, pana la sfarsitul anului 2000, doar 84 de avioane, din care doar sapte mai sunt operationale. Conform surselor din acest serviciu, prin modul in care a fost derulat contractul, a fost afectata 40 la suta din flotila de avioane supersonice a Romaniei.
De asemenea, costul colaborarii cu Elbit ar fi fost majorat cu aproximativ 50 de milioane de dolari fata de suma stipulata initial in contractul din 1993. Principala problema sesizata de ofiterii operativi specializati in probleme economice este aceea ca Aerostar a fost o firma de nivel mondial, care putea sta pe picioarele ei, dar acum este dependenta de Elbit.
SRI nu face incadrari la Codul Penal, dar cere o verificare atenta a modului in care Elbit a patruns pe piata romaneasca. (Gardianul)
Desigur, putem continua si 'traditia' de ieri si, in paralel, sa ne spuna Achernar daca a reusit sa aprofundeze nu stiu ce problema aseara, cu nu stiu ce material didactic de care trebuia sa faca rost.
axel
10 Mar 2005, 09:37 AM
Presimt ca o sa-ti sara talusa in cap, pentru antisemitism
nefertiti-old
10 Mar 2005, 09:50 AM
Era sa zic ceva dragut
.
abis
10 Mar 2005, 10:24 AM
Pana vine Achernar (se trezeste mai tarziu azi, oare de ce?
): MIG-urile cad pentru ca-s vechi si proaste. In loc sa le carpeasca, mai bine luau niste avioane noi si bune.
March
10 Mar 2005, 11:03 AM
O statistica , din 1990 pina in prezent, a accidentelor cu aceste " cosciuge zburatoare refurniruite " te ia cu fiori ...
nefertiti-old
10 Mar 2005, 11:14 AM
Bine, bine sunt proaste, am inteles, dar, tehnic vorbind, ce bai au?
P.S. Da, oare unde o fi Achernar?
abis
10 Mar 2005, 11:47 AM
Asta numai cineva care se pricepe la aviatie ti-ar putea spune. Ce au dpdv tehnic avioanele, nu de ce doarme asa de profund Achernar.
actionmedia
10 Mar 2005, 11:54 AM
Am si eu un amendament la titlul temei de azi. Cred ca ar fi sunat mai bine: "De ce cad MIG-urile Mitica?"
Eclectic
10 Mar 2005, 11:55 AM
Oricum, cica nu se mai folosesc scaune, ca pana la Balotesti poate sta echipajul si in picioare.
Ovidius
10 Mar 2005, 11:58 AM
Modernizarea facuta de evrei a fost ok si era chiar necesara, iar cu banii aia nu cred ca se puteau cumpara unele noi. Problema insa nu este aici, ci la intretinere, unde sunt necesare sume enorme pentru consumabile, reparatii, tehnicieni, etc. Ganditi-va cat costa o masina pe an (benzina, revizii, reparatii) si asta merge chiar pe trei roti daca-i cazul pe cand la un avion nu se permite nici cea mai mica defectiune. Ce nu am inteles eu din strategia armatei, este faptul ca s-au axat pe MIG21 si au lasat de izbeliste MIG29-le care era mult mai modern si mai bun. Si daca ii mai faceau si modernizarea cu Elbit-ul, cred ca s-ar fi prezentat la un nivel foarte ridicat. In concluzie, trebuie alocati bani in primul rand pentru intretinere si apoi pentru modernizare. Ca sa nu mai vorbim de piloti, care fac 30 de ore de zbor pe an (tot din lipsa de fonduri), iar un pilot NATO trebuie sa aiba minim 180.
nefertiti-old
10 Mar 2005, 12:04 PM
Adica modernizarea a fost in regula, dar ai nostri nu si-au mai batut capul mai departe?
Pai, inseamna ca asa fac cu toate avioanele? Parca ceva nu se leaga. Iar chestia cu lipsa de fonduri io una nu o mai accept ca explicatie la nimic in tara asta. De cate ori ceva nu merge bine, asta e scuza universala.
Achernar
10 Mar 2005, 12:12 PM
QUOTE |
NEW DELHI: A total of 157 Indian Air Force (IAF) pilots have been killed in crashes involving MiG fighter jets between 1971-72 and 2004-05, parliament was informed Wednesday (dec 1).
The data as on Nov 24 also reported deaths of 40 civilians in the crashes, which resulted in financial loss of about Rs.17 billion ($400 million), Defence Minister Pranab Mukherjee said in a written reply in Rajya Sabha. |
Concluzia : MIG-urile cad pe rupte. Or avea rau de inaltime. Pacat de pilotii aia.
nefertiti-old
10 Mar 2005, 12:32 PM
Buna dimineaataaa
. Vezi ca ne esti dator cu oarece picanterii.
Ovidius
10 Mar 2005, 12:40 PM
QUOTE |
Adica modernizarea a fost in regula, dar ai nostri nu si-au mai batut capul mai departe? |
iegzact.
QUOTE |
Pai, inseamna ca asa fac cu toate avioanele? |
Toate avioanele inseamna flota de MIG21, restul (MIG23 si MIG29) sunt scoase din uz. (ma refer doar la avioanele de vanatoare)
QUOTE |
Iar chestia cu lipsa de fonduri io una nu o mai accept ca explicatie la nimic in tara asta. De cate ori ceva nu merge bine, asta e scuza universala. |
Asa este, dar nu cred ca are rost sa mai povestim despre cum se duc banii pe piscine, case, gipane, bagaboante, etc. Nu in ultimul rand, e vorba de lipsa de interes. Atunci cand va aparea cineva cu bune intentii si mana tare, se vor face multe cu bani putini. Pana atunci se vor face putine cu bani multi.
Achernar
10 Mar 2005, 12:43 PM
Buna dimineataa ! A fost in-des-crip-ti-bil !
p.s : pacat c-a fost doar un vis.
abis
10 Mar 2005, 12:56 PM
Data trecuta nu te-ai barbierit... Acum ce-ai mai gresit?
nefertiti-old
10 Mar 2005, 01:01 PM
Ai facut ca MIGu'?
March
10 Mar 2005, 01:08 PM
Am gasit in "Gardianul" de azi aceste doua "note" ( subl. imi apartin) :
MiG-urile au spulberat 320 milioane de dolari
Faptul ca inca un MiG 21 Lanser s-a prabusit, in judetul Braila, readuce in actualitate problema contractului de modernizare a acestui tip de avioane, incheiat intre Aerostar Bacau si firma israeliana Elbit Systems.
Acest contract, mentinut sub patru ministri ai apararii nationale, a costat statul roman peste 320 de milioane de dolari, desi aceste avioane urmeaza sa fie casate in 2007. Au fost modernizate 110 avioane, iar opt dintre ele s-au prabusit. In doar 35% din cazuri a fost vorba de erori de pilotaj. In anul 2001, SRI a considerat ca incheierea contractului este o infractiune de "subminare a economiei nationale". Dosarul a fost plimbat de la un Parchet la altul pana cand s-a dat solutia de neincepere a urmaririi penale.
Principalul suspect in aceasta afacere, asa cum rezulta din sesizarea facuta de SRI, este directorul Aerostar, Grigore Filip. Desi nume grele au semnat acest contract, Filip a ramas singura persoana verificata.
MiG-urile sunt bune, nebuni sunt cei care se urca in ele
MiG-ul 21 Lancer prabusit pe 8 martie, in judetul Braila, aduce din nou in discutie ca, undeva, se persista intr-o greseala. Nu stim deocamdata care este cauza prabusirii avionului pe terenul mlastinos din apropierea localitatii Insuratei. Daca pilotul nu ar fi avut inspiratie sa se catapulteze in timp util, numele Moise Raducu ar fi completat seria neagra a accidentelor aviatice din tara noastra.
Este incredibil cum, dupa prabusirea fiecarui MiG, se pun in functiune atatea institutii si nimeni nu trage invataminte. Cum se strang comisiile in teren, specialistii anunta dimensiunile craterului, se aduna cu meticulozitate resturile imprastiate pe o raza de un kilometru si scormonesc pamantul dupa cutia neagra. Impropriu spus "neagra", fiindca ea este, de fapt, portocalie, dar probabil ca o culoare inchisa sugereaza ideea de moarte. Apoi se trag concluziile. Pana acum, o singura idee revine aproape obsesiv: a mai cazut un MiG.
Inca de pe vremea lui Ceausescu, aceste avioane de lupta au fost aduse din Uniunea Sovietica. Dupa ’90, cursul istoriei capatand noi meandre, s-a pus serios problema imbunatatirii MiG-urilor 21, potrivit standardelor NATO. Asta pentru ca nu existau bani pentru achizitionarea unor modele noi. Astfel, un MiG 21, dupa modernizare, a devenit un MiG 21 Lancer, ca sa intelegem mai bine, un soi de struto-camila sovieto-americana. Formarea hibridului a inceput in ’94 si s-a terminat trei ani mai tarziu. Numai ca, din ’99, ele au inceput sa cada. In sapte ani, s-au prabusit opt avioane modernizate. Daca luam in calcul declaratia unor oficiali ai Armatei, potrivit careia avioanele MiG 21 Lancer vor fi folosite pana in 2012, ne putem astepta, fara vreo unda macabra, sa mai cada inca pe atatea. Dintre cele pur sovietice s-au pierdut destule aparate, procentul fiind chiar mai mare. Concluzia pare una singura. Modernizate sau nu, MiG-urile din dotarea Fortelor Aeriene romane se prabusesc prea des. Si totusi, expertizele tehnice facute de Aviatiile Civila si Militara ofera drept cauza a prabusirii, de cele mai multe ori, eroarea umana. Din cele opt prabusiri de MiG 21 Lancer, doar intr-un singur caz se vorbeste de o defectiune tehnica. Din opt, doi piloti au murit, iar restul s-au salvat. Asta inseamna ca vinovata nu este struto-camila, ci nebunul care ii lasa pe aviatori sa o incalece.
nefertiti-old
10 Mar 2005, 01:09 PM
Cu asta am inceput discutia de azi, trebuia doar sa mergi cu niste pagini in urma aici.
mutulica
10 Mar 2005, 01:11 PM
Modernizarea a avut legatura cu electronica si avionica invechite de pe avion. ca sa fiu mai plastic, au pus navigatie prin satelit, gps si alte chestii pe o dacie 1100 cu motor super uzat si care e vai de capul ei
mig21 e avion la nivelul anilor 60, este uzat moral si fizic. asa cum se spunea mai sus pilotii au un numar minim de ore de zbor, in caz de conflict sunt cam victime... sigure. trebe sa recunoastem ca un tip care zboara 20-50 de ore pe an, oricit de talentat ar fi nu are nici o sansa in fata unuia care face 10 -20 ore pe saptamina in simulator si 100-200 de ore pe an pe putin de antrenamente diverse, si situatii de lupta
mig 21 este o jucarie obosita, extrem de obosita
actionmedia
10 Mar 2005, 01:13 PM
Vad ca se discuta serios rau, nici o aluzie la sex, nici o deviere...
Achernar
10 Mar 2005, 01:13 PM
Programul a fost urmatorul : aterizare in locuinta conjugala, alimentare, diverse operatii de intretinere, retragere in hangar la ora 20.00, hibernare, repornirea motoarelor la 6 dimineata, alimentare, ultimele verificari si decolare.
Pentru alte operatii n-am avut suficient combustibil.
actionmedia
10 Mar 2005, 01:14 PM
QUOTE (Achernar @ 10 Mar 2005, 01:13 PM) |
Programul a fost urmatorul : aterizare in locuinta conjugala, alimentare, diverse operatii de intretinere, retragere in hangar la ora 20.00, hibernare, repornirea motoarelor la 6 dimineata, alimentare, ultimele verificari si decolare. Pentru alte operatii n-am avut suficient combustibil. |
Tocmai ce ziceam...
nefertiti-old
10 Mar 2005, 01:21 PM
QUOTE (mutulica @ 10 Mar 2005, 01:11 PM) |
Modernizarea a avut legatura cu electronica si avionica invechite de pe avion. ca sa fiu mai plastic, au pus navigatie prin satelit, gps si alte chestii pe o dacie 1100 cu motor super uzat si care e vai de capul ei
mig21 e avion la nivelul anilor 60, este uzat moral si fizic. asa cum se spunea mai sus pilotii au un numar minim de ore de zbor, in caz de conflict sunt cam victime... sigure. trebe sa recunoastem ca un tip care zboara 20-50 de ore pe an, oricit de talentat ar fi nu are nici o sansa in fata unuia care face 10 -20 ore pe saptamina in simulator si 100-200 de ore pe an pe putin de antrenamente diverse, si situatii de lupta
mig 21 este o jucarie obosita, extrem de obosita |
Deci, pana la urma, tot o escrocherie a fost, nu? Adica au bagat banii in ceva ce nu mai merita.
Achernar, iar te-ai fofilat, bag de seama. Si fiinta aia de acasa ce parere are?
Actionmedia, pastram traditia.
Achernar
10 Mar 2005, 01:26 PM
Zice ca n-ar strica o modernizare. Adica montarea unor rezervoare suplimentare astfel incat sa cantitatea de kerosen sa fie suficienta si pentru desfasurarea unor misiuni mai complexe.
p.s : acum, nu stiu daca prin modernizare intelege imbunatatirea modelului vechi sau achizitionarea unuia nou, dar sper sa fie vorba de prima varianta.
dead-cat
10 Mar 2005, 01:55 PM
QUOTE |
De ce cad MIG-urile
|
din cauza unei legi de-al lui Newton
cea despre gravitatie, mi se pare
nefertiti-old
10 Mar 2005, 02:03 PM
Ioooooi, bine ca ne-am lamurit
. Cine l-o fi pus si p-ala sa inventeze legea aia, ca din cauza lui o sa ramanem noi fara nici un MiG.
cactus
10 Mar 2005, 02:21 PM
Io cred caci cad fiindca obosesc sa dea din aripi....ruski pasarica oboseshte repede nu ca ciorile mioritice
simonsays
10 Mar 2005, 02:23 PM
nefe, ba ne pot ramane MIGuri... atata timp cat stau la sol !
dead-cat a intuit cel mai bine raspunsul
cactus
10 Mar 2005, 02:26 PM
QUOTE (simonsays @ 10 Mar 2005, 02:23 PM) |
nefe, ba ne pot ramane MIGuri... atata timp cat stau la sol ! dead-cat a intuit cel mai bine raspunsul |
pai daca le are pe astea cu fizica si cu informatica, normal ca stie cel mai bine...
A propos - ai dreptate; sa stea cuminti pe pamantul asta solid. Intrebare - de ce n-au MIG-urile pene...
(se vede ca-s surmenat
)
nefertiti-old
10 Mar 2005, 02:39 PM
QUOTE (cactus @ 10 Mar 2005, 02:26 PM) |
Intrebare - de ce n-au MIG-urile pene... (se vede ca-s surmenat ) |
Pai, poate mai incheiem un contract cu cineva si le modernizam.
cactus
10 Mar 2005, 02:41 PM
Cum poti moderniza ceva care nu-i in stare sa zboare...
Eventual ii pui aripi de alea de pasare. Stii proverbu cu pasarea malai viseaza...Poate ca MIGurile viseaza sa aiba aripi din pene...Ar fi mishti de tot...
simonsays
10 Mar 2005, 03:24 PM
ma cactus, tu sigur n-ai lucrat cu ovreii aia la modernizarea lor ? ca parca te-ai pricepe pe ici-colo ..
mutulica
10 Mar 2005, 03:47 PM
QUOTE (nefertiti @ 10 Mar 2005, 02:21 PM) |
Deci, pana la urma, tot o escrocherie a fost, nu? Adica au bagat banii in ceva ce nu mai merita. |
depinde cum o iei....
daca in acelasi timp cu bagatul banilor in sisteme de comanda ar fi bagat banii si motor, mentenanta, etc, precum si in simulatoare performante si zboruri de antrenament cu pilotii, ar fi fost o chestie desteapta
daca te uiti insa ce gioarse de echipamente are armata noastra, si ca un pilot de la minardi (cea mai de kko echipa de formula 1) e de 10 ori mai bine echipat ...
nefertiti-old
10 Mar 2005, 03:52 PM
Auzi, da' zi si mie o chestie: de ce sunt asa scumpe orele de zbor? Ca nu pricep si nu vreau sa mor atat de proasta.
Serios vorbind, am o prietena care face acum un curs de insotitor de zbor sau cum pisici se cheama si trebuie sa isi plateasca un minim de ore de zbor pe care e obligatoriu sa le aiba inainte de a se angaja undeva si sunt foarte scumpe.
Ovidius
10 Mar 2005, 04:08 PM
Pot sa raspund eu?
1) Asa cum am mai zis, la avioane nu se permite nici cea mai mica defectiune. Se fac verificari peste verificari ceea ce duce la cresterea costului de intretinere.
2) La constructie sunt folosite materiale scumpe.
3) Electronica de bord scumpa. Daca la masina GPS-ul e optional, la avion este obligatoriu.
4) Meseria de pilot necesita sanatate, inteligenta, atentie, mult peste medie. In plus este riscanta. Nu orice ciocoflender ajunge pilot.
Orele de zbor sunt scumpe din cauza ca proprietarul trebuie sa-si scoata macar o parte din bani, nu?
March
10 Mar 2005, 04:16 PM
Care este echivalentul american al avionului Mig-21 ? Sau al celui francez/englez daca exist aasa ceva ? Mai sunt ele in dotarea vreunei armate chiar si cu modernizari ?
Exista vreo statistica( pe o perioada de timp anume, sa spunem ) cu privire la nr de accidente ale acestor avioane v. Mig-21 standard sau inbunatatit ?
nefertiti-old
10 Mar 2005, 04:22 PM
QUOTE (Zorro @ 10 Mar 2005, 04:08 PM) |
Orele de zbor sunt scumpe din cauza ca proprietarul trebuie sa-si scoata macar o parte din bani, nu? |
Bine, de acord cu asta, dar mi se par exagerate, totusi, costurile. Chiar imi pare rau ca nu imi aduc aminte acum cat zicea tipa ca o costa orele alea. Plus, sa zicem ca iti faci orele de zbor la o companie aeriana care te poate si angaja. Atunci ar putea considera ca a investit intr-un angajat al sau si sa le mai lase din pret. Stii de ce insist, pentru ca mie mi se pare ca s-a creat un soi de mit privind 'scumpetea' asta in domeniu si se perpetueaza, avand astfel o scuza. Poate ma insel...
cactus
10 Mar 2005, 04:30 PM
QUOTE (Zorro @ 10 Mar 2005, 04:08 PM) |
Pot sa raspund eu? 4) Meseria de pilot necesita sanatate, inteligenta, atentie, mult peste medie. In plus este riscanta. Nu orice ciocoflender ajunge pilot. |
Deeeeci, mercic ptr. ciocoflender; il iau ca si compliment. Chestia cu inteligentza - nush ce sa zic da io mi-s un fel (soi) de cactus foaaaaaaaarte inteli...cum ai spus - ca nu mai tzin minte...Da io vreau sa ma fac cactus zburaretz - daca nu printre nori, macar din pat in pat... mishti nu ?
Ovidius
10 Mar 2005, 04:38 PM
QUOTE |
Care este echivalentul american al avionului Mig25 ? |
F15-le
QUOTE |
Sau al celui francez/englez daca exist aasa ceva ? |
Din cate stiu eu numai americanii si rusii au un astfel de avion (de interceptie de mare viteza si altitudine)
Nu ai incurcat cumva MIG25 cu MIG21?
QUOTE |
Exista vreo statistica( pe o perioada de timp anume, sa spunem ) cu privire la nr de accidente ale acestor avioane v. Mi-25 standard sau inbunatatit ? |
As fi si eu curios sa dau cu ochii pe o astfel de statistica. Din auzite cica pica si pe la ei, nu numai pe la noi...
QUOTE (nefertiti) |
mie mi se pare ca s-a creat un soi de mit privind 'scumpetea' asta in domeniu si se perpetueaza, avand astfel o scuza. |
Te asigur eu ca sunt costuri justificate.
..nu, nu am nici o firma in domeniu...
QUOTE |
Deeeeci, mercic ptr. ciocoflender; il iau ca si compliment. |
dar ma incadrez si eu in categoria asta.
March
10 Mar 2005, 04:47 PM
Tks mai Zorro pentru raspunsul chiar si partial. Da e vorba de Mig-21. Interesanta ar fi statistica aia. Ca sa vedem daca "orinduirea socialista" a fost superioara celei capitaliste
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,
click aici.